Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Maatschappelijke discussies » Amerikaanse verkiezingen

Deze normale topic is open en bestaat uit 9 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

open/sluit de onderstaande quote:

Greco schreef op 06 november 2020 om 07:52:

open/sluit de onderstaande quote:

robbertb schreef op 05 november 2020 om 23:52:

Goede hoop dat Biden wint. Blij als de wereld eindelijk verlost is van Trump.



Je ziet Trump als een 'clown' en jij bent blij als deze z.s.m. weg is... ik zou het fijn vinden als jij je mening toe zou willen lichten waarom jij blij bent dat de wereld bijna verlost is van Trump.... laat me raden jij bent een Obama fan toch?



Tuurlijk is hij dat.
Wat velen niet willen zien is het vele goede werk dat Trump heeft gedaan. De economie draaide als een tierelier voor corona, opzeggen nucleaire deal met de schurken uit Iran (iets wat de slappe hap genaamd Europa niet durft, die laten zich liever chanteren en belazeren door die beesten) de toenadering tussen Arabische landen en Israel, opstaan tegen de Chinezen, het idiote geitenwollen sokken verdrag van Parijs opzeggen.
Maar vooral "America first". Zijn eigen land en burgers op de eerste plaats zetten, iets wat door een groot deel van de politiek hier niet kies is.
Zonder corona had Trump gewoon dik gewonnen van die slappe seniele Biden.
Daar komt Amerika de komende jaren vanzelf wel achter.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

[quoteMaar vooral "America first". Zijn eigen land en burgers op de eerste plaats zetten, iets wat door een groot deel van de politiek hier niet kies is. .



Hoewel je hele betoog vol staat van onbewezen propagandapunten, wil ik deze er graag even uitlichten. Het is echt een misverstand dat je door je af te zetten, keihard te onderhandelen, voortdurend het onderste uit de kan halend, het beste voorhebt met je eigen mensen. Optisch lijkt het misschien zo dat hij door zich zo op te stellen overwinningen behaalt, in praktijk is dat helemaal niet zo. De ongekende groei van na de oorlog kwam ondermeer door Marshallhulp en samenwerking, niet door jezelf op de eerste plek te zetten.

Dit hele competitiemodel is ook in de wetenschap al een jaar of 80 achterhaald; we weten dat het uiteindelijk voor iedereen veel beter is om samen te werken, iets dat veel sneller tot win-win leidt. Competitie werkt misschien wel, maar alleen in simpele systemen zoals productielijnen of bij salesmedewerkers. In een complexe wereld, bij complexe problemen, staat ze oplossingen vooral in de weg.

Dit wereldbeeld, dat we hier ook in spruitjesvariant bij Wilders en Baudet zien, lijdt sowieso tot een race-to-the-bottom waar er nooit een winnaar overblijft.

Voor de liefhebbers trouwens een voorbeeldje: https://www.ted.com/talks/dan_pink_the_puzzle_of_motivation?language=nllink

Dit bericht is gewijzigd op 6 november 2020, 10:21:05.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

robbertb schreef op 06 november 2020 om 09:09:

Ben je echt geinteresseerd in hoe ik over Trump denk? Of gewoon op zoek naar een internet fittie? Want je begint al lekker neutraal.
Nee ik ben helemaal geen Obama fan. En ja ik vind Trump een karikatuur van een president. Omdat hij
- aperte leugens verspreidt (cijfers over Corona, aanprijzen van Hydrochorloxine, beweren dat post stemmen tot fraude leidt terwijl steeds wordt aangegeven dat hier geen bewijs voor is- en zelf ook niets van bewijs aanleveren- om maar wat voorbeelden te noemen)
- omdat hij polariseert. er zijn helemaal geen aanwijzingen voor een of andere aantifa beweging in USA. Maar meneer blijft die maar aandragen als vijand omdat dat de rechtse bewegingen lekker opjut
- omdat hij gewoonweg domme, gevaarlijke, ongefundeerde dingen roept (bleek injecteren bijvoorbeeld)
- omdat hij ontkent dat ons klimaat verslechtert en omwille van de economie allerlei milieubeschermende maatregelen schrapt en uit het klimaatakkoord stapt
- Omdat hij met de inhoud (en misschien ook wel de veelheid aan) twiterberichten een toon aanslaat en een eindeloze stroom ongefundeerde bagger de wereld in helpt die een president onwaardig is.

En dan nog de hele zweem van corruptie die rond deze man hangt. Maar goed, dat is vrij subjectief- want niet bewezen.
Ik stoor me aan hem en hoe minder hij in beeld komt, hoe beter.

Ik ben niet pro Democraten, ben niet pro republikeinen. Ik ben vooral tegen de kwal Trump.

En schieten maar.



Dat je Trump en zijn stijl van acteren niet waardeert kan ik voor een deel in mee gaan. Hij gaat ook af en toe te ver.
Maar dat hij Amerika weer in het zadel heeft geholpen is een feit. De economie draaide voor deze wereldcrisis als een tierelier. Iemand die dat ontkent is een discussie niet eens waard.

- Hydrochorloxine werkt en dat is zelfs inmiddels in Nederland erkend.
- Dat er gefraudeerd is met post stemmen is nog niet officieel bewezen, maar er zijn zeer duidelijke aanwijzingen dat het niet klopt. Mensen die al langer zijn overleden daar kon gewoon een stembiljet voor aangevraagd worden. En dat gaat om heel veel stemmen. Dus niet om honderden maar veel meer.

- Het ontkennen dat Antifa niet bestaat maakt de rst van je beweringen behoorlijk ongeloofwaardig. Antifa bestaat gewoon en ook in Europa. Rellen in Amerika waren deels door deze terroristische beweging.

- Bleek injecteren heeft hij helemaal niet letterlijk gezegd, maar hij doelde op een medicijn.

- Niemand ontkent dat het klimaat veranderd, want dat is al zolang deze wereld bestaat. Het milieu wordt zwaarder belast door de groeiende economie en vooral door het explosief groeien van de wereldbevolking. Het klimaat veranderd door ondermeer de stand van de zon t.o.v. de aarde. Klimaat is gewoon een keihard verdienmodel voor de onder andere multinationals. Dit is maar een korte verklaring, want als dit uitgelegd moet worden ben ik een paar pagina's verder.

- Het twitter gedrag verdient inderdaad niet de schoonheidsprijs.

- Als er niets bewezen is van corruptie door hem, waarom begin jij er dan weer over. Dat is nu precies waar hij zich aan stoort. Het ongefundeerd roeptoeteren van mensen over hem. Daar doe jij dus keihard aan mee.

Dit bericht is gewijzigd op 6 november 2020, 10:54:24.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 06 november 2020 om 09:19:

open/sluit de onderstaande quote:

Greco schreef op 06 november 2020 om 07:52:

open/sluit de onderstaande quote:

robbertb schreef op 05 november 2020 om 23:52:

Goede hoop dat Biden wint. Blij als de wereld eindelijk verlost is van Trump.



Je ziet Trump als een 'clown' en jij bent blij als deze z.s.m. weg is... ik zou het fijn vinden als jij je mening toe zou willen lichten waarom jij blij bent dat de wereld bijna verlost is van Trump.... laat me raden jij bent een Obama fan toch?



Tuurlijk is hij dat.
Wat velen niet willen zien is het vele goede werk dat Trump heeft gedaan. De economie draaide als een tierelier voor corona, opzeggen nucleaire deal met de schurken uit Iran (iets wat de slappe hap genaamd Europa niet durft, die laten zich liever chanteren en belazeren door die beesten) de toenadering tussen Arabische landen en Israel, opstaan tegen de Chinezen, het idiote geitenwollen sokken verdrag van Parijs opzeggen.
Maar vooral "America first". Zijn eigen land en burgers op de eerste plaats zetten, iets wat door een groot deel van de politiek hier niet kies is.
Zonder corona had Trump gewoon dik gewonnen van die slappe seniele Biden.
Daar komt Amerika de komende jaren vanzelf wel achter.




Juist! Zo denk ik er ook over. Er komt een tijd dat VS en EU naar Trump zal verlangen, alleen zal dat dan te laat zijn.

De shit die Obama en zijn voorganger Bush hebben veroorzaakt is Trump juist aan het recht zetten. Al die oorlogen die Bush en Obama zijn begonnen heeft voornamelijk slechte invloed op ons in de EU. Al die vluchtelingen, terroristen en instabiliteit komt door die 2 klootviolen omdat zij zonodig 'democratie' d.m.v. invasie moesten toepassen in het middenoosten.

Trump probeert het juist met de EU recht te zetten. En precies wat jij zegt terwijl EU en de rest van de wereld kontjelikken bij de Chinezen en andere slechteriken doet, slaat Trump juist keihard terug!

Jammer dat mensen hiervoor (en nog veel meer) blind zijn.

 

+2/-0

Ik waag het te betwijfelen. Trump heeft aardig wat bereikt voor zijn land, dat kun je hem meegeven. Maar zijn hele houding en manier van communiceren gaat nooit iets zijn waar men naar gaat verlangen. Of vind je dat daar weinig op aan te merken is?

Ik vind het omgekeerde bijvoorbeeld van Wilders. Dat vind ik een welbespraakte man en een aardige debater, die een mening verkondigt waar ik mij totaal niet in kan vinden. Nu is het verschil dan dat ik het zeker niet met alle beslissingen van Trump eens ben, maar zaken zoals de NAVO op afspraken wijzen vond ik dan wel weer sterk van hem.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

robbertb schreef op 06 november 2020 om 09:09:

Ben je echt geinteresseerd in hoe ik over Trump denk? Of gewoon op zoek naar een internet fittie? Want je begint al lekker neutraal.
Nee ik ben helemaal geen Obama fan. En ja ik vind Trump een karikatuur van een president. Omdat hij
- aperte leugens verspreidt (cijfers over Corona, aanprijzen van Hydrochorloxine, beweren dat post stemmen tot fraude leidt terwijl steeds wordt aangegeven dat hier geen bewijs voor is- en zelf ook niets van bewijs aanleveren- om maar wat voorbeelden te noemen)
- omdat hij polariseert. er zijn helemaal geen aanwijzingen voor een of andere aantifa beweging in USA. Maar meneer blijft die maar aandragen als vijand omdat dat de rechtse bewegingen lekker opjut
- omdat hij gewoonweg domme, gevaarlijke, ongefundeerde dingen roept (bleek injecteren bijvoorbeeld)
- omdat hij ontkent dat ons klimaat verslechtert en omwille van de economie allerlei milieubeschermende maatregelen schrapt en uit het klimaatakkoord stapt
- Omdat hij met de inhoud (en misschien ook wel de veelheid aan) twiterberichten een toon aanslaat en een eindeloze stroom ongefundeerde bagger de wereld in helpt die een president onwaardig is.

En dan nog de hele zweem van corruptie die rond deze man hangt. Maar goed, dat is vrij subjectief- want niet bewezen.
Ik stoor me aan hem en hoe minder hij in beeld komt, hoe beter.

Ik ben niet pro Democraten, ben niet pro republikeinen. Ik ben vooral tegen de kwal Trump.

En schieten maar.




2. dingen begrijp ik niet.

1. Ik ben helemaal niet opzoek naar een internet fittie. Wij zitten op een forum en daar kunnen wij als volwassenen over discussiëren lijkt mij. Daar is een forum ook voor bedoeld.

2. Hoezo schieten maar? Het is JOUW mening en die respecteer ik. Ik vind het juist fijn dat jij je mening onderbouwt zodat wij meer begrip voor elkaar hebben. Alleen is het zo dat een mening een mening is en een mening kan veranderen als een persoon daartoe bereidt is.

Verder vind ik jouw argumenten en de manier hoe jij richting Trump kijkt niet verrassend. Ik ben inderdaad pro Trump, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dat niet altijd ben geweest. Bij mij heeft het ook lang geduurt voordat ik me realiseerde dat die blondharige clown écht wel veel dingen goed doet. Hij geniet van media aandacht en hij is een 'macho', maar als je daar omheen leert te kijken dan zie je al het goede waar hij voor staat en wat hij doet. Niet veel wereldleiders durven te denken wat Trump durft te doen.

Wat Corona, verkiezingen, klimaat, NAVO, China, Iran, Israel, middenoosten enzovoort enzovoort betreft kunnen wij hele avond over discussiëren. Ik weet niet of je daarop zit te wachten. Het enige wat ik daarover kwijt wil is dat het veel gecompliceerder is dan je denkt. Neem NAVO als voorbeeld. Trump is het beu dat VS voor de grootste kosten van de NAVO op moet draaien en over de rug van de Amerikanen jaar in jaar uit terwijl (bijvoorbeeld) een kleine land als NL de NAVO afspraken niet kan en niet wil nakomen (is ook toegegeven door NL kabinet en er is beterschap beloofd), maar wel verwachten dat NAVO EU en NL beschermt. En zo zijn veel meer EU landen die 'meeliften'. Dit is een voorbeeld schiet mij niet af omdat ik Nederland als voorbeeld gebruik. America first is Trumps motto. Gelijk geef ik hem.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dat je Trump en zijn stijl van acteren niet waardeert kan ik voor een deel in mee gaan. Hij gaat ook af en toe te ver.
Maar dat hij Amerika weer in het zadel heeft geholpen is een feit. De economie draaide voor deze wereldcrisis als een tierelier. Iemand die dat ontkent is een discussie niet eens waard.

- Hydrochorloxine werkt en dat is zelfs inmiddels in Nederland erkend.
- Dat er gefraudeerd is met post stemmen is nog niet officieel bewezen, maar er zijn zeer duidelijke aanwijzingen dat het niet klopt. Mensen die al langer zijn overleden daar kon gewoon een stembiljet voor aangevraagd worden. En dat gaat om heel veel stemmen. Dus niet om honderden maar veel meer.

- Het ontkennen dat Antifa niet bestaat maakt de rst van je beweringen behoorlijk ongeloofwaardig. Antifa bestaat gewoon en ook in Europa. Rellen in Amerika waren deels door deze terroristische beweging.

- Bleek injecteren heeft hij helemaal niet letterlijk gezegd, maar hij doelde op een medicijn.

- Niemand ontkent dat het klimaat veranderd, want dat is al zolang deze wereld bestaat. Het milieu wordt zwaarder belast door de groeiende economie en vooral door het explosief groeien van de wereldbevolking. Het klimaat veranderd door ondermeer de stand van de zon t.o.v. de aarde. Klimaat is gewoon een keihard verdienmodel voor de onder andere multinationals. Dit is maar een korte verklaring, want als dit uitgelegd moet worden ben ik een paar pagina's verder.

- Het twitter gedrag verdient inderdaad niet de schoonheidsprijs.

- Als er niets bewezen is van corruptie door hem, waarom begin jij er dan weer over. Dat is nu precies waar hij zich aan stoort. Het ongefundeerd roeptoeteren van mensen over hem. Daar doe jij dus keihard aan mee.



Er zijn inmiddels enkele studies die erop wijzen dat Hydrochloroxine iets doet. Maar die studies zijn allen van NA dat Trump dat zo aanprees. Dat hij achteraf- tegen alle onderzoeken waar het niet uit bleek in- op het goede spoort zat, maakt het niet minder gefundeerd. en daarmee niet minder gevaarlijk.

Voor die fraude met poststemmen geldt hetzelfde als de zweem van corruptie. Daar zijn ook zat aanwijzingen voor geweest (volg de ontslagen FBI en andere officials maar die daar naar keken). Leg mij nou eens uit waarom dat eerste wel mag worden aangedragen als argument en ik niet het mijne mag vinden van het tweede? Ongefundeerd roeptoeteren is zo'n beetje het trademark van meneer Trump.

Ik ontken Antifa helemaal niet, ik heb los van Trumps geroep NERGENS bewijs gevonden voor de rol van deze groepering in de rellen in USA. Wel voor hun rechtse tegenhangers overigens..

Trump heeft het wel degelijk over Bleek gehad. en/of andere besmettingsmiddelen.

Over het Klimaat: daar gaan we het niet over eens worden. Er zijn processen die buiten ons toedoen gaande zijn, maar wij versnellen die zeker. En Trump (en anderen) gaan daar vrolijk mee door omwille van zijn economie.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Greco schreef op 06 november 2020 om 10:58:

open/sluit de onderstaande quote:

robbertb schreef op 06 november 2020 om 09:09:

Ben je echt geinteresseerd in hoe ik over Trump denk? Of gewoon op zoek naar een internet fittie? Want je begint al lekker neutraal.
Nee ik ben helemaal geen Obama fan. En ja ik vind Trump een karikatuur van een president. Omdat hij
- aperte leugens verspreidt (cijfers over Corona, aanprijzen van Hydrochorloxine, beweren dat post stemmen tot fraude leidt terwijl steeds wordt aangegeven dat hier geen bewijs voor is- en zelf ook niets van bewijs aanleveren- om maar wat voorbeelden te noemen)
- omdat hij polariseert. er zijn helemaal geen aanwijzingen voor een of andere aantifa beweging in USA. Maar meneer blijft die maar aandragen als vijand omdat dat de rechtse bewegingen lekker opjut
- omdat hij gewoonweg domme, gevaarlijke, ongefundeerde dingen roept (bleek injecteren bijvoorbeeld)
- omdat hij ontkent dat ons klimaat verslechtert en omwille van de economie allerlei milieubeschermende maatregelen schrapt en uit het klimaatakkoord stapt
- Omdat hij met de inhoud (en misschien ook wel de veelheid aan) twiterberichten een toon aanslaat en een eindeloze stroom ongefundeerde bagger de wereld in helpt die een president onwaardig is.

En dan nog de hele zweem van corruptie die rond deze man hangt. Maar goed, dat is vrij subjectief- want niet bewezen.
Ik stoor me aan hem en hoe minder hij in beeld komt, hoe beter.

Ik ben niet pro Democraten, ben niet pro republikeinen. Ik ben vooral tegen de kwal Trump.

En schieten maar.




2. dingen begrijp ik niet.

1. Ik ben helemaal niet opzoek naar een internet fittie. Wij zitten op een forum en daar kunnen wij als volwassenen over discussiëren lijkt mij. Daar is een forum ook voor bedoeld.

2. Hoezo schieten maar? Het is JOUW mening en die respecteer ik. Ik vind het juist fijn dat jij je mening onderbouwt zodat wij meer begrip voor elkaar hebben. Alleen is het zo dat een mening een mening is en een mening kan veranderen als een persoon daartoe bereidt is.

Verder vind ik jouw argumenten en de manier hoe jij richting Trump kijkt niet verrassend. Ik ben inderdaad pro Trump, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dat niet altijd ben geweest. Bij mij heeft het ook lang geduurt voordat ik me realiseerde dat die blondharige clown écht wel veel dingen goed doet. Hij geniet van media aandacht en hij is een 'macho', maar als je daar omheen leert te kijken dan zie je al het goede waar hij voor staat en wat hij doet. Niet veel wereldleiders durven te denken wat Trump durft te doen.

Wat Corona, verkiezingen, klimaat, NAVO, China, Iran, Israel, middenoosten enzovoort enzovoort betreft kunnen wij hele avond over discussiëren. Ik weet niet of je daarop zit te wachten. Het enige wat ik daarover kwijt wil is dat het veel gecompliceerder is dan je denkt. Neem NAVO als voorbeeld. Trump is het beu dat VS voor de grootste kosten van de NAVO op moet draaien en over de rug van de Amerikanen jaar in jaar uit terwijl (bijvoorbeeld) een kleine land als NL de NAVO afspraken niet kan en niet wil nakomen (is ook toegegeven door NL kabinet en er is beterschap beloofd), maar wel verwachten dat NAVO EU en NL beschermt. En zo zijn veel meer EU landen die 'meeliften'. Dit is een voorbeeld schiet mij niet af omdat ik Nederland als voorbeeld gebruik. America first is Trumps motto. Gelijk geef ik hem.


Nou ja door meteen over Obama te beginnen zet je wel de toon. En die toon kom ik hier vaker tegen, waardoor ik zelf ook wat te defensief reageer denk ik. Neem ik terug. Over de NAVO: dat voorbeeld haal ik ergens hierboven zelf aan als iets wat ik juist wel mooi van hem vind. Maar het gaat mij om zijn persoon, presentatie en gebrek aan manieren. Ik heb niet de illusie dat een beter gemanierde president de USA ineens een ander land maakt. Dat blijft toch wel. Maar ik vind het gewoon een vreselijke vent door zijn gelieg, ontkennen, draaien en schreeuwen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 05 november 2020 om 22:47:
200.000 stemmen per post in een staat die opeens te voorschijn komen en allemaal voor Biden.

Dit is niet zo vreemd natuurlijk. Trump heeft zijn aanhangers vooral opgeroepen om in persoon te stemmen en Biden juist om het per post te doen. Veel staten beginnen pas met tellen van mail-in ballots ná Election Day, die komen dus niet 'opeens te voorschijn'. Dan is het logisch dat veruit het grootste gedeelte voor Biden is.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

open/sluit de onderstaande quote:

Sjoerd Juh. schreef op 06 november 2020 om 10:11:

[quoteMaar vooral "America first". Zijn eigen land en burgers op de eerste plaats zetten, iets wat door een groot deel van de politiek hier niet kies is. .



Hoewel je hele betoog vol staat van onbewezen propagandapunten, wil ik deze er graag even uitlichten. Het is echt een misverstand dat je door je af te zetten, keihard te onderhandelen, voortdurend het onderste uit de kan halend, het beste voorhebt met je eigen mensen. Optisch lijkt het misschien zo dat hij door zich zo op te stellen overwinningen behaalt, in praktijk is dat helemaal niet zo. De ongekende groei van na de oorlog kwam ondermeer door Marshallhulp en samenwerking, niet door jezelf op de eerste plek te zetten.

Dit hele competitiemodel is ook in de wetenschap al een jaar of 80 achterhaald; we weten dat het uiteindelijk voor iedereen veel beter is om samen te werken, iets dat veel sneller tot win-win leidt. Competitie werkt misschien wel, maar alleen in simpele systemen zoals productielijnen of bij salesmedewerkers. In een complexe wereld, bij complexe problemen, staat ze oplossingen vooral in de weg.

Dit wereldbeeld, dat we hier ook in spruitjesvariant bij Wilders en Baudet zien, lijdt sowieso tot een race-to-the-bottom waar er nooit een winnaar overblijft.

Voor de liefhebbers trouwens een voorbeeldje: https://www.ted.com/talks/dan_pink_the_puzzle_of_motivation?language=nllink



Onbewezen propagandapunten? Was de Amerikaanse economie niet in volle bloei? Was de werkloosheid niet historisch laag? Zelfs de opponent kan daar niet om heen maar die gaf er een draai aan en kwam met de lachwekkende opmerking dat dat kwam door Obama.
De huidige samenleving vergelijken met die van na WO2 is wel heel erg ridicuul. Net zoals na 9/11 de wereld ook is veranderd. Ongelooflijk dat er mensen zijn die met dergelijke nonsens komen.
Samenwerken met de beesten uit Iran. :D :D :D
Dat kan alleen uit de mond/pen/vinger van een Europeaan komen. Wat een naïviteit.
We moeten zeker ook blijven praten met die islam idioten. Het is inmiddels zover dat ook de moslims die zelf niks moeten hebben van die fanatieke barbaren hun mond niet durven opendoen.
Daardoor gaat de vredelievende westerse samenleving naar de knoppen. Bang zijn de feiten te benoemen zoals ze zijn. Wegkijken, pamperen en vooral oppassen de barbaren aan te pakken. Dé-escalerend optreden zeggen ze dan. Nee, slap gehannes dat niks oplost. Dat tuig moet uit onze samenleving gesneden worden als een ******gezwel.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

open/sluit de onderstaande quote:

robbertb schreef op 06 november 2020 om 11:22:

Dat je Trump en zijn stijl van acteren niet waardeert kan ik voor een deel in mee gaan. Hij gaat ook af en toe te ver.
Maar dat hij Amerika weer in het zadel heeft geholpen is een feit. De economie draaide voor deze wereldcrisis als een tierelier. Iemand die dat ontkent is een discussie niet eens waard.

- Hydrochorloxine werkt en dat is zelfs inmiddels in Nederland erkend.
- Dat er gefraudeerd is met post stemmen is nog niet officieel bewezen, maar er zijn zeer duidelijke aanwijzingen dat het niet klopt. Mensen die al langer zijn overleden daar kon gewoon een stembiljet voor aangevraagd worden. En dat gaat om heel veel stemmen. Dus niet om honderden maar veel meer.

- Het ontkennen dat Antifa niet bestaat maakt de rst van je beweringen behoorlijk ongeloofwaardig. Antifa bestaat gewoon en ook in Europa. Rellen in Amerika waren deels door deze terroristische beweging.

- Bleek injecteren heeft hij helemaal niet letterlijk gezegd, maar hij doelde op een medicijn.

- Niemand ontkent dat het klimaat veranderd, want dat is al zolang deze wereld bestaat. Het milieu wordt zwaarder belast door de groeiende economie en vooral door het explosief groeien van de wereldbevolking. Het klimaat veranderd door ondermeer de stand van de zon t.o.v. de aarde. Klimaat is gewoon een keihard verdienmodel voor de onder andere multinationals. Dit is maar een korte verklaring, want als dit uitgelegd moet worden ben ik een paar pagina's verder.

- Het twitter gedrag verdient inderdaad niet de schoonheidsprijs.

- Als er niets bewezen is van corruptie door hem, waarom begin jij er dan weer over. Dat is nu precies waar hij zich aan stoort. Het ongefundeerd roeptoeteren van mensen over hem. Daar doe jij dus keihard aan mee.



Er zijn inmiddels enkele studies die erop wijzen dat Hydrochloroxine iets doet. Maar die studies zijn allen van NA dat Trump dat zo aanprees. Dat hij achteraf- tegen alle onderzoeken waar het niet uit bleek in- op het goede spoort zat, maakt het niet minder gefundeerd. en daarmee niet minder gevaarlijk.

Voor die fraude met poststemmen geldt hetzelfde als de zweem van corruptie. Daar zijn ook zat aanwijzingen voor geweest (volg de ontslagen FBI en andere officials maar die daar naar keken). Leg mij nou eens uit waarom dat eerste wel mag worden aangedragen als argument en ik niet het mijne mag vinden van het tweede? Ongefundeerd roeptoeteren is zo'n beetje het trademark van meneer Trump.

Ik ontken Antifa helemaal niet, ik heb los van Trumps geroep NERGENS bewijs gevonden voor de rol van deze groepering in de rellen in USA. Wel voor hun rechtse tegenhangers overigens..

Trump heeft het wel degelijk over Bleek gehad. en/of andere besmettingsmiddelen.

Over het Klimaat: daar gaan we het niet over eens worden. Er zijn processen die buiten ons toedoen gaande zijn, maar wij versnellen die zeker. En Trump (en anderen) gaan daar vrolijk mee door omwille van zijn economie.



Hydrochloroxine verhaal. Onzin wat jij schrijft. Dat was van het begin af aan bekend. Alleen de farmaceutische industrie wil dat niet omdat er niets op te verdienen valt. Dus de politici ook niet. Trump durfde dat gewoon keihard te stellen.

Jij hebt een vreemde manier van discussieren. Als je geen argumenten hebt draai je de stelling om of krijg je een calimero gedrag van waarom dat wel en van mij niet.

Jij ontkent Antifa niet? Jij ontkent het wel, want je begint zelf meteen weer over dat er geen bewijs is. Bestaat in Nederland en bv in Duitsland zeker ook niet?

Ook jij haalt klimaat en milieu door elkaar. Klimaat hebben wij niet of nauwelijks invloed op. Milieu des te meer.

Trump had het niet letterlijk over bleekmiddel inspuiten gehad. Dat maakt de linkse media ervan om hem in een kwaad daglicht te stellen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:


Onbewezen propagandapunten? Was de Amerikaanse economie niet in volle bloei? Was de werkloosheid niet historisch laag? Zelfs de opponent kan daar niet om heen maar die gaf er een draai aan en kwam met de lachwekkende opmerking dat dat kwam door Obama.



De invloed van een president op korte termijn in de economie is niet zo groot, nooit geweest ook, want we hebben nu eenmaal een markteconomie en geen communistische. Maar áls je het dan als graadmeter wilt nemen, dan heeft hij het absoluut niet beter gedaan dan Obama (ook niet slechter trouwens). De groeilijnen zijn gewoon doorgetrokken sinds 2008, bijna lineair. Maar de gevolgen van zijn beleid op lange termijn zijn nog lang niet duidelijk – en zullen zeer negatief zijn. Sterker nog, veel van de beschermingen die in 2008 weer waren opgebouwd (na de afbraak van Bush), om juist de samenleving te beschermen tegen de uitwassen van de markt en de financiële sector, zijn door Trump en zijn boevenbende weer afgebroken.

open/sluit de onderstaande quote:


De huidige samenleving vergelijken met die van na WO2 is wel heel erg ridicuul. Net zoals na 9/11 de wereld ook is veranderd. Ongelooflijk dat er mensen zijn die met dergelijke nonsens komen.



Het is geen nonsense, corporatieve modellen zijn altijd beter dan competitieve. Je gaat op het kernpunt niet in.

open/sluit de onderstaande quote:


Samenwerken met de beesten uit Iran. :D :D :D



Ja dat kan, ze hielden zich ook gewoon aan de afspraken. Je moet ze wel kort houden natuurlijk, prima, geen probleem, zoals je dat ook met andere dictatoriale regimes moet doen. Dat kon ook gewoon volgens het verdrag – dat jij uiteraard hebt gelezen en waar je hier per artikel kan vertellen waar je het niet mee eens was... Toch?

open/sluit de onderstaande quote:


Dat kan alleen uit de mond/pen/vinger van een Europeaan komen. Wat een naïviteit.



Ik durf er een joetje om te verwedden dat ik meer internationale ervaring heb dan jij.

open/sluit de onderstaande quote:


We moeten zeker ook blijven praten met die islam idioten. Het is inmiddels zover dat ook de moslims die zelf niks moeten hebben van die fanatieke barbaren hun mond niet durven opendoen.
Daardoor gaat de vredelievende westerse samenleving naar de knoppen. Bang zijn de feiten te benoemen zoals ze zijn. Wegkijken, pamperen en vooral oppassen de barbaren aan te pakken. Dé-escalerend optreden zeggen ze dan. Nee, slap gehannes dat niks oplost. Dat tuig moet uit onze samenleving gesneden worden als een ******gezwel.



Tsja... en iedereen die iets anders vindt is zeker naïef en dom?

 

+2/-0

Aaaah, tackle die weer afkomt met de wildste conspiracy theories en die voor waarheid verkoopt. Wat een verrassing.

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 06 november 2020 om 10:37:

- Dat er gefraudeerd is met post stemmen is nog niet officieel bewezen, maar er zijn zeer duidelijke aanwijzingen dat het niet klopt. Mensen die al langer zijn overleden daar kon gewoon een stembiljet voor aangevraagd worden. En dat gaat om heel veel stemmen. Dus niet om honderden maar veel meer.



Dit is by far de slechtst georganiseerde fraude in de geschiedenis van verkiezingen, wereldwijd. Ik heb een sterk vermoeden dat jij helemaal niet weet hoe het Amerikaanse systeem werkt, want met enkel een president kan je heel weinig doen. Zolang de Senaat niet in handen is van dezelfde partij, heb je gewoon een standstill, want ze blokkeren elkaar. Weet je waarom de beurzen zo gigantisch de lucht inschoten op woensdag? Omdat de Senaat in handen blijft van de Republikeinen, wat betekent dat Biden (als hij wint) zijn belastinghervorming er nooit gaat doorkrijgen.

Als ze echt wilden frauderen (wat dus gewoon nonsens is), dan hadden ze heus wel gezorgd dat ze de Senaat ook in handen kregen en er ook voor gezorgd dat het nu niet zo nipt was.

De president stemt zelf per post ook trouwens. Als hij het niet vertrouwt, had hij maar het goede voorbeeld moeten geven.

Daarbovenop, Amerikaanse verkiezingen worden niet centraal georganiseerd, maar lokaal. Wat betekent dat je een bijna ontelbaar aantal pockets hebt waar verkiezingen worden georganiseerd. Je zou al op heel veel van die lokale organisaties moeten wegen en invloed hebben om nog maar een kras te maken in de totale cijfers.

En zoals elk Amerikaans burger, als hij harde bewijzen heeft, niets houdt hem tegen om naar de rechtbank te stappen. Maar dat gebeurt niet, I wonder why.

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 06 november 2020 om 10:37:- Het ontkennen dat Antifa niet bestaat maakt de rst van je beweringen behoorlijk ongeloofwaardig. Antifa bestaat gewoon en ook in Europa. Rellen in Amerika waren deels door deze terroristische beweging.



Antifa is geen georganiseerde beweging. Dat wordt bedoeld met "ze bestaan niet". Er is geen centraal orgaan dat bepaalt wat de richting is of wat er gebeurt. Het is een verzameling van losse groepen die wereldwijd verspreid zitten en die qua size eigenlijk de moeite niet zijn om mee rekening te houden. In Amerika zitten ze wat verspreid doorheen het land, maar cellen zijn meestal niet groter dan 10 personen.

open/sluit de onderstaande quote:

Contrary to how it is often portrayed in the media, Antifa — short for anti-fascist — is not a single organization. Rather, it is a loose network of groups and individuals who coordinate their anti-racist activism on an ad hoc basis in different areas both within and outside the United States.



open/sluit de onderstaande quote:

- Bleek injecteren heeft hij helemaal niet letterlijk gezegd, maar hij doelde op een medicijn.



https://www.youtube.com/watch?v=zicGxU5MfwElink

Hier zegt hij letterlijk "injecting desinfectent, we should check it out".

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 06 november 2020 om 10:37:- Niemand ontkent dat het klimaat veranderd, want dat is al zolang deze wereld bestaat. Het milieu wordt zwaarder belast door de groeiende economie en vooral door het explosief groeien van de wereldbevolking. Het klimaat veranderd door ondermeer de stand van de zon t.o.v. de aarde. Klimaat is gewoon een keihard verdienmodel voor de onder andere multinationals. Dit is maar een korte verklaring, want als dit uitgelegd moet worden ben ik een paar pagina's verder.



Ik zou zeggen, bespaar je de moeite want buiten een hoop nonsens zal er toch niet al teveel in terug te vinden zijn.

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 06 november 2020 om 10:37:- Als er niets bewezen is van corruptie door hem, waarom begin jij er dan weer over. Dat is nu precies waar hij zich aan stoort. Het ongefundeerd roeptoeteren van mensen over hem. Daar doe jij dus keihard aan mee.



Man, zelfs de beste stand up comedy artist kan dit niet neerschrijven. Je zit ZELF ongefundeerde nonsens te verkopen en dan ga je akkoord met hem, want "de fraude is niet bewezen". Kerel, meer dan de helft van wat jij hier neerschrijft is niet bewezen en berust op geruchten. Er is ook helemaal nog niet bewezen dat er verkiezingsfraude is geweest, dus als we jouw redenering doortrekken, moet je dus zelf zwijgen daarover.

En ivm Chloroquine, ipv "het werkt wel", geef eens links naar peer reviewed studies die het bewijzen. En voor je hierop antwoordt, denk goed na en pas het laatste stuk die ik gequote heb toe. Ofwel heb je bewijzen en deel je ze. Ofwel niet. Maar niet ongefundeerd.

open/sluit de onderstaande quote:

In the Netherlands a study into the effect of chloroquine and hydroxychloroquine (HCQ) on patients with a COVID-19 infection has been discontinued. These old anti-malarials could have an inhibitory effect on the complaints of patients with COVID-19. However, the initial results show no effect in European studies or in the Dutch study. In addition, there are fewer and fewer hospital admissions of patients with COVID. That is why the participating Dutch centers decided to prematurely discontinue the study. The study was funded by ZonMW.



https://www.umcutrecht.nl/en/over-ons/nieuws/infection-and-immunity/jun-10-dutch-study-into-anti-malarial-drug-against-covid-19-discontinuedlink

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Sjoerd Juh. schreef op 06 november 2020 om 13:33:

open/sluit de onderstaande quote:


Onbewezen propagandapunten? Was de Amerikaanse economie niet in volle bloei? Was de werkloosheid niet historisch laag? Zelfs de opponent kan daar niet om heen maar die gaf er een draai aan en kwam met de lachwekkende opmerking dat dat kwam door Obama.



De invloed van een president op korte termijn in de economie is niet zo groot, nooit geweest ook, want we hebben nu eenmaal een markteconomie en geen communistische. Maar áls je het dan als graadmeter wilt nemen, dan heeft hij het absoluut niet beter gedaan dan Obama (ook niet slechter trouwens). De groeilijnen zijn gewoon doorgetrokken sinds 2008, bijna lineair. Maar de gevolgen van zijn beleid op lange termijn zijn nog lang niet duidelijk – en zullen zeer negatief zijn. Sterker nog, veel van de beschermingen die in 2008 weer waren opgebouwd (na de afbraak van Bush), om juist de samenleving te beschermen tegen de uitwassen van de markt en de financiële sector, zijn door Trump en zijn boevenbende weer afgebroken.

open/sluit de onderstaande quote:


De huidige samenleving vergelijken met die van na WO2 is wel heel erg ridicuul. Net zoals na 9/11 de wereld ook is veranderd. Ongelooflijk dat er mensen zijn die met dergelijke nonsens komen.



Het is geen nonsense, corporatieve modellen zijn altijd beter dan competitieve. Je gaat op het kernpunt niet in.

open/sluit de onderstaande quote:


Samenwerken met de beesten uit Iran. :D :D :D



Ja dat kan, ze hielden zich ook gewoon aan de afspraken. Je moet ze wel kort houden natuurlijk, prima, geen probleem, zoals je dat ook met andere dictatoriale regimes moet doen. Dat kon ook gewoon volgens het verdrag – dat jij uiteraard hebt gelezen en waar je hier per artikel kan vertellen waar je het niet mee eens was... Toch?

open/sluit de onderstaande quote:


Dat kan alleen uit de mond/pen/vinger van een Europeaan komen. Wat een naïviteit.



Ik durf er een joetje om te verwedden dat ik meer internationale ervaring heb dan jij.

open/sluit de onderstaande quote:


We moeten zeker ook blijven praten met die islam idioten. Het is inmiddels zover dat ook de moslims die zelf niks moeten hebben van die fanatieke barbaren hun mond niet durven opendoen.
Daardoor gaat de vredelievende westerse samenleving naar de knoppen. Bang zijn de feiten te benoemen zoals ze zijn. Wegkijken, pamperen en vooral oppassen de barbaren aan te pakken. Dé-escalerend optreden zeggen ze dan. Nee, slap gehannes dat niks oplost. Dat tuig moet uit onze samenleving gesneden worden als een ******gezwel.



Tsja... en iedereen die iets anders vindt is zeker naïef en dom?



Laat ik het maar bij die laatste vraag houden. Antwoord: Ja.
Zou jouw reactie wel eens willen weten als het hoofd van een familielid van jou over de straat rolt. Nou, ik hoop in ieder geval dat de wegkijkende gutmenschen vanaf nu slachtoffer worden van die barbaren. Dan worden ze heel mss. wakker als het niet al te laat is.
In samenwerken met Iran geloven. Het is bewezen dat ze zich niet aan de afspraken houden. Maar de Europese idioten willen dé-escaleren en niet optreden. Straks is het te laat.
Zal best zijn dat je meer internationale ervaring hebt. Nou en? Wat betekent dat volgens jou?
Het wemelt ook van criminelen met internationale ervaring. Sterker, de grootste criminelen die er zijn stikken van de internationale ervaring.
En vergeet ook de witteboord criminelen in Brussel niet.
Door figuren als jij lopen andere mensen gevaar. Wat mij betreft oogst jij wat je zaait.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 27 september 2020 om 20:51:
Ik wacht op de eerste die openlijk oproept om mensen die geen vaccin wensen te nemen uit te sluiten van de samenleving. Wellicht door ze te verplichten zich met een button (à la Jodenster) zich te moeten presenteren in het publieke domein, zodat iedereen kan zien dat diegene niet is gevaccineerd. Of misschien gewoon simpelweg de toegang verbieden tot openbare gelegenheden zoals zwembaden, sportverenigingen, bibliotheken, restaurants, cafés, bioscopen, theaters en zelfs winkels.

Je zult een paar grondwetten moeten negeren, maar daar zal de massa vast niet moeilijk over doen. De aankomende spoedwet had zo uit de hoed van Joseph Goebbels kunnen komen.



Ik weet dat Godwin's Law bestaat, maar ik moest toch even in mijn ogen wrijven. Joden waren geen gevaar voor de algemene gezondheid voor zover ik weet en ze brachten herd immunity ook niet in gevaar. Het is niet dat doordat er veel Joden op straat kwamen, dat niet-Joden het risico liepen om te sterven.

Daarmee beweer ik niet dat anti-vaxxers met een kenteken op hun borst moeten lopen, maar deze parallel is er toch wel een beetje over :).

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 06 november 2020 om 14:36:
In samenwerken met Iran geloven. Het is bewezen dat ze zich niet aan de afspraken houden.



Ok, deel de bewijzen die peer reviewed zijn en voor waar aangenomen worden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

robbertb schreef op 05 november 2020 om 23:52:

Goede hoop dat Biden wint. Blij als de wereld eindelijk verlost is van Trump.



Van Biden kan ik niet vrolijk worden. Komt nog bij dat die vent zo ineens dood neer kan vallen, en dan heb je een Sylvana-achtige type aan het roer. Dan heb ik toch echt liever Trump, hoor.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 06 november 2020 om 15:15:

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 06 november 2020 om 14:36:
In samenwerken met Iran geloven. Het is bewezen dat ze zich niet aan de afspraken houden.



Ok, deel de bewijzen die peer reviewed zijn en voor waar aangenomen worden.



Volg het nieuws.

 

+1/-1

Donald Trump won dinsdagavond een tweede termijn als president. Veel staten zouden naar Trump moeten zijn gegaan. In Arizona, waar Joe Biden zou hebben gewonnen, wordt op grote schaal verkiezingsfraude gepleegd, zegt Christina Bobb van One America News. Datzelfde geldt volgens haar voor Nevada, waar Biden op voorsprong zou staan.

“Dit is een duidelijke overwinning voor Trump. Maar in het holst van de nacht, toen hij vooral in Pennsylvania en Michigan op grote voorsprong stond, gaven de Democratische leiders opdracht om te stoppen met tellen. Waarom zou je in vredesnaam stoppen met tellen? Trump was aan de winnende hand en ze hadden tijd nodig om meer stembiljetten te vinden,” stelt Bobb.

“Het Amerikaanse volk heeft gesproken en is de spelletjes die de Democraten spelen meer dan zat. Trump heeft gewonnen. De Democraten gooien Republikeinse stembiljetten weg, tellen nepstembiljetten mee en vertragen de resultaten om verwarring te zaaien,” voegt ze toe.

Medeplichtig
Ondertussen laten de Democraten Antifa chaos veroorzaken in Amerikaanse steden zodat Amerikanen vrezen voor hun veiligheid. Als Antifa in steden opduikt die worden bestuurd door Democraten, is dat omdat de Democratische Partij de Amerikanen wil gijzelen. Terwijl hun aandacht afgeleid was, vonden de Democraten op wonderlijke wijze genoeg stemmen om Biden te laten winnen, aldus Bobb.

Tegen gouverneur Wolf van Pennsylvania zegt ze: “Je hebt meer dan genoeg tijd gehad om de stemmen te tellen. Je bent medeplichtig.” Ze heeft ook een boodschap voor gouverneur Whitmer van Michigan: “Jouw staat is voor Trump. We weten allemaal dat je hem haat, maar dat interesseert ons niet. Doe je werk en kondig aan dat hij Michigan heeft gewonnen.”

“Waarom zijn de Democraten gestopt met tellen? Ze spelen vals. Ze weten dat ze zullen verliezen en stellen de resultaten uit tot ze een oplossing vinden. We weten allemaal dat Trump heeft gewonnen,” besluit Bobb.

 

+1/-0

Wederom monden discussies hier alleen maar uit in op-de-man-aanvallen van een paar personen over en weer. Er zijn inmiddels al genoeg waarschuwingen en kaarten uitgedeeld, maar schijnbaar wil het kwartje nog niet bij iedereen vallen. Indien dit nu nog steeds aan blijft houden volgt direct een rode kaart.

Als je niet op een normale manier wil/kan discussiëren reageer dan gewoon niet.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 9 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Ajax Forum » Maatschappelijke discussies » Amerikaanse verkiezingen