Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Heitinga en Keizer

Deze normale topic is open en bestaat uit 25 pagina's: 1 2 3 4 ... 20 21 22 23 24 25

Benieuwd hoe vaak mister open deur intrappen Sjon straks alles onder de noemer “het proces” gaat schuiven.

+2/-0

Eigenlijk is dit de ideale uitslag. De schade is beperkt gebleven, maar de conclusie is nog maar eens onderstreept dat er ingegrepen moet worden middels een ontslag van Heitinga.

+2/-0

Nou, dat ging lekker weer. Als Gloukh niet kan spelen dan moet je haast Berghuis of Bounida of zo wel opstellen. Er waren echt genoeg situaties waarin je het kon uitspelen en met de eindpass heel slordig was. En dan breng je eindelijk wat creativiteit erin en haal je Klaassen eraf. Na die fraaie goal van Weghorst kon je juist het spel spelen waarbij Klaassen op zijn best is.

Met dat eindeloze krediet voor Godts mag het ook wel ophouden. Die was op zijn zeldzame loopactie bij de eerste goal na weer ergerniswekkend. Wederom ook weer een tegengoal veroorzaakt na onnodig balverlies bij zijn eigen strafschopgebied. Daar moet je op zijn minst een overtreding uitlokken. Dat is echt het moment waarop je de wedstrijd uit handen geeft.

+4/-0

Berghuis viel godsgruwelijk slecht in weer. Liever Bounida.

Dat je hier niet wint is de zoveelste schande dit seizoen. Er zit echt helemaal niks meer in deze groep en individuele spelers. Benieuwd wanneer ook een Gloukh wegglijdt in deze malaise. Staf, directie en het gros van de spelers heeft er echt gezamenlijk een potje van gemaakt.

Ik verwacht binnen 24 uur witte rook.

+3/-0

Ik vrees dat dit een gemiste kans is. Na een nederlaag, zeker als het 3-1 was gebleven, denk ik dat het best wel eens exit Heitinga had kunnen zijn. Na zo'n comeback denk ik dat ondanks het puntverlies "het positieve overheerst" en hij in elk geval deze interland-break overleeft.

Jammer.

+4/-0

Ajax had pech met die ongelukkige strafschop tegen vlak voor rust en was de eerste tien minuten na rust de weg kwijt. Maar aan het einde van de wedstrijd toonden de godenzonen veerkracht en strijdlust, waardoor er alsnog een gelijkspel uit werd gesleept. Dat laatste biedt hoop en perspectief voor de komende wedstrijden. Ik verwacht dat Alex Kroes er op deze wijze naar zal kijken.

+1/-0

Dat laatste verwacht ik niet, omdat ie dan eigenlijk ook z’n eigen baantje op moet geven. Naast de grootste fout - het aanstellen van Heitinga - heeft ie ook van de selectie een zooitje gemaakt (plekken niet versterkt die daar al lang om riepen, flink overbetaald voor alle aankopen, geen uitgaande klapper gerealiseerd (dit kan ook ‘relatief’ zijn, zoals het voor miljoenen slijten van nutteloze breedtespelers die nu al allemaal twee jaar verhuurd worden), contracten Berghuis, Klaassen, etc.).

+3/-0

Wat een bagger. Ik heb Sjon alweer gehoord na afloop en daar komt zoveel troep uit zijn mond. Stap alsjeblieft op en neem je aanvoerder Klaassen mee. Sjon en Davy zijn echt het toonbeeld van onkunde buiten en binnen het veld.

open/sluit de onderstaande quote:

Sjakie Meulemans schreef op 04 oktober 2025 om 19:50:

Ajax had pech met die ongelukkige strafschop tegen vlak voor rust en was de eerste tien minuten na rust de weg kwijt. Maar aan het einde van de wedstrijd toonden de godenzonen veerkracht en strijdlust, waardoor er alsnog een gelijkspel uit werd gesleept. Dat laatste biedt hoop en perspectief voor de komende wedstrijden. Ik verwacht dat Alex Kroes er op deze wijze naar zal kijken.

Het is lastig te bepalen of je cynisch bent, of dat je echt hoop en perspectief ziet… Beiden zijn bij mij inmiddels al lang en breed gestorven.

+2/-1

Ik las ergens dat John de tijd gaat nemen om zichzelf te evalueren. Geen idee in wat voor cntext het gezegd is, maar het klinkt wel hoopvol.

Zou er toch wel bewondering voor hebben als hij er uit zichzelf achter komt dat het niet lukt en hij zelf opstapt.

+2/-0

ElSimao2 schreef op 04 oktober 2025 om 21:01:

Ik las ergens dat John de tijd gaat nemen om zichzelf te evalueren. Geen idee in wat voor cntext het gezegd is, maar het klinkt wel hoopvol.

Zou er toch wel bewondering voor hebben als hij er uit zichzelf achter komt dat het niet lukt en hij zelf opstapt.

5 minuten later in een ander interview heeft ie al aangegeven het volledige vertrouwen in zichzelf te hebben 🥹

+2/-0

Het is dat de spelers nog vertrouwen in hem hebben, als het aan mij lag was hij al weg.
Klaassen en Berghuis kunnen niet meer, die mogen de bank en tribune warmhouden.

+3/-0

De komende 3 wedstrijden, AZ, Chelsea en Twente, ik hoop echt dat er forse verbetering plaats vind anders heeft niet alleen Heitinga een probleem maar heel Ajax.

+2/-0

Alles valt en staat met de mening van Menno Geelen. Daarbij moet hij de steun krijgen van de RvC en eventueel bestuursraad waarvan enkele leden tijdelijk de vrijgekomen posties zouden kunnen invullen.

Dan kan Menno Geelen Kroes en de trainers eruit gooien als algemeen directeur. In principe zou hij het ook alleen kunnen, maar het gaat hier om hoge afkoopsommen.

+2/-0

Patdaddy schreef op 04 oktober 2025 om 21:38:

De komende 3 wedstrijden, AZ, Chelsea en Twente, ik hoop echt dat er forse verbetering plaats vind anders heeft niet alleen Heitinga een probleem maar heel Ajax.

Daarna Heerenveen, Galatasaray en Utrecht...

Als je Sjonnie nu ontslaat ga je die serie sowieso in met een interim trainer of een trainer die een paar weken heeft kunnen trainen. Ik denk ik November al uitzichtloos voor de prijzen.

+4/-0

BertjeK schreef op 04 oktober 2025 om 22:38:

Als je Sjonnie nu ontslaat ga je die serie sowieso in met een interim trainer of een trainer die een paar weken heeft kunnen trainen. Ik denk ik November al uitzichtloos voor de prijzen.

Ik denk ook niet dat dat de oplossing is, we kunnen hem wel ontslaan maar met deze spelers gaat het niet veel beter worden. Tenzij er een buitenkans op de markt komt zou ik Heitinga gewoon houden dit seizoen. Ik bedoel Gloukh had die tegengoals ook niet voorkomen.

+1/-0

Patdaddy schreef op 04 oktober 2025 om 22:41:

Ik denk ook niet dat dat de oplossing is, we kunnen hem wel ontslaan maar met deze spelers gaat het niet veel beter worden. Tenzij er een buitenkans op de markt komt zou ik Heitinga gewoon houden dit seizoen. Ik bedoel Gloukh had die tegengoals ook niet voorkomen.

Je hebt dan in ieder geval een betere trainer (hoop ik); iemand die echt voor vastigheid zorgt en de ploeg op een bepaalde manier laat voetballen. Dan bouw je tenminste aan iets. Nu doet Heitinga maar wat en dat zie je dan terug in de ploeg.

+2/-0

s0lido schreef op 04 oktober 2025 om 22:49:

Je hebt dan in ieder geval een betere trainer (hoop ik); iemand die echt voor vastigheid zorgt en de ploeg op een bepaalde manier laat voetballen. Dan bouw je tenminste aan iets. Nu doet Heitinga maar wat en dat zie je dan terug in de ploeg.

Dat bedoel ik ook, als er een hele goede trainer vrij is of komt zou ik het doen anders hou Heitinga want de spelers gaan wel echt voor hem door het vuur. En zij hebben blijkbaar nog wel het vertrouwen in hem.

+1/-0

Is dat echt zo dat de spelers vertrouwen in hem hebben?

Ja, spelers als Klaassen, Berghuis, Regeer, Wijndal etc zullen Heitinga wel steunen. Die krijgen immers een voorkeursbehandeling en kunnen bij een nieuwe objectieve trainer wel eens buiten de boot vallen

+3/-1

Sparta heeft net zulke goede spelers als Ajax, vind jij dus?

+4/-0

Het erge is nog dat die Sjon ook doet alsof het juist hem alleen maar overkomt. Kritiek van de media, van de fans, geblesseerde spelers. Het overkomt alléén Sjon maar. Met als dieptepunt dat hij dan een na de wedstrijd een beetje quasi boos/verongelijkt naar het uitvak kijkt. Waarom snapt niemand dat ik bezig ben met het proces, zie je hem denken!

En inderdaad. Baas is gewoon een correcte jongen, maar Weghorst, Berghuis, Klaassen, Wijndal en consorten zullen louter positief zijn over Heitinga want die liggen helemaal in een deuk dat ze worden opgesteld.

Klaassen is 3/4 jaar geleden min of meer de deur gewezen omdat het beste ervan af was. Hij vertrok naar Inter waar hij amper heeft gespeeld en heeft uit pure armoede van de selectie vorig jaar een tijdelijk contractje afgedwongen. En nu 4 jaar jaar later heeft deze gozer een doorlopend contract, is aanvoerder én speelt elke wedstrijd. Hoe de f*ck kan dat? Nee, dit soort jongens zullen Heitinga altijd blijven steunen voor eigen gewin.

+4/-1

Deze normale topic is open en bestaat uit 25 pagina's: 1 2 3 4 ... 20 21 22 23 24 25

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Heitinga en Keizer