Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Ajax (v)

Deze normale topic is open en bestaat uit 13 pagina's: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13

Ajax heeft de volgende ronde bereikt van het Europa Cup toernooi. Op de Toekomst werd het 2-1 tegen GC Frauenfussball. Na 5 minuten brak Van Asten de ban door een corner van Van Hensbergen binnen te koppen. 10 minuten later onderschepte Tolhoek een terugspeelbal, omspeelde de keeper en schoot binnen in het lege doel. De Zwitserse dames stelden er weinig tegenover op 1 vlijmscherpe counter na, die goed werd gepakt door Van Eijk.

De 2e helft werd wat meer gelijkopgaand, GC zette meer druk en Ajax vergat de bal achter de verdediging te leggen om zo Van Egmond, Tolhoek en Van Koppen diep te sturen. De enkele keer dat ze het wel deden vlagde de grens direct af. Ook twijfelgevallen werden teruggefloten. In de 89e minuut dwarrelde er een bal pardoes de verre hoek in over van Eijk. Er volgde nog een hectische slotfase waarin GC zowaar een offensief eruit perste, maar het mocht niet baten.

+2/-1

De eerste helft hadden ze alle controle na die vrij vroege comfortabele voorsprong. Daarna vond ik ze op zich wel volwassen en met veel intensiteit spelen, alleen voorin gebeurde er wat te weinig. De centrumverdedigers mochten ook best wel wat vaker indribbelen. Je hebt overigens wel mazzel dat die McKenna of zo in beide wedstrijden echt twee gigantische kansen om zeep hielp. Van Tolhoek blijf ik echt van. Noordman was slordig voor haar doen. Die is normaal altijd een van de beste spelers.

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 17 oktober 2025 om 00:52:

De eerste helft hadden ze alle controle na die vrij vroege comfortabele voorsprong. Daarna vond ik ze op zich wel volwassen en met veel intensiteit spelen, alleen voorin gebeurde er wat te weinig. De centrumverdedigers mochten ook best wel wat vaker indribbelen. Je hebt overigens wel mazzel dat die McKenna of zo in beide wedstrijden echt twee gigantische kansen om zeep hielp. Van Tolhoek blijf ik echt van. Noordman was slordig voor haar doen. Die is normaal altijd een van de beste spelers.

ik heb alleen de 2e helft gezien en idd achterin werd er vaak gebreid en gingen simpele passes soms ook fout, het is nog wel heel jong allemaal en het was de laatste minuten idd billen knijpen.
Met Tolhoek en van Koppen hebben we potentiële toppers in huis.
Van de Velde en Noordman waren al goed.
Wel leuk voor ze dat ze door zijn naar de volgende ronde.

Dit bericht is gewijzigd op 17 oktober 2025, 07:10:39.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 13 pagina's: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Ajax (v)