Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Ajax (v)

Deze normale topic is open en bestaat uit 10 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Door het wegvallen van Fortuna Sittard kwam er een plek vrij in de eredivisie vrouwen. De KNVB heeft besloten om NAC toe te laten tot de eredivisie. NAC heeft dispensatie gekregen van een jaar om een jong team neer te zetten die in de eerste divisie moet komen te spelen. De keuze is op NAC gevallen omdat ze 3e werden in de 1e A achter Jong Ajax en Jong PSV.

Daarnaast is Hera United nog altijd bezig om in de eredivisie te komen, maar ze laten de laatste tijd weinig van zich horen. De bedoeling was om de licensie over te nemen van Telstar en zo de normale route via de 1e divisie te omzeilen, maar het blijft de laatste tijd erg stil rond deze ploeg. Hera heeft een hoop grote plannen. Ze gaan spelen in het Olympisch Stadion, willen over 10 jaar de CL winnen daar. Met de selectie van Telstar wordt dat toch wel een uphill battle, om maar te zwijgen over het stadion, wat denk ik iets te groot is voor hun aspiraties en niet geschikt voor avondwedstrijden. De lichtmasten staan niet zoals vroeger op het veld maar op de sintelbaan, het is geschikt voor atletiek.

+2/-0

Sherida Spitse heeft een nieuw contract getekend dat haar aan Ajax bindt tot 2027. Zij heeft tot nu toe 138 wedstrijden gespeeld voor Ajax.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

the birdman schreef op 17 juni 2025 om 10:43:

Sherida Spitse heeft een nieuw contract getekend dat haar aan Ajax bindt tot 2027. Zij heeft tot nu toe 138 wedstrijden gespeeld voor Ajax.

Ik vind het raar dat ze met haar verlengd hebben, ze heeft nog wel haar nut zo nu en dan maar verdedigend is ze heel kwetsbaar, ik had liever gezien dat ze alvast een vervangster voor haar hadden gehaald.

+1/-0

spelbos schreef op 17 juni 2025 om 11:19:

the birdman schreef op 17 juni 2025 om 10:43:

Ik vind het raar dat ze met haar verlengd hebben, ze heeft nog wel haar nut zo nu en dan maar verdedigend is ze heel kwetsbaar, ik had liever gezien dat ze alvast een vervangster voor haar hadden gehaald.

Ik weet niet of haar hierna een plek in de staf is beloofd. Ze heeft in het verleden wel aangegeven als trainer verder te willen. Op zich is dat niet verkeerd natuurlijk. Maar een wat jongere CV zou niet misstaan. Omdat er op dit moment nog geen duidelijkheid is over de opvolging van De Reus, kan er vanuit de staf ook geen vraag komen. Wellicht dat Dolf Roks het overneemt, hij was coach bij de World Seven in Portugal.

+2/-0

Reserve keeper Lois Niënhuis heeft haar contract met een jaar verlengt. Ze kwam 2 jaar geleden over van FC Twente.

+1/-0

Voor het EK heeft Jonker 1 Ajacied geselecteerd. Sherida Spitse mag mee naar Zwitserland. Doordat alle keepers fit zijn is Regina van Eijk afgevallen. Daarnaast zijn Shanice van de Sanden, Merel van Dongen en Jill Baijings afgevallen.

+1/-0

De echte wil is er niet meer bij de vrouwen, er wordt te lang vastgehouden aan sommige ervaren speelsters.
Het wordt tijd om door te selecteren.

+2/-0

Volgens de NOS heeft Ajax Daniëlle Noordermeer aangetrokken van ADO Den Haag. Noordermeer is een 26 jarige verdediger die in 2018 debuteerde in de eredivisie bij Excelsior en na 4 seizoenen overstapte naar ADO, waar ze 3 jaar heeft gespeeld. Eindelijk een redelijk ervaren verdediger.

+2/-0

the birdman schreef op 23 juni 2025 om 21:57:

Volgens de NOS heeft Ajax Daniëlle Noordermeer aangetrokken van ADO Den Haag. Noordermeer is een 26 jarige verdediger die in 2018 debuteerde in de eredivisie bij Excelsior en na 4 seizoenen overstapte naar ADO, waar ze 3 jaar heeft gespeeld. Eindelijk een redelijk ervaren verdediger.

Ken je haar, is het een aanwinst voor dit team?

+1/-0

spelbos schreef op 24 juni 2025 om 11:33:

the birdman schreef op 23 juni 2025 om 21:57:

Ken je haar, is het een aanwinst voor dit team?

Ik kan haar niet zo snel voor de geest halen, ze was me niet direct opgevallen in de onderlinge duels. Ik denk echter wel dat ze er zal staan van minuut 1. Volgens Kroes heeft ze alles gespeeld de afgelopen 3 seizoenen, dat houdt in dat ze een zekerheidje is.

+1/-0

Rosa van Gool vertrekt bij Ajax en gaat haar geluk beproeven bij Everton. Van Gool kwam in 2019 bij Ajax in het talenteam en debuteerde in 2022 in het vrouwenteam. Ze heeft 74 wedstrijden voor Ajax gespeeld en scoorde daarin 4x. In 2023 werd ze kampioen en in 2024 won ze de beker. In die finale was ze trefzeker. In de CL campagne was een zekerheid op het middenveld. De gelouterde Jacky Groenen werd door haar volledig uit de wedstrijd gespeeld in Amsterdam.

+1/-0

Anouk Bruil is aangesteld als trainer van het vrouwenteam. Zij is afkomstig van het talentteam. Ze volgt Hesterine de Reus op die na 1 seizoen was opgestapt. Bruil tekent voor 2 jaar.

Verder heeft Ajax de 25 jarige Joëlle Smits aangetrokken. De spits komt over van PSV. Ze debuteerde bij FC Twente, daarna stapte ze over naar PSV om vervolgens naar Wolfsburg te gaan. Dat werd niet echt een succes, na 1 seizoen was ze weer terug bij PSV en nu dus bij Ajax. Ze heeft getekend voor 2 jaar. Ze zal de concurrentie moeten aangaan met Danique Tolhoek, die afgelopen seizoen liet zien een waardig opvolger te zijn van Romée Leuchter.

Dit bericht is gewijzigd op 30 juni 2025, 18:18:50.

+2/-0

the birdman schreef op 30 juni 2025 om 18:08:

Anouk Bruil is aangesteld als trainer van het vrouwenteam. Zij is afkomstig van het talentteam. Ze volgt Hesterine de Reus op die na 1 seizoen was opgestapt. Bruil tekent voor 2 jaar.

Verder heeft Ajax de 25 jarige Joëlle Smits aangetrokken. De spits komt over van PSV. Ze debuteerde bij FC Twente, daarna stapte ze over naar PSV om vervolgens naar Wolfsburg te gaan. Dat werd niet echt een succes, na 1 seizoen was ze weer terug bij PSV en nu dus bij Ajax. Ze heeft getekend voor 2 jaar. Ze zal de concurrentie moeten aangaan met Danique Tolhoek, die afgelopen seizoen liet zien een waardig opvolger te zijn van Romée Leuchter.

Die Smits legt ze er wel makkelijk in, afgezien van haar seizoen in Wolfsburg scoort ze vrij veel.
De trainster ken ik niet maar coached al 10 jaar en ze is pas 31, dus we gaan het meemaken.
Er wordt in ieder geval wat ervaring aangetrokken.

Vindt wel dat Tolhoek 1e spits moet blijven.

+2/-0

Wat wel opvalt is dat Daphne Koster op sabbatical is en er meteen spijkers met koppen worden geslagen. Ajax roert zich flink op de markt. Vorig jaar werden 2 speelsters gehaald van PEC, waarvan 1 in de winterstop, nu is er al een half elftal binnen. En de andere helft komt over van het talentteam. Ik verwacht nog wel dat Yahannes weggaat, er is genoeg belangstelling van absolute topclubs.

+2/-0

Louise van Oosten is de volgende speler die aan het vrouwenelftal wordt toegevoegd. Van Oosten is een 21 jarige middenvelder afkomstig van ADO. Ze speelde daar vanaf 2021. Wat ik van haar weet is het een goede speler met een goede techniek. Echt een goede aanwinst voor op het middenveld.

+2/-0

Die Koster mag wel wegblijven.
Het niet verder gaan met Bakker en alleen maar jong spelers kopen heeft de club niet goed gedaan.
De selectie wordt nu in ieder geval wat evenwichtiger qua leeftijds opbouw.

Lees net dat Johannes misschien voor € 450000 naar Lyon gaat.

+3/-1

spelbos schreef op 02 juli 2025 om 13:33:

Die Koster mag wel wegblijven.
Het niet verder gaan met Bakker en alleen maar jong spelers kopen heeft de club niet goed gedaan.
De selectie wordt nu in ieder geval wat evenwichtiger qua leeftijds opbouw.

Lees net dat Johannes misschien voor € 450000 naar Lyon gaat.

Wat Koster betreft helemaal mee eens. Eigen jeugd is uiteraard een pré, maar evenwicht qua leeftijd is ook belangrijk. Het verhaal van Yohannes heb ik ook gelezen. Ben blij dat Ajax daarop heeft voorgesorteerd.

+2/-0

Isa Kardinaal (20) vertrekt bij Ajax en gaat voetballen bij de London City Lionesses. Deze club is naar de Engelse Super League gepromoveerd en is een organisatie met alleen een vrouwenteam. Kardinaal heeft 84 wedstrijden voor Ajax gespeeld en won in 4 jaar in de hoofdmacht 1 landstitel en 2 KNVB bekers. Ze had nog een contract tot 2027.

+1/-0

the birdman schreef op 05 juli 2025 om 15:00:

Isa Kardinaal (20) vertrekt bij Ajax en gaat voetballen bij de London City Lionesses. Deze club is naar de Engelse Super League gepromoveerd en is een organisatie met alleen een vrouwenteam. Kardinaal heeft 84 wedstrijden voor Ajax gespeeld en won in 4 jaar in de hoofdmacht 1 landstitel en 2 KNVB bekers. Ze had nog een contract tot 2027.

Lekker gewerkt weer. De Sanders geen speeltijd meer geven omdat Kardinaal het goed doet op haar positie en vervolgens beide zien vertrekken ...

+1/-0

Ze zal daar ongetwijfeld leuk gaan verdienen, een hoop leren, maar hier zou ze sowieso spelen, Europees spelen en met de ervaring die erbij komt toch wel veel kunnen leren.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 10 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Ajax (v)