Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.062
Reg.: 14 mei 2024
Favoriete opstelling: 4-3-3
Man van de Wedstrijd Ajax-Galatasaray: -
Uit: Nijmegen
Vak: -
Forumreacties: 3.335
Reg.: 16 augustus 2007
open/sluit de onderstaande quote:s0lido schreef op 06 november 2025 om 13:53:
Ik lees nu pas het interview van Heitinga.. Doet hij dit expres of is hij echt zo achterlijk?
Forumreacties: 3.644
Reg.: 21 januari 2021
Favoriete opstelling: 4-5-1
open/sluit de onderstaande quote:s0lido schreef op 06 november 2025 om 13:53:
Ik lees nu pas het interview van Heitinga.. Doet hij dit expres of is hij echt zo achterlijk?
Forumreacties: 208
Reg.: 8 oktober 2023
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 06 november 2025 om 13:43:
open/sluit de onderstaande quote:Kroepoek schreef op 06 november 2025 om 13:34:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 06 november 2025 om 12:07:
open/sluit de onderstaande quote:s0lido schreef op 06 november 2025 om 12:00:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 06 november 2025 om 11:59:
open/sluit de onderstaande quote:s0lido schreef op 06 november 2025 om 11:55:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 06 november 2025 om 11:40:
open/sluit de onderstaande quote:Schip ahoy schreef op 06 november 2025 om 10:57:
open/sluit de onderstaande quote:Kroepoek schreef op 06 november 2025 om 10:30:
open/sluit de onderstaande quote:BertjeK schreef op 06 november 2025 om 10:16:
Ja, ik vind niet dat Heitinga per se iets toevoegt, maar ik zie hem ook niet als de negatieve uitzondering. Het is eerder zo dat Farioli juist de positieve uitzondering is.
De trainers vóór hem, Steijn, Van ’t Schip en Schreuder, wisten met een vergelijkbare selectie ook weinig klaar te spelen, en dit zie je nu bij Heitinga ook. Farioli wist daarentegen veel meer uit de ploeg te halen dan die anderen.
Kortom, ik verwacht niet dat een trainerswissel op zichzelf veel zal veranderen. Alleen als we iemand van het kaliber Farioli weten aan te stellen, kan dat echt verschil maken, maar dat soort trainers zijn uitzonderingen.
Met terugwerkende kracht ben ik minder hard voor Steijn. Ja, het is een lul maar hij kreeg een vrijwel compleet nieuwe selectie in z’n schoot geworpen van Mislintat en kon amper voortborduren op de basis van het vorige seizoen. Die moest echt helemaal opnieuw beginnen en had al snel minder krediet. Heitinga had een prima basis om vanuit te werken, maar heeft het compleet om zeep geholpen.
Schip was een trainer met een filosofie van 20 jaar oud en Schreuder is (net als Heitinga) waarschijnlijk beter als assistent. Na Ten Hag zijn er (op Farioli na) zoveel ondoordachte keuzes gemaakt en juist degene die innovatief was en als enige begreep wat het moderne topvoetbal inhoudt, is het moeilijk gemaakt. Ajax is het pad van rationeel denken allang al gepasseerd. Een hele trieste constatering.
Ehm...niet mee eens.
Steijn is in niets een geschikte en competente trainer geweest. Hij heeft de groep niet eens fysiek fit gekregen om ze hoog druk te laten zetten. Amateurisme ten top.
Schip was juist helemaal niet zo slecht. Die heeft dezelfde groep namelijk, waar jij Steijn nota bene minder hard op beoordeelt, beduidend beter laten presteren.
In zijn eerste fase werd er bijvoorbeeld bij Heracles uit best goed aanvallend gespeeld. Er waren voor het eerst weer vloeiende aanvallen te zien.
Toen Henderson erbij kwam, werd de eerst echt solide pot tegen een sterk PSV neergezet. Daaraan is teveel voorbij gegaan in de analyses vind ik. Ajax kwam echt uit de goot.
Naast het feit dat de groep niet fit genoeg was, was de motivatie belabberd omdat men aankopen al had aangegeven dat ze weg mochten.
Pas na veel blessures kwam er weer klad in, met Feyenoord uit als ongekende blamage. De manier hoe die gasten er daar bij liepen. Dat heb ik Schip nooit echt vergeven. Zo gelaten als hij daarop reageerde.
Maar 5e was het maximale.
Heitinga met dit materiaal haalt er vrijwel niets uit. Clownesk slecht. Nul vooruitgang, nul lijn. Nul vakmanschap in drills, want je moet echt wel meer compact kunnen spelen in een aantal maanden + voorbereiding.
Ik vind niet dat Schip credits verdient hoor. Dat het even iets beter ging dan onder iemand die bewust op zoek ging naar de ontslagvergoeding noem ik geen prestatie. Meneer was zo veel afgeleid met, ehm, andere zaken, dat de spelers maar uit zichzelf gingen trainen, onder andere met die 6-0 in Rotterdam tot gevolg.
Ook Schip verdient met terugwerkende kracht geen enkele eer wat mij betreft.
Schip had ook 't geluk dat hij binnenkwam na de zware wedstrijden. Ik denk dat ook Steijn het uiteindelijk niet slechter dan hem had gedaan. Uiteindelijk allebei ruk, maar qua omstandigheden had Steijn het wel wat zwaarder.
"Hij was ruk maar ...."
Ter vergelijking met Van 't Schip, die minder kritiek kreeg/krijgt
Waarom er ineens een beweging is ontstaan om Maurice Steijn deels te rehabiliteren is mij echt onduidelijk.
Connotatie is blijkbaar lastig, want je redeneert alsof er wordt gesteld dat iemand van een 2 naar een 4,5 of 5 gaat. Maar ik wil het wel voor je omdraaien. Wat Steijn deed was megakut. Wat Heitinga doet is mega-megakut.
Waar ineens de drang vandaan komt om Steijn erbij te betrekken en hem in een beter daglicht dan de huidige trainer te zetten is mij onbekend. Ben het er overigens ook niet mee eens, iemand die de boel doelbewust saboteert is erger dan een jongen als Heitinga die het allemaal best goed bedoelt maar voor wie het allemaal ver boven de pet gaat.
JAAAAAA
https://www.nu.nl/voetbal/6375056/ajax-ontslaat-trainer-heitinga-na-belabberde-seizoenstart.htmllink
BIER VOOR HET HELE FORUM
spelbos
Fan van Ajax
Tweede plaats Ajax.supporters.nl VoVo 2024/2025
Uit: Amsterdam
Vak: 117
Forumreacties: 15.897
Reg.: 1 juli 2006
Forumreacties: 4.542
Reg.: 3 juli 2017
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 06 november 2025 om 16:19:
JAAAAAA
https://www.nu.nl/voetbal/6375056/ajax-ontslaat-trainer-heitinga-na-belabberde-seizoenstart.htmllink
BIER VOOR HET HELE FORUM
spelbos
Fan van Ajax
Tweede plaats Ajax.supporters.nl VoVo 2024/2025
Uit: Amsterdam
Vak: 117
Forumreacties: 15.897
Reg.: 1 juli 2006
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 06 november 2025 om 16:46:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 06 november 2025 om 16:19:
JAAAAAA
BIER VOOR HET HELE FORUM
Geweldig nieuws!
Al is het bij ons altijd maar de vraag wat er voor terugkomt. Hopelijk handelt men snel en haalt men of Overmars terug of een ambitieuze TD uit het buitenland die met een goede visie resultaat neerzet.
Sjakie Meulemans
Fan van Ajax
Forumreacties: 993
Reg.: 3 september 2005
Forumreacties: 3.924
Reg.: 14 december 2005
3LittleBirds
Fan van Ajax
Forumreacties: 309
Reg.: 24 november 2003
Vond de chagrijnige kop van Ten Hag wel opvallend toen we bij Twente wonnen. Zo van, ik ben morgen toch niet trainer van Ajax, maar goed dat is puur speculeren. Ik heb zo'n idee dat er al contact is geweest afgelopen weken. Niet netjes maar dat soort dingen gebeuren denk nou eenmaal. We'll see. Een trainer zonder ervaring heeft tijd nodig en die krijg je bij Ajax niet.
Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Heitinga en Keizer