Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.

Deze normale topic is open en bestaat uit 252 pagina's: 1 2 3 4 ... 247 248 249 250 251 252

Ik zie graag Maxwell of Jordi Cruijff als TD komen, 2 kandidaten die een Ajax verleden hebben en ook ervaring hebben in deze functie.

+2/-0

Vergeet Reverson niet.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 13 november 2025 om 11:14:

Ik zie graag Maxwell of Jordi Cruijff als TD komen, 2 kandidaten die een Ajax verleden hebben en ook ervaring hebben in deze functie.

Maxwell is assistent bij PSG en heeft dus geen ervaring als eindverantwoordelijke, heeft geen track-record en niemand weet wat zijn visie is.

Jordi is voor een weinig serieuze pret-carriere als bestuurder gegaan. Dat mag, maar niemand zou op zijn naam komen als hij niet de zoon van was.

Gaat echter helemaal nergens over dit, amico.

+1/-0

Als je puur kijkt naar de contracten wie allemaal nog meerjarig zijn, inclusief een aantal noemenswaardige jeugdspelers:

Joeri Heerkens
Paul Reverson
Charlie Setford

Josip Sutalo
Youri Baas
Ko Itakura
Aaron Bouwman
Owen Wijndal
Anton Gaaei
Lucas Rosa
Gerald Alders
Gastón Ávila
Ahmetcan Kaplan
Dies Janse
Tristan Gooijer
Nick Verschuren
Marvyn Muzungu

Jorthy Mokio
Sivert Mannsverk
Kenneth Taylor
Youri Regeer
Kian Fitz-Jim
Davy Klaassen
Branco van den Boomen
Sean Steur
Oscar Gloukh
Rayane Bounida
Mark Verkuijl
Jinairo Johnson

Mika Godts
Raúl Moro
Oliver Edvardsen
Steven Berghuis
Kasper Dolberg
Don-Angelo Konadu
Amourricho Van Axel Dongen
Chuba Akpom
Jan Faberski
Emre Ünüvar
Pharell Nash
Kayden Wolff

Spelers als Jetten en el Hani hebben een aflopend contract, dus graag verlengen!

Een hele mengelmoes! Natuurlijk moet je een aantal contracten verlengen, met de hoop dat je de mindere Goden kwijt kunt raken. Zoals Sevic terecht zegt, is de doelman-positie prioriteit, tenzij Kroes zijn plan tot volle wasdom komt: 1 seizoen Jaros, daarna Heerkens. Nu met Pasveer op goal wordt daar sowieso al vrij snel van afgeweken.

Verder nog altijd een overvloed aan linksbuitens, aangezien ook bij de jeugd daar veel aankomt. Enkel Faberski komt eraan op rechtsbuiten en allicht O'Niel.

Een groot probleem is middelmaat halen dat vaak al op leeftijd is. Vastzitten aan spelers als Rosa, Wijndal, Van den Boomen, Akpom en Ávila helpt niet mee. Tevens nog altijd belachelijk dat Berghuis erbij zit dankzij een nieuw meerjarig contract; hetzelfde geldt voor Klaassen, maar iets minder belachelijk. Ook op het verkeerde moment de verkeerde jeugdspeler een goed langdurig contract aanbieden is een aandachtspunt, zoals bij een extreem blessuregevoelige speler genaamd Van Axel Dongen.

+1/-0

Mie Toe schreef op 13 november 2025 om 11:39:

Vergeet Reverson niet.

Het is lastig inschatten of die nu boven of onder Heerkens staat qua ontwikkeling.

Idealiter heb je:
- een duidelijke 1e doelman
- een talent
- een ervaren doelman die niet zeikt dat ie op de bank zit

Of het nu Reverson of Heerkens wordt, maakt me niet zoveel uit, maar naast die twee heb je in mijn ogen dus sowieso zowel een eerste doelman als die ervaren gozer nodig.

+1/-0

Sevic schreef op 13 november 2025 om 11:01:

BertjeK schreef op 13 november 2025 om 10:51:

Als ik dit rijtje zo zie, springen de tranen in mijn ogen...

Joeri Heerkens

Youri Baas
Ko Itakura
Aaron Bouwman*
Anton Gaaei
Gerald Alders
Gastón Ávila
Dies Janse

Jorthy Mokio*
Sivert Mannsverk
Youri Regeer
Kian Fitz-Jim*
Davy Klaassen*
Sean Steur
Oscar Gloukh
Rayane Bounida

Mika Godts
Raúl Moro
Oliver Edvardsen
Steven Berghuis*
Kasper Dolberg
Wout Weghorst / Chuba Akpom
Don-Angelo Konadu

Ja, daar zitten geen Frenkies en Dusans tussen nee.

We moeten ook realistisch zijn en accepteren dat we meerdere jaren nodig hebben om de selectie weer op niveau te krijgen. Op z'n Mislintats in één window een heel nieuw elftal willen kopen, leidt tot niets dan chaos. Bovendien is daar geen budget voor.

Kleine stapjes, gerichte aankopen, jeugd ontwikkelen en vermogen opbouwen. En een trainer selecteren die bij dat proces past, heel belangrijk.

Je hebt gelijk dat we niet zoveel mogelijkheden hebben, maar ik zie deze weg ook niet naar Rome leiden. Het inzetten van jeugd is nobel, maar we moeten realistisch zijn. Die mensen staan laatste in de KKD, dus ik verwacht niet dat er veel zijn die in het eerste een toegevoegde waarde hebben. Konadu en Faberski hebben nu al geen contributies, maar in Ajax 1 gaat dat anders worden?

Vooral dat middenveld kan naar mijn mening echt niet. Dat wordt echt op ieder niveau aangepakt. Daarnaast heb ik twijfels bij al deze "grote talenten". Bouwman en Steur zijn op deze leeftijd veel minder ver dan de Ligt en Eriksen. Tuurlijk, soms ontwikkelen spelers zich langzamer om uiteindelijk een hoog niveau te halen, zoals FdJ, maar om het daar altijd aan op te hangen is wellicht ook wat optimistisch.

Kroes heeft veel geld over de balk gegooid met aankopen als Moro (goede leeftijd, kan er niks van) en spelers als Dolberg en Itakura (gigantische investeringen, geen restwaarde, op zijn best redelijke spelers). Wellicht kunnen we dus niet heel veel anders dan dit, dat realiseer ik me ook wel.

+2/-0

ElSimao2 schreef op 13 november 2025 om 12:02:

Kroes heeft veel geld over de balk gegooid met aankopen als Moro (goede leeftijd, kan er niks van) en spelers als Dolberg en Itakura (gigantische investeringen, geen restwaarde, op zijn best redelijke spelers). Wellicht kunnen we dus niet heel veel anders dan dit, dat realiseer ik me ook wel.

Dit is het hele verhaal. We konden na de verkoop van Hato ongeveer 20 miljoen uitgeven en dat hebben we in deze twee spelers gestoken. Dat geld is dus weg.

Als je kijkt naar wat er nog te verkopen valt (en waar je ook afscheid van moet gaan nemen gezien de contractsituatie) dan leveren alleen Taylor en Sutalo mogelijk nog wat op komende zomer. Taylor maar een eenjarig contract dus dat wordt de aanbieding van de week. Als je die twee samen voor 40, 45 miljoen kunt wegzetten, doe je het goed, denk ik. Op Sutalo moet je nog een kleine 10 miljoen afschrijven, dat gaat er dus al af. Als je van het restant 40-50 procent kunt herinvesteren praat je over iets van 15 miljoen. Wetende dat je je complete keepersgilde op orde moet brengen heb je daar dan al je budget wel voor nodig.

Tenzij er onverwachte dingen gebeuren (Godts die op 20 goals eindigt en Roma dat ineens 50 miljoen biedt of zo) is dit de realiteit en moeten we heel goed naar de jeugdopleiding kijken, of JA nu 1e of 18e staat. Kroes heeft twee jaar lang jonge spelers gedumpt en oude meuk teruggehaald en verlengd. Nou, tel uit je winst.

+2/-0

Sevic schreef op 13 november 2025 om 12:10:

ElSimao2 schreef op 13 november 2025 om 12:02:

Dit is het hele verhaal. We konden na de verkoop van Hato ongeveer 20 miljoen uitgeven en dat hebben we in deze twee spelers gestoken. Dat geld is dus weg.

Als je kijkt naar wat er nog te verkopen valt (en waar je ook afscheid van moet gaan nemen gezien de contractsituatie) dan leveren alleen Taylor en Sutalo mogelijk nog wat op komende zomer. Taylor maar een eenjarig contract dus dat wordt de aanbieding van de week. Als je die twee samen voor 40, 45 miljoen kunt wegzetten, doe je het goed, denk ik. Op Sutalo moet je nog een kleine 10 miljoen afschrijven, dat gaat er dus al af. Als je van het restant 40-50 procent kunt herinvesteren praat je over iets van 15 miljoen. Wetende dat je je complete keepersgilde op orde moet brengen heb je daar dan al je budget wel voor nodig.

Tenzij er onverwachte dingen gebeuren (Godts die op 20 goals eindigt en Roma dat ineens 50 miljoen biedt of zo) is dit de realiteit en moeten we heel goed naar de jeugdopleiding kijken, of JA nu 1e of 18e staat. Kroes heeft twee jaar lang jonge spelers gedumpt en oude meuk teruggehaald en verlengd. Nou, tel uit je winst.

Taylor hebben we na vorig seizoen voor 30-35M in de markt gezet maar dat is nergens serieus genomen. Na dit seizoen heeft hij nog maar een 1-jarig contract, is hij inmiddels 23 na een zeer stroef seizoen met weinig contributies en zit hij niet bij Oranje. Zou een Brentford met 8M op de stoep staan I would sign on the line which is dotted.

Bij Sutalo hebben we nog het WK als ijzer in het vuur, maar als ie daar niet opvallend presteert moeten we er ook niet teveel van verwachten. Na 3 seizoenen heeft ie het dan nog bijzonder zwaar in de Eredivisie, zal het echec in de CL hem nog zwaarder aangerekend worden dan Taylor en is hij inmiddels 26. Wil Lazio Roma dan 15M overmaken is het niks anders dan "Si" en "Grazie mille" en ga ik overwegen om Jupiter te vereren.

Met andere woorden, meer dan 25M voor deze jongens zou ik al heel veel vinden.

+1/-0

Sevic schreef op 13 november 2025 om 12:01:

Mie Toe schreef op 13 november 2025 om 11:39:

Vergeet Reverson niet.

Het is lastig inschatten of die nu boven of onder Heerkens staat qua ontwikkeling.

Idealiter heb je:
- een duidelijke 1e doelman
- een talent
- een ervaren doelman die niet zeikt dat ie op de bank zit

Of het nu Reverson of Heerkens wordt, maakt me niet zoveel uit, maar naast die twee heb je in mijn ogen dus sowieso zowel een eerste doelman als die ervaren gozer nodig.

Ja, dat ziet er best goed uit. Eventueel kan je het talent verhuren en twee ervaren doelmannen op de bank zetten, maar dat terzijde. Als we afgelopen zomer afscheid namen van Pasveer en zodoende een andere ervaren doelman hadden gehaald, tevens Ramaj niet wegdeden, kon je dit seizoen ingaan met:

1 Ramaj
2 Reverson en/of alsnog Heerkens
3 ervaren doelman (transfervrij)

Het had zó~veel makkelijk gekund dan op Kroescontrol gaan rijden!

+1/-0

Maxwell hands down, zegt mijn gevoel. Ik heb een heel goed gevoel bij hem. PSG is geen kleine club en hij is dikke maatjes met Zlatan. Uitstekende linksback geweest. Hij straalt iets goeds en professioneels uit. Jordi heeft met Barça natuurlijk ook geen kleine club en zijn naam mee, maar dat kan ook een nadeel zijn als dit betekent dat hij daardoor het verder schopt dan zonder die naam en we hebben sowieso iemand nodig wie heel erg sterk in zijn schoenen staat en weet wat hij doet. Xavi als trainer en Jordi als TD kan overigens een interessante combo zijn, maar é§n van beiden kan natuurlijk ook. Sowieso twee namen waar ik vrolijker van word dan dat ik ooit heb gedaan met Alex effing Kroes.

+3/-1

Je zou denken dat na alle problemen ermee onze fanschare eens afscheid neemt van het "Ajax-DNA" argument. Niks is echter minder waar. In plaats van bewezen resultaten zoekt men weer iemand waar men vertrouwd mee is.

+4/-0

ElSimao2 schreef op 13 november 2025 om 14:03:

Je zou denken dat na alle problemen ermee onze fanschare eens afscheid neemt van het "Ajax-DNA" argument. Niks is echter minder waar. In plaats van bewezen resultaten zoekt men weer iemand waar men vertrouwd mee is.

Ik had laatst een stukadoor nodig dus ik heb m'n oude studiemaatje gevraagd want die kon altijd zo goed koken en die ken ik goed. M'n muren zien er nu niet uit, heel gek.

+3/-0

Sevic schreef op 13 november 2025 om 14:06:

ElSimao2 schreef op 13 november 2025 om 14:03:

Ik had laatst een stukadoor nodig dus ik heb m'n oude studiemaatje gevraagd want die kon altijd zo goed koken en die ken ik goed. M'n muren zien er nu niet uit, heel gek.

Straalt hij wel iets goeds uit en heeft hij toffe vrienden? Zo niet ligt het misschien daaraan.

+1/-0

Kiki schreef op 13 november 2025 om 13:59:

Xavi als trainer en Jordi als TD kan overigens een interessante combo zijn, maar é§n van beiden kan natuurlijk ook. Sowieso twee namen waar ik vrolijker van word dan dat ik ooit heb gedaan met Alex effing Kroes.

Ik opperde ergens anders al dat Ajax eigenlijk een TD-trainer-combo moet aanstellen. Zoiets als Jordi/Xavi of Maxwell/iemand. Dat zorgt voor veel meer stabiliteit. Daarom ook het liefst buitenstaanders.

+2/-0

De 46-jarige Sebastian Schindzielorz is ontslagen als Technisch Directeur bij VfL Wolfsburg. Dit betekent dat hij beschikbaar is om Alex Kroes op te volgen.

+1/-0

Mie Toe schreef op 13 november 2025 om 16:02:

Xavi als trainer en Jordi als TD kan overigens een interessante combo zijn, maar é§n van beiden kan natuurlijk ook. Sowieso twee namen waar ik vrolijker van word dan dat ik ooit heb gedaan met Alex effing Kroes.

Ik opperde ergens anders al dat Ajax eigenlijk een TD-trainer-combo moet aanstellen. Zoiets als Jordi/Xavi of Maxwell/iemand. Dat zorgt voor veel meer stabiliteit. Daarom ook het liefst buitenstaanders.

Tadic als speler-coach-TD-technisch lid van de RvC! Gegarandeerd geen tijdrovende vertraging meer in de besluitvorming :D

+2/-0

Sjakie Meulemans schreef op 13 november 2025 om 16:08:

De 46-jarige Sebastian Schindzielorz is ontslagen als Technisch Directeur bij VfL Wolfsburg. Dit betekent dat hij beschikbaar is om Alex Kroes op te volgen.

Laten we die samen met Simonis aanstellen. Hebben beide al bewezen dat ze er samen een teringzooi van maken.

+5/-0

Mie Toe schreef op 13 november 2025 om 16:02:

Het probleem daarmee is dat je een TD dan opzadelt met een trainer die hij niet heeft aangesteld. Als die 2 niet op 1 lijn liggen, heb je daar meteen al een probleem mee dat je niet zou hebben als een capabele TD zelf iemand selecteert die zijn visie deelt. Wie komt er in jouw idee dan met de nieuwe trainer? Menno Geelen ofzo?

+1/-0

Als je een 'combo' haalt, haal dan een combo die bewezen effectief is. De enige die ik dan op m'n netvlies heb, is het duo van Strasbourg: Rosenior en De Maesschalck. De vraag is echter in hoeverre die op de achtergrond op de loonlijst van Chelsea staan, want dan kun je het vergeten verder.

+3/-0

ElSimao2 schreef op 13 november 2025 om 16:32:

Het probleem daarmee is dat je een TD dan opzadelt met een trainer die hij niet heeft aangesteld. Als die 2 niet op 1 lijn liggen, heb je daar meteen al een probleem mee dat je niet zou hebben als een capabele TD zelf iemand selecteert die zijn visie deelt.

Uiteraard. Ze moeten elkaar al kennen en goed met elkaar overweg kunnen. Jordi/Xavi bijvoorbeeld, of Maxwell/Chivu (ik noem maar wat). Zoals ik al zei, ik kan niet zo snel namen van duo's uit m'n mouw schudden.

Kijk, Simonis en die TD van Wolfsburg zou een idee zijn (samen revanche nemen bij Ajax), ware het niet dat ze nauwelijks met elkaar gewerkt hebben, en elkaar misschien al niet zo mogen.

Ik heb soms wel eens stoute fantasieën over een Mislintat/Farioli-combo, der Diamantauge en il Diamantista... :P ;B

+2/-1

Deze normale topic is open en bestaat uit 252 pagina's: 1 2 3 4 ... 247 248 249 250 251 252

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.