Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Europa League 2024/2025] Union Saint-Gilloise - AFC Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Ik bem onder de indruk. Na Hato, nu ook Mokio wie opstaat als toptalent op 16-jarige leeftijd. Erg mooi wat hij allemaal laat zien en gelukkig ook als nummer 6; wetende dat hih het liefste op het middenveld speelt. We hebben onze Henderson-stand-in gevonden!

+4/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Gabriel_Batistuta schreef op 13 februari 2025 om 21:08:

Kluivert_beste_9_ooit schreef op 13 februari 2025 om 21:04:

Gabriel_Batistuta schreef op 13 februari 2025 om 20:48:

Ik heb de wedstrijd niet kunnen zien, maar hoe deed Rosa het?

Prima wedstrijd van hem. Er zit absoluut voetbal in. Verdedigend zit het ook wel snor.
Ik wil graag meerdere wedstrijden van hem zien. Eerste indruk is uitstekend.

Dat is mooi om te horen, bedankt voor je reactie!

Nou en of. Graag gedaan!

+1/-0

Na een vreselijke beginfase vind ik dat we ons goed herpakt hebben en vooral verdedigend zeer degelijk hebben gespeeld. Het is niet des Ajax', maar Farioli heeft er een taaie, robuust verdedigende ploeg van gemaakt die 90 minuten lang kan knokken en afgesproken taken gedecideerd uitvoert. Dat is enorm knap, vooral als je bedenkt dat we uit een periode komen onder een trainer die niet de moeite nam om op verdedigen te trainen.

Aangaande Mokio weet ik niet wat ik zie. Die heeft de beste wedstrijd van zijn prille carrière gespeeld. In Jong Ajax heb ik hem nog nooit zo zien spelen zoals vanavond. Ik vond het op het middenveld bij JA nooit zoveel, was blij toen hij naar linksback gezet werd. Nu blijkt ie toch potentieel wel de kwaliteiten voor een middenvelder te bezitten.

Ik vind de loftrompet in de media wel weer iets overdreven - 'de nieuwe Rijkaard', 'genoten van Ajax' - maar feit is dat 0-2 onder deze omstandigheden gewoon razend knap is. Mokio heeft nog een boel te leren - leverde echt nog wel vaak de bal onnodig in en hielp kansen om zeep - maar hij was wel gewoon de beste middenvelder, en ook dat is razend knap. 16 jaar, waar hebben we het over. Op die leeftijd lag ik met een Tamagotchi in de zandbak of zo.

Erg leuk ook voor Rasmussen dat het nu wat beter gaat. Ik geloof er nog steeds niks van dat het een waardevolle speler voor Ajax kan worden, maar dit vergroot de kans op een transfer aankomende zomer. Klaassen vond ik sterk spelen, heel nuttig en ruimde ontzettend veel op. Sutalo met een werkelijk ijzersterke invalbeurt, heerste echt over zijn directe tegenstander.

Rosa vond ik niet zo heel bijzonder, al is het nog te vroeg om te oordelen. Kan best verdedigen en speelt wel mee, maar bracht zichzelf ook regelmatig in de problemen doordat hij de bal niet wegkreeg uit drukke situaties. Heeft ook niet echt een drive naar voren zoals Gaaei dat heeft. Voor 2 miljoen kun je je er geen buil aan vallen, en laten we hopen dat het alsnog een rechtsbenige Nico blijkt te zijn, maar voorlopig vind ik het een reserve.

Al met al zat het eens mee vanavond op zo'n schijtveld. Volgende week freewheelend naar de volgende fase van de EL. Er komen ook relatief eenvoudige potjes in de competitie aan en de ziekenboeg stroomt leeg. Leuke talenten die zich aandienen, Bounida en Steur verwacht ik ook elk moment met hun eerste minuten. Mooie tijden.

+2/-1

Had in het begin en ook gezien de (veredelde B ) opstelling het idee dat Ajax deze wedstrijd gewoon helemaal niet zo serieus nam.

Terwijl Union er wel voor ging en met hun sterkste 11 begon. Dat in ogenschouw nemende was ik totaal niet onder de indruk van Union. Hoorde zelfsop de Belgische VRT (zonden de wedstrijd uit) alleen maar het uitvak.

Uiteindelijk toch relatief makkelijk gewonnen. Zullen ze in de Arena op een normaal veld eens echt laten zien wat voetballen is en ze daar alle hoeken laten zien.

+1/-0

skimovic schreef op 13 februari 2025 om 23:11:

Had in het begin en ook gezien de (veredelde B ) opstelling het idee dat Ajax deze wedstrijd gewoon helemaal niet zo serieus nam.

Terwijl Union er wel voor ging en met hun sterkste 11 begon. Dat in ogenschouw nemende was ik totaal niet onder de indruk van Union. Hoorde zelfsop de Belgische VRT (zonden de wedstrijd uit) alleen maar het uitvak.

Uiteindelijk toch relatief makkelijk gewonnen. Zullen ze in de Arena op een normaal veld eens echt laten zien wat voetballen is en ze daar alle hoeken laten zien.

Ik heb ook op de VRT gekeken. Fijn om eens een verslaggever in het Nederlands te horen die gewoon verslag doet van de wedstrijd en geen duidelijke voorkeur heeft voor ongeacht welke tegenstander van Ajax dan ook.

Gaaei meerdere keren de bal kwijt zonder dat daar echt een reden voor was. Berghuis ook niet heel best. Mokio, Pasveer, Sutalo, Hato en Rasmussen heel goed, de rest redelijk tot goed gezien de omstandigheden.

Wel vind ik dat we de wedstrijd van aankomende week helemaal dood hadden kunnen maken als we wat zorgvuldiger waren geweest en dat is een puntje van aandacht omdat we het gehele seizoen al niet uitblinken in het maken van (de juiste) keuzes in de aanvallende fase.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 14 februari 2025, 00:11:31.

+1/-0

Mooi dat we hier toch gewoon de winst pakken. Heb de wedstrijd niet gezien maar de opmars van Mokio is natuurlijk heel mooi.

Wel schandalig dat we na Henderson nu ook Rugani kwijtraken door zo'n kutveld. Eigenlijk zouden we een schadevergoeding van die Belgen moeten vorderen.

+4/-0

Was er lekker voor gaan zitten/liggen op de bank.
Woon in Belgie, dus was live op de vrt.

Ik heb de goals gemist, meermaals in slaap gevallen op de bank.
Wat ik heb gezien is dat vooral de passing te slap was.

Ballen hard op elkaar inspelen en dan controle. Dat is voor mij Ajax. Witscghe kon dat....

Onwaardige tegenstander.

Dit bericht is gewijzigd op 14 februari 2025, 04:11:48.

+1/-1

skimovic schreef op 14 februari 2025 om 03:53:

Was er lekker voor gaan zitten/liggen op de bank.
Woon in Belgie, dus was live op de vrt.

Ik heb de goals gemist, meermaals in slaap gevallen op de bank.
Wat ik heb gezien is dat vooral de passing te slap was.

Ballen hard op elkaar inspelen en dan controle. Dat is voor mij Ajax. Witscghe kon dat....

Onwaardige tegenstander.

Als je dat verwacht van deze ploeg en al helemaal op zo'n veld, heb je afgelopen 2 jaar liggen slapen en weet je niet in wat voor situatie we momenteel verkeren...... :denk

Bovendien was de tweede helft gewoon goed.

+1/-0

Mokio was gisteren echt goed, maar hij is pas 16 dus hij zal nog wisselvallig zijn.
Het is weer mooi om talenten als Bounida en Mokio te hebben.
In de jeugd loopt er een 15 jarige die aan de lopende band scoort (Denzel Darko), ben benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen.

+5/-0

Was natuurlijk een slechte pot. Ik snap het hosanna niet zo. We konden nauwelijks de bal in de ploeg houden, vooral in de eerste helft niet. Het veld was vreselijk en we speelden voornamelijk lange ballen richting Rasmussen en Edvardsen (wtf). De tactiek was gebaseerd op: 3 werkers voorin en die wegsturen en dan hopen dat Fitz Jim er onder kan komen. Tweede helft was een stukje beter, maar uiteindelijk heb je ook een glijmomentje nodig bij die 0-1. Die was overigens wel heel knap afgemaakt. De goal van Mokio daarna was natuurlijk de kers op de taart, maar ik heb geen dominantie van Ajax gezien, geen goed voetbal en vooral werken.

En dat is geen kritiek op Ajax, want op dit veld kon ook helemaal niks. Het was gewoon heel goed bedacht van te voren. Maar die hosanna in de media begrijp ik niet. Mokio was goed, indrukwekkend, maar ook hij leverde veel ballen zomaar in. Ik vond het een beetje Italiaans eigenlijk. Ik kan me voorstellen dat Union zoiets heeft van: maar we waren eigenlijk minimaal gelijkwaardig, hebben ook wat kansjes gehad en wat pech met die buitenspel, maar einde van het liedje hebben we 0-2 verloren... Hoe dan?

+1/-3

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Europa League 2024/2025] Union Saint-Gilloise - AFC Ajax