Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Europa League 2024/2025] Union Saint-Gilloise - AFC Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 12 februari 2025 om 21:44:

We hebben eerder onbespeelbare velden overleefd.
Kan me nog een wedstrijd in Malmö (sneeuw) en Zaragoza (waterballet) herinneringen.
We hebben ervaring opgedaan in Sittard dus dit moet ook wel te doen zijn.

Toen hadden we slimme spelers die vaker door de lucht speelden ipv over de grond. In de eerste helft in Sittard gleden er ontelbaar veel Ajacieden uit omdat ze het gebruikelijke passingspel wilden spelen en veel weg wilden draaien wat in de tweede helft een stuk minder was. Ik ben er vrij zeker van dat Farioli ze dit, zoals wel meer dingen, in de rust heeft moeten aanreiken omdat ze het zelf niet konden bedenken.

Dat krijg je als je opgroeit op goed verzorgde trainingscomplexen ipv op straat, op k*tvelden bij de amateurs of grasvelden in de buurt.

+3/-0

Geweldig interview met Farioli op Ziggo Sport, met op de achtergrond 'De Akker':
https://www.youtube.com/watch?v=9yJu6yJiFH0link

Voor het eerst dat ik een verslaggever aan het eind van het interview gewoon dubbel hoor liggen, haha. Mooi gesprek.

Je merkt aan dit soort dingen dat Farioli wel intelligenter is dan de doorsnee voetbalcoach. Wil niet zeggen dat hij per se beter is, maar dit is echt een slimme gozer. Wel leuk om te zien.

+3/-0

Sevic schreef op 13 februari 2025 om 11:06:

Geweldig interview met Farioli op Ziggo Sport, met op de achtergrond 'De Akker':
https://www.youtube.com/watch?v=9yJu6yJiFH0link

Voor het eerst dat ik een verslaggever aan het eind van het interview gewoon dubbel hoor liggen, haha. Mooi gesprek.

Je merkt aan dit soort dingen dat Farioli wel intelligenter is dan de doorsnee voetbalcoach. Wil niet zeggen dat hij per se beter is, maar dit is echt een slimme gozer. Wel leuk om te zien.

Los van het voetbal en zijn keuzes daarin is het echt een wereld van verschil met jongens als Steijn en Schip qua presentatie, intelligentie etc.

+7/-0

Een verrassende opstelling vandaag

+1/-0

Opstelling van Ajax: Pasveer; Rosa, Rugani, Baas, Mokio; Hato, Fitz-Jim, Klaassen; Berghuis, Rasmussen, Edvardsen.

Hato als VM, Rasmussen in de punt, Rosa debuteert. Traoré, Taylor en Brobbey op de bank.

Kon in de praktijk nog weleens uitpakken als een 5-3-2 met Berghuis op 10.

+1/-0

Interessante opstelling:

Pasveer;
Rosa, Rugani, Baas, Hato;
Klaassen, Mokio, Fitz-Jim;
Berghuis, Rasmussen, Edvarsen

Tenminste, zo blijkt het doorgegeven. Met Mokio dus op het middenveld. Vind ik wel prima, zo hoef je niet op 2 posities te schuiven.

+1/-0

Behalve het Centrale duo allemaal wat kleinere spelers, die misschien beter met deze omstandigheden kunnen omgaan.

+1/-0

s0lido schreef op 13 februari 2025 om 17:42:

Interessante opstelling:

Pasveer;
Rosa, Rugani, Baas, Hato;
Klaassen, Mokio, Fitz-Jim;
Berghuis, Rasmussen, Edvarsen

Tenminste, zo blijkt het doorgegeven. Met Mokio dus op het middenveld. Vind ik wel prima, zo hoef je niet op 2 posities te schuiven.

Gezien de dunne spoeling en afwezigen op het middenveld snap ik de keuze Mokio op 6. Wel heb ik meer vertrouwen in hem als linksback dan middenvelder, dus ik ben benieuwd of hij ook vandaag een goede pot speelt. Rasmussen als backup-spits is op het moment ook logisch. Gelukkig geen Traoré, haha! Ik denk dat dit een goede wedstrijd voor Rosa is. Fitz-Jim speelde als middenvelder (tot zijn positie-verschuiving dus) goed tegen RFS, dus in orde.

+3/-0

Verrassende opstelling. Ik vind het wel leuk eigenlijk, vooral ook voor Mokio. Hopelijk mag Bounida zich ook nog laten zien in eigen land. Verder ook super benieuwd naar Rosa en Edvardsen. Klaassen is een goede keuze voor een wedstrijd als deze.

+3/-0

De bank:

Godts, Brobbey, Traoré,
Bounida, Steur,
Taylor,
Janse, Kaplan, Sutalo, Gaaei,
Gorter en Setford.

Lekker!

+5/-0

Het is nu aan de spelers te laten zien wat ze kunnen. Ik ben in ieder geval blij met de keuzes vandaag.

+2/-0

Promise David...

Heet Boniface daadwerkelijk Promise met zijn voornaam? What's next? Hot Prospect?

+2/-0

Verstandig om spelers als Godts, Traoré en Brobbey zich niet stuk te laten lopen op deze akker.

+3/-0

ElSimao2 schreef op 13 februari 2025 om 18:11:

Verstandig om spelers als Godts, Traoré en Brobbey zich niet stuk te laten lopen op deze akker.

Jazeker... zeker Godts en Traoré... en ik denk dat Rasmussen zomaar een goede pot als spits kan spelen! Hij komt al gauw onhandig over, maar kan zomaar op een onhandig veld het gewoon goed doen.

+3/-0

Kiki schreef op 13 februari 2025 om 18:11:

Promise David...

Heet Boniface daadwerkelijk Promise met zijn voornaam? What's next? Hot Prospect?

Even opgezocht:

Promise Oluwatobi Emmanuel David Akinpelu

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Promise_Davidlink

+1/-0

Mike1976 schreef op 13 februari 2025 om 00:29:

spelbos schreef op 12 februari 2025 om 21:44:

We hebben eerder onbespeelbare velden overleefd.
Kan me nog een wedstrijd in Malmö (sneeuw) en Zaragoza (waterballet) herinneringen.
We hebben ervaring opgedaan in Sittard dus dit moet ook wel te doen zijn.

Toen hadden we slimme spelers die vaker door de lucht speelden ipv over de grond. In de eerste helft in Sittard gleden er ontelbaar veel Ajacieden uit omdat ze het gebruikelijke passingspel wilden spelen en veel weg wilden draaien wat in de tweede helft een stuk minder was. Ik ben er vrij zeker van dat Farioli ze dit, zoals wel meer dingen, in de rust heeft moeten aanreiken omdat ze het zelf niet konden bedenken.

Dat krijg je als je opgroeit op goed verzorgde trainingscomplexen ipv op straat, op k*tvelden bij de amateurs of grasvelden in de buurt.

Farioli is de man die pas in de 60e minuut Weghorst brengt. Dus als het zo nodig door de lucht moest, faciliteert hij dit pas veel te laat.

+1/-0

Promise David...

Nou, Devyne (Goddelijk) bijvoorbeeld?

+1/-0

s0lido schreef op 13 februari 2025 om 18:14:

Promise David...

Even opgezocht:

Promise Oluwatobi Emmanuel David Akinpelu

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Promise_Davidlink

Da's nog eens wat anders dan Kees Kist.

+2/-0

Uitleg Farioli (geplukt van vi.nl):

'Brian heeft veel gespeeld afgelopen tijd en viel laatst nog uit met klachten aan zijn hamstring, dus ik wilde geen risico nemen met hem vanavond. Rasmussen verdient meer minuten, net als Berghuis en Oliver, dus vandaar de keuzes', zo stelde Farioli over de keuze om Brobbey op de bank te zetten vanavond.

'Ze zijn beide veelzijdig, dus het kan zijn dat ze er beide gaan rondlopen', zo vertelde Farioli over de keuze tussen Rasmussen of Berghuis in de punt van de aanval. 'Mokio heeft daar veel gespeeld bij Jong Ajax, dus die gaat op het middenveld spelen en Hato als linksachter.'

+2/-0

Wordt letterlijk en figuurlijk een hele zware wedstrijd. Veld zal veel invloed hebben op het spel. Laten we vanavond dan maar lelijk winnen of tenminste gelijkspelen.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Europa League 2024/2025] Union Saint-Gilloise - AFC Ajax