Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.

Deze normale topic is open en bestaat uit 233 pagina's: 1 2 3 4 ... 228 229 230 231 232 233

open/sluit de onderstaande quote:

Sjakie Meulemans schreef op 06 augustus 2025 om 21:35:

In het verleden wist Ajax o.a. de volgende centrale verdedigers aan te trekken: Wim Jansen, Leo van Veen, Walter Meeuws, Ronald Spelbos, Hans Werdekker, Peter Larsson, Jaap Stam, Christian Chivu, Horst Blankenburg, Velobir Vasovic, Piet Wijnberg, Kees Zwamborn, Perr Schuurs, Márcio Santos, Mariano Juan, Sunday Oliseh, Oleguer, Niklas Moisander, Mike van der Hoorn, Samuel Kuffour en André Ooijer.

Wordt Ko Itakura of Jeremain St. Juste de volgende?

Ik kies Chivu! Was ook "bijna" onze trainer geworden. Hoewel, Heitinga... hoe erg kon Chivu geweest zijn?

Itakura is dan wel duurder dan St. Juste, maar ik vraag me af hoe blij je met St. Juste moet zijn. Je krijgt waarvoor je betaalt. Niet altijd in het voetbal, maar soms wel.

+1/-0

Ajax en Mönchengladbach zouden het al eens zijn over een transfersom van 10 miljoen euro voor Ko Itakura. Er zou nu nog gesproken worden over 1 tot 3 miljoen euro aan bonussen. Wellicht kunnen we vandaag al witte rook verwachten.

+1/-0

Patrick Berg van Bodo/Glimt wordt ook genoemd als optie voor 6.

+1/-0

Patrick Berg zou ik graag zien als onze nieuwe 6. Aanvoerder met veel ervaring. Een belangrijke schakel in het goed presterende Bodø/Glimt. Ajax lijkt ook nog altijd in gesprek te zijn omtrent Itakura.

+1/-0

Patrick Berg lijkt me niks. Is bijna 28 met alleen ervaring in de matige Noorse competitie. Heeft een korte tijd in Frankrijk gespeeld, maar dat werd geen succes en ging na 17 wedstrijden snel terug naar zijn geboortestad.

Typische local hero die niet meteen geschikt is voor een hoger niveau.

+1/-0

ElSimao2 schreef op 07 augustus 2025 om 10:42:

Patrick Berg lijkt me niks. Is bijna 28 met alleen ervaring in de matige Noorse competitie. Heeft een korte tijd in Frankrijk gespeeld, maar dat werd geen succes en ging na 17 wedstrijden snel terug naar zijn geboortestad.

Daarnaast ook een speler waarbij elke geïnvesteerde euro definitief weg is.

Met Jaros, Wijndal, Klaassen, Berghuis, Traoré, Weghorst en wellicht Edvardsen hebben we al ontzettend veel potentiële basisspelers die ons nooit veel geld op gaan leveren en die dus geen waarde voor de club creëren als je ze (veel) laat spelen. Ik vind om die reden dat elke speler die je nu koopt, een speler moet zijn die wél in waarde kan toenemen en in de toekomst geld kan opleveren. Zonder transfers draaien we operationeel verlies, je zult simpelweg 7/8/9 basisspelers moeten hebben die in de toekomst knaken kunnen opleveren, anders knijp je je eigen levensader af.

Van de huidige potentiële basisspelers zie ik momenteel alleen Gloukh, Taylor, Sutalo en mogelijk Moro als toekomstige cashcows. Misschien komen Godts, Gaaei en Baas daar nog bij, maar dan moet er nog wel heel wat gebeuren. Onze nieuwe 6 en eventuele nieuwe spits moeten echt spelers worden die waarde creëren voor de club, vind ik.

Itakura vind ik om deze reden ook een onverstandige aankoop. En Patrick Berg dus ook.

+2/-0

Sevic schreef op 07 augustus 2025 om 10:52:

Van de huidige potentiële basisspeles zie ik momenteel alleen Gloukh, Taylor, Sutalo en mogelijk Moro als toekomstige cashcows. Misschien komen Godts, Gaaei en Baas daar nog bij, maar dan moet er nog wel heel wat gebeuren. Onze nieuwe 6 en eventuele nieuwe spits moeten echt spelers worden die waarde creëren voor de club, vind ik.

Mokio hoort ook in dat lijstje thuis.

+2/-0

Kiki schreef op 07 augustus 2025 om 10:55:

Van de huidige potentiële basisspeles zie ik momenteel alleen Gloukh, Taylor, Sutalo en mogelijk Moro als toekomstige cashcows. Misschien komen Godts, Gaaei en Baas daar nog bij, maar dan moet er nog wel heel wat gebeuren. Onze nieuwe 6 en eventuele nieuwe spits moeten echt spelers worden die waarde creëren voor de club, vind ik.

Eens, maar die moet eerst maar eens zien dat hij een basisplaats verovert. Ik ging even uit van spelers die ofwel al een tijdje basisspeler zijn (geweest), of voor een dusdanig bedrag zijn gekomen dat je mag verwachten dat ze voor de basis zijn gehaald.

Kijk, Bounida en Bouwman kunnen in theorie ook veel geld opleveren, maar zorg eerst maar eens dat je er tussen komt.

Waar het mij om gaat, is dat als je 11 basisspelers opstelt, je eigenlijk minimaal op een positie of 7 à 8 aan waardecreatie wilt doen. In ons team van 18/19 was dat niet anders. Op Blind, Tadic, Schöne en wellicht Nico na waren dat allemaal spelers in een leeftijdscategorie dat ze in waarde zouden toenemen bij goede prestaties. Bij Neres, Dolberg, Van de Beek, Ziyech, De Jong en De Ligt is dat ook gelukt. Bij Mazraoui en Onana niet, dus dat risico moet je ook nog incalculeren.

Als wij straks met maar 4 spelers zouden spelen die potentieel veel geld opleveren in de toekomst, en je hebt dan ook nog 2 gevalletjes waarbij het door allerlei omstandigheden niet lukt, dan drogen je transferinkomsten langzaam op. En kun je ook niet investeren.

We moeten richting die 8 basisspelers die veel waarde kunnen gaan vertegenwoordigen. Gaten in de basiself moet je nu met dergelijke spelers vullen. Selectieplanning heet dat.

+3/-0

Met Jaros, Wijndal, Klaassen, Berghuis, Traoré, Weghorst en wellicht Edvardsen hebben we al ontzettend veel potentiële basisspelers die ons nooit veel geld op gaan leveren en die dus geen waarde voor de club creëren als je ze (veel) laat spelen.

Mooi rijtje aan miskopen en contractverlengingen, stuk voor stuk op de naam van Kroes, op Wijndal na. Géénéén van deze spelers geeft mij een goed gevoel bij de gedachte om hem een vaste basisplaats te geven.

+2/-0

Sevic schreef op 07 augustus 2025 om 11:01:

Kiki schreef op 07 augustus 2025 om 10:55:

We moeten richting die 8 basisspelers die veel waarde kunnen gaan vertegenwoordigen. Gaten in de basiself moet je nu met dergelijke spelers vullen. Selectieplanning heet dat.

Selectieplanning ontbrak tijdens Kroes zijn 1e seizoen bij ons. Weghorst, Klaassen, Traoré, Berghuis, Rosa, Rugani en Edvardsen zijn allemaal spelers wie aangetrokken zijn door en/of een nieuw contract hebben gekregen van Kroes. Nu zit je aan ze vast (op Rugani na), net als nog altijd een aantal Mislintat-aanwinsten zoals Van den Boomen.

Deze zomer komt Kroes voor het eerst met goede aankopen, sinds het aantrekken van Mokio. Gloukh is een geweldige deal en ik denk ook dat Moro een goede aanwinst is. Godts is natuurlijk de ideale stand-in voor Moro. Dan was het halen van Edvardsen geen goede selectieplanning. Traoré, Weghorst en Berghuis ook niet, aangezien de spits- en rechtsbuiten-posities nu bedroevend ingericht zijn. Als o.a. Berghuis en Klaassen nu in de weg staan volgens sommigen om niet een goede, ervaren 6 te halen met leiderschap, dan is dat één van de vele negatieve gevolgen van de slechte selectieplanning van door de jaren heen.

Dit bericht is gewijzigd op 7 augustus 2025, 12:08:04.

+4/-0

Daarnaast ook een speler waarbij elke geïnvesteerde euro definitief weg is.

Met Jaros, Wijndal, Klaassen, Berghuis, Traoré, Weghorst en wellicht Edvardsen hebben we al ontzettend veel potentiële basisspelers die ons nooit veel geld op gaan leveren en die dus geen waarde voor de club creëren als je ze (veel) laat spelen. Ik vind om die reden dat elke speler die je nu koopt, een speler moet zijn die wél in waarde kan toenemen en in de toekomst geld kan opleveren. Zonder transfers draaien we operationeel verlies, je zult simpelweg 7/8/9 basisspelers moeten hebben die in de toekomst knaken kunnen opleveren, anders knijp je je eigen levensader af.

Van de huidige potentiële basisspelers zie ik momenteel alleen Gloukh, Taylor, Sutalo en mogelijk Moro als toekomstige cashcows. Misschien komen Godts, Gaaei en Baas daar nog bij, maar dan moet er nog wel heel wat gebeuren. Onze nieuwe 6 en eventuele nieuwe spits moeten echt spelers worden die waarde creëren voor de club, vind ik.

Itakura vind ik om deze reden ook een onverstandige aankoop. En Patrick Berg dus ook.

In principe mee eens, echter denk ik dat sportief succes de belangrijkste variable is om financieel beter te worden. Dit in directe zin met plaatsing CL maar ook in indirecte zin omdat spelers dan weer meer waard worden. Als we zodoende een goede 6 kunnen halen vind ik het geen probleem als ie bijvoorbeeld eind 20 is.

Eens met de observatie dat er weinig kapitaal op het veld staat. Sutalo, Moro en Taylor gaan denk ik maximaal voor 25M-30M weg if that en Gloukh heeft alles nog te bewijzen.

+2/-0

Haller heeft zijn contract ontbonden bij Borussia Dortmund.
Zou hij nog mee kunnen bij Ajax?

+2/-0

spelbos schreef op 07 augustus 2025 om 13:55:

Haller heeft zijn contract ontbonden bij Borussia Dortmund.
Zou hij nog mee kunnen bij Ajax?

Bij Utrecht kon hij afgelopen seizoen al niet meer mee. We hebben al genoeg vraagtekens in de spits onder contract staan.

+1/-0

Haller gaat naar Utrecht toe.

+1/-0

Sjakie Meulemans schreef op 07 augustus 2025 om 09:56:

Ajax en Mönchengladbach zouden het al eens zijn over een transfersom van 10 miljoen euro voor Ko Itakura. Er zou nu nog gesproken worden over 1 tot 3 miljoen euro aan bonussen. Wellicht kunnen we vandaag al witte rook verwachten.

Itakura zou morgen al de medische keuring hebben. 10,5 + 1,5 miljoen euro met 4 + 1 jaar contract. Na Sutalo wordt Itakura wel gelijk onze beste verdediger. Slim en ervaren, dus hopelijk komt dat onze defensie ten goede. Ik denk dat hij sportief gezien een goede aanwinst is, behalve dan dat ik het geld liever elders had geïnvesteerd.

+3/-0

Hij moet ook nog een werkvergunning krijgen dus zal hij vanaf volgend week mee kunnen trainen.

+1/-0

Hans Nijland vindt dat we een heel goede aankoop hebben gedaan met Itakura.

Maar goed, dat vond ie bij Bruno Silva en Rasmus Lindgren ook.

+1/-0

Sevic schreef op 07 augustus 2025 om 20:27:

Suárez niet?

+1/-0

Kiki schreef op 07 augustus 2025 om 20:29:

Suárez niet?

Daar ging een arbitragezaak aan vooraf dus in die periode zat Hans niet zo op de praatstoel.

+1/-0

Sevic schreef op 07 augustus 2025 om 20:48:

Kiki schreef op 07 augustus 2025 om 20:29:

Suárez niet?

Daar ging een arbitragezaak aan vooraf dus in die periode zat Hans niet zo op de praatstoel.

Dat kan ik mij nog herinneren. Ik was er blij mee! Suárez+Nevland!! We haalden de juiste speler van een prachtig duo.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 233 pagina's: 1 2 3 4 ... 228 229 230 231 232 233

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.