Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Heitinga en Keizer

Deze normale topic is open en bestaat uit 13 pagina's: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13

Er werd vaak moeizaam gewonnen, maar het was geen open huis. Tegen eigenlijk niemand eigenlijk, en zeker niet tegen de nummer 7 van de KKD die met moeite genoeg contractspelers kan vinden om aan het seizoen te beginnen.

Zet die trainer van Telstar voor deze groep en ik durf je een betere structuur en beter wedstrijdplan te garanderen.

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 10 augustus 2025 om 21:53:

Er werd vaak moeizaam gewonnen, maar het was geen open huis. Tegen eigenlijk niemand eigenlijk, en zeker niet tegen de nummer 7 van de KKD die met moeite genoeg contractspelers kan vinden om aan het seizoen te beginnen.

Zet die trainer van Telstar voor deze groep en ik durf je een betere structuur en beter wedstrijdplan te garanderen.

100%. Die Correia is een veel betere trainer dan Heitinga. Ook wat meer ervaring.

Ik zei het al in het wedstrijdtopic, maar: ik denk dat we zo ongeveer de slechtste trainer van de Eredivisie hebben.

En dat gaat ons opbreken. De vraag is niet of, maar wanneer. Farioli had met deze spelersgroep serieus om het kampioenschap gespeeld. We mogen met Heitinga blij zijn als de schade beperkt blijft en we nog om de eerste 3 kunnen spelen. Maar ik verwacht komend weekend tegen GAE een eerste deceptie en in Europa gaat het 'm ook niet worden zo.

Tegen een tegenstander van het niveau Telstar een stuk of 4 100% kansen tegen krijgen, dat kan natuurlijk niet. Telstar heeft meer kansen gecreëerd, ongehoord. In december speelden we ook 2-0 tegen Telstar, onder Farioli, maar kregen die gasten geen enkele serieuze kans. We speelden bovendien grotendeels met ons B-team. We zijn er aantoonbaar op achteruit gegaan, afgaande op deze ene wedstrijd.

Kijk, ik hoop elk weekend dat Ajax wint natuurlijk, maar ik geloof nooit dat Heitinga/Keizer een succes gaat worden voor ons. Laat ons dan maar snel door die zure appel heen bijten. Als het komend weekend weer kommer en kwel is, dan liever even een 3-0 oorwassing zodat dat ook heel duidelijk zichtbaar wordt, dan naar een luizige 1-2 mazzelen. Je wilt niet dat Heitinga het idee krijgt dat hij lekker bezig is. Even met de neus op de feiten nu, anders is straks het hele seizoen kapot voordat je goed en wel begonnen bent.

+4/-0

De ironie is dat Kroes het eerste seizoen een goede trainer haalt en allerlei slechte aankopen (incl. vrije transfers) doet en dit seizoen wél goede spelers aantrekt, maar een slechte trainer (twee stuks zelfs). Hoevaak zijn die zogenaamde duo-trainers een succes gebleken? Twee halve eieren maken geen heel ei. Allebei niet goed genoeg, dus dan maar samen. Waarom dán wel ineens goed genoeg? Dumb & Dumber zet je toch ook niet samen aan het roer?

+5/-0

Kiki schreef op 11 augustus 2025 om 08:54:

De ironie is dat Kroes het eerste seizoen een goede trainer haalt en allerlei slechte aankopen (incl. vrije transfers) doet en dit seizoen wél goede spelers aantrekt, maar een slechte trainer (twee stuks zelfs). Hoevaak zijn die zogenaamde duo-trainers een succes gebleken? Twee halve eieren maken geen heel ei. Allebei niet goed genoeg, dus dan maar samen. Waarom dán wel ineens goed genoeg? Dumb & Dumber zet je toch ook niet samen aan het roer?

Kroes trok met Farioli een trainer aan met visie, een eigen wil en iemand die waarschijnlijk achter de schermen ook stronteigenwijs kan zijn. Maar hij had het uiteindelijk wel bijzonder vaak bij het rechte eind. Een goede TD stapt dan over z'n eigen ego heen en stelt het clubbelang voorop. Kroes forceerde een breuk en ging op zoek naar een trainer die geen weerwoord zou geven en zich 'gewoon' zou aansluiten bij zijn visie.

Nou, die hebben we nu. Gefeliciteerd ermee.

Farioli ging zogenaamd weg omdat hij 'sneller wilde' dan Kroes hem kon beloven. Ik denk dat als je Farioli de versterkingen had gegeven die we deze zomer gehaald hebben, hij daar helemaal tevreden mee geweest was. Echt een onnodig vertrek van een toptrainer. Erg jammer.

+6/-0

Dat is precies het probleem waardoor veel organisaties niet groeien: op een gegeven moment gaat men zich omringen met ja-knikkers en kontkruipers i.p.v. door discussie en visie-verschillen nieuwe inzichten op te doen en stappen voorwaarts te willen zetten.

+3/-0

Los van winnen of verliezen, aanvallend of verdedigend spel en ieders persoonlijke voorkeur: een goede trainer herken je aan een team dat steevast met een duidelijk intelligent idee speelt en alles voor elkaar over heeft.

Daarom is Farioli een toptrainer. Heitinga niet, want tot nu toe heb ik nooit enige lijn in zijn teams kunnen ontdekken. Het enige dat hem nog kan redden, zijn individuele klasse van spelers en een flinke portie geluk. Maar ja… hij past zo goed bij Ajax — DNA en zo. Farioli niet, en dus kon hij zomaar vertrekken. Topsportklimaat? Zucht.

Dit bericht is gewijzigd op 11 augustus 2025, 11:44:31.

+3/-0

Camus schreef op 11 augustus 2025 om 11:28:

Los van winnen of verliezen, aanvallend of verdedigend spel en ieders persoonlijke voorkeur: een goede trainer herken je aan een team dat steevast met een duidelijk intelligent idee speelt en alles voor elkaar over heeft.

Daarom is Farioli een toptrainer. Heitinga niet, want tot nu toe heb ik nooit enige lijn in zijn teams kunnen ontdekken. Het enige dat hem nog kan redden, zijn individuele klasse van spelers en een flinke portie geluk. Maar ja… hij past zo goed bij Ajax — DNA en zo. Farioli niet, en dus kon hij zomaar vertrekken. Topsportklimaat? Zucht.

Nee dit zien we allemaal helemaal verkeerd. Binnen Heitinga's speelwijze draait het niet om een duidelijk intelligent idee. Het draait om...

"Voetbal. Gewoon voetbal. En soms hou het simpel."

Als ik tijd over had zou ik die shit memen en tot minimaal de kerst overloaden op elk mogelijk moment en platform.

+3/-0

Na 1 september weten we welke selectie Heitinga heeft om mee te werken en ik denk dat het aankomend weekend al beter gaat worden met Gloukh en hopelijk Itakura in de basis.

+1/-0

spelbos schreef op 11 augustus 2025 om 15:04:

Na 1 september weten we welke selectie Heitinga heeft om mee te werken en ik denk dat het aankomend weekend al beter gaat worden met Gloukh en hopelijk Itakura in de basis.

Aha, dus het lag aan het spelersmateriaal dat Telstar meer kansen creëerde dan wij?

Duidelijk.

+2/-0

Sevic schreef op 11 augustus 2025 om 15:07:

Aha, dus het lag aan het spelersmateriaal dat Telstar meer kansen creëerde dan wij?

Duidelijk.

Dit seizoen gaat onze grootste nachtmerrie worden!

Mark my words

+1/-0

afca1900 schreef op 11 augustus 2025 om 15:18:

Duidelijk.

Dit seizoen gaat onze grootste nachtmerrie worden!

Mark my words

Op een schaal van 0 tot 10 scoort Heitinga voorlopig een Steijn ja

+2/-0

Duidelijk.

Niet het spelersmateriaal maar de afstemming van de spelers.
Hij wil aanvallender spelen dan vorig jaar en hoog druk zetten, dat zag je bij de eerste kans van Telstar waar Bouwman de mist in ging, beide Centrale verdedigers stonden 5 a 10 meter over de middenlijn te verdedigen en dat is zeker vragen om problemen.

+1/-0

s0lido schreef op 10 augustus 2025 om 21:36:

Onder Farioli werd er ook moeizaam gewonnen en kreeg de tegenstander vaak genoeg kansen, ook kleine clubs. Maar hij kon het dan wel weer goed neerzetten tegen de sterkere tegenstanders (PSV, Feyenoord) en er zat een duidelijk idee achter zijn keuzes. Dat zie ik Heitinga niet voor elkaar krijgen. Waar Farioli het maximale uit de groep perste, vrees ik dat we dit seizoen onder ons kunnen zullen presteren. Ik heb het graag mis, maar maak me nu al grote zorgen.. Om over de CL maar te zwijgen.

Onder Farioli kreeg de tegenstander soms ook kansen, maar dit sloeg echt alles.
Ik las dat we, op de uitwedstrijd tegen NEC vorig jaar na, niet zoveel schoten tegen hebben gekregen vorig seizoen als gisteren tegen Telstar — nota bene de nummer 7 van de KKD.
Dat zegt veel, zowel over de wedstrijd zelf als over het grote verschil tussen het Ajax van Farioli en dat van Heitinga.

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 13 pagina's: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Heitinga en Keizer