Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2026/2027] Ajax - PSV

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Een interessante wedstrijd. Ajax is beter in het op/af jagen van de bal.

Zeker in het begin voelde je dat PSV bijna steeds in de fout bracht.

Gloukh en Berghuis zou ik wisselen. Gelukkig was Van Bommel zelfzuchtig in de 20e minuut anders was het al helemaal gespeeld.

Hopelijk valt de blessure van Ter Stegen mee, dat zou enorm veel onrust geven als die gewisseld moet worden.

Mokio blijft goed overeind, Bouman opbouwend zeer sterk. Tolu in een baas die kwam er 1x ook verdedigend heel nuttig tussen.

Klaassen en Berghuis miste grote kansen. Die 1-2 is echt mega zuur.

+3/-0

Voelde het aankomen. Je laat het weer liggen met al die grote kansen.

Er lijkt iets met Ter Stegen aan de hand te zijn. Hoop dat die Paashaas er niet in gaat komen. Krijg je meer onrust van in de toch al kwetsbare verdediging.

Blij dat we in ieder geval niet super kansloos zijn.

+2/-0

Je bent niet minder. Je ziet intrinsiek wel dat PSV verder is qua organisatie, vastigheid en patronen, maar 1-1 of eigenlijk 3-3 was normaal geweest en een juiste verhouding. Twee onnodige doelpunten tegen, dat gebeurt echt te vaak.

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Zijaanzij schreef op 05 september 2026 om 20:50:

9 vd 10 x wint de club die vlak voor rust voor komt. Kut dit.

Wegzappen dan maar.

+1/-0

s0lido schreef op 05 september 2026 om 20:44:

Mike1976 schreef op 05 september 2026 om 20:41:

Bouwman laat bij de 0-1 zijn man weer eens los die vervolgens scoort. Business as usual.

Speelt verder prima.

Ja, afgezien van het verdedigende is hij wereldtop. Lullig alleen dat hij verdediger is.

+1/-0

PSV is denk ik een van de, zo niet de beste, tegenstander die Ajax dit jaar tegenkomt. In de Conference League zijn denk weinig betere teams te vinden. Wat dat betreft wel geruststellend dat Ajax prima mee kan. En dat nog zonder een paar van de aankopen die nog niet meedoen. Fysiek vind ik sommige spelers wel tegenvallen. Gloukh, Berghuis, Brandt en Henrique kunnen soms niet mee en laten de tegenstander gewoon lopen. Leonardo is ook niet fit. Daar valt nog veel winst te behalen.

+3/-0

Begin en einde van de helft doelpunten tegen, patroon blijft terugkeren. Gebrek aan concentratie.

+2/-0

Quido schreef op 05 september 2026 om 20:55:

Je bent niet minder. Je ziet intrinsiek wel dat PSV verder is qua organisatie, vastigheid en patronen, maar 1-1 of eigenlijk 3-3 was normaal geweest en een juiste verhouding. Twee onnodige doelpunten tegen, dat gebeurt echt te vaak.

Het had 4-3 ofzo kunnen of moeten staan.. Gloukh, Berghuis en Klaassen missen grote kansen.

+2/-0

Wil je nog een resultaat halen dan moet je minimaal 2 a 3 goals gaan maken in de 2e helft.

+1/-0

Ik denk als Amrabat en Leonardo erin zouden komen het een stuk slechter gaat dus lekker laten staan zo.

+2/-0

Ter Stegen nu al defect.

-edit
Gelukkig niet.

Dit bericht is gewijzigd op 5 september 2026, 21:17:53.

+1/-1

Patdaddy schreef op 05 september 2026 om 21:03:

Ik denk als Amrabat en Leonardo erin zouden komen het een stuk slechter gaat dus lekker laten staan zo.

Ik zou Leonardo inbrengen voor Berghuis of Gloukh en dan overschakelen naar een verkapte 4-4-2.

+1/-1

Heerlijke wedstrijd om te kijken. En ik kon ook wel genieten van die goal van Geertruida. Van beide kanten is het aanvallen geblazen en dit maakt de Eredivisie gewoon leuk. En een paar spelers vallen positief op o.a. Bouwman, Mokio, Brandt en Arokodare.

+1/-0

Ik begin me wel echt te ergeren aan die Gloukh zo langzamerhand. Loopt veel te veel met de bal.

+1/-0

Tolu laat een scheet, tegenstander valt om en de scheids fluit.

+2/-0

Gloukh gaat het nooit snappen. Veel voetballend potentie, maar dit wordt nooit meer dan slechts een leuk spelertje.

+1/-0

3xA schreef op 05 september 2026 om 21:11:

Ik begin me wel echt te ergeren aan die Gloukh zo langzamerhand. Loopt veel te veel met de bal.

Doet helemaal niets goed vandaag. Mag van mij per direct gewisseld worden voor Ouazane.

+1/-0

3xA schreef op 05 september 2026 om 21:11:

Dan had je hem niet moeten halen want dat was bij Salzburg echt zijn ding. Lopen met de bal, ploeggenoten die bewegen en wachten tot er gaten vallen.

+2/-0

Gloukh gaat er nu uit. Werd tijd.

+1/-0

Amrabat is wel een toevoeging voor dit elftal, dat zie je direct.

Goede wedstrijd van Mokio, maar nu wisselen gezien de kramp.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2026/2027] Ajax - PSV