Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.

Deze normale topic is open en bestaat uit 99 pagina's: 1 2 3 4 ... 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... 95 96 97 98 99

Misschien is dit lijstje nog interessant om in de gaten te houden. Komt regelmatig voor dat clubs het contract van een speler die ze niet verkocht hebben gekregen, maar die niet meer in de plannen voorkomt, vlak na de deadline ontbinden. Meestal is het rotzooi, maar soms komt er nog wel een buitenkansje langs.

 

+1/-0

Waar was de rvc toen Magallán en Klaiber werden gehaald?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 01 september 2022 om 19:34:

Waar was de rvc toen Magallán en Klaiber werden gehaald?



Dit is een goede opmerking c.q. vraag.
Die mag wel wat meer aandacht hebben.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 02 september 2022 om 00:34:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 01 september 2022 om 19:34:

Waar was de rvc toen Magallán en Klaiber werden gehaald?



Dit is een goede opmerking c.q. vraag.
Die mag wel wat meer aandacht hebben.



Zeker. Voor deze twee klunzen is elk bijna net zoveel betaald als die keeper moest kosten. Bankvullende troep voor veel geld kan wel maar een keeper uit de Europese subtop terwijl we zelf twee fossielen en een grabbelaar die elke bal behandeld alsof ie in brand staat op doel hebben staan kan dan weer niet.

En het is niet alsof die keeper een vermogen moest kosten. Voor Daramy zelfs evenveel als die geblokkeerde transfer en die gast kan alleen maar rennen! Je kunt vraagtekens zetten bij het voetballende vermogen van die keeper, maar dat is dan weer juist niet de rol van de RvC, want die hebben op papier slechts één iemand met technische baggage en op dit moment is dat Adrie Koster ter vervanging van Danny Blind.

Zowel nu als daarvoor dus 0,0 verstand van spelers in de RvC.

Ze hebben helemaal niet het vermogen om dat te toetsen. En anders is het zo dat de mening van één lid van de RvC de meningen van het gehele technische apparaat + directie kan overrulen omdat de hockeyclub geen flauw idee heeft en dan maar mee gaat in de waardeloze beoordeling van non-valeurs als Koster of Blind die in elke technische functie al meermaals mislukt zijn. Dat is natuurlijk complete waanzin.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 2 september 2022, 00:55:29.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 02 september 2022 om 00:48:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 02 september 2022 om 00:34:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 01 september 2022 om 19:34:

Waar was de rvc toen Magallán en Klaiber werden gehaald?



Dit is een goede opmerking c.q. vraag.
Die mag wel wat meer aandacht hebben.



Zeker. Voor deze twee klunzen is elk bijna net zoveel betaald als die keeper moest kosten. Bankvullende troep voor veel geld kan wel maar een keeper uit de Europese subtop terwijl we zelf twee fossielen en een grabbelaar die elke bal behandeld alsof ie in brand staat op doel hebben staan kan dan weer niet.

En het is niet alsof die keeper een vermogen moest kosten. Voor Daramy zelfs evenveel als die geblokkeerde transfer en die gast kan alleen maar rennen! Je kunt vraagtekens zetten bij het voetballende vermogen van die keeper, maar dat is dan weer juist niet de rol van de RvC, want die hebben op papier slechts één iemand met technische baggage en op dit moment is dat Adrie Koster ter vervanging van Danny Blind.

Zowel nu als daarvoor dus 0,0 verstand van spelers in de RvC.

Ze hebben helemaal niet het vermogen om dat te toetsen. En anders is het zo dat de mening van één lid van de RvC de meningen van het gehele technische apparaat + directie kan overrulen omdat de hockeyclub geen flauw idee heeft en dan maar mee gaat in de waardeloze beoordeling van non-valeurs als Koster of Blind die in elke technische functie al meermaals mislukt zijn. Dat is natuurlijk complete waanzin.



De RvC kijkt helemaal niet naar de kwaliteit van de spelers. Zij moeten toestemming geven als een speler aangekocht gaat worden boven een grens bedrag. Ik dacht dat dit tegen de 10 miljoen euro ligt.
Daaronder hebben de 3 directeuren samen de bevoegdheid om te beslissen.

 

+2/-1

Dit moet de drukste en ook de meest gekke transferperiode ooit zijn geweest bij onze club. Of niet?

Nieuw:Lisandro Magallán (RSC Anderlecht, was verhuurd), Kik Pierie (FC Twente, was verhuurd), Giovanni (Telstar, was verhuurd), Steven Bergwijn (Tottenham Hotspur), Owen Wijndal (AZ), Calvin Bassey (Rangers FC), Francisco Conceição (FC Porto), Brian Brobbey (RB Leipzig), Lorenzo Lucca (Pisa SC, gehuurd), Jorge Sánchez (Club America), Ahmetcan Kaplan (Trabzonspor), Lucas Ocampos (Sevilla, gehuurd),Florian Grillitsch (transfervrij)

Vertrokken: André Onana (Internazionale), Noussair Mazraoui (Bayern München), Danilo Pereira (Feyenoord), Zakaria Labyad (nog niet bekend), Nordin Musampa (FC Groningen), Przemyslaw Tyton (FC Twente), Calvin Raatsie (FC Utrecht), Gibson Yah (FC Utrecht), Steven van der Sloot (Schalke 04), Liam van Gelderen (FC Groningen), Dominik Kotarski (HNK Gorica/PAOK Saloniki), Ryan Gravenberch (Bayern München), Enric Llansana (Go Ahead Eagles), Rio Hillen (De Graafschap), Max de Waal (ADO Den Haag, verhuurd), Terrence Douglas (Roda JC), Sébastien Haller (Borussia Dortmund), Lisandro Martínez (Manchester United), Nicolás Tagliafico (Olympique Lyon), Anass Salah-Eddine (FC Twente, verhuurd), Mohamed Daramy (FC Kopenhagen, verhuurd), Perr Schuurs (Torino), Hassane Bandé (Amiens SC), Sean Klaiber (FC Utrecht), Antony (Manchester United), Naci Ünüvar (Trabzonspor, verhuurd).

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 02 september 2022 om 19:03:

De RvC kijkt helemaal niet naar de kwaliteit van de spelers. (...)



Dat is keer op keer gebleken.

 

+3/-0

We hebben meer geld binnen gekregen dan welke andere club dan ook deze zomer aan transferinkomsten. En dat terwijl het nog veel meer had kunnen zijn met Álvarez en Kudus.

 

+1/-0

Nu de kruitdampen zijn opgetrokken kunnen we de balans opmaken. Wat mij als eerste opvalt is dat de selectie veel te groot is. Er gaat grote onvrede ontstaan ben ik bang. Sportief- en kapitaalverlies liggen op de loer.


Doel (3): Pasveer, Gorter, Stekelenburg

Verdediging (10): Rensch, Sánchez, Timber, Magallán, Kaplan, Pierie, Bassey, Blind, Wijndal, Baas

Middenveld (7): Álvarez, Regeer, Grillitsch, Klaassen, Taylor, Kudus, Berghuis

Aanval (7): Ocampos, Conceição, Hansen, Brobbey, Lucca, Bergwijn, Tadic

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 02 september 2022 om 22:25:

Nu de kruitdampen zijn opgetrokken kunnen we de balans opmaken. Wat mij als eerste opvalt is dat de selectie veel te groot is. Er gaat grote onvrede ontstaan ben ik bang. Sportief- en kapitaalverlies liggen op de loer.


Doel (3): Pasveer, Gorter, Stekelenburg

Verdediging (10): Rensch, Sánchez, Timber, Magallán, Kaplan, Pierie, Bassey, Blind, Wijndal, Baas

Middenveld (7): Álvarez, Regeer, Grillitsch, Klaassen, Taylor, Kudus, Berghuis

Aanval (7): Ocampos, Conceição, Hansen, Brobbey, Lucca, Bergwijn, Tadic



Ik denk anders dat we bijna iedereen toch zeker nodig zullen hebben met het drukke schema, doorgaans wordt je kampioen met een brede selectie ;-)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 02 september 2022 om 22:25:

Nu de kruitdampen zijn opgetrokken kunnen we de balans opmaken. Wat mij als eerste opvalt is dat de selectie veel te groot is. Er gaat grote onvrede ontstaan ben ik bang. Sportief- en kapitaalverlies liggen op de loer.


Doel (3): Pasveer, Gorter, Stekelenburg

Verdediging (10): Rensch, Sánchez, Timber, Magallán, Kaplan, Pierie, Bassey, Blind, Wijndal, Baas

Middenveld (7): Álvarez, Regeer, Grillitsch, Klaassen, Taylor, Kudus, Berghuis

Aanval (7): Ocampos, Conceição, Hansen, Brobbey, Lucca, Bergwijn, Tadic



Het is ideaal om iedere positie dubbel bezet te hebben, met 3 keepers. Daar voldoen we wel aan, Magallan en Pierie zijn geen serieuze selectieleden bijvoorbeeld. Haal je die twee weg heb je nog 8 spelers voor 4 posities. Vind wel dat je spelers als Baas, Regeer en Hansen beter had kunnen verhuren. Met de huidige bezetting zullen ze toch nauwelijks aan spelen toekomen en dan was een jaartje basis in de Eredivisie veel beter voor hun ontwikkeling.

De keepers vind ik niet goed ingevuld. Schandalig om met een bijna 39-jarige keeper het seizoen in te gaan. Nieuwe eerste keeper, Pasveer tweede keeper, Gorter verhuren en Steek met pensioen. Dat had me beter geleken.

De defensie vind ik wel vrij goed. Aan Bassey gaan we veel plezier beleven, samen met Timber heb je een goed centraal duo. In Wijndal geloof ik ook wel, rechts moet ik het nog maar zien overigens, ben van zowel Sanchez als Rensch nog niet echt overtuigd.

Op het middenveld mis ik de echte klasse. Een echte Ajax-10 is er niet. Kudus zou een hoog niveau kunnen halen, maar het is nog echt maar de vraag of ie dat structureel kan brengen. De rest is degelijk en ok, maar springt er niet uit. Klaassen had van mij een andere uitdaging mogen zoeken.

De aanval is fysiek en mentaal sterk en zal best effectief zijn. Niet helemaal mijn ding, ik zie liever wat meer technische bagage, maar niet slecht. Ook hier had de routinier (Tadic) er wat mij betreft best de brui aan kunnen geven.

Samengevat, een redelijk, degelijk team dat zn mannetje staat. Kampioen worden ze wel, maar in de Europa worden weer geen potten gebroken. 3e in de poule en in de EL komen we nog 1 rondje verder. Beker wordt wel gewonnen.

Zo'n seizoen zie ik voor me.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 02 september 2022 om 22:25:

(...) Wat mij als eerste opvalt is dat de selectie veel te groot is. (...)



Als je alle spelers wegstreept die niet Ajaxwaardig zijn of zich nog moeten bewijzen, is de selectie niet te groot. Eerder krap.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 02 september 2022 om 22:25:

Nu de kruitdampen zijn opgetrokken kunnen we de balans opmaken. Wat mij als eerste opvalt is dat de selectie veel te groot is. Er gaat grote onvrede ontstaan ben ik bang. Sportief- en kapitaalverlies liggen op de loer.


Doel (3): Pasveer, Gorter, Stekelenburg

Verdediging (10): Rensch, Sánchez, Timber, Magallán, Kaplan, Pierie, Bassey, Blind, Wijndal, Baas

Middenveld (7): Álvarez, Regeer, Grillitsch, Klaassen, Taylor, Kudus, Berghuis

Aanval (7): Ocampos, Conceição, Hansen, Brobbey, Lucca, Bergwijn, Tadic


Magallán en Pierie moet je structureel buiten de selectie van Ajax 1 houden. Dan heb je 25 man volgens jouw overzicht, inclusief Baas, Hansen en Regeer wie ook voor Jong kunnen spelen.

 

+2/-0

Valt me op dat we minus Concenciao veel lengte binnen hebben gehaald.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 03 september 2022 om 01:51:

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 02 september 2022 om 22:25:

Nu de kruitdampen zijn opgetrokken kunnen we de balans opmaken. Wat mij als eerste opvalt is dat de selectie veel te groot is. Er gaat grote onvrede ontstaan ben ik bang. Sportief- en kapitaalverlies liggen op de loer.


Doel (3): Pasveer, Gorter, Stekelenburg

Verdediging (10): Rensch, Sánchez, Timber, Magallán, Kaplan, Pierie, Bassey, Blind, Wijndal, Baas

Middenveld (7): Álvarez, Regeer, Grillitsch, Klaassen, Taylor, Kudus, Berghuis

Aanval (7): Ocampos, Conceição, Hansen, Brobbey, Lucca, Bergwijn, Tadic



Het is ideaal om iedere positie dubbel bezet te hebben, met 3 keepers. Daar voldoen we wel aan, Magallan en Pierie zijn geen serieuze selectieleden bijvoorbeeld. Haal je die twee weg heb je nog 8 spelers voor 4 posities. Vind wel dat je spelers als Baas, Regeer en Hansen beter had kunnen verhuren. Met de huidige bezetting zullen ze toch nauwelijks aan spelen toekomen en dan was een jaartje basis in de Eredivisie veel beter voor hun ontwikkeling.

De keepers vind ik niet goed ingevuld. Schandalig om met een bijna 39-jarige keeper het seizoen in te gaan. Nieuwe eerste keeper, Pasveer tweede keeper, Gorter verhuren en Steek met pensioen. Dat had me beter geleken.

De defensie vind ik wel vrij goed. Aan Bassey gaan we veel plezier beleven, samen met Timber heb je een goed centraal duo. In Wijndal geloof ik ook wel, rechts moet ik het nog maar zien overigens, ben van zowel Sanchez als Rensch nog niet echt overtuigd.

Op het middenveld mis ik de echte klasse. Een echte Ajax-10 is er niet. Kudus zou een hoog niveau kunnen halen, maar het is nog echt maar de vraag of ie dat structureel kan brengen. De rest is degelijk en ok, maar springt er niet uit. Klaassen had van mij een andere uitdaging mogen zoeken.

De aanval is fysiek en mentaal sterk en zal best effectief zijn. Niet helemaal mijn ding, ik zie liever wat meer technische bagage, maar niet slecht. Ook hier had de routinier (Tadic) er wat mij betreft best de brui aan kunnen geven.

Samengevat, een redelijk, degelijk team dat zn mannetje staat. Kampioen worden ze wel, maar in de Europa worden weer geen potten gebroken. 3e in de poule en in de EL komen we nog 1 rondje verder. Beker wordt wel gewonnen.

Zo'n seizoen zie ik voor me.



Ik zou Grillitsch al vaker gaan opstellen omdat de kans groot is dat Alvarez alsnog in de winter naar Chelsea vertrekt.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 02 september 2022 om 19:52:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 02 september 2022 om 19:03:

De RvC kijkt helemaal niet naar de kwaliteit van de spelers. (...)



Dat is keer op keer gebleken.



Waar slaat deze opmerking op?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 05 september 2022 om 15:04:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 02 september 2022 om 19:52:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 02 september 2022 om 19:03:

De RvC kijkt helemaal niet naar de kwaliteit van de spelers. (...)



Dat is keer op keer gebleken.



Waar slaat deze opmerking op?



Dat er, ondanks het overzicht van de RvC, een hoop troep is aangekocht in recente jaren :).

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 05 september 2022 om 15:16:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 05 september 2022 om 15:04:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 02 september 2022 om 19:52:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 02 september 2022 om 19:03:

De RvC kijkt helemaal niet naar de kwaliteit van de spelers. (...)



Dat is keer op keer gebleken.



Waar slaat deze opmerking op?



Dat er, ondanks het overzicht van de RvC, een hoop troep is aangekocht in recente jaren :).



Nogmaals de RvC kijkt niet naar de technische kwaliteiten van de spelers. Daar is de TD voor verantwoordelijke. Zij kijken naar aankoopbedragen. En die troep, zoals jij die noemt, zijn de verantwoordelijkheid van de TD, de trainer en andere directeuren. ,

Nu er tijdelijk geen nieuwe TD is aangesteld, houden ze een extra oogje in het zeil vwb financiën.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 05 september 2022 om 15:04:

Waar slaat deze opmerking op?



Op de lange lijst met miskopen die onder Overmars & co. plaats hebben gevonden.
Daar had de RvC veel vaker moeten ingrijpen.

Waarom wordt er nu ineens door de RvC kritisch gekeken naar Ocampos en Vlachodimos terwijl Overmars & co. van alles hebben mogen aantrekken zonder (ogenschijnlijk) enige controle?

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

“Ik snap nog steeds niet dat Ajax Eriksen niet heeft binnengehaald. Die lag echt voor het grijpen, die hadden ze zo kunnen binnenhalen want hij wilde zelf. Zijn zaakwaarnemer heeft nog pogingen gedaan door het meerdere keren voor te stellen aangezien hij transfervrij was. Ajax heeft het niet aangedurfd en daar zullen redenen voor zijn, maar ik denk dat sommigen nog wel drie keer achter hun oren zullen krabben als ze hem zo zien voetballen”, aldus Van der Kraan.



Nog voor Brentford zei ik dat Ajax Eriksen moest halen. Als bovenstaande klopt was het zelfs een paar maanden geleden nog een optie. Wat triest zeg dat ze een speler van het kaliber Eriksen niet als optie zien terwijl ze een middenveld hebben met gasten zoals Alvarez, Berghuis, Klaassen.

Ze weten toch juist door de situatie met Blind dat een speler met zo'n achtergrond gewoon nog kan doorspelen?!
Het is niet zo dat Eriksen al 35 is... dat is gewoon nog steeds een topspeler. Maar goed ik ben blij dat Ten Hag in ieder geval wel inziet dat hij nog wat te bieden heeft. Zeker niet 1 van de minste bij United.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 99 pagina's: 1 2 3 4 ... 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... 95 96 97 98 99

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.