Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Ajax (v)

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Wat mij wel bevalt aan het wisselbeleid itt dat bij de mannen is dat de gehele selectie (muv keepsters) regelmatig speelt en dan ook echt invalbeurten van 10-30 minuten itt de nonsense wissels van 2 minuten voor tijd waar ten Hag mee begonnen is.

 

+1/-0

De laatste wedstrijd van het seizoen van Ajax vrouwen heeft een prijs opgeleverd. Door een 3-1 overwinning op Fortuna Sittard hebben de vrouwen voor de 6e keer in 10 jaar de KNVB Beker gewonnen.

Ajax begon de wedstrijd zonder Sherida Spitse en Romée Leuchter. Lotte Keukelaar begon rechtsbuiten en Chasity Grant startte als spits. In de verdediging stond Isa Kardinaal centraal met Kay-Lee de Sanders en was Ashley Weerden weer terug na lang blessureleed.

De eerste kansen waren voor Ajax, maar het vizier stond niet helemaal scherp. Toen Ajax eindelijk scoorde via Tinie Hoekstra, bleek eerder Grant al met een voetje buitenspel te staan. Fortuna kwam beter in de wedstrijd, maar dat leidde niet tot grote kansen. Regina van Eijk stond steeds op de juiste plek en Kardinaal had de topscoorster van de Eredivisie, Tessa Wullaert, goed in bedwang.

Na rust kwam de wedstrijd eindelijk echt los. Bij een scrimmige na een corner van Ajax leek een verdediger hands te maken, maar dat ontging de scheids. Na een paar minuten en een kans voor Fortuna kwam alsnog de var in actie wat resulteerde in een penalty voor Ajax, die werd gescoord door Nadine Noordam, bij gelegenheid de aanvoerder. 4 minuten later schoot Rosa van Gool de 2-0 binnen. Fortuna gooide toen alle schroom van zich af wat resulteerde in de aansluitingstreffer in de 65e minuut van Delacauw. Het spel golfde daarna op en neer, waarbij Ajax de snelheid van Grant zocht, alleen zonder resultaat. In de 85e minuut was het alsnog raak voor Ajax, Bente Jansen schoot de 3-1 binnen.

Het was de laatste wedstrijd van Suzanne Bakker als coach.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 20 mei 2024, 19:18:30.

 

+3/-0

Teveel op zoek naar eigen succes in de laatste fase van de wedstrijd. Wedstrijd had al eerder beslist moeten zijn.

 

+1/-0

Sonny Silooy wordt de nieuwe assistent-trainer, best interessant. Het lijkt erop dat het voornemen van de club om vanaf de hogere jeugdelftallen tot aan het eerste elftal een oud-prof naast een didactisch sterke trainer te zetten ook voor het vrouwenvoetbal gaat gelden.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 11 mei 2024 om 19:30:

Ben benieuwd naar de kansen voor Tromp komend seizoen. Volgens mij is er nu met Tolhoek alweer een nieuwe talentvolle spits die zich aandient. En over aanvallend talent gesproken, Keukelaar viel me de laatste weken wel positief op in de samenvattingen. Een heel technisch vaardige speler.



Tromp heeft getekend bij FC Utrecht. Daar denkt ze meer kansen op speeltijd te hebben. Romee Leuchter heeft geen contract meer bij Ajax, dus blijft Tolhoek over. Het blijft erg stil op het transferfront bij de vrouwen van Ajax. PSV heeft met Folkertsma en Renate Jansen behoorlijk wat ervaring binnengehaald, Twente loopt behoorlijk leeg, maar pikt links en rechts best wat talent met ervaring op van Fortuna, Ajax doet ogenschijnlijk niks.

 

+3/-0

Dat is wel jammer op zich. Ben wel benieuwd naar het niveau van de ploeg komend seizoen, ook met de nieuwe trainer. Gek genoeg staan er op de officiële clubsite momenteel geen spelersnamen en foto's van de selectie.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

the birdman schreef op 29 juni 2024 om 09:21:

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 11 mei 2024 om 19:30:

Ben benieuwd naar de kansen voor Tromp komend seizoen. Volgens mij is er nu met Tolhoek alweer een nieuwe talentvolle spits die zich aandient. En over aanvallend talent gesproken, Keukelaar viel me de laatste weken wel positief op in de samenvattingen. Een heel technisch vaardige speler.



Tromp heeft getekend bij FC Utrecht. Daar denkt ze meer kansen op speeltijd te hebben. Romee Leuchter heeft geen contract meer bij Ajax, dus blijft Tolhoek over. Het blijft erg stil op het transferfront bij de vrouwen van Ajax. PSV heeft met Folkertsma en Renate Jansen behoorlijk wat ervaring binnengehaald, Twente loopt behoorlijk leeg, maar pikt links en rechts best wat talent met ervaring op van Fortuna, Ajax doet ogenschijnlijk niks.


Ajax had al aardig wat jong talent aan het einde van het seizoen. Het gebrek aan doelpunten zal eerder een dingetje worden denk ik. Ervaring is al langer te weinig aanwezig m.i. Grant wil ook graag naar het buitenland.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 29 juni 2024 om 14:50:

open/sluit de onderstaande quote:

the birdman schreef op 29 juni 2024 om 09:21:

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 11 mei 2024 om 19:30:

Ben benieuwd naar de kansen voor Tromp komend seizoen. Volgens mij is er nu met Tolhoek alweer een nieuwe talentvolle spits die zich aandient. En over aanvallend talent gesproken, Keukelaar viel me de laatste weken wel positief op in de samenvattingen. Een heel technisch vaardige speler.



Tromp heeft getekend bij FC Utrecht. Daar denkt ze meer kansen op speeltijd te hebben. Romee Leuchter heeft geen contract meer bij Ajax, dus blijft Tolhoek over. Het blijft erg stil op het transferfront bij de vrouwen van Ajax. PSV heeft met Folkertsma en Renate Jansen behoorlijk wat ervaring binnengehaald, Twente loopt behoorlijk leeg, maar pikt links en rechts best wat talent met ervaring op van Fortuna, Ajax doet ogenschijnlijk niks.


Ajax had al aardig wat jong talent aan het einde van het seizoen. Het gebrek aan doelpunten zal eerder een dingetje worden denk ik. Ervaring is al langer te weinig aanwezig m.i. Grant wil ook graag naar het buitenland.



Grant heeft nog een contract voor 1 jaar en het is maar de vraag of er een club is die het wil afkopen. Tolhoek zal met meer speeltijd ook meer doelpunten kunnen maken en zo een deel van het verlies van Leuchter kunnen opvangen. Tinie Hoekstra stak niet in haar beste vorm een deel van het seizoen, maar zal zeker ook meer gaan scoren zonder Leuchter naast haar. Qua doelpunten zal het wel loslopen denk ik. Maar wat meer back up is wel welkom denk ik.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

the birdman schreef op 29 juni 2024 om 16:20:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 29 juni 2024 om 14:50:

open/sluit de onderstaande quote:

the birdman schreef op 29 juni 2024 om 09:21:

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 11 mei 2024 om 19:30:

Ben benieuwd naar de kansen voor Tromp komend seizoen. Volgens mij is er nu met Tolhoek alweer een nieuwe talentvolle spits die zich aandient. En over aanvallend talent gesproken, Keukelaar viel me de laatste weken wel positief op in de samenvattingen. Een heel technisch vaardige speler.



Tromp heeft getekend bij FC Utrecht. Daar denkt ze meer kansen op speeltijd te hebben. Romee Leuchter heeft geen contract meer bij Ajax, dus blijft Tolhoek over. Het blijft erg stil op het transferfront bij de vrouwen van Ajax. PSV heeft met Folkertsma en Renate Jansen behoorlijk wat ervaring binnengehaald, Twente loopt behoorlijk leeg, maar pikt links en rechts best wat talent met ervaring op van Fortuna, Ajax doet ogenschijnlijk niks.


Ajax had al aardig wat jong talent aan het einde van het seizoen. Het gebrek aan doelpunten zal eerder een dingetje worden denk ik. Ervaring is al langer te weinig aanwezig m.i. Grant wil ook graag naar het buitenland.



Grant heeft nog een contract voor 1 jaar en het is maar de vraag of er een club is die het wil afkopen. Tolhoek zal met meer speeltijd ook meer doelpunten kunnen maken en zo een deel van het verlies van Leuchter kunnen opvangen. Tinie Hoekstra stak niet in haar beste vorm een deel van het seizoen, maar zal zeker ook meer gaan scoren zonder Leuchter naast haar. Qua doelpunten zal het wel loslopen denk ik. Maar wat meer back up is wel welkom denk ik.


Grant heeft nog een contract voor een jaar, maar in dit soort gevallen is het bij ons toch vaak een geval van meedenken en gunnen.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Ajax (v)