Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2026/2027] Ajax - PSV

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Zaterdag 05 september 2026 20:00

Al bijna tijd voor de topper, de selectie moet nog de definitieve vorm krijgen.

Dit bericht is gewijzigd op 31 augustus 2026, 16:34:31.

+2/-0

Deze wedstrijd komt denk ik te vroeg voor deze ploeg, maar gelukkig is een wedstrijd tegen PSV altijd een wedstrijd op zich. Ben benieuwd hoe we voor de dag komen; dit is ons eerste echte test.

+2/-0

Ik deel dat gevoel wel een beetje. Het is ook geen ramp als je met kleine cijfers verliest. Maar wie weet kunnen ze wat extra's, we hebben wel een pak ervaring binnen de ploeg dat zou moeten helpen in dit soort wedstrijden lijkt me.

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

YAKUBU22 schreef op 31 augustus 2026 om 18:02:

Ik deel dat gevoel wel een beetje. Het is ook geen ramp als je met kleine cijfers verliest. Maar wie weet kunnen ze wat extra's, we hebben wel een pak ervaring binnen de ploeg dat zou moeten helpen in dit soort wedstrijden lijkt me.

Eigenlijk slaat het nergens op om zo'n wedstrijd zo vroeg in het seizoen in te plannen. Het gaat denk ik ten koste van de kwaliteit van zo'n topper.

+2/-0

Ik verwacht een kwetsbare verdediging bij beiden ploegen.

Ik acht Ter Steege een beter doelman dan Kovář het verschil moet hem gemaakt worden op het middenveld en de aanval. Verwacht een doelpunten festijn en ga voor een 3-2 of 4-3 voor Ajax.

+1/-0

PSV is wederom favoriet, maar de afgelopen jaren hebben laten zien dat dit geen garantie biedt.

+1/-0

s0lido schreef op 31 augustus 2026 om 18:16:

YAKUBU22 schreef op 31 augustus 2026 om 18:02:

Eigenlijk slaat het nergens op om zo'n wedstrijd zo vroeg in het seizoen in te plannen. Het gaat denk ik ten koste van de kwaliteit van zo'n topper.

Vermoedt je een complot van de KNVB?

+3/-2

Als we echt titelaspiraties hebben is het wel een vervelende wedstrijd zo vroeg in het seizoen. Vooral omdat je thuis speelt. Voor de titelaspiraties moet je deze eigenlijk winnen. Dan zouden we er natuurlijk veel meer baat bij hebben als we een stuk later in het seizoen thuis zouden spelen. Maar goed, het is wat het is. Ben benieuwd waar we staan ten opzichte van PSV.

De kans is vrij groot dat het een doelpuntenfestijn wordt. Ik ben wel benieuwd wat Tolu in de diepte kan brengen. Als aanspeelpunt is het duidelijk, maar PSV geeft natuurlijk altijd veel ruimte weg. Brobbey was ook altijd een wapen tegen PSV met zijn kracht in combinatie met snelheid. Tolu is fysiek net zo sterk, maar ik weet niet hoe het met zijn snelheid zit. Dat is natuurlijk wel waar de kansen liggen tegen PSV. Wat dat betreft ook vervelend dat de snelle buitenspeler er nog niet is. Of we moeten Edvardsen opstellen, maar ik weet niet of ik daar fan van ben.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2026/2027] Ajax - PSV