Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Europa League - 2020/2021] Lille - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Ajax heeft Lille geloot bij de laatste 32 van de Europa League. Lille is momenteel koploper in Frankrijk en eindigde als 2e in de groep met AC Milan, Celtic en Sparta Praag.

Vorig jaar speelden Ajax en Lille ook twee keer tegen elkaar, toen uiteraard in de Champions League. Ajax won met overtuigende cijfers (3-0 en 0-2), maar eerlijkheid gebied te zeggen dat Onana voornamelijk in eigen huis de uitblinker was bij Ajax en dat een gelijkspel of zelfs een overwinning voor de Fransen destijds geen vreemd resultaat was geweest, gezien het spel.

Qua spelers valt Sven Botman ons natuurlijk het meeste op. Hij verliet Ajax afgelopen zomer zonder ook maar een minuut in het eerste te hebben gespeeld en schijnt het nu god te doen, want hij speelt alles in het centrum naast de ervaren Jose Fonte. Grote talenten zijn rechtervleugelspeler Ikoné, defensieve middenvelder Soumaré, jonge spits David en Europees kampioen Renato Sanches, nog altijd pas 23 jaar. Ook loopt de Turkse oud-gediende Burak Yilmaz nog voorin rond met de nodige ervaring.

[edit]Na wat verder inlezen schijnt voornamelijk Bamba de man te zijn om in de gaten te houden, meestal komend vanaf links.

Het Ajax van dit moment lijkt mij de underdog tegen dit Lille, maar we hebben nog twee maanden waarin van alles kan gebeuren.

Hoe kijken jullie tegen deze loting aan?

Dit bericht is gewijzigd op 14 december 2020, 14:58:54.

 

+1/-0

We hoeven nu iig niet te wachten in de parkeergarage voordat we weer naar buiten mogen... :denk Wat een drama was dat.

Interessante lastige loting. Lille krijgt weinig tegen over het algemeen. Benieuwd of Botman echt zo'n grote vergissing was om te laten gaan. Lijkt het wel heel goed te doen daar en speelt nagenoeg alles.

Wij zullen fit moeten zijn om een goede kans te hebben. Mits de rust is wedergekeerd bij Ajax moeten we door kunnen bekeren.

 

+1/-0

Op dit moment zou het voor mijn gevoel een 50/50 wedstrijd zijn. Over 2 maanden zou alles anders kunnen zijn, ik vind het een lastigere loting maar zeker niet onmogelijk. Even afwachten hoe we straks januari doorkomen.

 

+1/-0

Met Kudus, Neres, Blind, Traore en het team wat meer in vorm en ingespeeld maak je natuurlijk veel meer kans dan nu.

Vorm, ingespeeldheid, fit zijn speelt heel erg mee bij dit soort games. Gelukkig geen schopwedstrijd zoals tegen Getafe.

Geen woorden, maar prestaties!

@ Onana, Schone...

Laat het maar zien.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 14 december 2020 om 14:41:

Hoe kijken jullie tegen deze loting aan?



Voor mij vooralsnog een bijzaak.

Het hangt t.z.t. van de stand in de competitie af of ik het interessant ga vinden.
Het kampioenschap heeft bij mij prioriteit.
Pas in halve- en finales kom ik wel eens op andere gedachten ...

 

+1/-0

Slecht nieuws is:

In ieder geval geen Gravenbergh in de eerste wedstrijd en misschien ook geen Kudus op 18 februari.
Hou je Klaassen over met misschien Blind, Martinez op het middenveld?

Dus maar 3 goede middenvelders hebben voor 3 posities is dus heel summier.

* Eriksen huren is dus bv een optie om een tijd te overbruggen.
* Maar Koopmeinders of Stengs zouden mij ook zeker kunnen bekoren.
* Propper?

 

+1/-1

Ga je nou in elk topic schrijven dat Eriksen en Stengs moeten komen?

 

+3/-0

https://twitter.com/GFFN/status/1338971301747240962link

"Lille President Gérard Lopez is in danger of being forced out by lenders Elliott Management & JP Morgan owing to LOSC's raging financial trouble, which would lead to the total breakdown of the club's project, existing structure & likely attempted title challenge. More follows."

"Lille are understood to be between €130m & €200m in debt & ex-Rennes President Olivier Létang is expected to take over from Gérard Lopez in the coming days. This is a major development in the world of French football."

https://www.getfootballnewsfrance.com/2020/lille-president-gerard-lopez-on-the-brink-as-elliott-management-jp-morgan-come-calling/link

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 15 december 2020 om 00:20:

Slecht nieuws is:

In ieder geval geen Gravenbergh in de eerste wedstrijd en misschien ook geen Kudus op 18 februari.
Hou je Klaassen over met misschien Blind, Martinez op het middenveld?

Dus maar 3 goede middenvelders hebben voor 3 posities is dus heel summier.

* Eriksen huren is dus bv een optie om een tijd te overbruggen.
* Maar Koopmeinders of Stengs zouden mij ook zeker kunnen bekoren.
* Propper?



Dat Pröpper niet al 2 jaar voor Ajax speelt is mij echt een compleet raadsel. Een speler die aan alle vereisten voldoet: leeftijd, technisch vermogen, posities.....

Koopmeiners vind ik ook een echte versterking, is in feite de nieuwe Blind. Over Stengs twijfel ik. Vind zijn rendement toch wel echt enorm minimaal en we hebben al spelers als Antony en Neres.

Ik zou nog liever Berghuis hier zijn. Ik denk dat hij met zijn brutale uitstraling hier prima past en er nog na de winterstop 15 inlegt. Ik zou hem dan achter de spitsen laten spelen. En als er blessures zijn vanaf rechts. Eventueel kan ook Neres op 10 spelen.
In Kudus zie ik meer een allround middenvelder.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 16 december 2020 om 11:24:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 15 december 2020 om 00:20:

Slecht nieuws is:

In ieder geval geen Gravenbergh in de eerste wedstrijd en misschien ook geen Kudus op 18 februari.
Hou je Klaassen over met misschien Blind, Martinez op het middenveld?

Dus maar 3 goede middenvelders hebben voor 3 posities is dus heel summier.

* Eriksen huren is dus bv een optie om een tijd te overbruggen.
* Maar Koopmeinders of Stengs zouden mij ook zeker kunnen bekoren.
* Propper?



Dat Pröpper niet al 2 jaar voor Ajax speelt is mij echt een compleet raadsel. Een speler die aan alle vereisten voldoet: leeftijd, technisch vermogen, posities.....

Koopmeiners vind ik ook een echte versterking, is in feite de nieuwe Blind. Over Stengs twijfel ik. Vind zijn rendement toch wel echt enorm minimaal en we hebben al spelers als Antony en Neres.

Ik zou nog liever Berghuis hier zijn. Ik denk dat hij met zijn brutale uitstraling hier prima past en er nog na de winterstop 15 inlegt. Ik zou hem dan achter de spitsen laten spelen. En als er blessures zijn vanaf rechts. Eventueel kan ook Neres op 10 spelen.
In Kudus zie ik meer een allround middenvelder.



Ben het met je eens Liam.

Stengs of Berghuis, als er maar wat bijkomt. Qua pure kwaliteit valt het gewoon heel erg tegen. Een top club als Ajax moet de beste nr 10 hebben van de eredivisie en Europese suptop van Europa en op beide vleugels in ieder geval 2 sterke vleugelspeler. (dus 4)
Die hadden ze in Donny en Hakim. (2 nr 10's)

Maar Ajax heeft duidelijk niet de beste nr 10 op dit moment.


Koopmeiners zou ik zo snel mogelijk toevoegen aan dit elftal, want inderdaad in hem heb je de nieuwe Blind en een middenvelder van uitstekende kwaliteit.

Er moeten spelers bij, in de winterstop tussen de 1-3 spelers.

Wie? Als het maar directe kwaliteit is.

Er zijn nog 2 grote prijzen te winnen.
Titel en Uefacup. De eerste is een must, en als Ajax echt wil aansluiten bij de top van Europa dan zal je toch nu weer minimaal halve finale tot winst moeten bereiken.

En elk jaar de Uefacup naar beneden praten door sommigen hier kan ik niks mee.
Ik heb 100 x liever dat AJAX een Europese prijs weer pakt dan de landstitel:

#Prestige
#Blijdschap voor de fans en spelers
#Financieel
#Directe plaatsing CL en dus ook geld
#Om spelers weer te halen maak je meer kans doordat je naam over de hele wereld weer gaat
# Europese Supercup spelen
# Europese Supercup winnen?
# Plaatsing in pot 1 van de CL


Het feit dat het sinds 1992 niet gelukt is voor een club als Ajax is een schande vind ik. Ajax heeft iets van 20 kansen gehad.
O x de beker gepakt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 15 december 2020 om 11:10:

Ga je nou in elk topic schrijven dat Eriksen en Stengs moeten komen?




Haha. Sorry man.
Vergeef me.

 

+1/-0

Bizar wat er allemaal is gebeurd. Maar zoals het er nu uitziet gaat Ajax Gravenbergh, Onana en haller missen. Waar Januari super liep, nu flink wat tegenslagen..

Ik denk dat alles al gezegd is wat gezegd kan worden.

KJ is weg. Heel jammer.
Brobbey vertrekt. Prima. Niet? dan niet.
Promes wordt hopelijk nog verkocht@ verhuurd constructie.
Idrissi is erbij.
Alvarez heeft zich in de basis gespeeld.
Haller is een fantastische aankoop, maar mag niet mee doen. Het is bizar, maar waar.
Onana speelt de komende tijd niet, al gaat Ajax in hoger beroep.





Bizar. Maar het is allemaal gebeurd. Kopjes omhoog.

De opstelling voor Lille uit, o wat zou het mooi zijn als Ajax daar gewoon 0-3 gaat winnen.


----------Stekelenburg----------
Mazraoui- Timber- Martinez- Tagliafico
------Alvarez---Blind---------
-------- Klaassen----------
Antony---Tadic-----Neres


Bank: Idrissi, Traore, Kudus, Labyad, Scherpen, Schuurs


*ps: iedereen die nu roept dat Ajax de handdoek moet gooien in de Uefacup, weet niets van topsport. Ajax moet ondanks alles daar gewoon gaan voor een resultaat.


Als je naar deze opstelling kijkt, staat er nog steeds ontzettend veel kwaliteit. Neres is terug en Idrissi is erbij.
hopelijk is Kudus over een paar games in vorm. tevens zijn Alvarez en Martinez super fit en in vorm.

Ajax bang voor lille? Dacht het niet.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 05 februari 2021 om 15:35:

Bizar wat er allemaal is gebeurd. Maar zoals het er nu uitziet gaat Ajax Gravenbergh, Onana en haller missen. Waar Januari super liep, nu flink wat tegenslagen. (...)



Het is al 5 dagen 'super februari'.

Nog geen goal tegen en geen punt verspeeld!

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 05 februari 2021 om 15:35:

Bizar wat er allemaal is gebeurd. Maar zoals het er nu uitziet gaat Ajax Gravenbergh, Onana en haller missen. Waar Januari super liep, nu flink wat tegenslagen..



Tijd voor anderen om op te staan. Zo is het altijd al geweest.
Niet structureel doorselecteren is bij geen enkele club succesvol geweest.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 15 december 2020 om 00:20:

Slecht nieuws is:

In ieder geval geen Gravenbergh in de eerste wedstrijd en misschien ook geen Kudus op 18 februari.
Hou je Klaassen over met misschien Blind, Martinez op het middenveld?

Dus maar 3 goede middenvelders hebben voor 3 posities is dus heel summier.

* Eriksen huren is dus bv een optie om een tijd te overbruggen.
* Maar Koopmeinders of Stengs zouden mij ook zeker kunnen bekoren.
* Propper?



Ik heb wel vertrouwen in Taylor en Ekkelenkamp. Hopelijk is Kudus weer wedstrijdfit tegen die tijd; dat zou een mooie oplossing zijn voor Ryan's plek.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 05 februari 2021 om 16:35:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 15 december 2020 om 00:20:

Slecht nieuws is:

In ieder geval geen Gravenbergh in de eerste wedstrijd en misschien ook geen Kudus op 18 februari.
Hou je Klaassen over met misschien Blind, Martinez op het middenveld?

Dus maar 3 goede middenvelders hebben voor 3 posities is dus heel summier.

* Eriksen huren is dus bv een optie om een tijd te overbruggen.
* Maar Koopmeinders of Stengs zouden mij ook zeker kunnen bekoren.
* Propper?



Ik heb wel vertrouwen in Taylor en Ekkelenkamp. Hopelijk is Kudus weer wedstrijdfit tegen die tijd; dat zou een mooie oplossing zijn voor Ryan's plek.



Het probleem met Ekkelenkamp is dat ik de jeugd al vele jaren volg, maar er nog steeds niet achter ben wat nou eigenlijk zijn beste positie is. Op 10 heb ik hem briljante doelpunten zien maken, maar meevoetballend te gebrekkig. Hij is lang maar verliest veel teveel kopduels en te slordig in de passing dus op de 8 schiet het ook niet op en voor de 6 is hij niet wendbaar/atletisch genoeg.

Ik heb ook mensen weleens voorstellen zien doen om hem centraal in de verdediging te zetten of in de spits. Hij blinkt nergens écht in uit.

"Jack of all trades, master of none".

 

+2/-0

Lille uit is gewoon een CL waardige wedstrijd. Ik heb even de stats gekeken.

Lille staat boven aan.
Gelijk gespeeld tegen PSG en Lyon en bv uit gewonnen bij Ac Milaan. (0-3)
Verder zijn ze heel stabiel.

Kortom, een heel pittige en ook mooie tegenstander voor het team. Daar uit winnen is gewoon een CL waardige prestatie laten we daar geen doekjes om winden.

Door het verlies van Onana en Haller en de schorsing wordt het er niet makkelijker op, desalniettemin blijft Ajax, Ajax en kan Ten Hag een heel mooi team op het veld zetten wat hongerig is hopelijk.

Opstelling tegen PSV thuis is waarschijnlijk de beste optie, met Neres in de basis:

------Steek------------
Maz--Timber- Martinez - Tagliafico
---Alvarez (VM) - Blind (LM)
-------Klaassen (AM10)---------
Antony--Tadic---Neres


* Als we na dit team kijken wat bijna identiek is als wat tegen PSV speelden dan moeten we denk ik concluderen dat dit een sterk en steeds meer ingespeelder team aan het worden is. Het enige waar ik een vraagteken bij zet is of Tadic nog steeds die verassing kan zijn als valse spits tegen een bv Bayern, Real, Juve in 2018-2019. De sleutel zit vooral in het snel tikken en passen en niet zelfzuchtig zijn. Met Antony, Neres is er veel diepte wat Ajax eens echt goed moet gaan gebruiken + kunnen ze beiden scoren.
Met Alvarez en Blind is er meer stabiliteit op het middenveld en Martinez en Timber vond ik het de eerste helft heel goed doen.

* Met Onana, Haller en Gravenbergh ben je natuurlijk sterker. Maar Ajax moet gewoon roeien met de riemen die ze nu hebben.
Ajax kan Idrissi, Kudus, Brobbey, Traore? bv nog inbrengen om de tegenstander te verassen.

Hoe zouden jullie gaan spelen tegen Lille?

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 13 februari 2021 om 14:18:

niet zelfzuchtig zijn.



Dan moet je Neres al niet opstellen. Die voetbalt momenteel puur voor zichzelf.

Ik denk dat Ten Hag met Tadic en Antony op de flanken gaat spelen en Traoré of Brobbey in de spits om het spel wat we nu spelen met Haller enigzins in stand te houden. Eerder dit seizoen hebben we ook zo gespeeld en voor Ten Hag lijkt Tadic in de spits geen optie meer.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 13 februari 2021 om 14:29:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 13 februari 2021 om 14:18:

niet zelfzuchtig zijn.



Dan moet je Neres al niet opstellen. Die voetbalt momenteel puur voor zichzelf.

Ik denk dat Ten Hag met Tadic en Antony op de flanken gaat spelen en Traoré of Brobbey in de spits om het spel wat we nu spelen met Haller enigzins in stand te houden. Eerder dit seizoen hebben we ook zo gespeeld en voor Ten Hag lijkt Tadic in de spits geen optie meer.



Mike, sorry maar waarom zo negatief over Neres?
Vanwege PSV?

We hebben het over een hele goede speler die al jaren een sterkte teamspeler is gebleken en goals en assists geeft. Hij valt tegen AZ in en scoort meteen 2x.
Waarvan 1 afgekeurd. (dat is invallen)

Ik vind het een beetje apart dat hij nu meteen wordt neergezet als een egoist.

Kijk naar zijn hele carriere, 2017- tot nu..bij Ajax.

Het is echt een storm in een glas water.


PS:

> Verder betreft Neres, 1 van de basisspelers uit het succes elftal van 2018-2019, heeft hij zich bewezen op het allerhoogste niveau. Als je scoort tegen Juve en Real dan heb je het laten zien, waar gasten zoals Antony, Traore, Brobbey het allemaal nog maar waar moeten maken.

Zijn cijfers bij Ajax

136 games 38 goals 35 assists


Hij is dus bij elke 2 wedstrijden betrokken bij een goal met een assist/goal.

Verder heb ik juist gezien de laatste jaren dat hij voor een Braziliaan juist heeft laten zien dat hij zelf kan scoren en dribbelen met rechts en links (voorbeeld scoorde hij tegen Real en Juve met zijn verkeerde been, terwijl zijn beste schot links is) en ook echt een teamspeler is die loopacties maakt en in dienst speelt van het team. Wie Ajax op de voet volgt heeft dit kunnen constateren. Spelers als Neres heb je nodig op de buitens in het 4-3-3 systeem wat Ajax in principe speelt, want met 3 aanvallers voorin is het van groot belang dat je aanvallers op het veld staan die daadwerkelijk het verschil kunnen maken door goals en assists. En dat heeft David Neres.

Ik zal je nog sterker vertellen. Als Neres niet geblesseerd was geworden zou hij altijd in de basis staan, want hij is anno 2021 - sneller en fitter dan Tadic - en heeft nu al jaren ervaren op het allerhoogste niveau. Dat Neres nu misschien tegen PSV een beetje zelfzuchtig overkwam, kan de beste aanvallers ter wereld overkomen, (denk maar eens aan een Arjen Robben, Ronaldinho, Neymar - die dit soort dagen ook wel hebben gehad) Daarnaast zijn aktie tegen PSV was heel erg sterk en uit zijn solo scoorde hij hij bijna de 3-1. Tevens hebben aanvallers soms die geldingsdrang en daar is niks mis mee. Zeker als ze net terug komen van een blessure en misschien een beetje gefrustreerd zijn als ex basisspeler dat ze nog niet heel veel gebruikt worden en door frustratie van blessures, tevens is Promes nog bij de club en is Idrissi gehuurd. Waar zijn vriendin ook al op reageerde op instagram. Niet zomaar natuurlijk ;)

Neres verdient veel krediet en Ajax moet zuinig op hem zijn, want hij is al veel verder dan Antony en fit gezien de beste buitenspeler die Ajax heeft als hij goed gebruikt wordt. Neres heeft sinds zijn komst al heel veel beslissende goals maakt in grote wedstrijden voor Ajax en zelfs in knock out CL games tegen de beste teams van de wereld en al 3 prijzen gewonnen met Ajax. Tevens heeft hij de hoogste transfer waarde op dit moment (tuurlijk wisselt dit)

Neres is ook iemand die ervoor zorgt dat Antony veel sneller integreert en aclimmtaiseert, stel dat Neres hier de verliezer door wordt is dat voor hem natuurlijk zuur, omdat hij juist een mede buitenspeler voor zijn plek in het team extra helpt om direct te slagen bij Ajax. Neres verdient juist hier krediet voor.

Al met al, ik ben een Neres fan en trots dat hij bij Ajax speelt.
geef hem een 5 wedstrijden weer vertrouwen en beloont je door te scoren, assists te geven tegen de beste teams in de wereld. Een goede Neres heeft Ajax juist nu nodig in de Uefacup. Omdat hij echt het verschil kan maken tegen teams als Lille.
of wie dan ook. Meer dan Tadic of Atony en aangezien Haller er Europees niet meer bij is, is Neres de speler die Ajax nodig heeft Europees in de voorhoede.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 13 februari 2021, 15:53:34.

 

+2/-0

Ik denk dat Lille groter wordt gemaakt dan dat het werkelijk is. Ik denk dat Ajax prima in staat is om een resultaat te halen in Frankrijk.
Leuk dat ze koploper zijn, maar behalve PSG (kunstmatig), Lyon en Monaco (kunstmatig) stelt de competitie ook niet veel voor...

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Europa League - 2020/2021] Lille - Ajax