Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Ajax (v)

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

open/sluit de onderstaande quote:

the birdman schreef op 23 maart 2025 om 07:32:

Er is nu inderdaad een top 3 (Twente, PSV, Ajax), Utrecht presteert dit seizoen heel sterk, maar zakt nu wat weg, AZ en Feijenoord doen het ook behoorlijk. Daaronder is het nog wel wat minder hoor. Fortuna had 2 seizoenen een behoorlijk elftal, maar toen ging de geldkraan dicht, Ado zakt steeds verder weg. PEC Zwolle en Heerenveen kunnen nog wel eens verrassen, Excelsior en Telstar zijn niet goed genoeg.

In de 1e divisie A zitten veel Jong teams, maar ook NAC en Sparta. In de 1e divisie B zitten de andere Jong teams met De Graafschap als 1e elftal. Volgend seizoen start Groningen ook in die divisie. En dan is er nog Hera United. Zij hebben nu een samenwerking met Telstar met als doel om volgend jaar hun licensie over te nemen en zo de regels te omzeilen en meteen in de eredivisie te starten. Mocht NAC echter kampioen worden in de 1e divisie en Telstar op de laatste plaats, dan degradeert de laatste ten faveure van de Bredase club en mag Hera beginnen in de 1e divisie A. Hera gaat in Amsterdam spelen in het Olympisch Stadion.

Het ging me echt alleen om die bovenste plaatsen. De rest volg ik niet zo. Tot dit seizoen was het eigenlijk altijd Ajax of Twente. Verder valt me ook op dat je minder grote keepersfouten ziet dit seizoen. In de wedstrijden van Ajax tenminste. Het vrouwenvoetbal ontwikkelt zich echt prima. Ik las toevallig gister ook dat PSV net als Ajax een ministadion gaat bouwen als vaste thuisbasis voor hun vrouwenteam.

+3/-0

In een interview bij de NOS heeft de coach nu gesteld dat haar uitspraken over het kampioenschap ietwat voorbarig waren en in de emotie van het moment waren. Een leermomentje…

Aanvoerder Sherida Spitse noemde de uitspraken ronduit stom, maar het lijkt erop dat de neuzen weer dezelfde kant op staan. Zondag is de thuiswedstrijd tegen ADO. Op 2e paasdag volgt de topper in de Grolschveste tegen Twente. 3 mei is dan de thuiswedstrijd tegen Telstar en Ajax eindigt het seizoen in Kralingen op Woudensteyn tegen Excelsior op 17 mei.

Binnenkort is er ook weer een interlandbreak. Spitse is de enige speler die door vertrekkende coach Jonker is geselecteerd

+1/-0

the birdman schreef op 28 maart 2025 om 00:36:

In een interview bij de NOS heeft de coach nu gesteld dat haar uitspraken over het kampioenschap ietwat voorbarig waren en in de emotie van het moment waren. Een leermomentje…

Aanvoerder Sherida Spitse noemde de uitspraken ronduit stom, maar het lijkt erop dat de neuzen weer dezelfde kant op staan. Zondag is de thuiswedstrijd tegen ADO. Op 2e paasdag volgt de topper in de Grolschveste tegen Twente. 3 mei is dan de thuiswedstrijd tegen Telstar en Ajax eindigt het seizoen in Kralingen op Woudensteyn tegen Excelsior op 17 mei.

Binnenkort is er ook weer een interlandbreak. Spitse is de enige speler die door vertrekkende coach Jonker is geselecteerd

Maar ik vind wel dat ze gelijk heeft, we zijn nu kansloos voor de titel.
PSV en Twente domineren op dit moment de competitie.

+1/-0

spelbos schreef op 28 maart 2025 om 08:18:

Dat zijn we zeker niet. Twente kan gewoon van gewonnen worden, PSV mag dit weekend naar Wijdewormer tegen AZ. Dat is ook nog niet zomaar gewonnen. De Eindhovense dames hebben al eerder punten laten liggen. Als Ajax het op 2e paasdag laat liggen, dan wil ik wel met je meegaan in het kansloos verhaal. Nu nog niet.

Maar als coach van welk Ajax team dan ook met 1 punt achterstand melden dat je kansloos bent, nee, dat is zeker niet ok. Zeker niet met nog 4 wedstrijden te gaan. Hoe reageert het team hierop? Het zijn veelal meiden die aan het begin van hun carrière staan, tieners, net twintigers. Wat voor inpact heeft dat op hun?

+3/-0

the birdman schreef op 28 maart 2025 om 16:58:

spelbos schreef op 28 maart 2025 om 08:18:

Dat zijn we zeker niet. Twente kan gewoon van gewonnen worden, PSV mag dit weekend naar Wijdewormer tegen AZ. Dat is ook nog niet zomaar gewonnen. De Eindhovense dames hebben al eerder punten laten liggen. Als Ajax het op 2e paasdag laat liggen, dan wil ik wel met je meegaan in het kansloos verhaal. Nu nog niet.

Maar als coach van welk Ajax team dan ook met 1 punt achterstand melden dat je kansloos bent, nee, dat is zeker niet ok. Zeker niet met nog 4 wedstrijden te gaan. Hoe reageert het team hierop? Het zijn veelal meiden die aan het begin van hun carrière staan, tieners, net twintigers. Wat voor inpact heeft dat op hun?

Ja, echt onbegrijpelijk gekluns. Compleet ongeschikt voor haar functie.

Zou Koster echt overspannen zijn of is ze wellicht stilletjes op non-actief gezet?

+1/-0

Koster heeft een sabbatical genomen, dat is niet hetzelfde als overspannen zijn. Onder haar is het vrouwenvoetbal goed doorgegroeid, dus ze doet het gewoon prima zou ik zeggen. De Reus vind ik het op zich helemaal zo slecht niet doen. Die laat het team nog steeds bovenin meedraaien, alleen nu wel met een stuk meer eigen jeugd en herkenbaar Ajaxvoetbal. Die uitspraken in de media recent en aan het begin van het seizoen waren wel wat minder handig. Maar om iemand op basis van zoiets compleet ongeschikt te noemen is ook wel wat extreem. Ik zou het leermomentjes willen noemen.

+1/-0

thomas83 schreef op 28 maart 2025 om 19:44:

Koster heeft een sabbatical genomen, dat is niet hetzelfde als overspannen zijn. Onder haar is het vrouwenvoetbal goed doorgegroeid, dus ze doet het gewoon prima zou ik zeggen. De Reus vind ik het op zich helemaal zo slecht niet doen. Die laat het team nog steeds bovenin meedraaien, alleen nu wel met een stuk meer eigen jeugd en herkenbaar Ajaxvoetbal. Die uitspraken in de media recent en aan het begin van het seizoen waren wel wat minder handig. Maar om iemand op basis van zoiets compleet ongeschikt te noemen is ook wel wat extreem. Ik zou het leermomentjes willen noemen.

Je stelt niet iemand van 64 aan om het vak nog te leren.

+1/-0

Daarbij, haar hart ligt bij 010.
Ajax moet wat ervaren speelsters halen voor elke linie.
We hebben best wel goeie jonge speelsters en Spitse kan het soms niet meer bijbenen met wat goeie ervaren speelsters erbij wordt je alleen maar beter.

+2/-0

Mike1976 schreef op 28 maart 2025 om 20:41:

Je stelt niet iemand van 64 aan om het vak nog te leren.

Er zit nogal een verschil tussen iets kunnen leren en het vak nog moeten leren.

+1/-0

Ajax heeft de wedstrijd tegen ADO met 4-0 gewonnen. Hierdoor blijft Ajax 3e op 1 punt van Twente en PSV. Op een zonnige en vooral winderige Toekomst kwam ADO redelijk uit de startblokken. Ajax had de 1e helft de wind mee en dat was even wennen. Passes werden door de wind een stuk harder waardoor er veel balverlies was. In de 14e minuut mocht Ajax een vrije trap nemen via Spitse. De bal werd de 16 ingekopt en Tolhoek tikte de bal door naar de vrijstaande Van de Velde en die tikte de 1-0 binnen. 8 minuten later was het 2-0. Een corner werd naar Spitse gespeeld, zij legde de bal achter de verdediging en daar was Yohannes paraat voor de 2-0.

Na rust domineerde Ajax vrolijk verder. Ajax was slordig in de afwerking, een goal van Tolhoek werd afgekeurd wegens buitenspel. Spitse stuurde in de 70e minuut Van Hensbergen diep en zij werd ondersteboven gelopen door Hordijk en zij werd naar de kleedkamer gestuurd. In de 83e minuut kwam de bal na een schot via ADO keeper Lorsheyd voor de voeten van Tolhoek en de topscoorder wist wel raad met dit buitenkansje. In minuut 88 kwam Keukelaar goed door over de rechterflank en legde de bal keurig terug op Yohannes die haar 2e maakte van de middag.

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Ajax (v)