Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.

Deze normale topic is open en bestaat uit 230 pagina's: 1 2 3 4 ... 226 227 228 229 230

‘Het is niet eerlijk dat Ajax zoveel geld heeft gekregen voor een tiener die net komt kijken. Er moet gewoonweg wel sprake zijn van een complot. Was getekend, Calimero Philips’

+1/-0

Moro is geen optie op rechtsbuiten voor Heitinga. We zitten dus met drie linksbuitens van maximaal 26 jaar waarvan twee aankopen en aan de andere kant twee rechtsbuitens op hun retour welke beter zijn op een andere positie.

Klap in de nek!

+2/-0

Nieuws over huurtransfer Ajax-spits Chuba Akpom: fans reageren geschokt op 'krankzinnig' detail

Voetbal International en De Telegraaf hebben nieuwe details bekendgemaakt over de huurtransfer van Chuba Akpom naar Birmingham City. De Amsterdammers moeten volgens Mike Verweij, journalist bij het laatstgenoemde medium, veertig procent van het 'krankzinnige' salaris van Akpom blijven doorbetalen.

Ondanks late inmenging van zijn oude ploeg Middlesbrough is de Engelse spits onderweg naar Birmingham om daar te spelen bij het naar de Championship gepromoveerde Birmingham City.

In zijn meest recente jaar in de tweede divisie van Engeland kroonde Akpom zich tot topscorer, alvorens hij de transfer naar de Eredivisie maakte. Nu bewandelt hij, in ieder geval tijdelijk, de omgekeerde weg.

Birmingham City heeft geen koopoptie in het contract opgenomen, maar móét de aanvaller overnemen als de club promoveert naar de Premier League. Daarvoor moet het dan acht miljoen euro overmaken naar Ajax, melden zowel Verweij als Tim van Duijn van VI.

"Dat bedrag loopt op tot tien miljoen euro als The Blues zich vervolgens op het hoogste niveau handhaven", voegt Verweij daar aan toe. De clubwatcher laat in een losstaande tweet zijn ongeloof blijken over het beleid van voormalig technisch directeur Sven Mislintat, die in het contract van al zijn twaalf aanwinsten vastlegde dat spelers een flinke salarisverhoging zouden ontvangen bij plaatsing voor Champions League-voetbal.

"Overigens krankzinnig dat Sven Mislintat dus Akpom (in zijn derde contractjaar) een salaris voorschotelde van 5 miljoen euro", aldus Verweij. ";Birmingham City neemt 60 procent van Akpoms salaris voor zijn rekening. De Raad van Commissarissen van Ajax stond erbij en keek ernaar."

Fans van Ajax reageren behoorlijk geschokt op het loonstrookje van de Engelsman. "Wat een geld. Ik kan er gewoon niet bij", schrijft één verbaasd. "Het is dat onze hele RvC van die tijd al weg is, maar vijf miljoen euro voor Akpom is pure oplichting. Die Mislintat is knettergek", oordeelt een ander.

Volgens de Ajax-Pravda zou Akpom een salaris van 5M hebben.

Capology houdt zijn salaris op 1,6M. Nou geloof ik best dat daar door CL-deelname die 50% bij komt, maat dan zit je op 2,4M. Teveel, daar niet van, maar hoe ze ineens bij 5M komen is mij een raadsel. Hier zou ik echt bewijs voor moeten zien om het te geloven.

Het lijkt mij een manier om Kroes uit de wind te houden na een matige deal.

+5/-0

Volgens Sky Deutschland zou Itakura een contract kunnen tekenen bij ons met een netto(!) jaarsalaris tussen de 2 en 3 miljoen.

Bruto kom je dan zo ongeveer uit op wat Henderson verdiende. Of Sky Deutschland roept maar wat / snapt het verschil tussen bruto en netto niet of Kroes is nu zelf ook van het padje af.

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 04 augustus 2025 om 11:57:

Volgens Sky Deutschland zou Itakura een contract kunnen tekenen bij ons met een netto(!) jaarsalaris tussen de 2 en 3 miljoen.

Bruto kom je dan zo ongeveer uit op wat Henderson verdiende. Of Sky Deutschland roept maar wat / snapt het verschil tussen bruto en netto niet of Kroes is nu zelf ook van het padje af.

Kroes was al van het padje af. Als hij Ko 2 miljoen netto aanbiedt, is hij zover van het padje af dat hij het pad niet eens meer kan zien.

"The line is a dot to you."

+4/-0

Antman gaat voor zo'n 6 miljoen euro naar Rangers toe (correctie: voor een bedrag dat kan oplopen tot 4 miljoen pond). Voor dat bedrag leek hij mij de juiste rechtsbuiten om in te investeren. Als je al het salaris optelt van de twee 2-jarige contracten welke Kroes heeft gegeven aan Berghuis en Traoré, hoe waardeloos ze zijn en niks meer waard zijn, dan betreurt mij dit enorm.

Ko Itakura moet 10 miljoen euro met bonussen gaan kosten. Gladbach weigert wat Ajax heeft geboden. Ik zeg: terugtrekken!

Dit bericht is gewijzigd op 4 augustus 2025, 20:28:57.

+1/-0

Sevic schreef op 04 augustus 2025 om 12:00:

ElSimao2 schreef op 04 augustus 2025 om 11:57:

Kroes was al van het padje af. Als hij Ko 2 miljoen netto aanbiedt, is hij zover van het padje af dat hij het pad niet eens meer kan zien.

"The line is a dot to you."

Dat zei Joey tegen Chandler!

Is Kroes Chandler? Alex Bing?

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 230 pagina's: 1 2 3 4 ... 226 227 228 229 230

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.