Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [CL] Ajax - PAOK Saloniki

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

open/sluit de onderstaande quote:

Yohan schreef op 13 augustus 2019 om 16:27:

In mijn beleving zakte De Jong vorige jaar ook veel centraal uit om die bal op te halen en was hij in balbezit al een effectieve 6 die met zijn dribbelend vermogen doorschoof naar de 8. Verdedigend eens met je analyse.

Zit de huidige kwetsbaarheid van ons middenveld (tegen PAOK) er niet met name in dat de centrale passlijn naar de 9/10 van de tegenstanders niet afgesloten werd? Mede daarom zou ik het koppel Eiting/Blind nog wel eens willen zien in de 4-2-3-1 van vorig seizoen. Eiting heeft natuurlijk niet het atletische vermogen van de Jong, maar ik vraag me af of hij in een soortgelijke rol niet zou kunnen excelleren. Qua positionering intelligent, goede passing en zou ook uit kunnen zakken om de opbouw te verzorgen. Daarnaast Blind in de Schöne-rol.

EDIT: Daarnaast vraag ik me af of de punt naar achteren met Blind, Marin en van de Beek niet te aanvallend is. Je 8 en 10 zakken, denk ik, onvoldoende in om de passlijn naar de 6 optimaal te benutten en daarmee zou je de opbouw via Blind erg voorspelbaar maken.



Dat klopt, de enorme balvastheid van De Jong hielp natuurlijk ook mee. Ik denk juist dat met de punt naar achter het verdedigender is dan met de punt naar voor. Ligt er natuurlijk aan hoe je het invult maar zaak is voor vdbeek en marin om niet te diep te lopen (zoals S. De Jong ooit zo goed kon) en verdedigers altijd 3 of 4 opties te geven. Je kunt dan tijdelijk van de punt naar achter naar 2 6'en gaan als marin of vdbeek inzakt om aanspeelbaar te zijn. Dat is dan alleen in de opbouw en altijd beter dan wanneer je moet gaan lopen vanuit 2 CVM's.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Spoon1984 schreef op 13 augustus 2019 om 17:00:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 13 augustus 2019 om 15:06:

open/sluit de onderstaande quote:

Spoon1984 schreef op 13 augustus 2019 om 14:45:

We moeten nu niet gaan doen of PAOK kam voetballen. Thuis speelde ze al 9-0-1, dat zal vanavond niet anders worden. Met het tikkie taka voetbal spelen we die Grieken uit eindelijk wel kapot. Belangrijk is dat je in de omschakeling goed staat en voorin gewoon de kansen afmaakt. Duurde tegen Emmen wat te lang.



De afstemming tussen middenveld en verdediging tegen sterkere tegenstanders oogt zwak. Zoals al door anderen hierboven vermeldt zijn we juist zo vaak voor schut gezet in voorronded door zelf legio kansen te verprutsen en tegenstanders met veel minder kwaliteit die de één of twee kansen die ze krijgen wel afmaken. Zoals wij op dit moment verdedigen gaan ze altijd die kansen krijgen. Uit ook veel meer kansen gehad dan PAOK en toch slechts 2-2 doordat gouden kansen kansloos verprutst werden.



Met Neres, Tadic, Ziyech hebben we genoeg scorend vermogen. Zuid I zal achter Ajax gaan staan en ik denk dat Ten Hag defensief jog een verrassing heeft.



In principe heb je helemaal gelijk, maar ik herinner me ook nog een wedstrijd Ajax-Sparta met 41 schoten waarvan 22 tussen de palen eindigend in 0-0. Toen stond Suarez in de spits die vanuit alle hoeken en standen raak schoot dat seizoen. Vanavond hoeft maar die ene uitzondering in het seizoen te zijn dat de aanval faalt en de twijfelachtige structuur van de verdediging een steek laat vallen en het is gelijk klaar.

 

+1/-0

Tuurlijk is de afstemming nog verre van ideaal, maar we moeten ook niet doen alsof Ajax niet legio kansen tegen Vitesse & Emmen heeft gecreëerd, en in de 2e helft tegen PAOK zodra het een beetje normaal stond was het ook eenrichtingsverkeer.

Tadic,Neres, Van de Beek en Ziyech als voorste 4 en je scoort in principe gewoon 3x.

 

+2/-0

Dolberg op de tribune!

Transfer/verhuur aanstaande of einde verhaal?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

afca1900 schreef op 13 augustus 2019 om 19:30:

Dolberg op de tribune!

Transfer/verhuur aanstaande of einde verhaal?


Niet zo overdrijven joh.. Het heeft ook geen nut om Huntelaar en Dolberg op de bank te zetten. En op dit moment is Huntelaar gewoon in vorm en meer een pinchitter. Dolberg zal er weer gewoon bij zijn als Tadic niet in de spits begint.

 

+1/-0

Blind en Veltman centraal met daarvoor Marin...pffff

 

+1/-0

Tja hoe verzin je het he... De Ligt en De Jong vervangen door Veltman en Blind.
Kunnen we alsjeblieft Veltman nooit meer centraal opstellen.

 

+1/-0

Hopen dat die Alvarez er wat van bakt. Blind is alleen met de punt naar achter okay op het middenveld. Marin vooralsnog te licht...

 

+1/-0

Ik was vergeten hoe zenuwslopend dit soort wedstrijden zijn. Heb er toch een hard hoofd in voor de 2e helft.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Chelsea Man schreef op 13 augustus 2019 om 21:39:

(...) Blind is alleen met de punt naar achter okay op het middenveld. (...)



Dus niet geschikt op die postie.

Als de gelegenheid er is moet je naar voren kunnen voetballen. Door een mannetje te passeren of door ruimtes in te lopen. Maar hij is te traag. Zeker wanneer hij weer moet verdedigen. Dus doet dat niet. Blind op die postie leidt tot beperkingen voor het team.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 13 augustus 2019, 22:33:23.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 13 augustus 2019 om 22:06:

Staat duidelijk nog niet goed, hopelijk krijgen we de kans om het op tijd wel op orde te hebben



Het gemis van Frenkie is groot...verwacht vrij weinig van Ajax in de cl dit jaar. Hopen dat we de poulefase halen...

 

+1/-0

Vandaag was duidelijk te zien hoe belangrijk De Jong en De Ligt waren.. Maar goed, ik hoop dat het heel snel beter staat, want vooral verdedigend is het ontzettend matig.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Chelsea Man schreef op 13 augustus 2019 om 22:33:

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 13 augustus 2019 om 22:06:

Staat duidelijk nog niet goed, hopelijk krijgen we de kans om het op tijd wel op orde te hebben



Het gemis van Frenkie is groot...verwacht vrij weinig van Ajax in de cl dit jaar. Hopen dat we de poulefase halen...



Dat gemis is inderdaad groot, maar ook De Ligt niet onderschatten.

Daar staan we dan na al die jaren weer met Veltman op RCV. Die doet best dingen goed, maar heeft even later weer momenten die erg knullig zijn. En als het even te snel gaat toch weer dat duwen en trekken. Dat gaat op den duur gewoon kaarten en vrije trappen/penalty's kosten.

 

+1/-0

We zijn echt beduidend minder dan vorig seizoen. Het middenveld is gewoon matig. Je mist naast Frenkie en De Ligt ook Schöne. Ik weet dat de meeste vinden dat Overmars goed werk heeft geleverd en er niks meer bij hoeft maar wat mij betreft klopt dat niet.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

skimovic schreef op 13 augustus 2019 om 22:36:

open/sluit de onderstaande quote:

Chelsea Man schreef op 13 augustus 2019 om 22:33:

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 13 augustus 2019 om 22:06:

Staat duidelijk nog niet goed, hopelijk krijgen we de kans om het op tijd wel op orde te hebben



Het gemis van Frenkie is groot...verwacht vrij weinig van Ajax in de cl dit jaar. Hopen dat we de poulefase halen...



Dat gemis is inderdaad groot, maar ook De Ligt niet onderschatten.

Daar staan we dan na al die jaren weer met Veltman op RCV. Die doet best dingen goed, maar heeft even later weer momenten die erg knullig zijn. En als het even te snel gaat toch weer dat duwen en trekken. Dat gaat op den duur gewoon kaarten en vrije trappen/penalty's kosten.



Ben het met je eens over Veltman. Aardige speler voor op rechtsback, maar als CV komt hij gewoon tekort. Hier kun je Europees echt niet mee aankomen, tegen topploegen met kopkrachtige of behendige spitsen krijg je er zo minimaal 3 goals om de oren of je komt binnen een uur met 10 man te staan. Alhoewel je hem vandaag de goals niet kunt aanrekenen, de hele verdediging deed maar wat.

 

+1/-0

Verdedigende organisatie staat nog voor geen meter en aanvallend is het ongelofelijk dat we zo ontzettend veel kansen missen. De vorm bij te veel spelers is er nog niet. Heb wel vertrouwen in deze groep maar hoop wel dat Ten Hag snel het lek boven heeft.

 

+1/-0

Dit was ouderwets billenknijpen. Geen beste wedstrijd van Ajax. Vooral de opbouw verliep moeizaam. Als je Blind laat uitzakken en je staat daar met Veltman, Martinez.. dan is het onbegrijpelijk dat Van de Beek zo diep staat. Die moet gewoon uitzakken. Er staat gewoon 1 middenvelder... en dan nog de backs natuurlijk.

Neres die elke keer naar binnen stond tijdens de opbouw. Ik heb hem nauwelijks gezien. En elke omschakeling was levensgevaarlijk. Je weet dat Blind geen snelheid heeft. Marin loopt overal te zwemmen, weet totaal niet wat hij moet doen. Bovendien heb je Veltman centraal die niet doordekt. Zo kon Biseswar ook scoren.

Aanvallend moet ook weer alles komen van Ziyech. Ik heb Van de Beek deze wedstrijd amper gezien. Tadic die elke keer weg was uit de spits waardoor je voor de goal niemand had. Aan voorzetten had je dus niks.

Er was totaal geen rust op het middenveld. Dan krijg je dat je sneller naar achteren speelt en het tempo omlaag gaat. PAOK kon elke keer doorschuiven en weer compact staan als Ajax wat verder was gekomen. Het ging gewoon in een te laag tempo. Er leek ook een soort angst te zijn voor de tegenaanval. Als je zonder vertrouwen speelt in dit soort potjes kan het echt fout gaan. Zo slecht vond ik PAOk niet. Ze speelden het alleen slecht uit in een aantal counters. En die overtredingen in de 16 zijn natuurlijk heel dom.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 13 augustus 2019 om 22:40:

We zijn echt beduidend minder dan vorig seizoen. Het middenveld is gewoon matig. Je mist naast Frenkie en De Ligt ook Schöne. Ik weet dat de meeste vinden dat Overmars goed werk heeft geleverd en er niks meer bij hoeft maar wat mij betreft klopt dat niet.



Eens wbt Overmars...op kwantiteit ingekocht..weinig kwaliteit...hoop op Alvarez met Blind centraal achterin...Mazraoui op het middenveld...Marin is duidelijk geen Frenkie...hoop dat hij nog stappen gaat maken maar zie het somber in. Promes zou ik als back gebruiken...Dest is nog niet klaar voor Ajax 1. Als Donny weggaat dan kan je beter iedereen verkopen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

skimovic schreef op 13 augustus 2019 om 22:36:

open/sluit de onderstaande quote:

Chelsea Man schreef op 13 augustus 2019 om 22:33:

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 13 augustus 2019 om 22:06:

Staat duidelijk nog niet goed, hopelijk krijgen we de kans om het op tijd wel op orde te hebben



Het gemis van Frenkie is groot...verwacht vrij weinig van Ajax in de cl dit jaar. Hopen dat we de poulefase halen...



Dat gemis is inderdaad groot, maar ook De Ligt niet onderschatten.

Daar staan we dan na al die jaren weer met Veltman op RCV. Die doet best dingen goed, maar heeft even later weer momenten die erg knullig zijn. En als het even te snel gaat toch weer dat duwen en trekken. Dat gaat op den duur gewoon kaarten en vrije trappen/penalty's kosten.



Dit inderdaad, op links gaat het wel, dat is vooral nog wennen, op rechts is het erg matig, totaal geen organisatie.
We missen een leidend sturend figuur achterin, ik ben benieuwd of Alvarez dat is, de taal is misschien een opstakel.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [CL] Ajax - PAOK Saloniki