Uit: Nijmegen
Vak: -
Forumreacties: 1.916
Reg.: 16 augustus 2007
Favoriete opstelling: 4-3-3
Royale Union Saint-Gilloise - AFC Ajax (EL)
Thursday, February 13 · 6:45 – 8:30pm
De tussenronde in de Europa League gaat deze week van start. Volgende week is de return. Het Brusselse Union St-Gilloise is de tegenstander.
Union staat derde in de Pro League. Kenmerkend is dat ze de minste tegengoals van alle clubs in de competitie hebben. Ze scoren er ook niet al te veel. Het is een degelijk voetballende ploeg zonder grote namen, maar met een taaie defensie en veel discipline. Wordt dus sowieso geen walk-over.
Ze belandden in de EL omdat ze in de voorronde CL verloren van Slavia Praag. In Europa verloren ze van Fenerbahce, Midtjylland en Rangers. Ze speelden gelijk tegen Roma en Bodo/Glimt. Overwinningen waren er op Nice, Braga en Twente. Driemaal met één goal verschil, overigens.
Beelden van de pot tegen Twente:
https://youtu.be/kTi39ssJzcI?si=IPdf175Ac1GdfX55link
En terwijl ik dit typ, komt dit nieuws binnen:
Het Europa League-duel dat Ajax komende donderdag zou spelen tegen Union Sint-Gillis in Brussel staat op losse schroeven. De UEFA heeft het veld van het Koning Boudewijnstadion onbespeelbaar verklaard.
Union moet per direct op zoek naar een alternatieve speellocatie. Meerdere lijntjes zijn in de loop van de week al uitgegooid, maar vooralsnog zonder succes. Als de Belgen er niet in slagen om elders onderdak te vinden, dan dreigt een afgelasting.
In ieder geval geen RFS / Fortuna taferelen. Maar afgelasting word ik ook niet vrolijk van. Er moet toch ergens wel een normaal veld zijn daar rondom Brussel?
Dit bericht is gewijzigd op 11 februari 2025, 18:31:25.
Forumreacties: 3.439
Reg.: 3 juli 2017
Favoriete opstelling: geen
Het was me geheel onbekend, maar dit was de succesclub van Brussel en staat op elf Belgische kampioenschappen, behaald tussen 1904 en 1935. Men is degradatie in de jaren '70 lang niet te boven gekomen maar daar is na overname door de Britse investeerder Tony Bloom is 2018 verandering in gekomen. Men timmert aan de weg en kan inmiddels ook aardige sommen aan transferbedragen uitgeven, dit seizoen alleen al rond de 20M. Bekende (ex-)spelers zijn Victor Boniface, die nu bij Leverkusen speelt, Soufiane Boufal was een bekende naam in de Marokkaanse stuntploeg tijdens het WK en Kevin MacAllister is de broer van de bekende Liverpool-speler. Hun trainer, Sebastien Pocognoli, heeft een verleden bij AZ. De meest waardevolle speler is de Japanse centrale verdediger Koki Machida.
Hun stadion, het antieke Stade Joseph Marien (vernoemd naar een succesvol voorzitter), ligt op een half uur loopafstand van dat van Anderlecht en gewoon in een woonwijk. Het ziet er erg nostalgisch, karakteristiek en volks uit. Best leuk lijkt mij om een keer te bezoeken als je in de buurt bent. Ze hebben ook best een deftig clublied (https://www.youtube.com/watch?v=FcIiJX616xQlink). Het lijkt me als club in de verte een beetje lijken op Standaard Luik vanwege het Waalse en volkse karakter, als heb ik het idee dat deze club veel minder extreem en tokkie is.
Heb wel zin in een wedstrijd op donderdag maar voor Ajax zou het veel beter uitkomen als het afgelast zou worden. Die extra belasting vermijden zou voor deze ploeg geen overbodige luxe zijn.
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 11 februari 2025 om 19:33:
Het was me geheel onbekend, maar dit was de succesclub van Brussel en staat op elf Belgische kampioenschappen, behaald tussen 1904 en 1935. Men is degradatie in de jaren '70 lang niet te boven gekomen maar daar is na overname door de Britse investeerder Tony Bloom is 2018 verandering in gekomen. Men timmert aan de weg en kan inmiddels ook aardige sommen aan transferbedragen uitgeven, dit seizoen alleen al rond de 20M. Bekende (ex-)spelers zijn Victor Boniface, die nu bij Leverkusen speelt, Soufiane Boufal was een bekende naam in de Marokkaanse stuntploeg tijdens het WK en Kevin MacAllister is de broer van de bekende Liverpool-speler. Hun trainer, Sebastien Pocognoli, heeft een verleden bij AZ. De meest waardevolle speler is de Japanse centrale verdediger Koki Machida.
Hun stadion, het antieke Stade Joseph Marien (vernoemd naar een succesvol voorzitter), ligt op een half uur loopafstand van dat van Anderlecht en gewoon in een woonwijk. Het ziet er erg nostalgisch, karakteristiek en volks uit. Best leuk lijkt mij om een keer te bezoeken als je in de buurt bent. Ze hebben ook best een deftig clublied (https://www.youtube.com/watch?v=FcIiJX616xQlink). Het lijkt me als club in de verte een beetje lijken op Standaard Luik vanwege het Waalse en volkse karakter, als heb ik het idee dat deze club veel minder extreem en tokkie is.
Heb wel zin in een wedstrijd op donderdag maar voor Ajax zou het veel beter uitkomen als het afgelast zou worden. Die extra belasting vermijden zou voor deze ploeg geen overbodige luxe zijn.
Uit: Amsterdam
Vak: 117
Forumreacties: 15.342
Reg.: 1 juli 2006
Favoriete opstelling: 3-4-3
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 426
Reg.: 14 mei 2024
open/sluit de onderstaande quote:
Forumreacties: 3.769
Reg.: 8 augustus 2001
open/sluit de onderstaande quote:spelbos schreef op 12 februari 2025 om 10:18:
Het is gewoon schandalig dat een Belgisch BVO geen stadion heeft dat voldoet aan de UEFA eisen.
Soms zie ik een samenvatting van FC Antwerp voorbij komen en dan zie je dat stadion, volgens mij zijn ze al 3 of 4 jaar bezig met het verbouwen van het stadion een zijde is altijd leeg.
Het is gewoon schandalig dat een Belgisch BVO geen stadion heeft dat voldoet aan de UEFA eisen.
Soms zie ik een samenvatting van FC Antwerp voorbij komen en dan zie je dat stadion, volgens mij zijn ze al 3 of 4 jaar bezig met het verbouwen van het stadion een zijde is altijd leeg.
Forumreacties: 2.957
Reg.: 21 januari 2021
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 12 februari 2025 om 11:49:
Waarom gingen wel alle voorgaande thuiswedstrijden van Union door zonder gedoe over het veld?
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 12 februari 2025 om 11:41:
Helemaal eens. Als het nou nog een armlastige club was die de middelen niet heeft was het nog te begrijpen, maar dat is hier niet aan de orde.
Als Union geen betere locatie kan vinden moet Ajax naar mijn mening reglementair doorgaan. Als je als club niet aan de vereisten van een bepaalde competitie kunt voldoen zou je niet moeten kunnen spelen.
Als ik zou willen tennissen maar geen racket heb en die ook nergens kan lenen houdt het op. Dat zou voor een voetbalclub ook moeten gelden.
Zal je net zien dat we gedwongen worden op toch op dat veld van ze te spelen.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 12 februari 2025 om 12:13:
Helemaal eens. Als het nou nog een armlastige club was die de middelen niet heeft was het nog te begrijpen, maar dat is hier niet aan de orde.
Als Union geen betere locatie kan vinden moet Ajax naar mijn mening reglementair doorgaan. Als je als club niet aan de vereisten van een bepaalde competitie kunt voldoen zou je niet moeten kunnen spelen.
Als ik zou willen tennissen maar geen racket heb en die ook nergens kan lenen houdt het op. Dat zou voor een voetbalclub ook moeten gelden.
Dat laatste is uitgesloten. Het veld is reeds formeel afgekeurd. Dat ze nog op dat besluit terugkomen, lijkt me onbestaanbaar. Dan heeft een afkeuring ook geen waarde meer.
Als ze geen andere locatie kunnen vinden, komt het volgens mij inderdaad neer op een reglementaire 0-3. Vergelijkbaar met niet komen opdagen.
Forumreacties: 2.957
Reg.: 21 januari 2021
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 12 februari 2025 om 12:32:
1 dag van te voren is de locatie nog onbekend? Dat is ongekend! Niet waar?
Derk Johanssen
Fan van Ajax
Uit: Enschede
Forumreacties: 7.247
Reg.: 3 mei 2004
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 12 februari 2025 om 12:13:
Dat laatste is uitgesloten. Het veld is reeds formeel afgekeurd. Dat ze nog op dat besluit terugkomen, lijkt me onbestaanbaar. Dan heeft een afkeuring ook geen waarde meer.
Als ze geen andere locatie kunnen vinden, komt het volgens mij inderdaad neer op een reglementaire 0-3. Vergelijkbaar met niet komen opdagen.
Forumreacties: 3.691
Reg.: 10 juli 2003
Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Europa League 2024/2025] Union Saint-Gilloise - AFC Ajax