Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Binnenlandse competities » Voetbalspelregels & VAR

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Ik keek de samenvatting van de thuiswedstrijd tegen Apoel nog eens terug, maar snap nog steeds niet waarom die goal van KJ afgekeurd werd...

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 16 oktober 2019 om 21:19:

Ik keek de samenvatting van de thuiswedstrijd tegen Apoel nog eens terug, maar snap nog steeds niet waarom die goal van KJ afgekeurd werd...



Niemand snapt dat, kennelijk stond de voet van Veltman zeer hinderlijk buitenspel. Ze zullen wel vinden dat hij de verdediger teveel hinderde om goed in te grijpen om het doelpunt te voorkomen. In mijn optiek complete onzin, maar goed.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 16 oktober 2019 om 21:19:

Ik keek de samenvatting van de thuiswedstrijd tegen Apoel nog eens terug, maar snap nog steeds niet waarom die goal van KJ afgekeurd werd...



Hij staat duidelijk in buitenspelpositie. Vervolgens hindert hij een verdediger die de bal binnen speelbereik heeft. Dat mag niet, daarom is het strafbaar buitenspel.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mark B schreef op 17 oktober 2019 om 09:17:

Hij staat duidelijk in buitenspelpositie. (...)



Hoe kom je daar bij?!

Als hij "duidelijk" in buitenspelpositie staat zou er geen VAR nodig zijn geweest.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 17 oktober 2019 om 11:39:

open/sluit de onderstaande quote:

Mark B schreef op 17 oktober 2019 om 09:17:

Hij staat duidelijk in buitenspelpositie. (...)



Hoe kom je daar bij?!

Als hij "duidelijk" in buitenspelpositie staat zou er geen VAR nodig zijn geweest.



Moet het nog duidelijker?

forumillustratie

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mark B schreef op 17 oktober 2019 om 11:52:

Moet het nog duidelijker?

forumillustratie



Wat moeten we met dit plaatje?!
Dat is toch niet wat de grensrechter ziet?!

Als het "duidelijk" buitenspel was had de grensrechter het wel gezien.
Dat was niet het geval, dus was het niet "duidelijk" buitenspel.

En buiten dat, de regel is nooit bedoeld geweest om te oordelen op dit soort verschillen. Maar dat is een andere discussie ...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 17 oktober 2019 om 21:33:

open/sluit de onderstaande quote:

Mark B schreef op 17 oktober 2019 om 11:52:

Moet het nog duidelijker?

forumillustratie



Wat moeten we met dit plaatje?!
Dat is toch niet wat de grensrechter ziet?!

Als het "duidelijk" buitenspel was had de grensrechter het wel gezien.
Dat was niet het geval, dus was het niet "duidelijk" buitenspel.

En buiten dat, de regel is nooit bedoeld geweest om te oordelen op dit soort verschillen. Maar dat is een andere discussie ...


Als die voet al buitenspel staat, is dat niet die van Huntelaar. En Veltman heeft ook geen aandeel in deze aanval. Totaal onbegrijpelijk nog steeds.

 

+1/-0

Ik zie en zag al feiten dat de arbitrage opzichtig faalde, onkunde in validiteit.

Het geeft echter geen feiten weer van corruptie en diefstal, onwil in integriteit.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:



En wat gaan ze er vervolgens mee doen? HELEMAAL NIKS! Ze gaan gewoon op dezelfde weg verder hoor.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 07 februari 2020 om 18:29:

(...)
Het geeft echter geen feiten weer van corruptie en diefstal, onwil in integriteit.



Waar denk jij dan aan bij de termen UEFA en FIFA?! :denk

 

+1/-0

De KNVB mag de komende jaren gaan experimenteren met vijf nieuwe regels.
(Bron: NOS)

Deze regels zijn:

1.
De intrap

(bij de zijlijn)

2.
De zelf-pass

(bij een vrije trap hoeft de bal niet meer over gespeeld te worden)

3.
Tijdstraffen


4.
Onbeperkt wisselen


5.
Zuivere speeltijd


De KNVB gaat beginnen met tests in het hoogste jeugdvoetbal. Daarna volgen de hoogste amateurs en via het bekertoernooi moeten de nieuwe regels uiteindelijk in de eredivisie terecht komen.

 

+1/-0

Mijn mening is: niet experimenteren maar direct invoeren in het betaalde voetbal!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 05 maart 2020 om 20:05:

Mijn mening is: niet experimenteren maar direct invoeren in het betaalde voetbal!



Voor zuivere speeltijd zullen ze wel nog wat testen moeten uitvoeren denk ik, dat zie ik de eerstkomende 5 jaar nog niet doorgevoerd worden.

Die andere regels mogen gerust ineens toegepast worden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 05 maart 2020 om 21:20:

Voor zuivere speeltijd zullen ze wel nog wat testen moeten uitvoeren denk ik (...)



Ik zou niet weten waarom?

De stadionklok loopt al mee. Die weten ze altijd precies na 45 en 90 minuten stop te zetten. Dan kunnen ze hem ook op andere tijden stopzetten en een systeem met seconden toepassen.

Bovendien werken ze in andere sporten al met dergelijke systemen. Het is een kwestie van overnemen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 05 maart 2020 om 21:37:

Ik zou niet weten waarom?

De stadionklok loopt al mee. Die weten ze altijd precies na 45 en 90 minuten stop te zetten. Dan kunnen ze hem ook op andere tijden stopzetten en een systeem met seconden toepassen.

Bovendien werken ze in andere sporten al met dergelijke systemen. Het is een kwestie van overnemen.



En hoelang duurt elke helft? ze zullen nog altijd onderzoek moeten uitvoeren hoeveel minuten per speelhelft moet gespeeld worden. Als ze 45 minuten per helft nemen, zit je straks 5 uur in het stadion :).

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 05 maart 2020 om 22:42:

En hoelang duurt elke helft? ze zullen nog altijd onderzoek moeten uitvoeren hoeveel minuten per speelhelft moet gespeeld worden. Als ze 45 minuten per helft nemen, zit je straks 5 uur in het stadion :).



Gewoon de spelregels toepassen!

Een helft duurt 45 minuten, een wedstrijd 90 minuten.
Spelbederf is geel en 2x geel is rood en wegwezen.
Consequent toepassen.

 

+1/-0

Onbeperkt wisselen werkt tijdrekken in de hand en lijkt mij sowieso een groter gat te maken tussen de clubs. Een M City zou dan gewoon een heel elftal kunnen wisselen zonder erop in te leveren qua kwaliteit. Tis maar een voorbeeld natuurlijk, maar ik ben tegen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 05 maart 2020 om 23:00:

(...)
Een M City zou dan gewoon een heel elftal kunnen wisselen zonder erop in te leveren qua kwaliteit. (...)



Dat heeft Ajax momenteel ook ... B)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 05 maart 2020 om 23:00:

(...) Een M City zou dan gewoon een heel elftal kunnen wisselen zonder erop in te leveren qua kwaliteit. (...)



Het is anderzijds wel een goed voorbeeld van de 'haken en ogen'.
Zonder meer.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Ajax Forum » Binnenlandse competities » Voetbalspelregels & VAR