Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.

Deze normale topic is open en bestaat uit 99 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 95 96 97 98 99

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 16 mei 2022 om 23:13:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 14 mei 2022 om 13:33:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 14 mei 2022 om 12:36:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 14 mei 2022 om 11:49:

Blind staat garant voor kampioenschappen bij Ajax.
Maar de sleet komt er ook bij hem in de laatste tijd.
Als hij de achterste man is in de verdediging dan hou ik altijd mijn hart vast.
Volgend seizoen misschien in de rol van Alvarez vlak voor de verdediging.


Waar gaat Álvarez dan spelen?


Zonder bal is Alvarez een van de betere spelers maar aan de bal niet de beste.
Aangezien Ajax veel de bal heeft heb je meer aan een speler die wat kan met de bal en Blind is veel beter aan de bal dan Alvarez.
Alvarez mag erin komen als een voorsprong verdedigt moet worden.


Nee.

Álvarez is 10 a 100 klassen beter dan Sangare, maar op de één of andere manier is Sangare de beste speler bij PSV dit seizoen en willen nog steeds veel mensen Álvarez op de bank hebben. Álvarez is zo vaak zo belangrijk geweest. Scoort driemaal op rij. Is vaak beste man van het veld geweest.

Dus nee.



Dezelfde reden als waarom van Bommel wel bij PSV past en niet bij Ajax. Daar vinden ze het prima als ze 90 minuten lang niks te zien krijgen muv één countertje met een berg mazzel en ze met 1-0 winnen. De tegenstander kaarten aannaaien, bij elke gelegenheid duiken in de 16, tijd rekken? Lachuh jonguh!

Ajax hoort aanvallend dominant voetbal te spelen met slimme spelers in een hoog tempo.

Spelers als Alvarez, Klaassen en Haller kunnen dat gewoon niet aan en het probleem wordt helemaal groot als er in elke linie dat soort spelers staan. Alvarez voegt aan het aanvallend spel niks toe. Ja hij scoort de laatste tijd wat meer maar dat komt meer uit wanhoop. Door het waardeloze veldspel is de nood zo hoog dat hij maar naar voren wordt gestuurd in de hoop er nog een resultaat uit te slepen. Dat je überhaupt in die situatie komt zijn juist spelers als Alvarez verantwoordelijk.

Alvarez is zogenaamd een goed slot op de deur, maar check de doelpunten van de laatste paar maanden er maar op na. Hij staat regelmatig lucht te dekken en intercepties te missen. Zelfs in het enige onderdeel waarin hij wel top zou zijn faalt hij.

Dat hij beter is als Sangare maakt voor Ajax niets uit want hij speelt gelukkig niet bij Ajax. Bij PSV zou hij vast één van de besten zijn want daar spelen ze graag het spelletje waarin zijn sterke punten benadrukt worden en er weinig wordt gevraagd van zijn zwakke punten. Bij Ajax is het andersom. De rillingen lopen over mijn lijf bij de gedachte aan een middenveld van Sangare - Klaassen - Alvarez.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 17 mei 2022, 16:12:25.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 17 mei 2022 om 11:54:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 16 mei 2022 om 23:13:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 14 mei 2022 om 13:33:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 14 mei 2022 om 12:36:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 14 mei 2022 om 11:49:

Blind staat garant voor kampioenschappen bij Ajax.
Maar de sleet komt er ook bij hem in de laatste tijd.
Als hij de achterste man is in de verdediging dan hou ik altijd mijn hart vast.
Volgend seizoen misschien in de rol van Alvarez vlak voor de verdediging.


Waar gaat Álvarez dan spelen?


Zonder bal is Alvarez een van de betere spelers maar aan de bal niet de beste.
Aangezien Ajax veel de bal heeft heb je meer aan een speler die wat kan met de bal en Blind is veel beter aan de bal dan Alvarez.
Alvarez mag erin komen als een voorsprong verdedigt moet worden.


Nee.

Álvarez is 10 a 100 klassen beter dan Sangare, maar op de één of andere manier is Sangare de beste speler bij PSV dit seizoen en willen nog steeds veel mensen Álvarez op de bank hebben. Álvarez is zo vaak zo belangrijk geweest. Scoort driemaal op rij. Is vaak beste man van het veld geweest.

Dus nee.



Dezelfde reden als waarom van Bommel wel bij PSV past en niet bij Ajax. Daar vinden ze het prima als ze 90 minuten lang niks te zijn krijgen muv één countertje met een berg mazzel en ze met 1-0 winnen. De tegenstander kaarten aannaaien, bij elke gelegenheid duiken in de 16, tijd rekken? Lachuh jonguh!

Ajax hoort aanvallend dominant voetbal te spelen met slimme spelers in een hoog tempo.

Spelers als Alvarez, Klaassen en Haller kunnen dat gewoon niet aan en het probleem wordt helemaal groot als er in elke linie dat soort spelers staan. Alvarez voegt aan het aanvallend spel niks toe. Ja hij scoort de laatste tijd wat meer maar dat komt meer uit wanhoop. Door het waardeloze veldspel is de nood zo hoog dat hij maar naar voren wordt gestuurd in de hoop er nog een resultaat uit te slepen. Dat je überhaupt in die situatie komt zijn juist spelers als Alvarez verantwoordelijk.

Alvarez is zogenaamd een goed slot op de deur, maar check de doelpunten van de laatste paar maanden er maar op na. Hij staat regelmatig lucht te dekken en intercepties te missen. Zelfs in het enige onderdeel waarin hij wel top zou zijn faalt hij.

Dat hij beter is als Sangare maakt voor Ajax niets uit want hij speelt gelukkig niet bij Ajax. Bij PSV zou hij vast één van de besten zijn want daar spelen ze graag het spelletje waarin zijn sterke punten benadrukt worden en er weinig wordt gevraagd van zijn zwakke punten. Bij Ajax is het andersom. De rillingen lopen over mijn lijf bij de gedachte aan een middenveld van Sangare - Klaassen - Alvarez.


Niemand stelt een middenveld van Sangare, Klaassen en Álvarez op.

Die wedstrijden dat Álvarez niet goed zat te verdedigen was heel Ajax defensief niet goed georganiseerd, dus best wel wat om Álvarez ervoor onderuit te halen.

Jij bent duidelijk geen fan van hem, ik wel, dus dit gaat nergens heen.

Dit bericht is gewijzigd op 17 mei 2022, 22:05:09.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 17 mei 2022 om 11:54:

(...) Ajax hoort aanvallend dominant voetbal te spelen met slimme spelers in een hoog tempo.

Spelers als Alvarez, Klaassen en Haller kunnen dat gewoon niet aan (...)



Precies.

En voeg daar aan toe dat spelers bij Ajax om te beginnen de basiskwaliteiten moeten beheersen.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 16 mei 2022 om 23:02:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 16 mei 2022 om 22:57:

Gezien de afkeurende reacties op Suarez een hypotetische vraag:
Suarez of Haller in de spits.

Ik kies voor Suarez.



Jij zet volgens mij nog liever Pino van Sesamstraat in de spits dan Haller, dus dat zegt ook niet veel. Suarez is ook niet (meer) het type dat je volgens mij graag ziet.




Haha Pino heeft wel een snavel voor de goals hoor :D

 

+1/-0

Iemandc riep hier dat die Tavernier wel wat is...Hou op zeg wat een drama. Doet weinig goeds in een armoedige EL finale.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Donpedro schreef op 18 mei 2022 om 23:04:

Iemandc riep hier dat die Tavernier wel wat is...Hou op zeg wat een drama. Doet weinig goeds in een armoedige EL finale.



Haal die Kostic maar op als vervanger voor Tadic. Zelfde type speler en 109 open voorzetten alleen al in de Europa League.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 18 mei 2022 om 23:07:

open/sluit de onderstaande quote:

Donpedro schreef op 18 mei 2022 om 23:04:

Iemandc riep hier dat die Tavernier wel wat is...Hou op zeg wat een drama. Doet weinig goeds in een armoedige EL finale.



Haal die Kostic maar op als vervanger voor Tadic. Zelfde type speler en 109 open voorzetten alleen al in de Europa League.


Qua bouw en qua motoriek zijn ze hetzelfde, dacht er ook aan om hem als vervanger voor Tadic te halen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 19 mei 2022 om 07:57:

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 18 mei 2022 om 23:07:

open/sluit de onderstaande quote:

Donpedro schreef op 18 mei 2022 om 23:04:

Iemandc riep hier dat die Tavernier wel wat is...Hou op zeg wat een drama. Doet weinig goeds in een armoedige EL finale.



Haal die Kostic maar op als vervanger voor Tadic. Zelfde type speler en 109 open voorzetten alleen al in de Europa League.


Qua bouw en qua motoriek zijn ze hetzelfde, dacht er ook aan om hem als vervanger voor Tadic te halen.



Tadic heeft veel meer overzicht. Kostic is veel meer een dravertje. Een prima dravertje, met een goed linkerbeen. Maar blijft een dravertje.

Geef mij Jovic maar, die hebben we harder nodig.

 

+1/-0

Ben benieuwd hoe Hamstra en KJH te werk gaan deze zomer, er is een heleboel te doen met inkomende en uitgaande transfers.

 

+2/-0

Een paar weken geleden had ik Omar Campos (linksback, bijna een linkshalf) en Carlos Alcaraz (middenvelder annex aanvaller) op het oog. Een weekje geleden werd Alcaraz aan PSV en een boel Europese topclubs voor veel geld gekoppeld. Haha, niks is meer goedkoop lijkt het. Enig idee of Ajax interesse heeft in een speler uit Zuid-Amerika? Ik vraag me af hoeveel Campos moet kosten en in hoeverre hij ook gewild is.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 20 mei 2022 om 12:18:

Ben benieuwd hoe Hamstra en KJH te werk gaan deze zomer, er is een heleboel te doen met inkomende en uitgaande transfers.




Lijkt mij - te minste zo zou ik het doen - voor de hand liggend dat ze als eerste ASAP van de basisspelers willen weten wie er willen blijven, ongeacht wat er tot de laatste transferdag aan lucratieve bedragen geboden word.

Want zo lang je geen garantie hebt kun je nooit beginnen om een uitgebalanceerd elftal op poten te zetten. Twee garanties hebben ze denk ik wel binnen met Tadic en Blind. Hopelijk komen Martinez, Timber en Antony er bij.

 

+2/-0

Haller verkopen en Jovic halen zou een mooie upgrade zijn.
Jovic speelde 548 minuten voor Madrid dit seizoen, maar ligt nog wel tot 2025 vast, dus of ze hem kwijt willen?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 20 mei 2022 om 16:00:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 20 mei 2022 om 12:18:

(...) Twee garanties hebben ze denk ik wel binnen met Tadic en Blind. (...)



Dan hebben ze ook meteen twee andere garanties: dat die twee volgend seizoen niet beter gaan voetballen. Dus nog meer werk aan de winkel.

Blind gaf overigens onlangs bij 'Andy in de auto' aan dat de kans groot is dat hij blijft.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Phenomenas schreef op 20 mei 2022 om 16:21:

(...) Jovic speelde 548 minuten voor Madrid dit seizoen, maar ligt nog wel tot 2025 vast, dus of ze hem kwijt willen?



Wat wil hij zelf?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 20 mei 2022 om 17:08:

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 20 mei 2022 om 16:00:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 20 mei 2022 om 12:18:

(...) Twee garanties hebben ze denk ik wel binnen met Tadic en Blind. (...)



Dan hebben ze ook meteen twee andere garanties: dat die twee volgend seizoen niet beter gaan voetballen. Dus nog meer werk aan de winkel.

Blind gaf overigens onlangs bij 'Andy in de auto' aan dat de kans groot is dat hij blijft.




In voetbaljargon gaan ze idd richting nadagen carrière en dan oogt de oudste,Tadic, nog wat fitter dan de ander al loopt zijn (opstart)snelheid ook behoorlijk terug.
Beiden een enorme staat van dienst waarvan het rendement van Tadic afgelopen seizoen ongekend hoog lag. Op en top clubmensen. Ervaren en qua teambuilding zeer aanwezig. Kan me er alles bij voorstellen dat Schreuder ze komend seizoen bij de groep wil houden.

Ik zou dan sowieso beiden minder wedstrijden laten spelen. Waarom zou je ook eigenlijk alles moeten spelen incl. derde ronde knvb beker ergens in de nowhere??

Blind als stand-in sowieso linksback af. De man functioneerde/rendeerde na mijn mening altijd beter centraal in de verdediging/voorstopper. Wedstrijd lezen kan hij als de beste. De tijd van grotere afstanden dichtlopen is hij dan vanaf. Tadic rond de zestien in principe overal inzetbaar, makkelijker kun je het voor een trainer niet maken.

Ik hoop in ieder geval op een nieuwe linksbuiten. Misschien loopt er nog ergens een volgende Jesper Olsen of Rob de Wit rond??? Tenzij Daramy opbloeit in de voorbereiding onder Schreuder maar vermoed dat het een geval net niet blijft.

Antony en Ihataren houden. Naast linkerspits nog een voetballende spits. Brobbey backup ideaal als breekijzer. Als ze dat allemaal flikken maak ik me aangaande voorhoede alvast minder zorgen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 21 mei 2022 om 01:34:

(...) Ik hoop in ieder geval op een nieuwe linksbuiten. Misschien loopt er nog ergens een volgende Jesper Olsen of Rob de Wit rond??? (...)



Types als Olsen en De Wit zouden vergeleken met nu topspelers - en onbetaalbaar zijn.
Maar dat zijn wel spelers die Ajax (al jaren) ontbeert.

 

+1/-0

Ik ben best wel gecharmeerd van Karlsson van AZ. Mist nog iets teveel kansen,maar hij creeert ze iig. Durft de actie te maken en ik zie nog wel dat ie verder doorgroeit. Op links moet er sowieso iemand bij en mits niet te duur, zou ik het zeker overwegen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 21 mei 2022 om 12:16:

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 21 mei 2022 om 01:34:

(...) Ik hoop in ieder geval op een nieuwe linksbuiten. Misschien loopt er nog ergens een volgende Jesper Olsen of Rob de Wit rond??? (...)



Types als Olsen en De Wit zouden vergeleken met nu topspelers - en onbetaalbaar zijn.



Dat is een mooie constatering.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 21 mei 2022 om 12:16:

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 21 mei 2022 om 01:34:

(...) Ik hoop in ieder geval op een nieuwe linksbuiten. Misschien loopt er nog ergens een volgende Jesper Olsen of Rob de Wit rond??? (...)



Types als Olsen en De Wit zouden vergeleken met nu topspelers - en onbetaalbaar zijn.
Maar dat zijn wel spelers die Ajax (al jaren) ontbeert.




Dat ben ik met je eens maar als Ajax zijnde zou hier toch beter op te scouten moeten zijn zou je zeggen... opzoek na een aantal midtieners, 14 a 15 jaar, met specifieke kwaliteiten en maak ze completer op De Toekomst.

In de jaren negentig bracht Ajax nog een reeks vakbladen uit die per nummer specifiek gingen over de positie's op het veld waaronder de linksbuitens die Ajax in het verleden rijk is geweest.

Daarbij werd uitvoerig beschreven aan welke eisen de speler moest voldoen. De bladen liggen vast nog wel ergens in een laatje omdat archivaris Dhr. Schoevaart zo'n beetje alles verzamelde over Ajax wat los en vast zat.

Maar goed, voorstel van T- Bag, Karlsson van AZ, vind ik nog geen beroerde keuze maar niet top. Hij is relatief snel en swingt vrij behendig aan de bal.
Alleen jammer dat deze LB stijf rechtsbenig is. Alles gaat met rechts. Of beter gezegd moet met rechts.

Draait daardoor van de 100 keer 99 maal na binnen. Scoort overigens wel vrij makkelijk maar heeft tijd nodig om zijn lichaam zo te plaatsen dat hij kan uithalen omdat hij met links niks kan.

Overmars had het ook maar zijn linker was beter ontwikkeld. Aangaande Karlsson behoorlijke aderlating. Voor dit niveau vind ik het eigenlijk ook niet kunnen. Behoorlijke tekort koming als pro zijnde.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 21 mei 2022 om 13:42:

Dat ben ik met je eens maar als Ajax zijnde zou hier toch beter op te scouten moeten zijn zou je zeggen (...)



Jazeker. Dat is ook al veel vaker hier gezegd.

Daarbij vind ik dat je het hele proces moet beschouwen. Van scouten, tot beslissen om aan te trekken, opleiden en trainen, tot opstellen in het eerste.

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 21 mei 2022 om 13:42:

(...)

In de jaren negentig bracht Ajax nog een reeks vakbladen uit die per nummer specifiek gingen over de positie's op het veld waaronder de linksbuitens die Ajax in het verleden rijk is geweest.

Daarbij werd uitvoerig beschreven aan welke eisen de speler moest voldoen. De bladen liggen vast nog wel ergens in een laatje omdat archivaris Dhr. Schoevaart zo'n beetje alles verzamelde over Ajax wat los en vast zat. (...)



Die bladen liggen zeker nog ergens in een laatje: o.a. bij mij. :B

Dat was/is zeker interessante en bruikbare lees- en leerstof.

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 21 mei 2022 om 13:42:

(...)
Maar goed, voorstel van T- Bag, Karlsson van AZ, vind ik nog geen beroerde keuze maar niet top. Hij is relatief snel en swingt vrij behendig aan de bal.
Alleen jammer dat deze LB stijf rechtsbenig is. Alles gaat met rechts. Of beter gezegd moet met rechts.

Draait daardoor van de 100 keer 99 maal na binnen. Scoort overigens wel vrij makkelijk maar heeft tijd nodig om zijn lichaam zo te plaatsen dat hij kan uithalen omdat hij met links niks kan.

Overmars had het ook maar zijn linker was beter ontwikkeld. Aangaande Karlsson behoorlijke aderlating. Voor dit niveau vind ik het eigenlijk ook niet kunnen. Behoorlijke tekort koming als pro zijnde.



Ik ken hem niet maar zoals je het beschrijft ben ik het volledig met je eens dat het een tekortkoming is.

We hebben onze eigen Antony als voorbeeld. Daar zie je dezelfde soort tekortkoming met bijkomende beperkingen.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 99 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 95 96 97 98 99

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.