Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2026/2027] Ajax - PSV

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

Opstelling:

Ter Stegen; Gaaei, Bouwman, Baas, Henrique; Mokio, Klaassen, Brandt; Berghuis, Tolu, Gloukh.

Bank:

Rosa, Amrabat, Wijndal, Kehrer, Dolberg, Tsygankov, Edvardsen, Torrents, Paes, Janse, Leonardo, Ouazane.

+1/-0

Laat ik beginnen dat we ook op de bank een sterke selectie hebben. Dit moet ook wel vandaag de dag waar je 5 wissels (!) kan doen.

Niet (helemaal) content met de opstelling. Zwakke plekken zijn Gloukh, Berghuis, Mokio en Gaaei.

+1/-1

Hij speelt op safe met de 11 die starten. Ik had op wat meer ambitie en lef gehoopt door 1 of 2 nieuwe voor de leeuwen te gooien, maar het is ook weer niet onlogisch. Ben reuze benieuwd waar we staan :)

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

s0lido schreef op 05 september 2026 om 18:50:

Opstelling:

Ter Stegen; Gaaei, Bouwman, Baas, Henrique; Brandt, Klaassen, Mokio; Berghuis, Tolu, Gloukh.

Bank:

Rosa, Amrabat, Wijndal, Kehrer, Dolberg, Tsygankov, Edvardsen, Torrents, Paes, Janse, Leonardo, Ouazane.

Zeer teleurstellend. Waardeloze opstelling. Weinig vertrouwen met dit team. Achter de feiten aan gaan lopen en in de tweede helft totaal in paniek nieuwe aankopen inbrengen. En dan verwachten dat die het gaan repareren.

Zijn woorden gisteren op de persconferentie waren dus niets waard.

Begin gewoon met minimaal Amrabat en kijk hoelang hij het volhoudt in plaats van andersom laten invallen. Als dat al gebeurt.

Verheugde me erg op de wedstrijd, maar dat is flink getemperd.

Waarom doe je dan aankopen?

+2/-1

T-Bag schreef op 05 september 2026 om 18:55:

Hij speelt op safe met de 11 die starten. Ik had op wat meer ambitie en lef gehoopt door 1 of 2 nieuwe voor de leeuwen te gooien, maar het is ook weer niet onlogisch. Ben reuze benieuwd waar we staan :)

Ik vind dit juist gewaagd. We hebben nu een middenveld en backs die aanvallend zijn ingesteld. Ben ook benieuwd hoe dit uitpakt.

Om de sterke Tolu heen heb je met Gloukh, Klaassen en Brandt 3 spelers die kunnen scoren.. PSV is zwak achterin, hopelijk kunnen we snel wat doen.

+3/-0

Vrijwel allemaal licht geblesseerd, (totaal) niet wedstrijdfit of amper meegetraind. Zelfs Brandt en ter Stegen stonden niet meteen in de basis dus dan kon je de opstelling al wel uittekenen.

+1/-0

Het is the hopen dat je de eerste 20 minuten doorkomt om vervolgens hopelijk verse nieuwe krachten in te brengen.

+1/-0

Mike1976 schreef op 05 september 2026 om 18:59:

Vrijwel allemaal licht geblesseerd, (totaal) niet wedstrijdfit of amper meegetraind. Zelfs Brandt en ter Stegen stonden niet meteen in de basis dus dan kon je de opstelling al wel uittekenen.

Alleen Blind, Bounida en Andringa zijn geblesseerd. De rest kan spelen. Waren zijn eigen woorden. Wedstrijdfit is iets anders, dat klopt.

Dit bericht is gewijzigd op 5 september 2026, 19:45:25.

+1/-0

Mooi om te zien dat Daley Blind de gelegenheid wordt geboden om zijn carrière bij Ajax af te sluiten. Er komen nog wedstrijden waarin hij van waarde kan zijn voor het team, maar Youti Baas verdient de voorkeur te krijgen, zoals ook vanavond tegen PSV. Met Daley Blind houd ik eerlijk gezegd mijn hart vast. Wil niet dat hem door maar door te blijven voetballen hetzelfde overkomt als Christian Eriksen, die met zijn pas 34 jaar al een oude man is geworden.

Ajax vanavond o.a. nog zonder Sofyan Amrabat aan de aftrap. Hoop dat ze desondanks weten te winnen van PSV.

+1/-0

Waarom niet Rosa ipv Gaaie tegenover Van Bommel. Dit ging eerder ook al mis.

+1/-0

Met een gelijkspel ben ik al dik tevreden.
Psv niet te vroeg weg laten lopen. Natuurlijk is zelf winnen veel beter maar ik hoop dat Ajax snapt dat als een overwinning niet lukt je dan in ieder geval niet dient te verliezen.

+1/-1

Opstelling:

Ter Stegen; Gaaei, Bouwman, Baas, Henrique; Mokio, Klaassen, Brandt; Berghuis, Tolu, Gloukh.

Bank:

Opmerkelijke verdediging. In theorie had hij voor elke positie in die linie voor een meer verdedigend type kunnen kiezen: Rosa (ipv Gaaei), Kehrer (ipv Bouwman), Janse (ipv Baas), Wijndal (ipv Henrique).

Dit zou weleens een heel doelpuntrijke wedstrijd kunnen worden.

+1/-0

RodyTur10 schreef op 05 september 2026 om 20:03:

Opstelling:

Bank:

Opmerkelijke verdediging. In theorie had hij voor elke positie in die linie voor een meer verdedigend type kunnen kiezen: Rosa (ipv Gaaei), Kehrer (ipv Bouwman), Janse (ipv Baas), Wijndal (ipv Henrique).

Dit zou weleens een heel doelpuntrijke wedstrijd kunnen worden.

Denk het ook. De 0-1 zit er al in.

+1/-0

Michel moet zijn emoties wat meer onder controle houden. Dat geschreeuw steeds is nogal debiel.

+2/-1

Toluuuu! Lekkere open wedstrijd dit.

+2/-0

Gooi Gloukh eruit. Doet niets goed vandaag.

En Berghuis heeft een multifocale bril nodig.

+1/-0

Bouwman laat bij de 0-1 zijn man weer eens los die vervolgens scoort. Business as usual.

+1/-0

Mike1976 schreef op 05 september 2026 om 20:41:

Bouwman laat bij de 0-1 zijn man weer eens los die vervolgens scoort. Business as usual.

Speelt verder prima. Gaaei was overigens nergens te bekennen. Verder is Gloukh gewoon kut vandaag en Mokio bewijst dat hij z'n mannetje staat op dit tempo. Berghuis weer niet.

+1/-0

I.p.v. 3-1 staat het 1-2. Wat een lucky kut goal.

+3/-0

9 vd 10 x wint de club die vlak voor rust voor komt. Kut dit.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2026/2027] Ajax - PSV