Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Europa League - 2020/2021] Lille - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 25 mei 2021 om 23:30:

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 25 mei 2021 om 23:21:

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 25 mei 2021 om 23:11:

Gasselich de voetballer die twee jaar bij Ajax heeft gevoetbald en overal mislukt is, niet verder gekomen dan de Alpen maar wel beter dan Bergkamp, ik val mijn stoel af. Hahahahaha



Overal mislukte is?
Je kunt van je vakantiegeld beter een nieuwe stoel kopen bij IKEA :-)

En nogmaals, het gaat hier niet over beter.

En als we het dan tóch over de persoon Bergkamp hebben, daar vind ik sinds de revolutie wel wat van. En niet heel positief.
Maar dat doet niets af aan zijn kwaliteiten als voetballer.


Goed lezen wat je hierboven schrijft, hier ging het niet over. Zoals gewoonlijk probeer je weer het gesprek te keren met BS. El punto final, ik heb gewoon gelijk. En bye the way ik heb weer voor iets niks zeggends geel gehad, dus we laten het hier bij.



Nee Tim.

Ik gaf een mening over wie ik (persoonlijk) de meest technisch begaafde voetballer vond. Jij kwam daartussen door aan de hand van statistieken te beweren dat Bergkamp een betere voetballer was.

Maar daar had ik het helemaal niet over. Ik heb het niet over de "beste" voetballer. En voor jouw informatie, Bergkamp staat dan niet in mijn persoonlijke top 3, en Gasselich ook niet.

En geel krijg je niet voor iets nietszeggends. En ik weet niet op welk moment en ik weet niet door wie en waarom, maar dat maakt mij verder ook niets uit.

Maar het lijkt erop alsof onze discussies helemaal niet gaan over Gasselich en Bergkamp. Onze discussies gaan blijkbaar over wat jij vind van mij.
En mij boeit dat gewoon echt niet. Geen cent.

Net zoals ik wél van alles vind over de vraag waarom er zoveel mensen vertrokken zijn van dit forum. Als je niet meepraat met de vaste orde, heb je een probleem. En vervolgens klaagt die vaste orde dat er geen vuur is.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 26 mei 2021 om 00:03:

(...) je had het over mooie/sierlijke/technische voetballers, laat bij Ajax Bergkamp daar de beste in geweest zijn. (...)



Doen we Van Basten en Van 't Schip niet te kort?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 26 mei 2021 om 00:05:

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 26 mei 2021 om 00:03:

(...) je had het over mooie/sierlijke/technische voetballers, laat bij Ajax Bergkamp daar de beste in geweest zijn. (...)



Doen we Van Basten en Van 't Schip niet te kort?



Tscheu la Ling?
Gerrie Muhren?
Winnie Haatrecht?

Over welk tijdperk hebben we het hier precies?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 26 mei 2021 om 00:09:

(...)

Over welk tijdperk hebben we het hier precies?



Het tijdperk 18-3-1900 t/m 26-5-2021.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 26 mei 2021 om 00:07:

(...)
Bergkamp was (in zijn Ajax periode) 101% afhankelijk van Jonk. (...)



Bergkamp was niet afhankelijk van Jonk.
Jonk en De Boer (1998) waren afhankelijk van Bergkamp.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 26 mei 2021 om 00:17:

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 26 mei 2021 om 00:09:

(...)

Over welk tijdperk hebben we het hier precies?



Het tijdperk 18-3-1900 t/m 26-5-2021.



Nou dat word lastig voor mij Koen, ik zit pas vanaf 1971 in het stadion.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 26 mei 2021 om 00:20:

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 26 mei 2021 om 00:07:

(...)
Bergkamp was (in zijn Ajax periode) 101% afhankelijk van Jonk. (...)



Bergkamp was niet afhankelijk van Jonk.
Jonk en De Boer (1998) waren afhankelijk van Bergkamp.



Niet helemaal hoor.

Er is een reden geweest dat Bergkamp niet 100% gelukt is bij Inter. Bij Inter was de tandem met Jonk niet zó hecht (Jonk ging voor zijn eigen kansen). Pas bij Arsenal (aanvankelijk een stapje lager) wist Bergkamp stappen te maken zonder Jonk.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 26 mei 2021 om 00:33:

Nou dat word lastig voor mij Koen, ik zit pas vanaf 1971 in het stadion.



Voor mij niet. 

1971 t/m heden? Daar moeten toch zo'n 30 namen uitgehaald kunnen worden die een schijn- en passeerbeweging beheers(t)en dacht ik zo.

Heb ik Cruijff hierboven vergeten? Hoe is het mogelijk!
Maar goed. Blijven er minimaal 24 over ...

 

+1/-0

Buiten de standaard namen die in zo'n discussie altijd de revue passeren: ik vond de wedstrijden met Bertrand Traore in de spits en Younes ernaast vaak leuk. Tuurlijk, ze hadden niet de efficientie van een Tadic, maar toen dat begon te lopen wel erg leuk om te zien. Als ik me niet vergis was er een wedstrijd tegen Feyenoord die maar met 2-1 gewonnen werd, maar waar deze heren de Rotterdammers helemaal horendol speelden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 26 mei 2021 om 00:45:

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 26 mei 2021 om 00:33:

Nou dat word lastig voor mij Koen, ik zit pas vanaf 1971 in het stadion.



Voor mij niet. 

1971 t/m heden? Daar moeten toch zo'n 30 namen uitgehaald kunnen worden die een schijn- en passeerbeweging beheers(t)en dacht ik zo.

Heb ik Cruijff hierboven vergeten? Hoe is het mogelijk!
Maar goed. Blijven er minimaal 24 over ...



Ik had het ook al niet over een schijn- of passeerbeweging.
Maar goed.

Zo zie je maar dat er verschillende soorten fans zijn.

Ik las gisteren op een ander forum dat iemand Labyad liever zag weggaan omdat diens vrouw in een halve burka rondloopt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 25 mei 2021 om 15:24:

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 25 mei 2021 om 12:15:

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 25 mei 2021 om 11:47:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 25 mei 2021 om 11:24:

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 25 mei 2021 om 09:04:

(...) Vind het ook een beetje makkelijk. Roma staat 7e en heeft eveneens een mindere ploeg dan Ajax. Daar had je gewoon van moeten winnen thuis, maar daar blijkt Ten Hag allergisch voor. Thuis vol druk zetten en winnen. Bah.



En ze hadden ook van Liverpool en Atalanta moeten winnen.

Wat ik een knappe prestatie vind?
Dat ze zonder veel Coronagevallen en blessures het seizoen gespeeld hebben.


Dat hadden ze zeker. Maar weet je nog hoe die thuisnederlaag tegen Liverpool werd begroet?

Zo veelzeggend. Als een morele overwinning! Diep treurig. Ajax thuis met een selectie op orde en Onana en Blind er nog bij, geen CL voorrondes tegen een Liverpool dat al met 7-2 was weggepoetst door Aston Villa...Iedereen zag al dat er iets aan de hand was. En dan valt Van Dijk ook nog uit.

En dan maar opluchting uitstralen dat je slechts met 0-1 verliest na een wedstrijd waarin je duidelijk respect toont voor een tegenstander en niet vol druk wilt zetten. In een thuiswedstrijd. Bezopen laf.

Maar iedereen vreesde een pak slaag, omdat TH de complete voorbereiding had weggegooid met die rare fratsen als Labyad in de spits, Promes op 10 etc. In plaats de automatismen erin te slijpen door Tadic op 9 te zetten en Antony looppatronen laten ontwikkelen daaromheen.

Het is echt matig en mager geweest wat TH heeft laten zien in Europa op die ene uitschieter na. Nou, zet een willekeurige trainer voor de groep met Frenkie, Ziyech, De Ligt, Tadic, Onana, Nico, Blind en Neres - zeker met een meesterscout als Bruins Slot die panklare analyses maakt - en de groep speelt en presteert minstens op dezelfde manier.



Misten wel vier 100% kansen.

En was grote tegenvaller, op dat moment, dat Kudus meteen uitviel. Hij was de man in vorm. En die eigen goal van Nico was niveautje vierde klasse KNVB.
Jij noemt Onana en Nico in rijtje topper maar zij maakten wel allebei bepalende blunders in de CL campagne. En Neres kwam in die fase nog steeds niet opdagen, alleen thuis tegen Liverpool was hij redelijk met een paar goede ballen op ondermeer Tadic die had moeten scoren.

Wat je Ten Hag mag aanrekenen, vooral dat, is de 2e helft in Bergamo. Had je daar met meer verstand gespeeld dan waren drie punten zeker geweest.

Maar mee eens dat er meer had ingezeten, tegen Liverpool.

Ook mee eens dat Tadic gewoon meteen als 9 had moeten ingezet. Ten Hag is teveel aan het zoeken geweest, onnodig. Allemaal mee eens.

Toch is hij best een goede trainer vind ik. Gek he?




Liam, mijn respect heb je. Bijna al je reacties zijn objectief en vrij dichtbij de waarheid, zover er een waarheid is. Ga zo door.


Aangezien Liam vrijwel 80% van mijn post bevestigt, zie ik dit als een zeer bemoedigende reactie van jou Don Vito. Ietwat klef naar mijn smaak, maar ik doe het er maar mee :B

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 25 mei 2021 om 16:06:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 25 mei 2021 om 15:24:

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 25 mei 2021 om 12:15:

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 25 mei 2021 om 11:47:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 25 mei 2021 om 11:24:

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 25 mei 2021 om 09:04:

(...) Vind het ook een beetje makkelijk. Roma staat 7e en heeft eveneens een mindere ploeg dan Ajax. Daar had je gewoon van moeten winnen thuis, maar daar blijkt Ten Hag allergisch voor. Thuis vol druk zetten en winnen. Bah.



En ze hadden ook van Liverpool en Atalanta moeten winnen.

Wat ik een knappe prestatie vind?
Dat ze zonder veel Coronagevallen en blessures het seizoen gespeeld hebben.


Dat hadden ze zeker. Maar weet je nog hoe die thuisnederlaag tegen Liverpool werd begroet?

Zo veelzeggend. Als een morele overwinning! Diep treurig. Ajax thuis met een selectie op orde en Onana en Blind er nog bij, geen CL voorrondes tegen een Liverpool dat al met 7-2 was weggepoetst door Aston Villa...Iedereen zag al dat er iets aan de hand was. En dan valt Van Dijk ook nog uit.

En dan maar opluchting uitstralen dat je slechts met 0-1 verliest na een wedstrijd waarin je duidelijk respect toont voor een tegenstander en niet vol druk wilt zetten. In een thuiswedstrijd. Bezopen laf.

Maar iedereen vreesde een pak slaag, omdat TH de complete voorbereiding had weggegooid met die rare fratsen als Labyad in de spits, Promes op 10 etc. In plaats de automatismen erin te slijpen door Tadic op 9 te zetten en Antony looppatronen laten ontwikkelen daaromheen.

Het is echt matig en mager geweest wat TH heeft laten zien in Europa op die ene uitschieter na. Nou, zet een willekeurige trainer voor de groep met Frenkie, Ziyech, De Ligt, Tadic, Onana, Nico, Blind en Neres - zeker met een meesterscout als Bruins Slot die panklare analyses maakt - en de groep speelt en presteert minstens op dezelfde manier.



Misten wel vier 100% kansen.

En was grote tegenvaller, op dat moment, dat Kudus meteen uitviel. Hij was de man in vorm. En die eigen goal van Nico was niveautje vierde klasse KNVB.
Jij noemt Onana en Nico in rijtje topper maar zij maakten wel allebei bepalende blunders in de CL campagne. En Neres kwam in die fase nog steeds niet opdagen, alleen thuis tegen Liverpool was hij redelijk met een paar goede ballen op ondermeer Tadic die had moeten scoren.

Wat je Ten Hag mag aanrekenen, vooral dat, is de 2e helft in Bergamo. Had je daar met meer verstand gespeeld dan waren drie punten zeker geweest.

Maar mee eens dat er meer had ingezeten, tegen Liverpool.

Ook mee eens dat Tadic gewoon meteen als 9 had moeten ingezet. Ten Hag is teveel aan het zoeken geweest, onnodig. Allemaal mee eens.

Toch is hij best een goede trainer vind ik. Gek he?






Liam, mijn respect heb je. Bijna al je reacties zijn objectief en vrij dichtbij de waarheid, zover er een waarheid is. Ga zo door.



Verder wil ik nog wel zeggen:

1. Ik post iets positiefs ...

en meteen moet het weer gaan over wat slecht gegaan is....




Precies!

En vervolgens is het vreemd dat het forum is leeggelopen, en ligt dat vooral aan anderen ;)


Nou, gelukkig is het forum dan leeggelopen in de tijd dat ondergetekende daar niet meer acties was. Want het klinkt een beetje alsof je dat in mijn schoenen wilt schuiven. Bijzonder, zullen we maar zeggen Joe.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 26 mei 2021 om 09:41:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 25 mei 2021 om 15:24:

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 25 mei 2021 om 12:15:

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 25 mei 2021 om 11:47:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 25 mei 2021 om 11:24:

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 25 mei 2021 om 09:04:

(...) Vind het ook een beetje makkelijk. Roma staat 7e en heeft eveneens een mindere ploeg dan Ajax. Daar had je gewoon van moeten winnen thuis, maar daar blijkt Ten Hag allergisch voor. Thuis vol druk zetten en winnen. Bah.



En ze hadden ook van Liverpool en Atalanta moeten winnen.

Wat ik een knappe prestatie vind?
Dat ze zonder veel Coronagevallen en blessures het seizoen gespeeld hebben.


Dat hadden ze zeker. Maar weet je nog hoe die thuisnederlaag tegen Liverpool werd begroet?

Zo veelzeggend. Als een morele overwinning! Diep treurig. Ajax thuis met een selectie op orde en Onana en Blind er nog bij, geen CL voorrondes tegen een Liverpool dat al met 7-2 was weggepoetst door Aston Villa...Iedereen zag al dat er iets aan de hand was. En dan valt Van Dijk ook nog uit.

En dan maar opluchting uitstralen dat je slechts met 0-1 verliest na een wedstrijd waarin je duidelijk respect toont voor een tegenstander en niet vol druk wilt zetten. In een thuiswedstrijd. Bezopen laf.

Maar iedereen vreesde een pak slaag, omdat TH de complete voorbereiding had weggegooid met die rare fratsen als Labyad in de spits, Promes op 10 etc. In plaats de automatismen erin te slijpen door Tadic op 9 te zetten en Antony looppatronen laten ontwikkelen daaromheen.

Het is echt matig en mager geweest wat TH heeft laten zien in Europa op die ene uitschieter na. Nou, zet een willekeurige trainer voor de groep met Frenkie, Ziyech, De Ligt, Tadic, Onana, Nico, Blind en Neres - zeker met een meesterscout als Bruins Slot die panklare analyses maakt - en de groep speelt en presteert minstens op dezelfde manier.



Misten wel vier 100% kansen.

En was grote tegenvaller, op dat moment, dat Kudus meteen uitviel. Hij was de man in vorm. En die eigen goal van Nico was niveautje vierde klasse KNVB.
Jij noemt Onana en Nico in rijtje topper maar zij maakten wel allebei bepalende blunders in de CL campagne. En Neres kwam in die fase nog steeds niet opdagen, alleen thuis tegen Liverpool was hij redelijk met een paar goede ballen op ondermeer Tadic die had moeten scoren.

Wat je Ten Hag mag aanrekenen, vooral dat, is de 2e helft in Bergamo. Had je daar met meer verstand gespeeld dan waren drie punten zeker geweest.

Maar mee eens dat er meer had ingezeten, tegen Liverpool.

Ook mee eens dat Tadic gewoon meteen als 9 had moeten ingezet. Ten Hag is teveel aan het zoeken geweest, onnodig. Allemaal mee eens.

Toch is hij best een goede trainer vind ik. Gek he?




Liam, mijn respect heb je. Bijna al je reacties zijn objectief en vrij dichtbij de waarheid, zover er een waarheid is. Ga zo door.


Aangezien Liam vrijwel 80% van mijn post bevestigt, zie ik dit als een zeer bemoedigende reactie van jou Don Vito. Ietwat klef naar mijn smaak, maar ik doe het er maar mee :B




Dank aan zowel The Don als Schip.

We hoeven het niet altijd eens te zijn, als we maar goed beargumenteerd met elkaar kunnen praten. Alleen maar leuk toch?

Ik merk dat het groepje hier misschien wat kleiner is dan vroeger maar er zit wel passie en feitenkennis.

Natuurlijk mis ik ook enkele gasten van vroeger...zoals Lammert Albertus (hoewel hij soms voor geen enkele rede vatbaar was), Diego78 (kenner) en nog meer . Van De Film geloof ik...Chelsea Man, Darkchild.....en zo zijn er nog meer.

Laat al die heerlijke wijsneuzen terugkomen aub. :)

Forum is vooral 'leeggelopen' omdat er twee jaar geen forum was.

In die tijd is Showtime heel groot geworden. Alle respect voor die website, die dat knap opgepakt heeft.

Waarom het niet echt mijn site is: teveel clickbait-gedoe. Iedere scheet wordt twaalf keer uitgemolken. Dat is de media anno 2021.....

Daarom post ik liever hier op de oldskool Ajax Supporters, AKA netwerk.to

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 26 mei 2021 om 08:25:

(...)
Ik las gisteren op een ander forum dat iemand Labyad liever zag weggaan omdat diens vrouw in een halve burka rondloopt.



Een halve burka?

Dat noemen ze in mijn omgeving een rok.
Daar is niet zo veel mis mee.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Europa League - 2020/2021] Lille - Ajax