the birdman
Fan van Ajax
Uit: Amsterdam
Vak: 428
Forumreacties: 1.628
Reg.: 8 mei 2009
Favoriete opstelling: geen
Ajax heeft de volgende ronde bereikt van het Europa Cup toernooi. Op de Toekomst werd het 2-1 tegen GC Frauenfussball. Na 5 minuten brak Van Asten de ban door een corner van Van Hensbergen binnen te koppen. 10 minuten later onderschepte Tolhoek een terugspeelbal, omspeelde de keeper en schoot binnen in het lege doel. De Zwitserse dames stelden er weinig tegenover op 1 vlijmscherpe counter na, die goed werd gepakt door Van Eijk.
De 2e helft werd wat meer gelijkopgaand, GC zette meer druk en Ajax vergat de bal achter de verdediging te leggen om zo Van Egmond, Tolhoek en Van Koppen diep te sturen. De enkele keer dat ze het wel deden vlagde de grens direct af. Ook twijfelgevallen werden teruggefloten. In de 89e minuut dwarrelde er een bal pardoes de verre hoek in over van Eijk. Er volgde nog een hectische slotfase waarin GC zowaar een offensief eruit perste, maar het mocht niet baten.
Uit: Dordrecht
Vak: -
Forumreacties: 5.113
Reg.: 25 april 2004
Favoriete opstelling: 4-3-3
De eerste helft hadden ze alle controle na die vrij vroege comfortabele voorsprong. Daarna vond ik ze op zich wel volwassen en met veel intensiteit spelen, alleen voorin gebeurde er wat te weinig. De centrumverdedigers mochten ook best wel wat vaker indribbelen. Je hebt overigens wel mazzel dat die McKenna of zo in beide wedstrijden echt twee gigantische kansen om zeep hielp. Van Tolhoek blijf ik echt van. Noordman was slordig voor haar doen. Die is normaal altijd een van de beste spelers.
spelbos
Fan van Ajax
Tweede plaats Ajax.supporters.nl VoVo 2024/2025
Uit: Amsterdam
Vak: 117
Forumreacties: 15.872
Reg.: 1 juli 2006
Favoriete opstelling: 4-3-3
ik heb alleen de 2e helft gezien en idd achterin werd er vaak gebreid en gingen simpele passes soms ook fout, het is nog wel heel jong allemaal en het was de laatste minuten idd billen knijpen.open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 17 oktober 2025 om 00:52:
De eerste helft hadden ze alle controle na die vrij vroege comfortabele voorsprong. Daarna vond ik ze op zich wel volwassen en met veel intensiteit spelen, alleen voorin gebeurde er wat te weinig. De centrumverdedigers mochten ook best wel wat vaker indribbelen. Je hebt overigens wel mazzel dat die McKenna of zo in beide wedstrijden echt twee gigantische kansen om zeep hielp. Van Tolhoek blijf ik echt van. Noordman was slordig voor haar doen. Die is normaal altijd een van de beste spelers.
Dit bericht is gewijzigd op 17 oktober 2025, 07:10:39.
Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Ajax (v)