Forumreacties: 2.856
Reg.: 21 januari 2021
Favoriete opstelling: 4-3-3
Man van de Wedstrijd Ajax-Galatasaray: -
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 29 januari 2025 om 19:19:
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 29 januari 2025 om 18:27:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 29 januari 2025 om 18:20:
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 29 januari 2025 om 17:57:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 29 januari 2025 om 16:57:
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 29 januari 2025 om 16:29:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 29 januari 2025 om 16:17:
open/sluit de onderstaande quote:Derk Johanssen schreef op 29 januari 2025 om 15:00:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 29 januari 2025 om 13:48:
open/sluit de onderstaande quote:Derk Johanssen schreef op 29 januari 2025 om 13:27:
Ik vind de kritiek op Kroes ook wel makkelijk hoor.
Vorig jaar stond Steijn met al zijn jonge spelers laatste. Al die spelers die zijn gehaald met giga-salarissen en beloftes door Mislintat, die nu allemaal ter zijde worden geschoven alsof het niks is.En Kroes komt, ziet een gigantische salarislast en geen Champions League inkomsten.
Die moet al die overbodige rommel slijten. Wie hou je? Wie moet er weg? En hoe zorg je dat je nieuwe trainer resultaat gaat halen. Die afwegingen zijn niet makkelijk en wel makkelijk vanuit onze luie stoel.
Want wij roepen: doe Bounida maar. Maar sinds wanneer gaan we onze oren laten hangen naar een 18 jarig talentje dat al tonnen kreeg, en 2 jaar lang onzichtbaar in de jeugd rondliep en nu per ongeluk 4 goals maakt in 5 potjes? Is dat dan beleid?
En als we een linksbuiten willen halen maar geen geld hebben. Uiteindelijk is er geen oplossing, maar vooral kun je zien aankomen dat Forbs deze zomer sowieso terugkeert. Die wordt ni tverkocht aan Wolves. Dus als je nu een dure optie koopt, dan heb je straks Godts en 2 dure gasten.
Al die dingen werken mee. Tahirovic, die gast verdient een godsvermogen. Waarom zou die naar een of andere Franse laagvlieger gaan voor minder? Wijndal, zelfde verhaal. Sosa, zelfde verhaal.
Dus het enige wat je kan doen is iedereen die waarde vertegenwoordigt en niet perse nodig is, verkopen. Dan denk ik aan Rensch, Ramaj, Kaplan, Brobbey en misschien zelfs Hato.
Die kun je zonder nieuwe investeringen 1 op 1 vervangen of hebben we al vervangen, en daarmee ruimte maken om de balans te herstellen. Dus een rechtsbuiten en linksbuiten halen.
Ik denk dat menigeen van jullie niet beseft in wat voor situatie Ajax financieel zit. We zitten echt aan de bodem, er kan niks, er is niks en alle breedtespelers die we hebben zitten op de tribune of bank met een vorstelijk salaris. En in europa is de situatie echt niet anders, want iedereen kijkt ook naar de toekomst, waar dit soort salarissen misschien wel tot het verleden behoren, omdat straks elke speler op een willekeurig moment z'n contract op kan zeggen.
Dit verhaal hangt wel echt een beetje van onwaarheden aan elkaar. Ik licht er een paar uit.
Al die spelers die zijn gehaald met giga-salarissen en beloftes door Mislintat. De meeste spelers die Mislintat haalde, verdien(d)en geen giga-salaris. Van den Boomen is een grootverdiener, maar kwam zonder transfersom. Spelers als Tahirovic, Mannsverk, Gaaei, Sosa en Ramaj verdienen helemaal niet zoveel. De echte grootverdieners zijn/waren onder meer Berghuis (die men nu verlengt), Henderson (door de huidige beleidsbepalers gehaald), Rulli, Brobbey, Bergwijn en Wijndal. Het narratief dat Mislintat buitensporige salariskosten veroorzaakte, is feitelijk onjuist. Overigens kocht Mislintat inderdaad een hoop spelers, en is voor een aantal ook echt te veel betaald, maar hij verkocht nog altijd voor meer geld dan dat hij inkocht. De transferbalans was positief in 'zijn zomer'.
We zitten echt aan de bodem, er kan niks. Aantoonbaar onjuist. Henderson kon een jaar geleden gehaald worden à 4,5 miljoen euro per jaar salaris. Weghorst kon gekocht worden zonder dat er een verkoop tegenover stond. En nu is er kennelijk budget om Raul Moro voor een bedrag van tussen de 7 en 10 miljoen euro te kopen. Regeer is net gekocht voor ruim 4 miljoen.
omdat straks elke speler op een willekeurig moment z'n contract op kan zeggen. Je refereert aan de uitspraak van het EU Hof van Justitie inzake Diarra, maar - zoals helaas ook vrijwel alle sportjournalisten - interpreteer je die uitspraak verkeerd. Het Hof heeft bepaald dat de sanctie die Diarra kreeg opgelegd, in strijd is met EU-wetgeving. Diarra wilde zijn contract opzeggen en kreeg een bizarre schadevergoeding van tientallen miljoenen euro's aan zijn broek. Het Hof heeft daar nu van gezegd dat de regels die zo'n sanctie toestaan, anders moeten. De zaak is terugverwezen naar een lagere rechter en daar moet nu een vervangende schadevergoeding worden bepaald. Van 'op een willekeurig moment je contract opzeggen' was en is op geen enkel moment sprake geweest. Dat iedereen het er maar van maakt, maakt het niet waar. Rechters van het EU-hof zijn ook niet gek, he. Er komt, verwacht ik, binnenkort vanuit de FIFA een vervangende regeling waarbij de transfermarkt zoals we die kennen grotendeels in stand kan blijven zonder dat EU-wetgeving wordt geschonden.
Tot slot terug naar Kroes. Je vindt de kritiek aan zijn adres te makkelijk, maar zegt ook: 'vooral kun je zien aankomen dat Forbs deze zomer sowieso terugkeert'. Nou, kennelijk kan Kroes dat dus niet, want die heeft tot gisteren nodig gehad om tot het inzicht te komen dat het dan wellicht handig is om geen extra linksbuiten te kopen, maar 'gewoon' Forbs terug te halen.
Mislintat heeft van een florerende club die Europa aan zijn voeten had liggen en spelers voor giga bedragen naar de absolute top bracht het lachtertje van europa gemaakt. En jij verdedigt die man. Ongelofelijk. Hij, en eignelijk iedereen die het heeft zien gebeuren en niks deed, hebben Ajax gebracht waar we nu staan.
En dan brand je Kroes af. Degene die het allemaal moet fixen... Vertel mij anders eens waarom spelers voor wie er bij Ajax overduidelijk GEEN toekomst is, alleen verhuurd kunnen worden? Waarom wil niemand Sosa? Of Forbs? Of noem ze maar op? Al die Mislintat troep is onverkoopbaar. Maar nee, het is de schuld van Kroes. Sorry hoor, maar dat gaat toch nergens over?
"Al die Mislintat troep is onverkoopbaar"
Wederom aantoonbaar onjuiste informatie die je hier verspeidt. Zo hadden de nieuwe machtshebbers meerdere mogelijkheden om Akpom kunnen verkopen:
https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/2024/01/de-telegraaf-ajax-veegt-zeer-fors-bod-op-miskoop-chuba-akpom-overtuigend-van-tafellink
https://www.vi.nl/nieuws/ajax-ontvangt-last-minute-bod-op-akpomlink
Forbs had verkocht kunnen worden:
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1222123/lyon-biedt-15-miljoen-op-forbs.htmllink
En ook op Branco van den Boomen is gewoon een bod gedaan:
https://www.vi.nl/nieuws/lille-doet-bod-op-van-den-boomenlink
Als je er echter als TD dit soort kansen niet pakt dan is dat jezelf aan te rekenen.
Spelers als Akpom en Forbs lijken mij ook verkoopbaar. Echter, Branco had je natuurlijk nooit een dik salaris moeten geven. Zeker niet als hij zich ineens thuis voelt in Nederland en letterlijk geen andere Nederlandse club in de buurt kan komem van dat salaris. Dit zijn echt grote fouten. Dan maak je een grote denkfout als je denkt: vrije transfer, dus een hoger salaris. Nee, nooit meer! Het salarishuishouden moet kloppen en deze staat bij ons zo scheef als de toren van Pisa. Wijndal, Rasmussen, (VAD,) Berghuis en zelfs Henderson... belachelijk wat ze bij ons verdienen! Zelfs Brobbey, Weghorst en Traoré. Waarschijnlijk Rugani ook, maar ik weet nog altijd niet hoeveel % salaris we betalen. En dan ineens kunnen we Rensch en Bounida niet meer een fatsoenlijk salaris bieden (of Vos behouden, ook niet).
Het wordt mij niet geheel duidelijk of je principieel tegen bepaalde salarissen bent of simpelweg van mening dat ze aan de verkeerde spelers gegeven worden. Kijk, dat Branco teveel verdient is denk ik iedereen het mee eens en niemand zou in retrospect VAD en Rasmussen dergelijke contracten geven.
Zou jij bijvoorbeeld Bounida dan 8 ton geven (wat zo'n Rasmussen nu krijgt) met het risico dat hij uiteindelijk een nieuwe Rasmussen of VAD (ofwel qua niveau ofwel qua blessuregevoeligheid) blijkt te zijn?
Zou jij een nieuwe Tadic halen met het risico dat het compleet misgaat?
Er is maar 1 Tadic; er is geen nieuwe Tadic.
Is 8 ton waar Bounida om vraagt? Hoeveel wilt Ajax/Kroes hem geven? Hoeveel verdient hij nu? Ik had Rasmussen en VAD nooit hun huidig salaris/contract gegeven. Rasmussen heeft nooit bewezen dat waard te zijn en VAD was al een bekend verhaal omtrent zijn blessuregevoeligheid toen hij dat contract aangeboden kreeg.
Zou je antwoord op de vraag kunnen geven?
De vraag? Je stelde er twee.
Ik heb het wel eens vaker geprobeerd, maar wil je principieel geen hoge salarissen uitkeren of is jouw punt dat deze salarissen aan de verkeerde spelers zijn uitgekeerd?
Uit: Dordrecht
Vak: -
Forumreacties: 4.612
Reg.: 25 april 2004
Toen een jaar geleden die aandelenkwestie speelde dacht ik nog dat Kroes als TD aanstellen een goed compromis zou zijn. We kunnen onderhand toch wel de conclusie trekken dat hij gewoon totaal niet geschikt voor de functie is. Achteraf bekeken had ik hem dan toch liever als AD gehad, of beter nog, helemaal weg.
Ik vind het trouwens wel wat overdreven dat er nu overal door supporters en media wordt aangenomen dat Farioli wel eens zou kunnen vertrekken na dit seizoen. Dat lijkt me allemaal wat voorbarig. Het is pure speculatie. Van mij mag een trainer soms ook best even met de vuist op tafel slaan. In de praktijk zorgt dat er vaak voor dat je een gewenste versterking krijgt. Op die manier kwam Ziyech destijds ook binnen volgens mij.
open/sluit de onderstaande quote:Kroepoek schreef op 29 januari 2025 om 12:25:
De Boer vind ik teveel een trainer van de oude stempel en mist naar mijn mening de tactische bagage en bezetenheid (wat betreft details) die je in bijv. een voorganger als Ten Hag wel zag. Het trainersvak is in de laatste 10 jaar veranderd en los van het gebrek aan prestaties, zie ik hem teveel als een trainer die alleen maar denkt dat veel balbezit dominantie is. Hij is simpelweg niet mee ontwikkeld. Het enige dat hij wel heeft is overredingskracht.
Het lijkt erop dat Ajax nu serieus werk maakt van Edvardsen van Go Ahead Eagles. Kroes betaalt liever 3 miljoen dan dat zijn ego een deuk oploopt door Forbs terug te halen. Wel een aardige speler overigens, in elk geval voor in de Eredivisie. Voor die prijs is hij op minst een goede breedtespeler.
Forumreacties: 3.319
Reg.: 3 juli 2017
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 29 januari 2025 om 23:47:
Het lijkt erop dat Ajax nu serieus werk maakt van Edvardsen van Go Ahead Eagles. Kroes betaalt liever 3 miljoen dan dat zijn ego een deuk oploopt door Forbs terug te halen. Wel een aardige speler overigens, in elk geval voor in de Eredivisie. Voor die prijs is hij op minst een goede breedtespeler.
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 29 januari 2025 om 23:57:
Qua contributies per minuut scoort hij wel erg goed, zeker voor een ploeg als GAE.
Maar goed, dat zegt niet alles. We zitten nu komend seizoen weer met 3 linksbuitens als Forbs terug komt, dat is niet ideaal. De jeugd op die positie inzetten zit er nu helemaal niet meer in. Waarde creer je hier natuurlijk niet per sé mee aangezien die jongen bijna 26 is.
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 30 januari 2025 om 00:22:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 29 januari 2025 om 23:57:
Qua contributies per minuut scoort hij wel erg goed, zeker voor een ploeg als GAE.
Maar goed, dat zegt niet alles. We zitten nu komend seizoen weer met 3 linksbuitens als Forbs terug komt, dat is niet ideaal. De jeugd op die positie inzetten zit er nu helemaal niet meer in. Waarde creer je hier natuurlijk niet per sé mee aangezien die jongen bijna 26 is.
Het belangrijkste is dat hij er gelijk kan staan en dat hij een hoge intensiteits-speler is die bij de manier van spelen past. Voorin heb je op dit moment niet zo'n speler en dat remt het aanvalsspel in mijn ogen. Het zou me niet verbazen als hij het gelijk redelijk doet. Het wrange is alleen dat Forbs zo'n rol ook prima kan vervullen. Ook is hij is een speler met een actie en veel snelheid die altijd op maximale intensiteit speelt.
Op zich hoeft ook niet iedere speler heel veel meer waard te worden, al is het wel zo dat we op dit moment wat veel van dat soort spelers hebben. Ik denk we; dat je die 3 miljoen vrij makkelijk terug kan verdienen. Met zijn nieuwe contract is hij alleen al doordat hij Ajaxspeler is automatisch meer waard. Je zal hem gezien zijn leeftijd dan alleen wel binnen een paar jaar weer moeten verkopen.
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 30 januari 2025 om 00:41:
Wat ik ervan zie vind ik het toch wat meer een rechttoe-rechtaan speler. Techniek heeft ie niet maar hij is vooral opportunistisch bij counters. Beleidsmatig vind ik het geen goede zet gezien zijn leeftijd, het feit dat we straks met Forbs 3 A-spelers voor linksbuiten hebben en dat we nu de weg voor de jeugd naar het eerste nog verder dichtmetselen.
3LittleBirds
Fan van Ajax
Forumreacties: 180
Reg.: 24 november 2003
Edvardsen is niet bepaald een kwaliteitsspeler. Het gaat nu denk puur om die 2e plek vast te houden. Dat snap ik wel, maar je moet oppassen dat als er straks wel wat geld is en je kan kwaliteit kopen dat je straks een heel peleton van dit soort spelers hebt rondlopen waar je weinig aan hebt. Financieel gezien is het nu even denk niet anders.
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 30 januari 2025 om 00:50:
Wat ik ervan zie vind ik het toch wat meer een rechttoe-rechtaan speler. Techniek heeft ie niet maar hij is vooral opportunistisch bij counters. Beleidsmatig vind ik het geen goede zet gezien zijn leeftijd, het feit dat we straks met Forbs 3 A-spelers voor linksbuiten hebben en dat we nu de weg voor de jeugd naar het eerste nog verder dichtmetselen.
Opportunisme en een directe stijl zijn niet per se hetzelfde. We hebben juist een speler nodig die tempo in aanvallen brengt en altijd vol gas geeft. Volgens mij is hij technisch ook niet zo heel slecht hoor. Slecht beleid is het wel, aangezien je Forbs nog hebt.
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 1.770
Reg.: 16 augustus 2007
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 30 januari 2025 om 10:46:
Opportunisme en een directe stijl zijn niet per se hetzelfde. We hebben juist een speler nodig die tempo in aanvallen brengt en altijd vol gas geeft. Volgens mij is hij technisch ook niet zo heel slecht hoor. Slecht beleid is het wel, aangezien je Forbs nog hebt.
"Vol gas geven" en dergelijke terminologie associeer ik meer met een Feyenoord, als je dat natuurlijk niet erg vindt. Ik zie liever wat meer technische en creatieve spelers en zou dan ook voor het doorschuiven van Bounida zijn. Als Farioli dat niet ziet zitten dan is Forbs het alternatief, simpelweg omdat die er al is.
Je kunt niet claimen dat eén van jouw doelen is om minder selectiespelers te willen en qua kosten te saneren om nu moedwillig een matige 3e linksbuiten aan te schaffen.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 30 januari 2025 om 11:09:
"Vol gas geven" en dergelijke terminologie associeer ik meer met een Feyenoord, als je dat natuurlijk niet erg vindt. Ik zie liever wat meer technische en creatieve spelers en zou dan ook voor het doorschuiven van Bounida zijn. Als Farioli dat niet ziet zitten dan is Forbs het alternatief, simpelweg omdat die er al is.
Je kunt niet claimen dat eén van jouw doelen is om minder selectiespelers te willen en qua kosten te saneren om nu moedwillig een matige 3e linksbuiten aan te schaffen.
Ik vind die Edvardsen ook niet zoveel hoor. Leuke cijfers dit seizoen, maar dat is wel voor het eerst, en voor een belangrijk deel dankzij de verdediging van NEC die tijdens de eerste helft in Deventer een collectieve verstandsverbijstering had.
Zijn acties komen voornamelijk voort uit 'hard werken', 'doorzettingsvermogen', 'op de juiste plek staan'. Ik zie liever buitenspelers met veel technische bagage, een passeerbeweging en creativiteit. Als we die niet kunnen halen met de middelen die er zijn, dan haal inderdaad Forbs maar terug. Die is niet minder dan Edvardsen.
Dat verhaal over dat een speler automatisch meer waard wordt als hij bij Ajax onder contract staat (wat hierboven iemand zegt), gaat overigens ook niet altijd op. Zo'n Sanchez hebben we niet met winst doorverkocht bijvoorbeeld, ondanks dat hij maar 3 miljoen kostte. Bij gozers als Klaiber en Labyad ging die vlieger ook niet op. Ik denk dat die waardetoename vooral te verwachten is als je jonge spelers koopt, die je vervolgens nog voor hun prime age kunt doorverkopen. Schuurs bijvoorbeeld, zo'n traject. Maar zo'n 25-jarige Noor van GAE gaat bij ons niet veel meer waard worden, tenzij hij ineens de pannen van het dak speelt - wat ik niet verwacht.
Forumreacties: 3.393
Reg.: 14 december 2005
open/sluit de onderstaande quote:Mike1976 schreef op 30 januari 2025 om 12:03:
Ons achtste wereldwonder is er niet in geslaagd om een complete overbodige speler van Wolves terug te halen en heeft daarom maar zijn ouwe maatjes bij GAE gebeld om iig nog iets te kunnen contracteren.
Hulde ...
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 30 januari 2025 om 12:07:
open/sluit de onderstaande quote:Mike1976 schreef op 30 januari 2025 om 12:03:
Ons achtste wereldwonder is er niet in geslaagd om een complete overbodige speler van Wolves terug te halen en heeft daarom maar zijn ouwe maatjes bij GAE gebeld om iig nog iets te kunnen contracteren.
Hulde ...
Wolves schijnt Forbs niet kwijt te willen.
Vraag me af of ze 'm echt niet kwijt willen - kan het me nauwelijks voorstellen, gezien zijn rol in de marge - of dat ze er in de onderhandeling niet uitgekomen zijn. Ik zie Kroes er nog wel voor aan om wel die speler terug te willen, maar niet de huursom (deels) terug te willen betalen. Dan gaat natuurlijk niemand akkoord.
Als je aanbiedt 50% van de huursom terug te betalen en het salaris per 1 januari weer overneemt met terugwerkende kracht, lijkt het me onlogisch dat Wolves nee zegt. Wat willen ze dan? Zorgen dat de bank goed warm blijft?
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 30 januari 2025 om 11:09:
Dat verhaal over dat een speler automatisch meer waard wordt als hij bij Ajax onder contract staat (wat hierboven iemand zegt), gaat overigens ook niet altijd op. Zo'n Sanchez hebben we niet met winst doorverkocht bijvoorbeeld, ondanks dat hij maar 3 miljoen kostte. Bij gozers als Klaiber en Labyad ging die vlieger ook niet op. Ik denk dat die waardetoename vooral te verwachten is als je jonge spelers koopt, die je vervolgens nog voor hun prime age kunt doorverkopen. Schuurs bijvoorbeeld, zo'n traject. Maar zo'n 25-jarige Noor van GAE gaat bij ons niet veel meer waard worden, tenzij hij ineens de pannen van het dak speelt - wat ik niet verwacht.
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 30 januari 2025 om 14:41:
Dat is dus extreem kortzichtig. Op een hoog tempo spelen, vol druk zetten, snel schakelen etc. zijn allemaal spelonderdelen die horen bij een ploeg die verzorgd dominant voetbal wil spelen. De buitenlandse topteams doen niet anders. In onze goede jaren onder Ten Hag deden we dat ook.
Het is ook onzinnig om te doen alsof technisch begaafde of creatieve spelers minder hard zouden moeten werken. Juist als ploeg die graag op balbezit speelt zou je er altijd naar moeten streven om het tempo te versnellen als dat kan. Het grootste gevaar voor dit soort teams is dat het spel te langzaam wordt. Bounida is overigens geen echte buitenspeler en zou gewoon op het middenveld moeten spelen.
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 30 januari 2025 om 14:59:
Als je in een dominante ploeg in staat wil zijn om het spel te versnellen, zul je over uitstekende technische vaardigheden moeten beschikken, omdat je anders in de kleine ruimtes waarin je je bevindt voornamelijk tot balverlies zult komen. In Edvardsen zie ik nou niet iemand die daartoe in staat is. Overigens heb ik nooit de opvatting gehuldigd dat technische spelers niet hard zouden moeten werken. Iedereen moet hard werken, maar een bepaalde techniek zou de basis moeten zijn.
Dat is dus extreem kortzichtig. Op een hoog tempo spelen, vol druk zetten, snel schakelen etc. zijn allemaal spelonderdelen die horen bij een ploeg die verzorgd dominant voetbal wil spelen. De buitenlandse topteams doen niet anders. In onze goede jaren onder Ten Hag deden we dat ook.
Het is ook onzinnig om te doen alsof technisch begaafde of creatieve spelers minder hard zouden moeten werken. Juist als ploeg die graag op balbezit speelt zou je er altijd naar moeten streven om het tempo te versnellen als dat kan. Het grootste gevaar voor dit soort teams is dat het spel te langzaam wordt. Bounida is overigens geen echte buitenspeler en zou gewoon op het middenveld moeten spelen.
Als je in een dominante ploeg in staat wil zijn om het spel te versnellen, zul je over uitstekende technische vaardigheden moeten beschikken, omdat je anders in de kleine ruimtes waarin je je bevindt voornamelijk tot balverlies zult komen. In Edvardsen zie ik nou niet iemand die daartoe in staat is. Overigens heb ik nooit de opvatting gehuldigd dat technische spelers niet hard zouden moeten werken. Iedereen moet hard werken, maar een bepaalde techniek zou de basis moeten zijn.
Forumreacties: 2.856
Reg.: 21 januari 2021
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 30 januari 2025 om 15:10:
Nou ja, je kunt wel één of twee spelers in je team hebben die minder hard werken, maar dan moet de rest van het elftal dat compenseren en daarop inspelen. Schöne werkte in zijn laatste seizoen niet meer zo hard, maar Ziyech, Van de Beek en De Jong maakten enorm veel meters. Totti wandelde alleen nog in zijn laatste jaren, maar het team om hem heen trok de sprints. Pirlo kwam de middencirkel niet meer uit, maar kon toch excelleren.
Hoe dan ook, die Edvardsen zie ik als de rechtsbenige Forbs met een iets jovialere blik op zijn gezicht. Kan er gewoon niet zo heel veel van. Er is ook een reden dat hij nooit in beeld is geweest bij de nationale selectie van Noorwegen.
Ik lees dat ze nu ofwel voor Edvardsen willen gaan, ofwel Forbs terughalen en dan alsnog Moro kopen voor de toekomst. Dan ga je dus inderdaad moedwillig weer drie linksbuitens in je selectie opnemen.
Of ze zien Forbs dan ook als alternatief voor rechtsbuiten. Wat betekent dat Faberski geen zicht heeft op een plek in het eerste.
Wat een gedoe zeg. Hoe druk Kroes nu lijkt te zijn... had dat eind december gedaan...
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 30 januari 2025 om 15:10:
Nou ja, je kunt wel één of twee spelers in je team hebben die minder hard werken, maar dan moet de rest van het elftal dat compenseren en daarop inspelen. Schöne werkte in zijn laatste seizoen niet meer zo hard, maar Ziyech, Van de Beek en De Jong maakten enorm veel meters. Totti wandelde alleen nog in zijn laatste jaren, maar het team om hem heen trok de sprints. Pirlo kwam de middencirkel niet meer uit, maar kon toch excelleren.
Hoe dan ook, die Edvardsen zie ik als de rechtsbenige Forbs met een iets jovialere blik op zijn gezicht. Kan er gewoon niet zo heel veel van. Er is ook een reden dat hij nooit in beeld is geweest bij de nationale selectie van Noorwegen.
Ik lees dat ze nu ofwel voor Edvardsen willen gaan, ofwel Forbs terughalen en dan alsnog Moro kopen voor de toekomst. Dan ga je dus inderdaad moedwillig weer drie linksbuitens in je selectie opnemen.
Of ze zien Forbs dan ook als alternatief voor rechtsbuiten. Wat betekent dat Faberski geen zicht heeft op een plek in het eerste.
Wat een gedoe zeg. Hoe druk Kroes nu lijkt te zijn... had dat eind december gedaan...
Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.