Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Ajax (v)

Deze normale topic is open en bestaat uit 16 pagina's: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16

Ajax heeft de inhaalwedstrijd tegen NAC in extremis met 3-2 gewonnen. Xanne Kip kroonde zich in 90+2 tot matchwinner. Ajax was dominant in Etten-Leur, waar de wedstrijd werd gespeeld op een veld war het midden hield tussen een knollentuin en een zandvlakte. Het leek erop of een uur eerder de koeien er nog op hadden gestaan.

Ajax was vooral gevaarlijk uit corners, waarbij vooral de corners van links, door Spitse genomen het meeste gevaar opleverden. NAC bediende zich van de lange bal op de rappe voorhoede en dat leverde zowaar wat kansjes op voor de gastvrouwen. Toch was het een corner van Ajax die de wedstrijd openbrak. De corner van Spitse landde op het hoofd van Van Koppen, die de bal netjes tegen de touwen kopte. Toen dacht de scheids, ik pak mijn moment, ik heb hinderen van de keeper gezien, dus geen goal en de daarop volgende counter was raak. 1-0 voor de ploeg uit Breda. De keeper van Nac werd echter omringd door eigen verdedigers en dan gaat de hinderregel niet op.

Ajax zette in de 2e helft orde op zaken. 2 corners van Spitse leverde 2 doelpunten op, eerst Derks voor de 1-1 en daarna Spitse in 1 keer erin. Of was het Van de Velde, of misschien wel een eigen doelpunt. Wie het weet mag het zeggen. Ajax bleef de druk erop houden, NAC kroop wat meer uit de schulp en Derks kreeg een prachtkans op de 3-1, maar de keeper redde de bal met de vingertoppen. In de tegenstoot was het prompt weer raak, 2-2. Ajax begon een alles of niets offensief, NAC kwam nauwelijks meer van eigen helft en een scherpe voorzet in de extra tijd werd op waarde geschat door Kip, de winst en de 3e plaats een feit.

Ajax staat nu op doelsaldo 3e, gelijk met Feijenoord, PSV is 1e, 2 punten voor op Ajax, Twente staat 2e, 1 punt voor.

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 16 pagina's: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Ajax (v)