Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.

Deze normale topic is open en bestaat uit 99 pagina's: 1 2 3 4 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... 95 96 97 98 99

Stel we kiezen hetzelfde pad voor de linksback positie:

Tagliafico, 1e linksback. Hij spreekt twijfel uit of hij nu nog gaat vertrekken. Hij is duidelijk een cultheld bij ons. Op korte termijn de beste optie.

Salah-Eddine, 2e linksback. We promoveren Anass naar het eerste, wie bij Jong AZ hoger stond aangeschreven dan Wijndal. We besparen 10 miljoen euro en geven ook hier de eigen jeugd de kans.

Bij Jong Ajax kan Baas veel minuten maken en kunnen we hem zien als 3e linksback waar nodig. Mocht Salah-Eddine tegenvallen, kan Baas allicht hem juist voorbij streven: alles is mogelijk.

Verder kunnen ook andere verdedigers linksback spelen waar nodig, waaronder Rensch, Blind en Martinez afhankelijk van wie bij ons blijven.

 

+4/-0

Ik snap die roep op Wijndal ook niet zo. Ja hij heeft talent, maar om nou te zeggen dat hij elke wedstrijd de beste speler bij AZ is, of hij nou echt zo'n stabiel seizoen draait ... Bij Oranje valt hij meestal ook tegen en dat is het enige moment waarop hij wordt getest op iets dat enigszins vergelijkbaar is met niveau dat wij nastreven.

Geef dan gewoon de eigen jeugdspelers de kans want dit is 10 miljoen of meer uitgeven zonder enige garantie dat hij überhaupt het niveau aankan.

Of Baas of ASE de betere linksback is durf ik op dit moment niet te zeggen. ASE was altijd het grotere talent m.i., maar Baas kreeg geruime tijd de voorkeur ook toen ASE weer fit was. Als Tagliafico blijft zijn beide geschikt als backup en kun je zelfs afwisselen. Blind linksback was altijd al pijnlijk om naar te kijken maar kan nu echt niet meer.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 24 mei 2022, 22:44:03.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 24 mei 2022 om 17:02:

Stel we kiezen hetzelfde pad voor de linksback positie:

Tagliafico, 1e linksback. Hij spreekt twijfel uit of hij nu nog gaat vertrekken. Hij is duidelijk een cultheld bij ons. Op korte termijn de beste optie.



Gaat hij wel gratis de deur uit, tenzij hij besluit om nog een jaartje bij te tekenen. Zou wel ideaal zijn. Je weet wat je hebt, en je kunt Salah-Eddine (of Baas) rustig brengen. En Blind kan dan gewoon naar het centrum of middenveld. Mag Wijndal lekker bij AZ blijven of naar Italië gaan.

Het vertrek van Mazraoui kan van binnenuit opgevangen worden. Timber en Martinez moet je binnenboord zien te houden. Dan is de verdediging eigenlijk wel klaar.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 24 mei 2022, 23:10:45.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 24 mei 2022 om 23:02:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 24 mei 2022 om 17:02:

Stel we kiezen hetzelfde pad voor de linksback positie:

Tagliafico, 1e linksback. Hij spreekt twijfel uit of hij nu nog gaat vertrekken. Hij is duidelijk een cultheld bij ons. Op korte termijn de beste optie.



Gaat hij wel gratis de deur uit, tenzij hij besluit om nog een jaartje bij te tekenen. Zou wel ideaal zijn. Je weet wat je hebt, en je kunt Salah-Eddine (of Baas) rustig brengen. En Blind kan dan gewoon naar het centrum of middenveld. Mag Wijndal lekker bij AZ blijven of naar Italië gaan.

Het vertrek van Mazraoui kan van binnenuit opgevangen worden. Timber en Martinez moet je binnenboord zien te houden. Dan is de verdediging eigenlijk wel klaar.



Vaste prijs voor Tagliafico zou inmiddels slechts vier miljoen zijn. Voor dat geld ga je geen betere back vinden en hij heeft ook maar 4,5 gekost.

 

+2/-0

Van mij mag Nico volgend jaar wel gratis de deur uitlopen mocht hij nog een jaar blijven.

 

+4/-0

Bijlow naar Ajax? Voor beiden een goede stap. Bijlow kan naam maken in de CL en Ajax heeft de beste Nederlandse keeper.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BillyTheKid schreef op 27 mei 2022 om 13:03:

Bijlow naar Ajax? Voor beiden een goede stap. Bijlow kan naam maken in de CL en Ajax heeft de beste Nederlandse keeper.


Bijlow is zowel het Nederlandse talent wat betreft de doelmannen als erg blessuregevoelig. We hebben met Pasveer wel de ideale stand-in achter de hand.

Dat terzijde: Bijlow heeft echt Feyenoord hart. Ik zie hem niet naar Ajax komen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BillyTheKid schreef op 27 mei 2022 om 13:03:

Bijlow naar Ajax? Voor beiden een goede stap. Bijlow kan naam maken in de CL en Ajax heeft de beste Nederlandse keeper.



Zou wel de volgende nagel in de doodskist van veel Feyenoorders zijn :D

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BillyTheKid schreef op 27 mei 2022 om 13:03:

(...) Bijlow kan naam maken in de CL en Ajax heeft de beste Nederlandse keeper.



Moet dat het uitgangspunt zijn?!
Ik vind van niet.

Ajax moet een goede keeper hebben. En dat kan heel wat anders zijn dan 'de beste Nederlandse keeper'.

En op basis waarvan is Bijlow 'de beste Nederlandse keeper'?
Niet op basis van tegendoelpunten, dan kom ik bij Pasveer uit.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 27 mei 2022 om 14:24:

open/sluit de onderstaande quote:

BillyTheKid schreef op 27 mei 2022 om 13:03:

(...) Bijlow kan naam maken in de CL en Ajax heeft de beste Nederlandse keeper.



Moet dat het uitgangspunt zijn?!
Ik vind van niet.

Ajax moet een goede keeper hebben. En dat kan heel wat anders zijn dan 'de beste Nederlandse keeper'.

En op basis waarvan is Bijlow 'de beste Nederlandse keeper'?
Niet op basis van tegendoelpunten, dan kom ik bij Pasveer uit.



Het aantal tegendoelpunten hoeft niks met de kwaliteiten van de keeper te maken te hebben B)

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 27 mei 2022 om 14:49:

Het aantal tegendoelpunten hoeft niks met de kwaliteiten van de keeper te maken te hebben B)



Nee, ik dacht dat dat ook wel naar voren kwam in mijn quote. ;)
Want dat geldt precies zo voor 'de beste Nederlandse keeper'.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 27 mei 2022 om 14:49:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 27 mei 2022 om 14:24:

open/sluit de onderstaande quote:

BillyTheKid schreef op 27 mei 2022 om 13:03:

(...) Bijlow kan naam maken in de CL en Ajax heeft de beste Nederlandse keeper.



Moet dat het uitgangspunt zijn?!
Ik vind van niet.

Ajax moet een goede keeper hebben. En dat kan heel wat anders zijn dan 'de beste Nederlandse keeper'.

En op basis waarvan is Bijlow 'de beste Nederlandse keeper'?
Niet op basis van tegendoelpunten, dan kom ik bij Pasveer uit.



Het aantal tegendoelpunten hoeft niks met de kwaliteiten van de keeper te maken te hebben B)



Hoeft niet nee, maar bij veel keepers in de Eredivisie meen ik toch wel een causaal verband waar te nemen :B

 

+1/-0

Wat betreft de centrale verdediging breekt mijn hart als Martinez vertrekt. Hij spreekt uit graag bij ons te blijven, is de leider achterin en de natuurlijke opvolger van Daley gebleken, waardoor laatste naar de linksback positie werd geschoven.

Ik zou Martinez tweede aanvoerder achter Tadic maken en Daley vertellen dat hij tweede viool achter Martinez blijft spelen tevens geen garantie krijgt op een basisplek aangezien ik hem niet als een echte linksback meer zie, ofwel op iedere positie hem als backup zie en dus ook het middenveld.

Daley mag dan zelf bepalen wat hij wilt. Het nodige respect verdient hij, maar geen vaste basissplek meer.

Schuurs zou ik niet zomaar verkopen tenzij je het juiste bedrag ontvangt en hem goed weet te vervangen.

Rensch is eigenlijk ook een centrale verdediger, heeft een moeizaam seizoen achter de rug, blijft een talent, dus is een backup optie voor alle verdedigende posities.

Wat betreft centrale verdedigers op de markt hoop ik op De Winter van Juventus. Ideaal gezien blijft ook Timber, want Martinez en Timber is een pracht duo. Als de ideale situatie in tact blijft, kan De Winter beginnen als rechtsback bij ons en een seizoen later Timber opvolgen, hopende dat Martinez dan nog steeds bij ons blijft. Timber lijkt te graag een keer de stap naar een topclub in een topcompetitie te willen maken. One more year Ajax, please!

Wat betreft Jong Ajax gaat Musampa naar FC Groningen en verwacht ik dat Llansana bij Jong blijft. Fijn om hem achter de hand te hebben waar nodig. Ook Álvarez kan centraal achterin spelen waar nodig.

En zelfs Tagliafico kan dat... met Daley dan op linksback hebben we dit seizoen gezien :hands for eyes: liever andersom natuurlijk.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 27 mei 2022, 15:48:53.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 27 mei 2022 om 15:42:

Wat betreft de centrale verdediging breekt mijn hart als Martinez vertrekt. Hij spreekt uit graag bij ons te blijven, is de leider achterin en de natuurlijke opvolger van Daley gebleken, waardoor laatste naar de linksback positie werd geschoven.

Ik zou Martinez tweede aanvoerder achter Tadic maken en Daley vertellen dat hij tweede viool achter Martinez blijft spelen tevens geen garantie krijgt op een basisplek aangezien ik hem niet als een echte linksback meer zie, ofwel op iedere positie hem als backup zie en dus ook het middenveld.

Daley mag dan zelf bepalen wat hij wilt. Het nodige respect verdient hij, maar geen vaste basissplek meer.

Schuurs zou ik niet zomaar verkopen tenzij je het juiste bedrag ontvangt en hem goed weet te vervangen.

Rensch is eigenlijk ook een centrale verdediger, heeft een moeizaam seizoen achter de rug, blijft een talent, dus is een backup optie voor alle verdedigende posities.

Wat betreft centrale verdedigers op de markt hoop ik op De Winter van Juventus. Ideaal gezien blijft ook Timber, want Martinez en Timber is een pracht duo. Als de ideale situatie in tact blijft, kan De Winter beginnen als rechtsback bij ons en een seizoen later Timber opvolgen, hopende dat Martinez dan nog steeds bij ons blijft. Timber lijkt te graag een keer de stap naar een topclub in een topcompetitie te willen maken. One more year Ajax, please!

Wat betreft Jong Ajax gaat Musampa naar FC Groningen en verwacht ik dat Llansana bij Jong blijft. Fijn om hem achter de hand te hebben waar nodig. Ook Álvarez kan centraal achterin spelen waar nodig.

En zelfs Tagliafico kan dat... met Daley dan op linksback hebben we dit seizoen gezien :hands for eyes: liever andersom natuurlijk.



Ik ga ervan uit dat Timber vertrekt, als ten Hag hem graag wil gaat dat gewoon gebeuren. Tagliafico zou ik ook nog een jaar houden tenzij er iets voorbij komt dat je hem niet kunt ontnemen. Met Baas en ASE erachter plus Blind die er eventueel kan spelen zit je qua linksback wel goed dan. Wel de jeugdspeler (Baas of ASE) die niet de vaste backup wordt verhuren zodat die speler al wat vlieguren maakt, net zoals Blind jaren terug bij Groningen.

Martinez lcv en dan een nieuwe rcv halen. Een wat langere speler met het liefst ook wat ervaring. Op het hoogste niveau is het van cruciaal belang dat je iemand hebt achterin die sterk in de lucht is. Ook zag je aan de Ligt wat je dan aanvallend voor wapen met set pieces hebt. Blind en Rensch als backups.

Op rechtsback zou ik een talent halen, hopelijk uit Z-Amerika die dan met Regeer (en evt Rensch) voor die positie kan concurreren.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 27 mei 2022 om 16:43:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 27 mei 2022 om 15:42:

Wat betreft de centrale verdediging breekt mijn hart als Martinez vertrekt. Hij spreekt uit graag bij ons te blijven, is de leider achterin en de natuurlijke opvolger van Daley gebleken, waardoor laatste naar de linksback positie werd geschoven.

Ik zou Martinez tweede aanvoerder achter Tadic maken en Daley vertellen dat hij tweede viool achter Martinez blijft spelen tevens geen garantie krijgt op een basisplek aangezien ik hem niet als een echte linksback meer zie, ofwel op iedere positie hem als backup zie en dus ook het middenveld.

Daley mag dan zelf bepalen wat hij wilt. Het nodige respect verdient hij, maar geen vaste basissplek meer.

Schuurs zou ik niet zomaar verkopen tenzij je het juiste bedrag ontvangt en hem goed weet te vervangen.

Rensch is eigenlijk ook een centrale verdediger, heeft een moeizaam seizoen achter de rug, blijft een talent, dus is een backup optie voor alle verdedigende posities.

Wat betreft centrale verdedigers op de markt hoop ik op De Winter van Juventus. Ideaal gezien blijft ook Timber, want Martinez en Timber is een pracht duo. Als de ideale situatie in tact blijft, kan De Winter beginnen als rechtsback bij ons en een seizoen later Timber opvolgen, hopende dat Martinez dan nog steeds bij ons blijft. Timber lijkt te graag een keer de stap naar een topclub in een topcompetitie te willen maken. One more year Ajax, please!

Wat betreft Jong Ajax gaat Musampa naar FC Groningen en verwacht ik dat Llansana bij Jong blijft. Fijn om hem achter de hand te hebben waar nodig. Ook Álvarez kan centraal achterin spelen waar nodig.

En zelfs Tagliafico kan dat... met Daley dan op linksback hebben we dit seizoen gezien :hands for eyes: liever andersom natuurlijk.



Ik ga ervan uit dat Timber vertrekt, als ten Hag hem graag wil gaat dat gewoon gebeuren. Tagliafico zou ik ook nog een jaar houden tenzij er iets voorbij komt dat je hem niet kunt ontnemen. Met Baas en ASE erachter plus Blind die er eventueel kan spelen zit je qua linksback wel goed dan. Wel de jeugdspeler (Baas of ASE) die niet de vaste backup wordt verhuren zodat die speler al wat vlieguren maakt, net zoals Blind jaren terug bij Groningen.

Martinez lcv en dan een nieuwe rcv halen. Een wat langere speler met het liefst ook wat ervaring. Op het hoogste niveau is het van cruciaal belang dat je iemand hebt achterin die sterk in de lucht is. Ook zag je aan de Ligt wat je dan aanvallend voor wapen met set pieces hebt. Blind en Rensch als backups.

Op rechtsback zou ik een talent halen, hopelijk uit Z-Amerika die dan met Regeer (en evt Rensch) voor die positie kan concurreren.


Toevallig denk ik juist een goede linksback op te noemen in Omar Campos, maar geen rechtsback. Maar goed, wie weet vindt Ajax nog iets. Het is wel de meest uitdagende positie van de verdediging om goed in te gaan vullen. Mazraoui vertrekt. Regeer, eigenlijk middenvelder, omtoveren tot rechtsback. Rensch, eigenlijk centrale verdediger en was niet in vorm dit seizoen.

Zowel voor de posities van Timber als Mazraoui kan ik enkel De Winter bedenken, tenzij we iemand terugkopen zoals Dest en Davindson Sánchez. Maar goed, dat kost veel en is niet per se realistisch.

Het komt erop neer dat ik niet zo goed weet wie de ideale opvolger van Mazraoui kan zijn. En ik hoop dat we weer een beleid hebben dat we jongens als Timber dat extra seizoentje weten te behouden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 27 mei 2022 om 14:24:

open/sluit de onderstaande quote:

BillyTheKid schreef op 27 mei 2022 om 13:03:

(...) Bijlow kan naam maken in de CL en Ajax heeft de beste Nederlandse keeper.



Moet dat het uitgangspunt zijn?!
Ik vind van niet.

Ajax moet een goede keeper hebben. En dat kan heel wat anders zijn dan 'de beste Nederlandse keeper'.

En op basis waarvan is Bijlow 'de beste Nederlandse keeper'?
Niet op basis van tegendoelpunten, dan kom ik bij Pasveer uit.



Ja, ik vind dat de beste Nederlandse keeper bij Ajax moet spelen. Desnoods als tweede keeper, als je in het buitenland een nog betere weet te strikken. (Dat is zeer de vraag)

Ik denk dat Bijlow op dit moment de beste is, Pasveer heeft het natuurlijk cijfermatig beter gedaan in een superdraaiend Ajax, maar Pasveer is voor lange termijn geen optie.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BillyTheKid schreef op 27 mei 2022 om 21:00:

Ja, ik vind dat de beste Nederlandse keeper bij Ajax moet spelen. Desnoods als tweede keeper, als je in het buitenland een nog betere weet te strikken. (Dat is zeer de vraag)

Ik denk dat Bijlow op dit moment de beste is, Pasveer heeft het natuurlijk cijfermatig beter gedaan in een superdraaiend Ajax, maar Pasveer is voor lange termijn geen optie.



Oké, duidelijk. ;)

 

+2/-0

Ik verwacht niet heel veel creativiteit op de transfermarkt. Als je nu ziet dat er steeds terug wordt gegrepen op namen die we al kennen (Schreuder, Brobbey). Ze hebben gewoon geen netwerk voor het niveau dat Ajax nastreeft. Directie niet (vd Sar) en ook Hamstra en Huntelaar niet.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 27 mei 2022 om 22:00:

Ik verwacht niet heel veel creativiteit op de transfermarkt. Als je nu ziet dat er steeds terug wordt gegrepen op namen die we al kennen (Schreuder, Brobbey). Ze hebben gewoon geen netwerk voor het niveau dat Ajax nastreeft. Directie niet (vd Sar) en ook Hamstra en Huntelaar niet.



Heb je een netwerk nodig om kwaliteit te herkennen?

Of moet je mensen in dienst hebben die kwaliteit herkennen?

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 27 mei 2022 om 22:00:

Ik verwacht niet heel veel creativiteit op de transfermarkt. Als je nu ziet dat er steeds terug wordt gegrepen op namen die we al kennen (Schreuder, Brobbey). Ze hebben gewoon geen netwerk voor het niveau dat Ajax nastreeft. Directie niet (vd Sar) en ook Hamstra en Huntelaar niet.



Ik heb gelezen dat H2 20 miljoen op Giovani van Palmeiras wil bieden. Het is een jongen die op een invalbeurt na niet speelt in het eerste en waarvan de beelden er ook alles behalve indrukwekkend uitzien. Bijzonder dubieus, maar goed, Overmars was ook al met hem bezig en het zou best kunnen dat ze verder het ook niet weten en dan maar voor deze jongen gaan.

Vind het sowieso dat Hamstra eruit moet. Die mocht komen om Overmars te assisteren omdat die elkaar kenden. Na zijn plotselinge vertrek neemt ie het over, terwijl zijn track-record niet best is. Heerenveen heeft ie opgezadeld met allemaal overbetaalde middelmaat. Als je specifiek voor de positie van TD zou scouten, zou je echt nooit bij hem uitkomen. Echter, via via issie toch in de functie gerold. Ik vind het echt een schande.

Huntelaar is een goede kerel, maar heeft voor mij het nadeel dat ie met veel van deze jongens nog gespeeld heeft / de kleedkamer gedeeld etc. Laten we wel zijn, we moeten eigenlijk best wat doorselecteren. Zou hij zijn oude ploeggenoten vertellen dat ze op kunnen lazeren omdat ze niet goed genoeg meer zijn? Ik had hem sowieso eerst wat ervaring op laten doen om het bij gebleken geschiktheid over een jaar of 3 zo'n functie te geven.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 99 pagina's: 1 2 3 4 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... 95 96 97 98 99

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.