Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Europa League 2024/2025] Union Saint-Gilloise - AFC Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Poeh we worden de eeste 30 min helemaal zoek gespeeld....

+1/-1

Berghuis in de punt heeft geen zin. Zal wel zijn zodat hij als ervaren speler de leiding kan nemen bij het pressen en zo, maar je hebt daar wat fysieke kracht nodig als aanspeelpunt. Rasmussen zou ik dus met hem van plek laten wisselen.

Verder wat opportunistischer gaan spelen. Bij diepe ballen op de vleugels hebben die Belgen de grootste moeite. Buit dat gewoon uit. Lekker combineren gaat 'm toch niet worden.

Oh kan Pasveer voortaan gewoon doorspelen totdat die gozer op z'n fluit blaast? Erg amateuristisch moment.

+3/-0

We hadden allang voor moeten staan nu het veld nog enigszins bespeelbaar is. Dat gaat alleen maar slechter worden. Hoe is die kans waarbij Mokio doorkomt geen goal? Echt matige eindpasses twee of drie keer. De zeldzame keren dat we aan de bal blijven op hun helft is het vaak gelijk gevaarlijk. Voor de rest vind ik Union een stuk beter met de omstandigheden omgaan. Waarom gaat Ajax op een veld waarop de bal al snel blijft hangen steeds op eigen helft rond proberen te tikken? Ze moeten de passes wat harder geven, en vaker ook door de lucht.

+1/-1

Mokio heeft wel wat, doet het heel goed

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 13 februari 2025 om 19:43:

We hadden allang voor moeten staan nu het veld nog enigszins bespeelbaar is. Dat gaat alleen maar slechter worden. Hoe is die kans waarbij Mokio doorkomt geen goal? Echt matige eindpasses twee of drie keer. De zeldzame keren dat we aan de bal blijven op hun helft is het vaak gelijk gevaarlijk. Voor de rest vind ik Union een stuk beter met de omstandigheden omgaan. Waarom gaat Ajax op een veld waarop de bal al snel blijft hangen steeds op eigen helft rond proberen te tikken? Ze moeten de passes wat harder geven, en vaker ook door de lucht.

Exact. Kortom: opportunistischer spelen. Doet Union inderdaad beter.

+1/-0

spelbos schreef op 13 februari 2025 om 19:48:

Mokio heeft wel wat, doet het heel goed

Ja, als hij ook op 6 indruk blijft maken, gaan we daar nog veel plezier aan beleven!

+2/-0

Sevic schreef op 13 februari 2025 om 19:49:

Exact. Kortom: opportunistischer spelen. Doet Union inderdaad beter.

Nu is het misschien wel zo dat je ze dan beter in staat stelt om te counteren, maar ik loop liever tegen een counter aan dat je vaak met moeite van eigen helft afkomt en problemen hebt met dat grote sterke aanspeelpunt van ze. Tegen hoeveel counters je aanloopt heb je nog enigszins in eigen hand.

+1/-0

Rasmussen doet het de hele wedstrijd prima in zijn huidige rol. Pikt ook een goaltje mee met een prima loopactie.

+3/-0

Wat een mooie goal van Mokio. Zo een bekeken schot vanuit de lucht.

+3/-0

Wat een talent die Mokio. Laat prima spel zien, is fysiek sterk en laat zien ook nog beheerst te kunnen scoren. Koesteren zo'n speler.

+4/-0

Pff, ik zou Godts niet inbrengen op dit veld... Al helemaal niet nu we 2-0 voorstaan.

+2/-0

s0lido schreef op 13 februari 2025 om 20:27:

Pff, ik zou Godts niet inbrengen op dit veld... Al helemaal niet nu we 2-0 voorstaan.

Nee niet echt slim deze wissel. Ik had Bounida laten debuteren nu.

+1/-0

Eerste helft was slecht, maar de tweede helft was bij vlagen gewoon goed. Wat een werklust ook. Hier stond echt een team vanavond. Rasmussen deed het prima voorin met Berghuis; goeie klik. Mokio top op deze leeftijd en ook Hato goed gespeeld; scherp en ging er op de juiste momenten overheen. Edvardsen vond ik tekortkomen, maar ja, misschien wat tijd nodig.

+2/-0

Bizarre partij eigenlijk. Ik vond Ajax bij momenten echt soeverein, in de zin dat ze met veel zelfvertrouwen speelden en amper iets weggaven. Op een beter veld had Ajax hier 5x gescoord denk ik.

Mokio vond ik verdedigend echt goed, aanvallend moet hij nog groeien. Maakte een aantal keer de verkeerde keuze, maar er zit alleszins muziek in. 16 jaar, zo volwassen spelen en dan zo een fantastische goal maken, petje af.

Spelers rust gegeven, de volgende ronde min of meer veilig gesteld en weinig tot geen schade opgelopen. Een avondje om in te kaderen.

+4/-0

Ik heb de wedstrijd niet kunnen zien, maar hoe deed Rosa het?

+1/-0

Keurig resultaat hoor. Gezien de omstandigheden nog redelijk veel gevoetbald. Had het een stuk erger verwacht. Na rust ging het toch best aardig. Rasmussen doet het goed de laatste drie laatste wedstrijden. Hij kan natuurlijk ook best wel voetballen. Meerdere prima aannames en een knappe goal. Toch fijn om eens een spits te hebben die van buiten de zestien kan scoren met een geplaatst schot.

Mokio liet ook hele leuke dingen zien. Die combinatie van voetballend vermogen en fysiek is echt bijzonder op die leeftijd. Kan niet mooier dat hij dan ook nog zo'n prachtige goal maakt. Berghuis beviel me ook wel weer redelijk, en hulde voor Klaassen. Op twee of drie onwennige momentjes na deed hij het heel behoorlijk als verdedigende middenvelder. Sutalo viel sterk in. Jammer alleen dat Bounida niet nog even wordt gebracht.

+3/-0

Als zelfs Van Basten lyrisch is, ben je een topper in wording. Alles wat Mokio deed was goed.

+2/-0

Gabriel_Batistuta schreef op 13 februari 2025 om 20:48:

Prima wedstrijd van hem. Er zit absoluut voetbal in. Verdedigend zit het ook wel snor.
Ik wil graag meerdere wedstrijden van hem zien. Eerste indruk is uitstekend.

+3/-0

Goede 2e helft met mooie doelpunten.
Mokio de MOTM, wat een talent.

+1/-0

Kluivert_beste_9_ooit schreef op 13 februari 2025 om 21:04:

Gabriel_Batistuta schreef op 13 februari 2025 om 20:48:

Prima wedstrijd van hem. Er zit absoluut voetbal in. Verdedigend zit het ook wel snor.
Ik wil graag meerdere wedstrijden van hem zien. Eerste indruk is uitstekend.

Dat is mooi om te horen, bedankt voor je reactie!

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Europa League 2024/2025] Union Saint-Gilloise - AFC Ajax