Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Europa League - 2020/2021] Lille - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Bij afwezigheid van Haller is het aan Brobbey om de centrumspits te claimen in de EL.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 18 februari 2021 om 23:08:

Bij afwezigheid van Haller is het aan Brobbey om de centrumspits te claimen in de EL.


Jammer dat die arme jongen een rioolrat als zakenwaarnemer heeft.

 

+3/-0

Echt een uitstekende wedstrijd van Ajax.

Dat Lille, koploper in Frankrijk. Jeetje wat vielen zij tegen! Lekkere representatie voor de Franse competitie...

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Antony schreef op 18 februari 2021 om 23:04:

Is het raar als ik zeg dat ik de tegengoal van Lille mij nix deed? Op dat moment overklaste Ajax Lille volledig en toen de tegengoal viel had ik zo iets van 'jammer', maar ik had er alle vertrouwen in. Even later bleek het al heel snel 2x waarom ik er vertrouwen in had.

Eerlijk is eerlijk het was geen strafschop. Of ik moet iets gemist hebben, maar het leek eerder een overtreding van Tagliafico. Als je het onze vriendjes in Ehven vraagt is het allemaal de schild can Nijhuis en de KNJB.

Wat speelde Martinez goed zeg. Alvarez en Blind top! Ondanks zijn foutje vond ik Tagliafico ook een goede pot spelen. Eigenlijk vond ik iedereen wel goed vandaag. Een teamprestatie.



Had ik ook een beetje. Zo van dat je voelde na die bal op de lat, dat Ajax nog kansen ging krijgen. Het ging steeds meer lopen. Mooi deze 1-2. Uit bij de Franse , nr 1. Zonder Onana, Gravenbergh, Haller, Mazraoui. Met al die jonge gasten, Timber, Rensch, Brobbey, Antony. Steek die 38 is en zijn eerste Europese duel uit gewoon even wint bij Lille. Mooi.

ps: het was wel een penalty. En de scheids geeft hem eerst daarna kijkt hij nog een x. En alsnog geeft hij hem. Dan is het echt wel een penalty. Sanchez doet iets waardoor Tagliafico uit balans komt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Antony schreef op 18 februari 2021 om 23:14:

Jammer dat die arme jongen een rioolrat als zakenwaarnemer heeft.



Uiteindelijk kiest hij zelf voor deze weg.

Hij kan eenvoudig de statistieken opzoeken van het 'succes' van Ajaxspelers die dezelfde weg bewandelden. Hij moet bekent zijn met zijn vermoedelijke lot.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 18 februari 2021 om 23:08:

Bij afwezigheid van Haller is het aan Brobbey om de centrumspits te claimen in de EL.



Wie weet gaat het nog echt gebeuren. Brobbey die zijn naam gaat maken Europees.
Hopelijk thuis scoort hij weer ;)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 18 februari 2021 om 23:36:

(...) Sanchez doet iets waardoor Tagliafico uit balans komt.



Ja, geen enkele twijfel. Sanchez is helemaal niet met de bal bezig.
Alleen maar met Tagliafico.

De scheidsrechter stond goed en zag het dus goed.

 

+2/-0

ja ben het totaal met je eens kon hem niet stoppen ik vind die Zuid Amerikanen met hun vuur zo geweldig in dit Ajax

 

+1/-0

Goede wedstrijd. Heel gedisciplineerd gespeeld. Begin 2e helft had je eigenlijk 1 of 2 keer moeten scoren daarom wordt het nog even lastig. Ik kan me herinneren dat we in januari/februari wel eens op alle fronten alles uit handen gaven, maar nu zijn ze al anderhalve maand goed geconcentreerd en lekker bezig. Nice!

 

+1/-0

Prima wedstrijd van AJAX. Tegengoal was een cadeautje, later kregen we er zelf een. Strafschop vond ik discutabel. Denk dat het meer was omdat Sanchez zijn arm gebruikte, Tagliafico zette zijn been zelf tussen de benen van de Portugees.
Ik vond het een dik verdiende zege. Martinez moet vanaf nu een basisplaats hebben, speelt echt uitstekend. Had 1 inschattingsfout waaruit een kans ontstond, voor de rest perfect. Ten Hag moet maar kijken wat hij met Gravenberch doet. Martinez nu er weer uithalen zou een schande zijn. Timber een verademing, Rensch ook goed. Voorin liepen de gisteren minsten.
Dit AJAX speelde heel volwassen en is in deze vorm imo een serieuze kandidaat de EL te winnen.

 

+2/-0

Sterke wedstrijd en een uitstekend resultaat.

Martinez op LCV en Blind op 6 loopt perfect. Ten Hag moet dat nu echt zo laten.

Timber en Rensch waren ook fantastisch. Schuurs en Nous mogen zich zorgen gaan maken.

En ik zou toch nog een poging doen om Brobbey langer in Amsterdam te houden. Ik snap echt niet dat hij weg wil.

 

+1/-0

Om Ajax meteen te bombarderen tot één van de favorieten voor de eindzege vind ik nog vroeg. Als Ajax dit niveau structureel gaat laten zien t/m bijv. de kwartfinales, dan zou je kunnen denken aan een eventuele eindzege.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 19 februari 2021 om 09:02:
Strafschop vond ik discutabel. Denk dat het meer was omdat Sanchez zijn arm gebruikte, Tagliafico zette zijn been zelf tussen de benen van de Portugees.

Klaassen zei het ook na afloop, deze scheids floot voor bijna alles, dan is het gewoon onhandig van Sanchez. Ja, het was makkelijk, maar het was wel een overtreding, al dan niet bewust.

Wat betreft Brobbey; ik schreef het al eerder. Ik denk dat hij zelf graag bij Ajax wil blijven. Ze hebben hoog ingezet, gegokt en verloren. Ik denk niet dat ze verwacht hadden dat Ajax niet zou toegeven. Hij zal vast een andere club vinden en misschien een prima carriere hebben, maar ik denk dat een Amsterdamse jongen die al zijn hele leven bij Ajax speelt, hier graag gewoon had willen doorbreken. Heeft zich gek laten maken door Raiola.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 18 februari 2021 om 23:36:
ps: het was wel een penalty. En de scheids geeft hem eerst daarna kijkt hij nog een x. En alsnog geeft hij hem. Dan is het echt wel een penalty. Sanchez doet iets waardoor Tagliafico uit balans komt.



Als je naar de beelden van die VAR check keek, vond ik het gewoon een terechte strafschop. Dat je dit doet op het middenveld om je breed te maken mag dan wel wezen, je zet in feite je heup in een speler waardoor je hem idd uit balans brengt.

Vond het maar een matige ref, al was zijn beoordeling van die Schwalbe van Brobbey wel perfect. Het is jammer dat er niet meer scheidsrechters optreden tegen dit soort acties.

Laat ons voorlopig maar zwijgen over de eindzege en eerst maar eens de volgende ronde proberen bereiken. Het is nog lang geen gelopen koers en er zitten best wel nog een aantal pittige tegenstanders in het toernooi.

 

+3/-0

Als we hem zo tegen hadden gekregen was ik wel boos geweest. Volgens mij had hij hem ook niet kunnen geven.
Blij mee.

 

+1/-0

Uiteindelijk blijft het zonder de fout van Nico 0-0 (al weet je het nooit natuurlijk).

Na de 1-0 heb je dan toch het "geluk" van die penalty, want als je dan toch met 1-0 verliest heb je een totaal ander gevoel overgehouden aan de wedstrijd ondanks het meer dan goede positiespel. Dan kon je uittekenen dat het in A'dam een uiterst vervelende pot wordt en je met 2-1 wint maar op uitdoelpunten uit de EL vliegt.

Uiteindelijk dik verdiend gewonnen natuurlijk. We zitten in een flow en van de huidige situatie kunnen we niet meer dan genieten.

2021 is tot nu toe een topjaar, nu alleen nog afsluiten met minimaal 2 prijzen!

 

+1/-0

Terechte overwinning.
Vond Lille heel matig, werden voor de wedstrijd toch wel opgehemeld.
Ze krijgen 1 kans en die gaat er wel in, waar wij weer een aantal kansen nodig hebben om te scoren.

 

+1/-0

Ik vraag me wel af, hoeveel kansen hadden we gecreëerd met Haller?
En wat had de stemming wat dat betreft geweest zonder pingel en een 1-0 verlies?
Want los van het feit dat het voetbal alleraardigst was kreeg ik toch een beetje het gevoel van de wedstrijden tegen Liverpool en Atalanta thuis, wel blaffen maar niet echt kunnen bijten omdat je de echte klasse in de spits mist.
Deze ronde zal het wel goed komen maar tegen bijvoorbeeld een Tottenham van Mourinho gaat het gemis van Haller echt pijn doen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wit rood wit in ons bloed schreef op 19 februari 2021 om 15:19:

Ik vraag me wel af, hoeveel kansen hadden we gecreëerd met Haller?
En wat had de stemming wat dat betreft geweest zonder pingel en een 1-0 verlies?
Want los van het feit dat het voetbal alleraardigst was kreeg ik toch een beetje het gevoel van de wedstrijden tegen Liverpool en Atalanta thuis, wel blaffen maar niet echt kunnen bijten omdat je de echte klasse in de spits mist.
Deze ronde zal het wel goed komen maar tegen bijvoorbeeld een Tottenham van Mourinho gaat het gemis van Haller echt pijn doen.



Eens, met Haller kan je veel meer bijten.

Daarnaast moeten Antony en Neres ook nog veel meer gaan bijten, ipv alleen maar dreigen. Neres komt terug van een blessure (en heeft in het verleden laten zien te kunnen scoren tegen Real en Juve, Midejeland in de CL, maar Antony moet in deze wedstrijd veel meer gebruik maken van zijn snelheid. Stel je eens voor dat je zo snel bent als hem? Ze kunnen en moeten veel meer laten zien.
Neres had in het seizoen 2019-2020 in de CL: 0 goals in 8 wedstrijden.


Gelukkig zijn Brobbey en Troare er nog, want je weet maar nooit. Zie gister.

 

+1/-0

Ik denk wel dat Ajax de EL kan winnen, even gekeken naar de uitslagen, sterke teams die overblijven: Man United, Villareal, Arsenal/Benfica, Tottenham, Milan, Roma en dan heb je het gehad. Misschien is Villareal wel het sterkste team. Kortom het moet mogelijk zijn.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Europa League - 2020/2021] Lille - Ajax