Vak: -
Forumreacties: 3.392
Reg.: 14 december 2005
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 30 januari 2025 om 15:10:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 30 januari 2025 om 14:59:
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 30 januari 2025 om 14:41:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 30 januari 2025 om 10:46:
"Vol gas geven" en dergelijke terminologie associeer ik meer met een Feyenoord, als je dat natuurlijk niet erg vindt. Ik zie liever wat meer technische en creatieve spelers en zou dan ook voor het doorschuiven van Bounida zijn. Als Farioli dat niet ziet zitten dan is Forbs het alternatief, simpelweg omdat die er al is.
Je kunt niet claimen dat eén van jouw doelen is om minder selectiespelers te willen en qua kosten te saneren om nu moedwillig een matige 3e linksbuiten aan te schaffen.
Dat is dus extreem kortzichtig. Op een hoog tempo spelen, vol druk zetten, snel schakelen etc. zijn allemaal spelonderdelen die horen bij een ploeg die verzorgd dominant voetbal wil spelen. De buitenlandse topteams doen niet anders. In onze goede jaren onder Ten Hag deden we dat ook.
Het is ook onzinnig om te doen alsof technisch begaafde of creatieve spelers minder hard zouden moeten werken. Juist als ploeg die graag op balbezit speelt zou je er altijd naar moeten streven om het tempo te versnellen als dat kan. Het grootste gevaar voor dit soort teams is dat het spel te langzaam wordt. Bounida is overigens geen echte buitenspeler en zou gewoon op het middenveld moeten spelen.
Als je in een dominante ploeg in staat wil zijn om het spel te versnellen, zul je over uitstekende technische vaardigheden moeten beschikken, omdat je anders in de kleine ruimtes waarin je je bevindt voornamelijk tot balverlies zult komen. In Edvardsen zie ik nou niet iemand die daartoe in staat is. Overigens heb ik nooit de opvatting gehuldigd dat technische spelers niet hard zouden moeten werken. Iedereen moet hard werken, maar een bepaalde techniek zou de basis moeten zijn.
Wat een gedoe zeg. Hoe druk Kroes nu lijkt te zijn... had dat eind december gedaan...
Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.