Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.

Deze normale topic is open en bestaat uit 297 pagina's: 1 2 3 4 ... 292 293 294 295 296 297

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 11 maart 2026 om 19:52:
ik vind het nogal een aanname dat Lauritsen niet goed genoeg zou zijn. Eerst maar eens zien hoe hij het zou doen.

Dit is verkeerd om geredeneerd natuurlijk. Je gaat niet een speler halen en dan maar eens kijken of hij goed genoeg is. Als je een serieuze tweede spits wilt die ook geregeld basis speelt, dan moet die eerst aantonen dat hij daar goed genoeg voor is en daarna haal je 'm.

In dat plaatje past Lauritsen absoluut niet natuurlijk. Nadert de 30, nog nooit meer dan 15 goals in een seizoen gemaakt (behalve op het derde niveau in Noorwegen) en geen ervaring op Europees niveau.

Maar goed, ik ben tegen een investering centraal voorin. We hebben daar voor 10 miljoen Dolberg gekocht, plus 2,5 miljoen per jaar op een vierjarig contract. Gezien zijn leeftijd kun je dat hele bedrag afschrijven dus voor die 20 miljoen moet je het maximale eruit zien te persen. Dan moet ie niet op de bank belanden achter weer een aankoop. Dus tenzij iemand Dolberg wil overnemen in de zomer, is dat gewoon onze eerste spits komend seizoen.

Prima om er een transfervrije pinchhitter achter te zetten i.p.v. Weghorst (maar dan alleen voor de laatste 15 minuten om wat te forceren als het allemaal niet lukt) en verder gewoon één van de vele jonge spitsen uit de jeugd als back-up gebruiken. Zeker als we CL mislopen is er ook helemaal geen budget om twee dure spitsen onder contract te hebben. Dan mag je al blij zijn als je op elke positie één goede A-keus hebt.

+1/-0

Sevic schreef op 12 maart 2026 om 07:13:

Maar goed, ik ben tegen een investering centraal voorin. We hebben daar voor 10 miljoen Dolberg gekocht, plus 2,5 miljoen per jaar op een vierjarig contract. Gezien zijn leeftijd kun je dat hele bedrag afschrijven dus voor die 20 miljoen moet je het maximale eruit zien te persen. Dan moet ie niet op de bank belanden achter weer een aankoop. Dus tenzij iemand Dolberg wil overnemen in de zomer, is dat gewoon onze eerste spits komend seizoen.

Prima om er een transfervrije pinchhitter achter te zetten i.p.v. Weghorst (maar dan alleen voor de laatste 15 minuten om wat te forceren als het allemaal niet lukt) en verder gewoon één van de vele jonge spitsen uit de jeugd als back-up gebruiken. Zeker als we CL mislopen is er ook helemaal geen budget om twee dure spitsen onder contract te hebben. Dan mag je al blij zijn als je op elke positie één goede A-keus hebt.

Beetje Sunk Cost Fallacy achtige redenering maar daarnaast wmb niet realistisch. We willen allemaal een soort drillseageant als trainer die veel meer intensiteit eist. Dolberg heeft nu al moeite met het leveren hiervan en daarbij kennen we zijn blessurehistorie, je moet er vanuit gaan dat ie er zeker wel 2 maanden per seizoen af ligt. Die kan echt zeker niet 2x per week 90 of zelfs 70 minuten volle bak gaan. We zullen extreem zuinig op hem moeten zijn en dat houdt in dat ie vaak niet speelt. We hebben zo'n constructie als met Brobbey en Weghorst nodig die elkaar afwisselen.

We hebben meerdere jongere spitsen onder contract maar geen van allen toont aan zo'n constructie aan te kunnen. Wellicht heeft die da Silva de potentie.

Maar goed, halen we de CL niet wordt het financieel een lastig verhaal. Zo is het ook weer.

+2/-0

ik vind het nogal een aanname dat Lauritsen niet goed genoeg zou zijn. Eerst maar eens zien hoe hij het zou doen.

Dit is verkeerd om geredeneerd natuurlijk. Je gaat niet een speler halen en dan maar eens kijken of hij goed genoeg is. Als je een serieuze tweede spits wilt die ook geregeld basis speelt, dan moet die eerst aantonen dat hij daar goed genoeg voor is en daarna haal je 'm.

In dat plaatje past Lauritsen absoluut niet natuurlijk. Nadert de 30, nog nooit meer dan 15 goals in een seizoen gemaakt (behalve op het derde niveau in Noorwegen) en geen ervaring op Europees niveau.

Een vrije transfer is óók een investering. Kijk maar hoeveel geld we kwijt zijn aan Van den Boomen bijvoorbeeld. Waarom zoek je naar zowel een pinchhitter als een backup spits? Denk je dat het onmogelijk is dat 1 iemand dat beide kan doen? Miljoenen salaris uitgeven voor hooguit 15 minuten per wedstrijd om te hopen dat dit het verschil gaat maken? Klinkt best raar eigenlijk.

+3/-0

Kiki schreef op 12 maart 2026 om 10:28:

Een vrije transfer is óók een investering. Kijk maar hoeveel geld we kwijt zijn aan Van den Boomen bijvoorbeeld. Waarom zoek je naar zowel een pinchhitter als een backup spits? Denk je dat het onmogelijk is dat 1 iemand dat beide kan doen? Miljoenen salaris uitgeven voor hooguit 15 minuten per wedstrijd om te hopen dat dit het verschil gaat maken? Klinkt best raar eigenlijk.

Ik zou een gozer als Lauritsen ook geen miljoenensalaris betalen. Bij Sparta pakt hij 6 ton aldus Capology. Dan mag hij bij ons 8 ton komen cashen om twee jaar breekijzer te spelen, take it or leave it.

Een jonge back-up spits die ook breekijzer is, kan natuurlijk, maar die zie ik momenteel niet lopen. Vaak is je pinchhitter een fysiek sterke speler die duels kan winnen, zoals Brobbey destijds. Bij voorkeur is het een spits die ervaring heeft in een zwaardere competitie, want dan ben je op basis van die ervaring de meeste ED-verdedigers wel de baas. Huntelaar vond ik destijds de ideale pinchhitter voor ons en die rol vervulde hij ook uitstekend.

Het contract van Vincent Janssen loopt deze zomer af. Wordt in juni 32. Zou een optie kunnen zijn.

Maar goed, prio 1 is een keeper en prio 2 is een linksback, denk ik. Al zou je Baas ook als linksback kunnen gebruiken als je die niet verkoopt. Als ik zie hoe Janse zich ontwikkelt, moet je die komend seizoen een kans gaan geven in de basis. Maakt een uitstekend seizoen door bij Groningen, ben wel onder de indruk. Geldt trouwens ook voor Kaplan.

+2/-0

Sevic schreef op 12 maart 2026 om 11:05:

Kiki schreef op 12 maart 2026 om 10:28:

Ik zou een gozer als Lauritsen ook geen miljoenensalaris betalen. Bij Sparta pakt hij 6 ton aldus Capology. Dan mag hij bij ons 8 ton komen cashen om twee jaar breekijzer te spelen, take it or leave it.

Een jonge back-up spits die ook breekijzer is, kan natuurlijk, maar die zie ik momenteel niet lopen. Vaak is je pinchhitter een fysiek sterke speler die duels kan winnen, zoals Brobbey destijds. Bij voorkeur is het een spits die ervaring heeft in een zwaardere competitie, want dan ben je op basis van die ervaring de meeste ED-verdedigers wel de baas. Huntelaar vond ik destijds de ideale pinchhitter voor ons en die rol vervulde hij ook uitstekend.

Het contract van Vincent Janssen loopt deze zomer af. Wordt in juni 32. Zou een optie kunnen zijn.

Maar goed, prio 1 is een keeper en prio 2 is een linksback, denk ik. Al zou je Baas ook als linksback kunnen gebruiken als je die niet verkoopt. Als ik zie hoe Janse zich ontwikkelt, moet je die komend seizoen een kans gaan geven in de basis. Maakt een uitstekend seizoen door bij Groningen, ben wel onder de indruk. Geldt trouwens ook voor Kaplan.

Dit seizoen heeft een 33-jarige Weghorst zowat géén contributies als invaller, wat jij bestempelt als pinchhitter en nu kom je met Janssen aanzetten wie komend seizoen 32 jaar oud is. Die gasten vragen best veel salaris en het levert niks op: het kost geld. Als je een jonger iemand kunt halen, dan vind ik dat een heel stuk beter klinken. Genoeg jonge spelers die dat kunnen hoor. Naast Shiogai, Brobbey en Meerdink, deed Smit dat ook namens Go Ahead. Misschien zit er eentje al bij JA. Anders een leuk talent erbij halen. Werk naar de toekomst toe. Pinchhitter Weghorst-era: how many titles?

+2/-0

Kiki schreef op 12 maart 2026 om 11:16:

Pinchhitter Weghorst-era: how many titles?

Dat we vorig jaar nog in de buurt van de titel kwamen, lag puur en alleen aan pinchhitter Weghorst.

+2/-0

ElSimao2 schreef op 12 maart 2026 om 11:24:

Dat we vorig jaar nog in de buurt van de titel kwamen, lag puur en alleen aan pinchhitter Weghorst.

En de ineenstorting van PSV.

+1/-0

Mike1976 schreef op 12 maart 2026 om 11:39:

ElSimao2 schreef op 12 maart 2026 om 11:24:

En de ineenstorting van PSV.

Om vervolgens het zelf weg te geven. Mede dankzij de blessure van Baas. De terugkomst van zowel Pasveer als Weghorst richting einde seizoen bracht ook weinig geluk. Zonder Weghorst wonnen we 5 duels + gelijk tegen AZ.

+1/-0

Ontkennen dat Weghorst vorig jaar een gigantisch aantal punten gebracht heeft en ons daardoor plaats 2 bezorgd heeft, is gewoon antipathie jegens de man.

+3/-0

Wat ik mij van het vorige seizoen onder Francesco Farioli altijd zal blijven herinneren zijn de succesvolle invalbeurten van spits Wout Weghorst waarin hij met zijn beslissende doelpunten de nodige overwinningen wist binnen te slepen. Dit seizoen vind ik hem veel minder uit de verf komen, maar eigenlijk geldt dat voor vrijwel de gehele selectie. De trainers zijn niet in staat gebleken om het maximale uit de spelersgroep te halen en om van het team een winnend geheel te maken.

+1/-0

Het seizoen onder Farioli had heel mooi kunnen zijn als hij met Ajax kampioen werd én we dit seizoen niet kansloos vroeg in de CL waren uitgeschakeld. Veel korte termijn-beslissingen welke nu niet helpend zijn. Weghorst kende 1 goed seizoen als invaller, maar niet als basisspeler (bijvoorbeeld tegen NEC tijdens de cruciale eindfase van de competitie). Dit seizoen is er weinig van hem over. Ook Rugani huren speelde parten tijdens o.a. datzelfde cruciale potje. (En oh ja, Berghuis of all people...)

Genoeg redenen wat mij betreft om géén oude pinchhitter, verdediger of whatever te halen. Bouw aan een team die de komende jaren gaat schitteren! Aan Jordi om deze zomer aan te tonen wat voor kaas hij eet...

+5/-0

ElSimao2 schreef op 12 maart 2026 om 00:12:

We hebben het over een speler van bijna 30 die nog bij Sparta speelt, redelijke statistieken heeft in de Nederlandse middenmoot en niet voor het Noorse nationale elftal gedebuteerd heeft. Goed, daar loopt wel een zekere concurrent rond, maar desondanks is het geen aanbeveling.

Het is aantrekkelijk omdat ie transfervrij is, maar het is wat mij betreft niet de kwaliteit waar we op moeten mikken. Dolberg wordt ouder, is blessuregevoelig en bakt er toch ook niet heel veel van. Ja, het is stylistisch heel mooi maar de kille cijfers zijn dat hij in het huidige seizoen slechts 7 contributies kan overleggen.

De jeugd overtuigt mij tot dusver niet, dus ik zie graag een jongere speler met wat meer potentie komen. Financieel zal dat niet makkelijk zijn maar wat mij betreft wel echt een must have. We spelen zoveel wedstrijden dat deze speler zeker 1x per week gewoon basis zou staan, dus daar hebben we gewoon kwaliteit nodig.

Heb je hem wel eens zien spelen? Zijn statistieken zijn natuurlijk wel meer dan alleen redelijk voor bij een club als Sparta. Hij zou sowieso niet misstaan bij een subtopper. Talenten in de spits hebben we genoeg. Juist kan zo'n goedkope tijdelijke kracht heel nuttig zijn. Dat geeft jonge talenten wat meer de tijd. Iemand als Unuvar heeft er niets aan als hij moet invallen bij het eerste en daardoor maar weinig volledige wedstrijden in Jong Ajax kan spelen.

Bij iedere transfer is het afwachten of een speler aanhaakt, of de klik er is en of hij het vaak hogere niveau aankan. Bij Lauritsen twijfel ik er niet over dat hij in elk geval genoeg is om voor weinig geld een goede stand-in of invaller te zijn op zijn minst. Voor dat laatste sta jij ook wel open als ik het zo lees.

Dat Lauritsen er nog nooit meer dan 15 heeft gemaakt in een seizoen is ook niet zo gek als je ziet voor welke clubs hij heeft gespeeld. Als spits ben je nu eenmaal heel erg afhankelijk van de aanvoer. Daardoor heeft Dolberg ook lang niet zoveel gescoord als hij zou kunnen.

Als Lauritsen over zou komen dan zal hij echt niet tot de grootverdieners behoren. Die investering zal dus behoorlijk meevallen. Als hij de directe vervanger is van Weghorst dan ga je er financieel op vooruit. Ik vind hem ook een wat betere voetballer en afmaker vooral.

+4/-0

thomas83 schreef op 12 maart 2026 om 20:24:

ElSimao2 schreef op 12 maart 2026 om 00:12:

We hebben het over een speler van bijna 30 die nog bij Sparta speelt, redelijke statistieken heeft in de Nederlandse middenmoot en niet voor het Noorse nationale elftal gedebuteerd heeft. Goed, daar loopt wel een zekere concurrent rond, maar desondanks is het geen aanbeveling.

Het is aantrekkelijk omdat ie transfervrij is, maar het is wat mij betreft niet de kwaliteit waar we op moeten mikken. Dolberg wordt ouder, is blessuregevoelig en bakt er toch ook niet heel veel van. Ja, het is stylistisch heel mooi maar de kille cijfers zijn dat hij in het huidige seizoen slechts 7 contributies kan overleggen.

De jeugd overtuigt mij tot dusver niet, dus ik zie graag een jongere speler met wat meer potentie komen. Financieel zal dat niet makkelijk zijn maar wat mij betreft wel echt een must have. We spelen zoveel wedstrijden dat deze speler zeker 1x per week gewoon basis zou staan, dus daar hebben we gewoon kwaliteit nodig.

Heb je hem wel eens zien spelen? Zijn statistieken zijn natuurlijk wel meer dan alleen redelijk voor bij een club als Sparta. Hij zou sowieso niet misstaan bij een subtopper. Talenten in de spits hebben we genoeg. Juist kan zo'n goedkope tijdelijke kracht heel nuttig zijn. Dat geeft jonge talenten wat meer de tijd. Iemand als Unuvar heeft er niets aan als hij moet invallen bij het eerste en daardoor maar weinig volledige wedstrijden in Jong Ajax kan spelen.

Bij iedere transfer is het afwachten of een speler aanhaakt, of de klik er is en of hij het vaak hogere niveau aankan. Bij Lauritsen twijfel ik er niet over dat hij in elk geval genoeg is om voor weinig geld een goede stand-in of invaller te zijn op zijn minst. Voor dat laatste sta jij ook wel open als ik het zo lees.

Dat Lauritsen er nog nooit meer dan 15 heeft gemaakt in een seizoen is ook niet zo gek als je ziet voor welke clubs hij heeft gespeeld. Als spits ben je nu eenmaal heel erg afhankelijk van de aanvoer. Daardoor heeft Dolberg ook lang niet zoveel gescoord als hij zou kunnen.

Als Lauritsen over zou komen dan zal hij echt niet tot de grootverdieners behoren. Die investering zal dus behoorlijk meevallen. Als hij de directe vervanger is van Weghorst dan ga je er financieel op vooruit. Ik vind hem ook een wat betere voetballer en afmaker vooral.

We willen allemaal dat er, net zoals onder Farioli, harder getraind wordt en meer intensiteit en arbeid van de spelers verlangd wordt. Tegelijkertijd heerst er kennelijk de gedachte dat je er dan wel bent met Dolberg, wat jeugd en een goedkope pinchhitter.

Dolberg is blessuregevoelig en heeft weinig energie. Misschien ligt het aan zijn ziekte, maar die kan al dat gevraagde niet opbrengen. Je moet hem dan in een 60-30 constructie zetten waarbij de ene keer hij en de andere keer de concurrent 60 minuten speelt en bidden dat ie dat volhoudt. Die concurrent moet van een zeer serieus niveau zijn en Lauritsen valt dan af. Zelf heb ik m nooit bewust gezien, maar scouts van grotere clubs dan Sparta wel. Als zij hem al die jaren niet genomen hebben, ga ik er vanuit dat dat een reden heeft.

+1/-0

Balans herstellen / creeren is het belangrijkste natuurlijk. Aankopen zijn sterk afhankelijk van wie je kunt verkopen en wie niet. En natuurlijk waar we dit seizoen eindigen. Het is nu logisch met Garcia dat we hopen met de laatste 8 potjes er iets van 18-20 punten uit te peuren. Dat zou genoeg moeten zijn voor de tweede plek - hopelijk.

Het zal niet meevallen, want we hebben eigenlijk weinig logisch beleid gezien in de laatste maanden. Waarschijnlijk ben je zelfs het beste af met 1 of 2 gerichte, dure, ervaren aankopen. Hopen dat die niet na 10 minuten hun kruisband afscheuren en de rest met jeugd aan te vullen. Want, neem de spitspositie. Dolberg heb ik twijfels over zijn fitheid en intensiteit. Maar je kunt nu niet nog een keer voor 15M een spits gaan kopen en die dan op het bankje zetten. Konadu komt gewoon zwaar tekort, zowel voetballend als scorend. En verder heb je niet zoveel opties. Dan moet je geluk hebben met een buitenkansje, maar die zijn ook zelfzaam.

Maar op een of andere manier moet er gewoon heel veel kwaliteit binnenkomen, die ook nog jeugdspelers beter laat spelen waardoor die doorbreken.

+2/-0

Derk Johanssen schreef op 13 maart 2026 om 10:10:

Dolberg heb ik twijfels over zijn fitheid en intensiteit. Maar je kunt nu niet nog een keer voor 15M een spits gaan kopen en die dan op het bankje zetten. Konadu komt gewoon zwaar tekort, zowel voetballend als scorend. En verder heb je niet zoveel opties.

Dat is dan toch volstrekt onvoldoende voor een club als Ajax? Los van hoe je verder wil met Ajax, als Dolberg je enige serieuze spits is en hij aakt 3 September zwaar geblesseerd, wat dan?

Versterking in de spits is niet optioneel. En dan heb ik het niet over het kaliber Lauritsen.

+1/-0

ElSimao2 schreef op 13 maart 2026 om 10:55:

Dolberg heb ik twijfels over zijn fitheid en intensiteit. Maar je kunt nu niet nog een keer voor 15M een spits gaan kopen en die dan op het bankje zetten. Konadu komt gewoon zwaar tekort, zowel voetballend als scorend. En verder heb je niet zoveel opties.

Dat is dan toch volstrekt onvoldoende voor een club als Ajax? Los van hoe je verder wil met Ajax, als Dolberg je enige serieuze spits is en hij aakt 3 September zwaar geblesseerd, wat dan?

Versterking in de spits is niet optioneel. En dan heb ik het niet over het kaliber Lauritsen.

Dit kun je in principe natuurlijk over elke positie stellen. Als Baas je enige serieuze LCV is en hij raakt 3 september zwaar geblesseerd, wat dan?

Ik denk dat de eerste prio is dat we de basiself op orde krijgen. Dat betekent: nieuwe doelman en nieuwe linksback. Dat budget is er alleen als we CL halen, dus men mag aan de bak. Als we geen CL halen, zul je eerst moeten verkopen om überhaupt iets te kunnen.

+3/-0

Sevic schreef op 13 maart 2026 om 11:05:
Dit kun je in principe natuurlijk over elke positie stellen. Als Baas je enige serieuze LCV is en hij raakt 3 september zwaar geblesseerd, wat dan?

Bij een LCV kun je dan een RCV er neer zetten. Niet ideaal wellicht, maar te doen.

Nog beter is het om niet in die situatie te komen en voor het seizoen begint gewoon een dubbele A-bezetting op die positie te hebben.

Ik denk dat de eerste prio is dat we de basiself op orde krijgen. Dat betekent: nieuwe doelman en nieuwe linksback. Dat budget is er alleen als we CL halen, dus men mag aan de bak. Als we geen CL halen, zul je eerst moeten verkopen om überhaupt iets te kunnen.

Wb linksback: Janse en Kaplan komen terug. Je zou hen LCV kunnen maken en Baas op linksback kunnen zetten. Of Tomiyasu daarvoor optrainen. Uiteraard is Jetten er ook nog. De linksback positie moet mijns inziens intern worden ingevuld.

Voor een keeper moeten we wel geld uittrekken, maar daar tegenover hoop ik op verkopen van Sutalo, Itakura, Akpom en mogelijk ook Godts. De spitspositie is dan een van de eersten die naar mijn mening daarna aangepakt moet worden.

De speelkalenders worden voller en voller. Het is simpelweg niet te doen om daar de volle intensiteit in te leggen als je niet minimaal op iedere positie dubbel bezet bent met serieuze opties. Dat was een hele duidelijke les van Farioli waar nu makkelijk overheen gefietst wordt. Men wil wel de resultaten van zijn aanpak, maar denkt te kunnen beknibbelen op de randvoorwaarden die dat uberhaubt mogelijk gemaakt hebben.

+2/-0

Het halen van Lauritsen kent zowel voor- als nadelen. Hij heeft in 4 seizoenen Sparta, 4 Eredivisie-wedstrijden gemist dankzij 4 verschillende, korte blessures; viel 6maal in waarin hij 2maal scoorde; de rest allemaal basis en best vaak de volle 90 min. Ik geloof zoiets dat het is. Als je hem haalt, dan lijkt mij dit ook gewoon je 2e spits. Niet enkel 'pinchhitter'. Het geld je kwijt bent aan deze speler tevens het plekje in de selectie gaat ten koste van een jongere speler die wél de komende jaren door kan groeien naar een hoog niveau. Met Lauritsen heb je 'hopelijk' een spits die nét aan goed genoeg is om 2e spits te zijn. Wetende dat Dolberg wél blessuregevoelig is, gaat Lauritsen ook vaak in de basis staan. Je kunt ergere transfers maken, maar dit is niet de beste. Ik hoop dat een jonger iemand die vroeg of laat 'Dolberg doet vergeten' wordt aangetrokken, om zo écht goed te investeren. Niet dat Dolberg de status van die citaat daadwerkelijk heeft verdiend. Dolberg is onnodig duur, maar dat moet niet betekenen dat hij sowieso basis moet staan. Hij en een ander moeten het samen uitvechten. Ik zou het niet erg vinden als voor hem nog een club komt.

+2/-0

Baas, Janse, Kaplan, Verschuren doet het zelfs goed op die plek. Kon je geen beter voorbeeld bedenken? Ook Itakura speelt daar weleens. Dit toont eerder aan dat we al een x aantal posities hebben die dubbelbezet zijn en dát moet het streven zijn: een gezonde 23-koppige A-selectie met een interessant JA daarachter. De doelman en backs posities moeten beter, ja. Maar je kunt meer dan dat in 1 zomer bereiken. En er moeten ook veel spelers vertrekken. Veel te veel die hier niks (meer) te zoeken hebben!

+1/-0

Kiki schreef op 13 maart 2026 om 12:05:

Baas, Janse, Kaplan, Verschuren doet het zelfs goed op die plek. Kon je geen beter voorbeeld bedenken? Ook Itakura speelt daar weleens. Dit toont eerder aan dat we al een x aantal posities hebben die dubbelbezet zijn en dát moet het streven zijn: een gezonde 23-koppige A-selectie met een interessant JA daarachter. De doelman en backs posities moeten beter, ja. Maar je kunt meer dan dat in 1 zomer bereiken. En er moeten ook veel spelers vertrekken. Veel te veel die hier niks (meer) te zoeken hebben!

Waar het mij om gaat is dat we niet moeten doen alsof de spitspositie heiliger is dan andere posities. We vinden het geen probleem om Janse en Bouwman als backup centraal achterin te hebben, maar in de spits kan dat dan bijvoorbeeld niet Rijkhoff zijn (die, eerlijk is eerlijk, een uitstekend seizoen doormaakt). Nee, op die positie moet er weer een aankoop komen want we hebben 'twee A-opties' nodig.

Ondertussen spelen we op rechtsbuiten al het hele seizoen met noodverbanden en hebben we alleen een 19-jarige specialist die zijn basisdebuut nog moet maken en een half invalide veteraan die korting krijgt als ie naar het zwembad gaat.

Ik ben helemaal voor dubbele bezetting op elke positie, maar de focus op de spitspositie deel ik niet zo. Er zijn wel andere posities waar ik meer bedenkingen bij heb. We kunnen vanuit JA werkelijk een heel blik spitsen open trekken ondertussen. Zou onzinnig zijn om daar nu te gaan investeren.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 297 pagina's: 1 2 3 4 ... 292 293 294 295 296 297

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.