Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Maatschappelijke discussies » Coronavirus

Deze normale topic is open en bestaat uit 66 pagina's: 1 2 3 4 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 ... 62 63 64 65 66

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 27 december 2020 om 16:07:

....

Wat is dit voor brakende onzin ..



Dit is inderdaad gewoon een column die geplaatst is op een in Amerika gehoste anonieme website en in een Facebookgroep "Fortuynisten".

Maar die zijn uiteraard objectief.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 29 december 2020 om 14:50:

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 27 december 2020 om 16:07:

....

Wat is dit voor brakende onzin ..



Dit is inderdaad gewoon een column die geplaatst is op een in Amerika gehoste anonieme website en in een Facebookgroep "Fortuynisten".

Maar die zijn uiteraard objectief.



Op het moment dat een minister van VWS het in zijn botte kop haalt om te zeggen dat je niet moet zeuren en gewoon dat prikkie moet halen. En er vervolgens achteraan bazelt, dat je al die tijd dat je ql frikandellen eet ook niet weet wat daar inzit. Dan ben je in mijn ogen en in dat van velen anderen compleet gestoord. En nee het was niet als grap bedoeld. Dit soort randfiguren die niet meer dan een schoolmeester opleiding heeft gehad laten ze los op de bevolking mbt gezondheid.

En nee dat komt niet van die Facebook groep. Welicht hebben die 'm overgenomen, zoals ook ik deze 'gejat'heb.

Heeft niets maar dan ook niets met Amerika te maken, maar alles met de opmerkingen van een snuivende idioot die denkt dat hij allerlei regels en beperkingen kan opleggen aan de Nederlandse bevolking.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 29 december 2020 om 19:47:

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 29 december 2020 om 14:50:

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 27 december 2020 om 16:07:

....

Wat is dit voor brakende onzin ..



Dit is inderdaad gewoon een column die geplaatst is op een in Amerika gehoste anonieme website en in een Facebookgroep "Fortuynisten".

Maar die zijn uiteraard objectief.



Op het moment dat een minister van VWS het in zijn botte kop haalt om te zeggen dat je niet moet zeuren en gewoon dat prikkie moet halen. En er vervolgens achteraan bazelt, dat je al die tijd dat je ql frikandellen eet ook niet weet wat daar inzit. Dan ben je in mijn ogen en in dat van velen anderen compleet gestoord. En nee het was niet als grap bedoeld. Dit soort randfiguren die niet meer dan een schoolmeester opleiding heeft gehad laten ze los op de bevolking mbt gezondheid.

En nee dat komt niet van die Facebook groep. Welicht hebben die 'm overgenomen, zoals ook ik deze 'gejat'heb.

Heeft niets maar dan ook niets met Amerika te maken, maar alles met de opmerkingen van een snuivende idioot die denkt dat hij allerlei regels en beperkingen kan opleggen aan de Nederlandse bevolking.



Nou ik kan wel specifieker zijn.

Het is een column geschreven door Michel Mulder. De website nieuwegeluid.nl heeft dit als samenvoeging van 3 columns gepost en doet daarin een bronvermelding naar Michel Mulder vanuit de Facebookgroep "Dit land is het zat, c’est ça“

nieuwegeluid.nl is onder beheer bij het emailadres casineroconcepts@gmail.com en wordt anoniem gehost op namecheap.

Casinero Concepts verwijst naar een taxi bedrijf AdriTax in Alkmaar.

Ben ik zo specifiek genoeg?

Maar het zijn natuurlijk allemaal betrouwbare bronnen.

Dit bericht is gewijzigd op 29 december 2020, 20:21:22.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 29 december 2020 om 20:14:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 29 december 2020 om 19:47:

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 29 december 2020 om 14:50:

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 27 december 2020 om 16:07:

....

Wat is dit voor brakende onzin ..



Dit is inderdaad gewoon een column die geplaatst is op een in Amerika gehoste anonieme website en in een Facebookgroep "Fortuynisten".

Maar die zijn uiteraard objectief.



Op het moment dat een minister van VWS het in zijn botte kop haalt om te zeggen dat je niet moet zeuren en gewoon dat prikkie moet halen. En er vervolgens achteraan bazelt, dat je al die tijd dat je ql frikandellen eet ook niet weet wat daar inzit. Dan ben je in mijn ogen en in dat van velen anderen compleet gestoord. En nee het was niet als grap bedoeld. Dit soort randfiguren die niet meer dan een schoolmeester opleiding heeft gehad laten ze los op de bevolking mbt gezondheid.

En nee dat komt niet van die Facebook groep. Welicht hebben die 'm overgenomen, zoals ook ik deze 'gejat'heb.

Heeft niets maar dan ook niets met Amerika te maken, maar alles met de opmerkingen van een snuivende idioot die denkt dat hij allerlei regels en beperkingen kan opleggen aan de Nederlandse bevolking.



Nou ik kan wel specifieker zijn.

Het is een column geschreven door Michel Mulder. De website nieuwegeluid.nl heeft dit als samenvoeging van 3 columns gepost en doet daarin een bronvermelding naar Michel Mulder vanuit de Facebookgroep "Dit land is het zat, c’est ça“

nieuwegeluid.nl is onder beheer bij het emailadres casineroconcepts@gmail.com en wordt anoniem gehost op namecheap.

Casinero Concepts verwijst naar een taxi bedrijf AdriTax in Alkmaar.

Ben ik zo specifiek genoeg?

Maar het zijn natuurlijk allemaal betrouwbare bronnen.



Fijn dat je het uitgezocht hebt. Wat is nu je punt?

Deze column is gewoon treffend voor die clown die denkt dat hij vertsand van zaken heeft over gezondheid.
Jij vindt dat hij een vaccin mag vergelijken met een frikandel. Hij denkt dat hij voor de klas staat met kleine kinderen, maar deze malloot heeft het tegen volwassen mensen die een eigen mening en eigen keuze willen hebben.

In feite maakt hij miljoenen Nederlanders voor idioot uit. En hij denkt daar mensen alsnog mee over de streep te trekken. Nou ik kan je vertellen dat dit een averechts effect heeft.

Maar goed ik bied je mijn prikkies van harte aan. Een extra dosis kan toch geen kwaad zou die paljas zeggen. Tenslotte gaat een extra frikandel er ook makkelijk in.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Brasil schreef op 29 december 2020 om 13:46:

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 29 december 2020 om 12:37:

open/sluit de onderstaande quote:

Brasil schreef op 29 december 2020 om 11:09:

Ik zie dat dit topic by far de meeste rapporteringen voortbrengt en wil met klem even benadrukken dat iedereen recht heeft op zijn mening en deze mag uiten. Ik ben dan ook niet van plan om een post waarin een afwijkende mening staat aan te passen, te verwijderen of wat so ever zolang men maar niet op de man speelt of gaat schelden.
Het is een gevoelig onderwerp maar ook dan, of wellicht zelfs dan, moet iedereen zijn of haar standpunt kunnen aangeven.

Dus zolang er niet sprake is van ernstig taalgebruik, of op de man spelen hoeft u niet te rapporteren.



Wat mij betreft mag je dit topic wel sluiten. Helft van de tijd zit ik tegen een muur te praten. Wat voor zin heeft dat? Als men nu nog niet ziet dat er ook andere dingen spelen (wat duidelijk is aangetoond inmiddels), zal men het nooit begrijpen. Ik kom blijkbaar alleen maar met vage bronnen, zoals de WHO, het World Economic Forum, Trouw, politici die toegeven dat mondkapjes schijnveiligheid en politiek theater is of gekke dingen die TV-virologen als Osterhaus uitkramen.



Mijn tip is dan ook dat wanneer je je gaat ergeren of iets dergelijks, het topic links te laten liggen.



Fair enough.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 29 december 2020 om 21:00:

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 29 december 2020 om 20:14:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 29 december 2020 om 19:47:

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 29 december 2020 om 14:50:

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 27 december 2020 om 16:07:

....

Wat is dit voor brakende onzin ..



Dit is inderdaad gewoon een column die geplaatst is op een in Amerika gehoste anonieme website en in een Facebookgroep "Fortuynisten".

Maar die zijn uiteraard objectief.



Op het moment dat een minister van VWS het in zijn botte kop haalt om te zeggen dat je niet moet zeuren en gewoon dat prikkie moet halen. En er vervolgens achteraan bazelt, dat je al die tijd dat je ql frikandellen eet ook niet weet wat daar inzit. Dan ben je in mijn ogen en in dat van velen anderen compleet gestoord. En nee het was niet als grap bedoeld. Dit soort randfiguren die niet meer dan een schoolmeester opleiding heeft gehad laten ze los op de bevolking mbt gezondheid.

En nee dat komt niet van die Facebook groep. Welicht hebben die 'm overgenomen, zoals ook ik deze 'gejat'heb.

Heeft niets maar dan ook niets met Amerika te maken, maar alles met de opmerkingen van een snuivende idioot die denkt dat hij allerlei regels en beperkingen kan opleggen aan de Nederlandse bevolking.



Nou ik kan wel specifieker zijn.

Het is een column geschreven door Michel Mulder. De website nieuwegeluid.nl heeft dit als samenvoeging van 3 columns gepost en doet daarin een bronvermelding naar Michel Mulder vanuit de Facebookgroep "Dit land is het zat, c’est ça“

nieuwegeluid.nl is onder beheer bij het emailadres casineroconcepts@gmail.com en wordt anoniem gehost op namecheap.

Casinero Concepts verwijst naar een taxi bedrijf AdriTax in Alkmaar.

Ben ik zo specifiek genoeg?

Maar het zijn natuurlijk allemaal betrouwbare bronnen.



Fijn dat je het uitgezocht hebt. Wat is nu je punt?

Deze column is gewoon treffend voor die clown die denkt dat hij vertsand van zaken heeft over gezondheid.
Jij vindt dat hij een vaccin mag vergelijken met een frikandel. Hij denkt dat hij voor de klas staat met kleine kinderen, maar deze malloot heeft het tegen volwassen mensen die een eigen mening en eigen keuze willen hebben.

In feite maakt hij miljoenen Nederlanders voor idioot uit. En hij denkt daar mensen alsnog mee over de streep te trekken. Nou ik kan je vertellen dat dit een averechts effect heeft.

Maar goed ik bied je mijn prikkies van harte aan. Een extra dosis kan toch geen kwaad zou die paljas zeggen. Tenslotte gaat een extra frikandel er ook makkelijk in.



Ik zeg helemaal niets. Ik vind het interview ook ongelukkig, maar ik kan me er ook wel weer iets bij voorstellen. Het is ook tenenkrommend, tegenwoordig denken mensen dat als ze Netflix kunnen starten ze John de Mol zijn.

Hier gaat het voortdurend over de betrouwbaarheid van "bronnen" Het ging me nog net even te ver om er 6,95e tegen aan te gooien wie de eigenaar is is van AdriTax. Maar als je het van me vraagt doe ik dat graag.

Het zijn niet miljoenen Nederlanders. De Facebookgroep "Dit land is het zat, c’est ça“ kent 5300 leden.

Veruit de meeste Nederlanders gaan gewoon die vaccinatie halen. En de vraag is of die Nederlanders de behoefte hebben om alle consequenties te overzien en te wegen. En nog een grotere vraag is of "de andersdenkenden" wel het recht hebben om daar iets van te vinden. Corona is voor velen gewoon net zoals Meningokokken, de mazelen en de pest.

Waar het wel op lijkt (en daar is Nederland groot in), is dat een kleine minderheid het verpest voor de rest.

Ik vind ook verder niets van kleine kinderen. Alsof die groep niet gehoord mag worden. Iets met "stampvoetend" las ik vandaag terug op in dit topic. Kenmerkend wel.

Deze 2e lockdown was te voorkomen geweest. Daar is iedereen het over eens, hetzij door tegenstrijdige (lees: eigen belangen) redenen.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 29 december 2020, 21:56:11.

 

+3/-1

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 29 december 2020 om 19:47:

(...) Dit soort randfiguren die niet meer dan een schoolmeester opleiding heeft gehad laten ze los op de bevolking mbt gezondheid. (...)



Hoe worden dit soort randfiguren eigenlijk getoetst dat ze geschikt zijn voor deze functie?

Of is het bij gratie van de kiezer en vriendjespolitiek binnen de partij dat zo'n randfiguur op zo'n post terecht kan komen?

Alhoewel ik eerder vermoed dat een aantal via de punten van Douwe Egberts iets bereikt ...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 29 december 2020 om 21:00:

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 29 december 2020 om 20:14:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 29 december 2020 om 19:47:

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 29 december 2020 om 14:50:

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 27 december 2020 om 16:07:

....

Wat is dit voor brakende onzin ..



Dit is inderdaad gewoon een column die geplaatst is op een in Amerika gehoste anonieme website en in een Facebookgroep "Fortuynisten".

Maar die zijn uiteraard objectief.



Op het moment dat een minister van VWS het in zijn botte kop haalt om te zeggen dat je niet moet zeuren en gewoon dat prikkie moet halen. En er vervolgens achteraan bazelt, dat je al die tijd dat je ql frikandellen eet ook niet weet wat daar inzit. Dan ben je in mijn ogen en in dat van velen anderen compleet gestoord. En nee het was niet als grap bedoeld. Dit soort randfiguren die niet meer dan een schoolmeester opleiding heeft gehad laten ze los op de bevolking mbt gezondheid.

En nee dat komt niet van die Facebook groep. Welicht hebben die 'm overgenomen, zoals ook ik deze 'gejat'heb.

Heeft niets maar dan ook niets met Amerika te maken, maar alles met de opmerkingen van een snuivende idioot die denkt dat hij allerlei regels en beperkingen kan opleggen aan de Nederlandse bevolking.



Nou ik kan wel specifieker zijn.

Het is een column geschreven door Michel Mulder. De website nieuwegeluid.nl heeft dit als samenvoeging van 3 columns gepost en doet daarin een bronvermelding naar Michel Mulder vanuit de Facebookgroep "Dit land is het zat, c’est ça“

nieuwegeluid.nl is onder beheer bij het emailadres casineroconcepts@gmail.com en wordt anoniem gehost op namecheap.

Casinero Concepts verwijst naar een taxi bedrijf AdriTax in Alkmaar.

Ben ik zo specifiek genoeg?

Maar het zijn natuurlijk allemaal betrouwbare bronnen.



Fijn dat je het uitgezocht hebt. Wat is nu je punt?

Deze column is gewoon treffend voor die clown die denkt dat hij vertsand van zaken heeft over gezondheid.
Jij vindt dat hij een vaccin mag vergelijken met een frikandel. Hij denkt dat hij voor de klas staat met kleine kinderen, maar deze malloot heeft het tegen volwassen mensen die een eigen mening en eigen keuze willen hebben.

In feite maakt hij miljoenen Nederlanders voor idioot uit. En hij denkt daar mensen alsnog mee over de streep te trekken. Nou ik kan je vertellen dat dit een averechts effect heeft.

Maar goed ik bied je mijn prikkies van harte aan. Een extra dosis kan toch geen kwaad zou die paljas zeggen. Tenslotte gaat een extra frikandel er ook makkelijk in.



Je moet inderdaad niet helemaal lekker zijn (of het nou serieus of als grapje bedoeld is) als je frikandellen loopt te vergelijken met iets wat als een sneltrein (wat niet normaal is) op de markt is gebracht.

Ja, tegenwoordig is echt niets vanzelfsprekend en heb ik bijna overal m'n twijfels over. Een leugenachtige overheid en media, en de grote belangengroepen die ze dienen, doen dat met je. Ik gebruik vaak hun eigen woorden om m'n punt te maken. Een half jaar geleden zeiden ze zus, en nu doen ze het omgekeerde. Een half jaar geleden werden bepaalde dingen weggelachen als ''verzinsels'' van ''complotgekkies'', en nu lijkt het werkelijkheid te worden. Het zijn niet van die Facebook-groepen die me zo doen denken. Die lullo's in Den Haag, TV-virologen etc. maken me zo.

Ik heb overigens ook niet eens Facebook, maar dat terzijde. Dus dat ''hep op feesboek gestaan'' geleuter wat iemand nu naar voren probeert te brengen kan in mijn geval de prullenbak in.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 29 december 2020, 22:58:49.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 29 december 2020 om 22:17:

Je moet inderdaad niet helemaal lekker zijn als je frikandellen loopt te vergelijken met iets wat als een sneltrein (wat niet normaal is) op de markt is gebracht. (...)



Ik verbaas me sowieso over het armoedige taalgebruik van politici.

Zo moeten we volgens Rutte door blijven gaan met "onze handen stuk wassen" ...

Om daar niet veel later aan toe te voegen dat "de zorg het nauwelijks nog aan kan" ... :denk

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 29 december 2020 om 22:46:

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 29 december 2020 om 22:17:

Je moet inderdaad niet helemaal lekker zijn als je frikandellen loopt te vergelijken met iets wat als een sneltrein (wat niet normaal is) op de markt is gebracht. (...)



Ik verbaas me sowieso over het armoedige taalgebruik van politici.

Zo moeten we volgens Rutte door blijven gaan met "onze handen stuk wassen" ...

Om daar niet veel later aan toe te voegen dat "de zorg het nauwelijks nog aan kan" ... :denk



Ach ja, ik erger me er enorm aan, maar uiteindelijk doen die gasten ook maar gewoon wat hen wordt opgedragen. Zit totaal geen persoonlijkheid in die mensen. Politici en media luisteren naar het grote geld en vaak dubieuze belangengroepen, niet naar het volk.

Ze doen niks voor het volk, zeker niet als ze zeggen dat ze dat wel doen. Je lacht je toch de ballen uit de broek als ze zeggen dat ze het allemaal doen voor de ouderen of het zorgpersoneel. Want ze doen helemaal niks voor die mensen. Het is gewoon alleen schuldgevoel aanpraten bij de rest van het volk. Hetzelfde geldt met het klimaatgeneuzel. Dat moeten we zogenaamd doen voor de kinderen. Nee, waar het op neerkomt is dat we armer, minder vrij en meer afhankelijk moeten worden.

Klinkt hard, maar politici zijn de grootste hoeren op aarde. Ze waaien werkelijk met alle winden mee, het maakt niet hoe erg het stinkt.

Zoals iemand hierboven al zei, we hebben hier te maken met iemand die niet meer dan een schoolmeester opleiding heeft gehad. Niks mis mee verder, maar zo'n iemand voert slechts uit. Die zegt gewoon ja en amen tegen dubieuze experts, de WHO, enz.

Bovendien verraden die coke oogjes van hem dat ze misschien genoeg info over hem hebben verzameld, mocht hij wel wat tegengas willen geven. Die vent kan dus alleen maar over een onbekend vaccin praten (dat als een sneltrein op de markt is gebracht), alsof er geen andere oplossingen zijn. Want die zijn er zeker. Alleen veel artsen worden gewoon doodgezwegen. We mogen alleen maar naar meneer whiskeyfles (Ab Osterhaus) en consorten luisteren.

Een klein clubje wil alles dus gaan bepalen, en weerwoord is niet gewenst. Maffia praktijken zijn dit. Mensen lijken zich niet te beseffen hoe gevaarlijk dit soort mensen zijn.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 30 december 2020, 12:30:44.

 

+2/-0

Weliswaar een zijspoor maar wel interessant wat hierboven geschetst wordt .. : Politici zijn incapabel , corrupt en waaien met alle winden mee .. Dat zou kunnen want :
- Het volk krijgt de politici waarop ze stemmen, dus moet het volk niet zeuren ..
- Wie wil er tegenwoordig nog politicus worden met burgers die je bij het minste of geringste bedreigen , opwachten of je op komen zoeken thuis met wat boerentrekkers ..

Door de werkomstandigheden zijn echte vakmensen niet geïnteresseerd in het acteren in de politieke arena , dus moet het volk het doen met wat omhooggevallen ijdeltuiten en die zitten er in de meeste partijen ..

Hugo de Jonge is zeker geen groot licht en de uitdrukkingen komen “wat rottig zijn strot uit “ ,zoals Wim Sonneveld zou zeggen .
Maar om Hugo de Jonge almacht toe dichten gaat wat ver . Hij is een stotterend doorgeefluikje ..

Op de man spelen is wat makkelijk, inhoudelijke argumenten wil ik horen en vooral oplossingen ..

Trouwens , de frikandellen-eter zal het worst zijn wat er in een frikandel zit . Die 600 miljoen frikandellen die de Nederlanders eten per jaar ,moeten in het vet en opgegeten worden . En sinds er geen uiers, zwezerik ,longen en stierenkloten meer in zitten zijn ze ook nog eens van goede kwaliteit en zelfs milieuvriendelijk ..; daarom eet ik ze al 25 jaar niet meer ..

Zo te lezen op het forum zitten er onder de schrijvers genoeg die zo lid van een actievoerders-partij kunnen worden met een glansrijke cariërre in de Tweede Kamerbankjes om daarna grof geld te gaan verdienen bij bv de aardolie-lobby, de tabaks-lobby , de alcohol-lobby, de klimaatontkenners-lobby of de beter-onderwijs-voor-iedereen-lobby ..

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 29 december 2020 om 22:16:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 29 december 2020 om 19:47:

(...) Dit soort randfiguren die niet meer dan een schoolmeester opleiding heeft gehad laten ze los op de bevolking mbt gezondheid. (...)



Hoe worden dit soort randfiguren eigenlijk getoetst dat ze geschikt zijn voor deze functie?

Of is het bij gratie van de kiezer en vriendjespolitiek binnen de partij dat zo'n randfiguur op zo'n post terecht kan komen?

Alhoewel ik eerder vermoed dat een aantal via de punten van Douwe Egberts iets bereikt ...



Vriendjespolitiek.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 11 december 2020 om 13:52:

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 10 december 2020 om 23:09:

open/sluit de onderstaande quote:

Vaccineren, dat gaat niet zonder dwang

Alleen met dwang wordt de coronavaccinatie een succes, denkt de Rotterdamse hoogleraar gezondheidsrecht Martin Buijsen.



https://www.trouw.nl/zorg/vaccineren-dat-gaat-niet-zonder-dwang~b77dfa8f/link

Engnekken schieten als paddenstoelen uit de grond.



Quote uit het stukje:

De dwang is niet dat je onder dreiging wordt ingeënt, maar dat je toegang tot sociale voorzieningen wordt afgesneden als je weigert. Zo werkt dat in een democratie.”

Zo werkt het niet in een democratie! Zo werkt het in een dictatuur!




Well said. Maar dit hele gebeuren is dan ook gepland. Het is de ultimate manier om een wereld je wil op te leggen en het volk helpt zelf gedeeltelijk mee.
Uiteindelijk iedereen te drijven naar een cashloze maatschappij met een chip voor iedereen (zie teken van het beest in het boek Openbaring 13: 16-17).

En het maakt dat men aan allen, kleinen en groten, rijken en armen, vrijen en slaven een merkteken geeft op hun rechterhand of op hun voorhoofd, 17 en het maakt dat niemand kan kopen of verkopen, behalve hij die dat merkteken heeft, of de naam van het beest of het getal van zijn naam. (Op.13:16-17)

 

+2/-2

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 30 december 2020 om 18:50:

(...) Die 600 miljoen frikandellen die de Nederlanders eten per jaar ,moeten in het vet (...)



Er zijn tegenwoordig ook 'oven frikandellen'!

Die krijg ik ook wel weggewerkt. Geen probleem.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 31 december 2020 om 00:33:

En het maakt dat men aan allen, kleinen en groten, rijken en armen, vrijen en slaven een merkteken geeft op hun rechterhand of op hun voorhoofd, 17 en het maakt dat niemand kan kopen of verkopen, behalve hij die dat merkteken heeft, of
de naam van het beest of het getal van zijn naam. (Op.13:16-17)



Dat zijn teksten uit de tijd dat men ook dacht dat de wereld plat was ...

En 'Openbaringen' ...
Dat doet mij vooral denken aan Cruijff, van Basten, Olsen, Bergkamp, en al die andere Godenzonen.
Profeten met de juiste boodschap die het evangelie in de praktijk lieten zien.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 31 december 2020 om 00:43:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 31 december 2020 om 00:33:

En het maakt dat men aan allen, kleinen en groten, rijken en armen, vrijen en slaven een merkteken geeft op hun rechterhand of op hun voorhoofd, 17 en het maakt dat niemand kan kopen of verkopen, behalve hij die dat merkteken heeft, of
de naam van het beest of het getal van zijn naam. (Op.13:16-17)



Dat zijn teksten uit de tijd dat men ook dacht dat de wereld plat was ...

En 'Openbaringen' ...
Dat doet mij vooral denken aan Cruijff, van Basten, Olsen, Bergkamp, en al die andere Godenzonen.
Profeten met de juiste boodschap die het evangelie in de praktijk lieten zien.



En toch blijft het een interessante tekst, want als je een beetje oplet zie je dat er enorme stappen zijn gemaakt. Ik zie amper nog mensen van mijn generatie met biljetten zwaaien. Zelfs een pincode intoetsen begint al middeleeuws te worden.

Tegenwoordig leg je je pinpasje ergens tegenaan en heb je je betaling al gedaan. Winkels willen, wegens corona, ook liever dat je contactloos gaat betalen. Straks hoef je alleen maar je hand of arm ergens tegenaan te leggen (of je stem gebruiken) om een betaling te doen of om je deur van je eigen huis te openen. Dan heb je die vervelende pasjes en sleutels ook niet meer nodig. Dit is echt niet meer ver weg, hoor. Het lijkt wel een script, want dat is het ook.

Maar handig toch? Je levert uiteindelijk al je vrijheid en privacy in (krijg de indruk dat de meeste mensen dat blijkbaar niet zo erg vinden), maar het is zo handig. Niet meer van die dagen waar je urenlang naar een belangrijk pasje zit te zoeken.

En vooral niet luisteren naar ''complotgekkies'' en ''wappies'', die zeggen bijvoorbeeld dat je bankaccount uitgeschakeld kan worden als je wegens ''slecht gedrag'' in het puntensysteem (social credit system) te veel in de min komt te staan. Dat is natuurlijk lachwekkend. Kom, laten we eens met z'n allen die gekke ''wappies'' en ''complotdenkers'' uitlachen. Dan komt het allemaal goed.

Nee, er komen geweldige tijden aan. Even volhouden totdat het vaccin er is, en we kunnen weer terug naar hoe het ooit was. Echt hoor. :D :denk

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 31 december 2020, 19:06:44.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 31 december 2020 om 17:43:

(...) Je levert uiteindelijk al je vrijheid en privacy in (...)



Met die problemen kampten we toch ook toen de Romeinen hier waren?
En Napoleon, de Duitsers. En ik sla vast nog wel een roversbende over.

Maar al die problemen zijn overwonnen. Hier komen we ook wel door heen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 31 december 2020 om 18:20:

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 31 december 2020 om 17:43:

(...) Je levert uiteindelijk al je vrijheid en privacy in (...)



Met die problemen kampten we toch ook toen de Romeinen hier waren?
En Napoleon, de Duitsers. En ik sla vast nog wel een roversbende over.

Maar al die problemen zijn overwonnen. Hier komen we ook wel door heen.



Ik overdrijf niet als ik zeg dat de mensheid misschien wel de grootste test ooit staat te wachten, want dit is anders. Dit is nieuw. Heb je enig idee hoever we op technologisch vlak zijn, en hoe erg dit misbruikt kan worden?

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 31 december 2020, 18:45:28.

 

+3/-0

Welke test?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 31 december 2020 om 18:37:

Heb je enig idee hoever we op technologisch vlak zijn, en hoe erg dit misbruikt kan worden?



Ja.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 66 pagina's: 1 2 3 4 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 ... 62 63 64 65 66

Ajax Forum » Maatschappelijke discussies » Coronavirus