open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 27 januari 2025 om 14:52:
open/sluit de onderstaande quote:Derk Johanssen schreef op 27 januari 2025 om 14:37:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 27 januari 2025 om 13:16:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 27 januari 2025 om 13:09:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 27 januari 2025 om 12:55:
Ajax dreigt Rayane Bounida voor het sluiten van de transfermarkt nog kwijt te raken. De onderhandelingen tussen de Amsterdamse club en het Belgisch-Marokkaanse toptalent lijken op niets uit te lopen, waardoor een snel vertrek 'aannemelijk' is. Dat meldt ESPN.
Bounida heeft een voorstel van Ajax op zak om zijn aflopende contract te verlengen, maar de partijen liggen ver uit elkaar. Volgens ESPN kan technisch directeur Alex Kroes hem geen financiële verbetering aanbieden. De situatie, die al langer sluimert, heeft daardoor zijn kookpunt bereikt: Bounida is op weg naar de uitgang bij Ajax.
Vanuit het buitenland wordt er veel geïnformeerd naar Bounida. De achttienjarige dribbelaar maakte de laatste weken naam in Jong Ajax (vier goals en één assist in zes wedstrijden), maar had een kans in de hoofdmacht verwacht van Ajax-trainer Francesco Farioli. Vooralsnog trainde hij geen enkele keer met Ajax 1 mee.
Lekker gewerkt heren!
7M voor een beperkte Spaanse doodloper willen betalen en de al een jaar niks presterende Berghuis willen verlengen, maar geen geld hebben om deze jongen een verbeterd voorstel te doen.
Deze man moet er gewoon uit.
Had Bounida gewoon een mooie tekenbonus geboden en een jaarlijkse voorwaardelijke salarisverhoging. De beste manier om de Rensch-miljoenen te herinvesteren, lijkt me zo.
Had je ook tegen Farioli kunnen zeggen: kijk, ik heb een creatieve aanvallende speler voor je vastgelegd. Succes ermee.
Ja, maar de rest kijkt ook mee he. Want de volgende zegt: nou... Rachid kreeg het ook, dus kom maar door met die centen. Feit is dat Bounida gewoon 2 jaar lang verstopt was met een salaris van tegen het miljoen (naar verluid). En nu wil hij meer. Nee. Hij heeft al meer gehad in de jaren ervoor. Nu schiet ie er 2 in en wil hij nog meer. Ik vind het nogal wat.
Prima dat we de poot even stijf houden. Waar zal ie heen gaan? Valladolid? Getafe? Lecce? Anyway, het is wat het is...
Enigszins kortzichtig. Een speler met de kwaliteiten van Bounida terughalen in dezelfde leeftijdscategorie zal een veelvoud kosten van de investering die je nu zou moeten doen om hem te houden. Bovendien heb je 'm twee jaar geleden binnengehaald omdat je één van de grootste talenten van Europa op zijn positie binnen wilde halen, en dat is gelukt. Als je A zegt, moet je ook B zeggen. Waar heb je nu voor geïnvesteerd dan?
Dit is een beetje alsof je drie jaar studeert, collegegeld dokt en een dure studentenkamer huurt voor je bachelor-diploma, en dan vervolgens niet je master gaat doen 'omdat het te duur wordt'.
Ik snap dat je nooit zekerheid hebt dat een speler zijn belofte inlost en veel geld waard wordt, maar in het geval van Bounida zou ik wel durven investeren. Die kun je over een jaar of 2, als hij zich gewoon normaal ontwikkelt (niet eens buitensporig), echt wel voor 10-15 miljoen kwijt, minimaal. Als hij zich goed ontwikkelt, zeker het dubbele.
Ik denk niet dat hij naar een Lecce of zo gaat, trouwens. Die gaat echt wel naar een serieuze club. Het is nog steeds één van de grote namen in zijn leeftijdscategorie en hij staat overal op de lijstjes.
Uit: Nijmegen
Vak: -
Forumreacties: 1.768
Reg.: 16 augustus 2007
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 27 januari 2025 om 14:59:
open/sluit de onderstaande quote:Derk Johanssen schreef op 27 januari 2025 om 14:37:
Ajax dreigt Rayane Bounida voor het sluiten van de transfermarkt nog kwijt te raken. De onderhandelingen tussen de Amsterdamse club en het Belgisch-Marokkaanse toptalent lijken op niets uit te lopen, waardoor een snel vertrek 'aannemelijk' is. Dat meldt ESPN.
Bounida heeft een voorstel van Ajax op zak om zijn aflopende contract te verlengen, maar de partijen liggen ver uit elkaar. Volgens ESPN kan technisch directeur Alex Kroes hem geen financiële verbetering aanbieden. De situatie, die al langer sluimert, heeft daardoor zijn kookpunt bereikt: Bounida is op weg naar de uitgang bij Ajax.
Vanuit het buitenland wordt er veel geïnformeerd naar Bounida. De achttienjarige dribbelaar maakte de laatste weken naam in Jong Ajax (vier goals en één assist in zes wedstrijden), maar had een kans in de hoofdmacht verwacht van Ajax-trainer Francesco Farioli. Vooralsnog trainde hij geen enkele keer met Ajax 1 mee.
Lekker gewerkt heren!
7M voor een beperkte Spaanse doodloper willen betalen en de al een jaar niks presterende Berghuis willen verlengen, maar geen geld hebben om deze jongen een verbeterd voorstel te doen.
Had Bounida gewoon een mooie tekenbonus geboden en een jaarlijkse voorwaardelijke salarisverhoging. De beste manier om de Rensch-miljoenen te herinvesteren, lijkt me zo.
Had je ook tegen Farioli kunnen zeggen: kijk, ik heb een creatieve aanvallende speler voor je vastgelegd. Succes ermee.
Ja, maar de rest kijkt ook mee he. Want de volgende zegt: nou... Rachid kreeg het ook, dus kom maar door met die centen. Feit is dat Bounida gewoon 2 jaar lang verstopt was met een salaris van tegen het miljoen (naar verluid). En nu wil hij meer. Nee. Hij heeft al meer gehad in de jaren ervoor. Nu schiet ie er 2 in en wil hij nog meer. Ik vind het nogal wat.
Prima dat we de poot even stijf houden. Waar zal ie heen gaan? Valladolid? Getafe? Lecce? Anyway, het is wat het is...
Enigszins kortzichtig. Een speler met de kwaliteiten van Bounida terughalen in dezelfde leeftijdscategorie zal een veelvoud kosten van de investering die je nu zou moeten doen om hem te houden. Bovendien heb je 'm twee jaar geleden binnengehaald omdat je één van de grootste talenten van Europa op zijn positie binnen wilde halen, en dat is gelukt. Als je A zegt, moet je ook B zeggen. Waar heb je nu voor geïnvesteerd dan?
Dit is een beetje alsof je drie jaar studeert, collegegeld dokt en een dure studentenkamer huurt voor je bachelor-diploma, en dan vervolgens niet je master gaat doen 'omdat het te duur wordt'.
Ik snap dat je nooit zekerheid hebt dat een speler zijn belofte inlost en veel geld waard wordt, maar in het geval van Bounida zou ik wel durven investeren. Die kun je over een jaar of 2, als hij zich gewoon normaal ontwikkelt (niet eens buitensporig), echt wel voor 10-15 miljoen kwijt, minimaal. Als hij zich goed ontwikkelt, zeker het dubbele.
Ik denk niet dat hij naar een Lecce of zo gaat, trouwens. Die gaat echt wel naar een serieuze club. Het is nog steeds één van de grote namen in zijn leeftijdscategorie en hij staat overal op de lijstjes.
Overal waar ik kijk zie ik dat ie 500.000 Euro zou verdienen. Nou, laten we daar 8 ton van maken. Inclusief tekengeld, commissies etc. ben je dan ca. 5M kwijt maar dan heb je hem voor 5 jaar.
Doe hetzelfde rekensommetje eens voor Raul Moro en je komt op ca. 15M uit. 3x zoveel en die jongen kan er, met alle respect, niet zoveel van. Ik zou het echt een hele makkelijke beslissing vinden.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 27 januari 2025 om 15:36:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 27 januari 2025 om 14:59:
Lekker gewerkt heren!
Overal waar ik kijk zie ik dat ie 500.000 Euro zou verdienen. Nou, laten we daar 8 ton van maken. Inclusief tekengeld, commissies etc. ben je dan ca. 5M kwijt maar dan heb je hem voor 5 jaar.
Doe hetzelfde rekensommetje eens voor Raul Moro en je komt op ca. 15M uit. 3x zoveel en die jongen kan er, met alle respect, niet zoveel van. Ik zou het echt een hele makkelijke beslissing vinden.
Ja kijk, ik snap wel wat Derk bedoelt met dat andere jeugdspelers dan mogelijk ook hoger in de boom gaan zitten. Maar dat is meer kritiek op de beleidsbepalers twee jaar geleden. Die haalden Bounida immers binnen voor het huidige salaris.
Je moet nu handelen met de hand die je gedeeld hebt gekregen. Feit is dat Bounida onder contract staat en dat je daar relatief fors in geïnvesteerd hebt. Die investering moet je beschermen. Dat doe je door die speler perspectief te bieden (had tegen Telstar bijv. al z'n debuut moeten maken in mijn ogen) en toch ook met een goed aanbod te komen.
Je kunt dat nu wel niet doen, en 'je poot stijf houden', maar dan heb je een paar miljoen door de plee gespoeld, een speler opgeleid voor een ander en een eigen jeugdspeler (die je anders in plaats van hem aandacht had kunnen geven) onnodig geblokkeerd. Dan verlies je op drie vlakken, met je stijve poot.
“Ajax deed Bounida een aanbieding die past binnen die nieuwe realiteit en dus onder zijn huidige contract, dat in de zomer afloopt. Bounida zou op zijn beurt een salaris hebben gevraagd dat vergelijkbaar is met dat van spelers uit het eerste elftal en dat is voor de club te gortig. Daar wringt de schoen”, valt er te lezen.
--------------------------------------------
Hij verdiende volgens de meeste bronnen 500.000 Euro per jaar en er zou hem een aanbod gedaan zijn onder zijn huidige contract.
Dan wil je dus gewoon dat ie vertrekt.
Forumreacties: 3.759
Reg.: 8 augustus 2001
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 27 januari 2025 om 17:36:
“Ajax deed Bounida een aanbieding die past binnen die nieuwe realiteit en dus onder zijn huidige contract, dat in de zomer afloopt. Bounida zou op zijn beurt een salaris hebben gevraagd dat vergelijkbaar is met dat van spelers uit het eerste elftal en dat is voor de club te gortig. Daar wringt de schoen”, valt er te lezen.
Hij verdiende volgens de meeste bronnen 500.000 Euro per jaar en er zou hem een aanbod gedaan zijn onder zijn huidige contract.
open/sluit de onderstaande quote:Bjorn121 schreef op 27 januari 2025 om 17:55:
Van mij mag hij wieberen. 2 jaar geleden binnengehaald en op zijn 19 jaar 4 wedstrijden bij JA gespeeld. En dan wil meneer een salaris van een eerste elftal-speler.
Dan spoor je toch niet? Wat is er gebeurd met je eerst bewijzen voor je een verbeterd contractvoorstel kan verwachten? Velen hangen hier de vlag uit omdat hij 4x gescoord heeft in de KKD. Op die leeftijd moet je al titularis zijn in het eerste elftal.
Alsof die het gaat redden bij een "serieuze" club. In de PL wordt hij weggeblazen als de Eredivisie al te hoog gegrepen is.
Forumreacties: 3.393
Reg.: 14 december 2005
open/sluit de onderstaande quote:Bjorn121 schreef op 27 januari 2025 om 17:55:
Op die leeftijd moet je al titularis zijn in het eerste elftal.
open/sluit de onderstaande quote:
open/sluit de onderstaande quote:Bjorn121 schreef op 27 januari 2025 om 18:17:
open/sluit de onderstaande quote:
En?
Voor elke F. de Jong kunnen we hier 100 voorbeelden plaatsen van spelers die hetzelfde traject afgelegd hebben en het niet gehaald hebben.
Het is niet omdat er 1 laatbloeier tussen zat die het uiteindelijk gehaald heeft, dat we plots iedereen met een beetje talent plots een contract moeten aanbieden dat heel je salaris stelsel scheef trekt.
Uit: Dordrecht
Forumreacties: 4.612
Reg.: 25 april 2004
Zaterdag was het wel echt een saaie wedstrijd. Telstar was vooral fysiek een flink stuk sterker. Het hielp ook niet dat er onbegrijpelijk genoeg ook geen buitenspeler werd opgesteld. Daardoor ontbrak alle snelheid en diepgang voorin en maakte je het Telstar wel heel makkelijk. Het is geen toeval dat het een best andere wedstrijd werd nadat er wel vleugelspelers in werden gebracht.
Rijkhoff kreeg nog best veel kansen maar had een beetje pech, en daarnaast had hij ook met een goede keeper te maken. Al had hij wel een vrij schot van buiten de zestien dat wel op doel had mogen zijn. Verder wel positief dat Konadu en Mokio er na vrij lange tijd weer bij waren.
open/sluit de onderstaande quote:AFC Romalona schreef op 26 januari 2025 om 15:57:
Ik snap niet waarom spelers van 16/17 nooit meer de kans krijgen in het eerste. Vroeger gebeurde dat toch zo vaak? Als je die Bounida nu gewoon laat debuteren en bij de selectie haalt wilt ie echt wel verlengen.
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 27 januari 2025 om 18:25:
Je valt letterlijk in de propaganda-val van dhr. Kroes.
open/sluit de onderstaande quote:Bjorn121 schreef op 27 januari 2025 om 20:59:
Wat heeft dat met Kroes te maken? Ik heb niets met die vent en de dag dat die de deur van de Arena definitief achter zich dichttrekt, gaat de vlag uit.
Het is niet omdat ik jouw mening niet deel, dat ik daarom maar blindelings propaganda volg. Ik kan ook wel zelf een mening vormen en dat hoeft niet per se gelijk te lopen met die van jou.
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 1.768
Reg.: 16 augustus 2007
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 27 januari 2025 om 21:09:
Wat heeft dat met Kroes te maken? Ik heb niets met die vent en de dag dat die de deur van de Arena definitief achter zich dichttrekt, gaat de vlag uit.
Het is niet omdat ik jouw mening niet deel, dat ik daarom maar blindelings propaganda volg. Ik kan ook wel zelf een mening vormen en dat hoeft niet per se gelijk te lopen met die van jou.
Zat Tim van Duijn bij de onderhandelingen? Welnee, Kroes heeft weer eens een dossier verkloot en seint de notulist van dienst in om de betrokken speler voor geldwolf uit te maken.
Daarom vroeg ik ook, over welk bedrag hebben we het dan? Dat vermeldt het verhaal bewust niet, zodat we onze eigen interpretatie kunnen geven aan "een salaris van een eerste elftal speler".
Het enige dat we weten, is dat hij ongeveer 500.000 zou verdienen maar dat Kroes daaronder geboden heeft. Nou, gek he, dat een speler dan niet bijtekent?
Forumreacties: 3.393
Reg.: 14 december 2005
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 27 januari 2025 om 21:32:
Zat Tim van Duijn bij de onderhandelingen? Welnee, Kroes heeft weer eens een dossier verkloot en seint de notulist van dienst in om de betrokken speler voor geldwolf uit te maken.
Daarom vroeg ik ook, over welk bedrag hebben we het dan? Dat vermeldt het verhaal bewust niet, zodat we onze eigen interpretatie kunnen geven aan "een salaris van een eerste elftal speler".
Het enige dat we weten, is dat hij ongeveer 500.000 zou verdienen maar dat Kroes daaronder geboden heeft. Nou, gek he, dat een speler dan niet bijtekent?
Als je Rasmussen 8 ton betaalt, snap ik dat een Bounida minimaal ook zoiets wil...
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 27 januari 2025 om 21:32:
Als je Rasmussen 8 ton betaalt, snap ik dat een Bounida minimaal ook zoiets wil...
Dit bericht is gewijzigd op 27 januari 2025, 23:55:21.
Overigens heb ik gelezen dat Bounida en Faberski tegen Telstar beiden een helft speelden en dat ene Nassef Chourak (bijna 21, nog nooit van gehoord) de hele wedstrijd meegedaan heeft.
Nou, als beide spelers een fysieke of medische noodzaak hadden waardoor ze echt maar 45 minuten inzetbaar zouden zijn is het prima opgelost zo.
Als dit echter een "strategie" of een "taktisch foefje" ofzo was om "een resultaat te behalen" dan is het wat mij betreft niet controversieel om de mening erop na te houden dat Frank Peereboom per direct de laan uitgestuurd moet worden. Ergens houdt het op natuurlijk.
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 27 januari 2025, 23:57:01.
Uit: Utrecht
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 60
Reg.: 4 februari 2011
Ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik ben er een beetje klaar mee.
Er is totaal geen beleid bij Ajax te vinden, en als dat er wel is, is het uitermate bedroevend.
Ajax staat (stond) erom bekend om in de jeugd te investeren en ze tijdig de kans te geven. Als je zit hoeveel prutsers we de afgelopen jaren hebben gehad die niet leveren, mag er wel eens (extra) geïnvesteerd worden in de jeugd.
Laat die jonge jongens gewoon eens meetrainen en laat ze invallen in een wedstrijd die het toe laat.
Maar nee we blijven aanmodderen met pure overbetaalde middelmaat terwijl de echte creatieve talenten de deur wordt gewezen.
Uit: Dordrecht
Forumreacties: 4.612
Reg.: 25 april 2004
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 27 januari 2025 om 23:49:
Overigens heb ik gelezen dat Bounida en Faberski tegen Telstar beiden een helft speelden en dat ene Nassef Chourak (bijna 21, nog nooit van gehoord) de hele wedstrijd meegedaan heeft.
Nou, als beide spelers een fysieke of medische noodzaak hadden waardoor ze echt maar 45 minuten inzetbaar zouden zijn is het prima opgelost zo.
Als dit echter een "strategie" of een "taktisch foefje" ofzo was om "een resultaat te behalen" dan is het wat mij betreft niet controversieel om de mening erop na te houden dat Frank Peereboom per direct de laan uitgestuurd moet worden. Ergens houdt het op natuurlijk.
Ajax Forum » Jeugdopleiding » Jong Ajax