Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.

Deze normale topic is open en bestaat uit 99 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 95 96 97 98 99

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 14 mei 2022 om 12:36:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 14 mei 2022 om 11:49:

Blind staat garant voor kampioenschappen bij Ajax.
Maar de sleet komt er ook bij hem in de laatste tijd.
Als hij de achterste man is in de verdediging dan hou ik altijd mijn hart vast.
Volgend seizoen misschien in de rol van Alvarez vlak voor de verdediging.


Waar gaat Álvarez dan spelen?


Zonder bal is Alvarez een van de betere spelers maar aan de bal niet de beste.
Aangezien Ajax veel de bal heeft heb je meer aan een speler die wat kan met de bal en Blind is veel beter aan de bal dan Alvarez.
Alvarez mag erin komen als een voorsprong verdedigt moet worden.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 14 mei 2022 om 13:31:

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 14 mei 2022 om 13:14:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 14 mei 2022 om 12:39:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 14 mei 2022 om 11:49:

Blind staat garant voor kampioenschappen bij Ajax.
Maar de sleet komt er ook bij hem in de laatste tijd.
Als hij de achterste man is in de verdediging dan hou ik altijd mijn hart vast.
Volgend seizoen misschien in de rol van Alvarez vlak voor de verdediging.



Blind is wat mij betreft geen basisspeler meer komend seizoen.



Je ziet aan Blind en Tadic dat na mate ze ouder worden ze niet alles even goed meer kunnen belopen. 100% kunnen inzetten als ze alle wedstrijden spelen zoals onder ten Hag word lastiger en lastiger, en het hoeft natuurlijk ook niet.

Ik geloof wel dat Schreuder beide spelers er graag bij wil houden omdat ze zowel in het veld, als er buiten, zeer belangrijk zijn voor het elftal, de club;-) Ik denk dat de meesten het daar wel over eens zijn.



Maar spelers die geen basisspeler meer zijn kun je moeilijk aanvoerder laten. Daar komt al het eerste conflict, zeker met iemand van de Balkan.

Wat betreft het verhaal van JCBest, je mist iemand met tekenbevoegdheid. Hamstra is geen directeur en heeft dat dus niet en ik zie een directeur niet blindelings het advies overnemen van een TH 2.0 want hij/zij is er uiteindelijk verantwoordelijk voor.



Dat kan maar in het geval van Tadic denk ik niet dat hij hier een enorm probleem van maakt. Gozer denkt/praat altijd in het teambelang of namens het uiteindelijke resultaat/doel

Dat laatste klopt. Wat aangaat mogen we hopen dat het niet al te lang meer duurt dat een TD word geïnstalleerd.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 14 mei 2022 om 13:59:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 14 mei 2022 om 13:31:

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 14 mei 2022 om 13:14:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 14 mei 2022 om 12:39:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 14 mei 2022 om 11:49:

Blind staat garant voor kampioenschappen bij Ajax.
Maar de sleet komt er ook bij hem in de laatste tijd.
Als hij de achterste man is in de verdediging dan hou ik altijd mijn hart vast.
Volgend seizoen misschien in de rol van Alvarez vlak voor de verdediging.



Blind is wat mij betreft geen basisspeler meer komend seizoen.



Je ziet aan Blind en Tadic dat na mate ze ouder worden ze niet alles even goed meer kunnen belopen. 100% kunnen inzetten als ze alle wedstrijden spelen zoals onder ten Hag word lastiger en lastiger, en het hoeft natuurlijk ook niet.

Ik geloof wel dat Schreuder beide spelers er graag bij wil houden omdat ze zowel in het veld, als er buiten, zeer belangrijk zijn voor het elftal, de club;-) Ik denk dat de meesten het daar wel over eens zijn.



Maar spelers die geen basisspeler meer zijn kun je moeilijk aanvoerder laten. Daar komt al het eerste conflict, zeker met iemand van de Balkan.

Wat betreft het verhaal van JCBest, je mist iemand met tekenbevoegdheid. Hamstra is geen directeur en heeft dat dus niet en ik zie een directeur niet blindelings het advies overnemen van een TH 2.0 want hij/zij is er uiteindelijk verantwoordelijk voor.




Dat laatste klopt. Wat aangaat mogen we hopen dat het niet al te lang meer duurt dat een TD word geïnstalleerd.



Zoals de geluiden nu zijn gaan Hamstra en Huntelaar het samen doen, maar of Hamstra dan ook directeur wordt gemaakt dat betwijfel ik. Werkt hier ook pas een half jaar en heeft geen verleden bij Ajax. Zoals het er nu naar uit ziet komt er iig geen TD van buitenaf. Dan lijkt mij dat de technisch manager rechtstreeks onder de AD valt.

 

+1/-0

Pik Suarez nu maar snel op, die wordt op 1 been nog steeds topscorer hier. Gratis op te halen en denk dat ie best wel open voor zou staan. ik zou het geweldig toejuichen! Voor zo iemand komt men naar het stadion. Hop hop,halen en wel meteen ;-)

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 14 mei 2022 om 15:58:

Pik Suarez nu maar snel op, die wordt op 1 been nog steeds topscorer hier. Gratis op te halen en denk dat ie best wel open voor zou staan. ik zou het geweldig toejuichen! Voor zo iemand komt men naar het stadion. Hop hop,halen en wel meteen ;-)



Eerste uur Suarez, daarna Brobbey. In de eerste rondes van de beker en tegen degradatiekandidaten Brobbey basis met een talent op de bank zodat beide wat ontlast worden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 14 mei 2022 om 14:08:

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 14 mei 2022 om 13:59:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 14 mei 2022 om 13:31:

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 14 mei 2022 om 13:14:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 14 mei 2022 om 12:39:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 14 mei 2022 om 11:49:

Blind staat garant voor kampioenschappen bij Ajax.
Maar de sleet komt er ook bij hem in de laatste tijd.
Als hij de achterste man is in de verdediging dan hou ik altijd mijn hart vast.
Volgend seizoen misschien in de rol van Alvarez vlak voor de verdediging.



Blind is wat mij betreft geen basisspeler meer komend seizoen.



Je ziet aan Blind en Tadic dat na mate ze ouder worden ze niet alles even goed meer kunnen belopen. 100% kunnen inzetten als ze alle wedstrijden spelen zoals onder ten Hag word lastiger en lastiger, en het hoeft natuurlijk ook niet.

Ik geloof wel dat Schreuder beide spelers er graag bij wil houden omdat ze zowel in het veld, als er buiten, zeer belangrijk zijn voor het elftal, de club;-) Ik denk dat de meesten het daar wel over eens zijn.



Maar spelers die geen basisspeler meer zijn kun je moeilijk aanvoerder laten. Daar komt al het eerste conflict, zeker met iemand van de Balkan.

Wat betreft het verhaal van JCBest, je mist iemand met tekenbevoegdheid. Hamstra is geen directeur en heeft dat dus niet en ik zie een directeur niet blindelings het advies overnemen van een TH 2.0 want hij/zij is er uiteindelijk verantwoordelijk voor.




Dat laatste klopt. Wat aangaat mogen we hopen dat het niet al te lang meer duurt dat een TD word geïnstalleerd.



Zoals de geluiden nu zijn gaan Hamstra en Huntelaar het samen doen, maar of Hamstra dan ook directeur wordt gemaakt dat betwijfel ik. Werkt hier ook pas een half jaar en heeft geen verleden bij Ajax. Zoals het er nu naar uit ziet komt er iig geen TD van buitenaf. Dan lijkt mij dat de technisch manager rechtstreeks onder de AD valt.



In dat geval zal van der Sar deze taak voorlopig op zich nemen zo lang er nog geen TD is aangesteld.

Over Hamstra kan ik verder niks bijzonders vertellen op zijn vakgebied, management. Ik kan wel iets meer vertellen over zijn voetbalachtergrond al ken ik Hamstra persoonlijk zelf niet.

Wat voor mij zelf duidelijk werd is dat Hamstra ooit in 1978 in Groningen is begonnen met voetballen bij de E2 junioren en dat voor 12 jaar lang. Daarbij verkaste hij kort naar FC Groningen vanwege een baan, maar keerde al snel terug omdat hij het voetbal nog niet kon laten. Dit alles staat vermeld op de website van CVV Oranje Nassau opgericht in 1918.

In 2018 heeft Oranje Nassau een reunie gehad vanwege het 100 jarige bestaan. Helaas kon ik niet aanwezig zijn vanwege familie omstandigheden, maar vernam al snel dat O.N. een grote amateurclub is gebleven. Alhoewel, destijds had de club 15 eerste elftallen om maar eens een omvang van belangstelling te noemen.

Zelf heb ik ooit in mijn jeugdjaren zes jaar voor Oranje Nassau gespeeld. Ooit begonnen bij de F junioren in 1977 tot en met de B'ers. Daarna veranderde mijn vader van baan elders in het land en waren we vertrokken.

Het enige wat Hamstra en ik gemeen hebben is denk ik dat de meeste spelers, inclusief jeugd en familie, en of vrienden, destijds na de wedstrijd nog effe bleven hangen als het eerste elftal thuis moest spelen later op de middag.

Destijds speelde Oranje Nassau in de hoofdklasse. Dat begrip had destijds meer aanzien dan tegenwoordig en ze werden kampioen in hun klasse van Nederland. Daarom ook door de KNVB uitgeroepen als beste amateur elftal van Nederland.

Enkele spelers uit dat elftal hebben het destijds aardig geschopt in de amateur tak van de sport. Al geld dat mogelijk wat minder voor Hans Robben. Hij speelde rechtsvoor destijds en daarentegen heeft zijn zoon, Arjan het een stuk verder geschopt.

Andere namen die bij mij opkomen uit dat elftal zijn Jaap Hindriks en Bert Mooibroek. Op het middenveld was Bert zeer sterk. Bert is volgens mij nog steeds bij FC Groningen actief en ik herinner me nog de naam Gerard Molenaars. Destijds was Gerard ook betrokken bij de jeugdopleiding bij O.N. en kreeg later nog een baan in Zeist bij de KNVB.

Zo heeft Molenaars op Zeist nog met Ziyech gewerkt lees ik dan maar wat Ajax aangaat kunnen we er verder weinig mee. Althans, het was effe een kleine inkijk hoe het er destijds aan toe ging bij O.N.

Maar uiteindelijk geld ook voor Hamstra de zelfde code. Ik noem het voor het gemak en ronduit maar het Cruijff signaal. Een signaal om nog beter te worden. Wat je ook doet.

Hoe dan ook. Ik wens Hamstra veel succes toe in zijn functie bij Ajax. Hopelijk gaat hij met de tijd slagen. Niet omdat we een verleden delen maar des te meer in het algemeen omdat Ajax spoedig een volgende Technische Directeur moet aanwijzen opdat het concept om beter te presteren verder kan.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 15 mei 2022, 01:45:35.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 14 mei 2022 om 16:24:

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 14 mei 2022 om 15:58:

Pik Suarez nu maar snel op, die wordt op 1 been nog steeds topscorer hier. Gratis op te halen en denk dat ie best wel open voor zou staan. ik zou het geweldig toejuichen! Voor zo iemand komt men naar het stadion. Hop hop,halen en wel meteen ;-)



Eerste uur Suarez, daarna Brobbey. In de eerste rondes van de beker en tegen degradatiekandidaten Brobbey basis met een talent op de bank zodat beide wat ontlast worden.



Zouden ook beiden kunnen spelen, Suarez op de flank en Brobbey in de spits. Als deze spelers er volgend seizoen zijn volledig in zetten op Brobbey als spits voor heden en de toekomst.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

klaaschat schreef op 15 mei 2022 om 10:39:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 14 mei 2022 om 16:24:

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 14 mei 2022 om 15:58:

Pik Suarez nu maar snel op, die wordt op 1 been nog steeds topscorer hier. Gratis op te halen en denk dat ie best wel open voor zou staan. ik zou het geweldig toejuichen! Voor zo iemand komt men naar het stadion. Hop hop,halen en wel meteen ;-)



Eerste uur Suarez, daarna Brobbey. In de eerste rondes van de beker en tegen degradatiekandidaten Brobbey basis met een talent op de bank zodat beide wat ontlast worden.



Zouden ook beiden kunnen spelen, Suarez op de flank en Brobbey in de spits. Als deze spelers er volgend seizoen zijn volledig in zetten op Brobbey als spits voor heden en de toekomst.



Krijg je dan niet hetzelfde probleem als nu met Tadic? Dat de snelheid hard achteruit gaat. Hij is nog ouder dan Tadic.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 15 mei 2022 om 12:33:

Krijg je dan niet hetzelfde probleem als nu met Tadic? Dat de snelheid hard achteruit gaat. Hij is nog ouder dan Tadic.



Ik zit meer te denken aan (spier)blessures.

Suarez moe(s)t het o.a. hebben van explosiviteit. Dat heeft bij niet meer.
Bovendien gaat hij dat gebrek compenseren met 'maniertjes'. Dat past al helemaal niet bij Ajax.

Hier moeten ze niet aan beginnen. Ajax heeft baat bij spelers die 50 wedstrijden per seizoen op niveau kunnen voetballen.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 15 mei 2022 om 13:06:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 15 mei 2022 om 12:33:

Krijg je dan niet hetzelfde probleem als nu met Tadic? Dat de snelheid hard achteruit gaat. Hij is nog ouder dan Tadic.



Ik zit meer te denken aan (spier)blessures.

Suarez moe(s)t het o.a. hebben van explosiviteit. Dat heeft bij niet meer.
Bovendien gaat hij dat gebrek compenseren met 'maniertjes'. Dat past al helemaal niet bij Ajax.

Hier moeten ze niet aan beginnen. Ajax heeft baat bij spelers die 50 wedstrijden per seizoen op niveau kunnen voetballen.



Bovendien, áls je het dan hebt over een "typische Ajax voetballer", Suarez was dat niet. Het was meer 'alle ballen op Suarez'-type, bij gebrek aan beter.

Daarnaast is Suarez het prototype van een speler die het moest hebben van sleurwerk en op dat soort spelers hebben last van sleet boven een bepaalde leeftijd.

Van mij hoeft Suarez niet terug. Hoewel een held, maar Ajax moet opnieuw opgebouwd worden en als je kiest voor nieuwe spelers waar al sleet op zit is dat zonde.

 

+3/-0

(Golf)balletje opgooien bij Gareth Bale ? Die is ook transfervrij

 

+1/-0

Weet iemand meer over de geruchten dat Ziyech terugkomt?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Iceman schreef op 16 mei 2022 om 16:38:

Weet iemand meer over de geruchten dat Ziyech terugkomt?



Ziyech is zeer te spreken over Schreuder, dat is alles. Dat is de basis van dit 'gerucht', meer is er niet.

Ziyech heeft trouwens een contract tot 30 jun. 2025.
Wat denk je, dat we hem kunnen betalen?

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 14 mei 2022 om 13:31:

(..) Hamstra is geen directeur en heeft dat dus niet en ik zie een directeur niet blindelings het advies overnemen van een TH 2.0 want hij/zij is er uiteindelijk verantwoordelijk voor.



Waarom zouden Hamstra en Huntelaar geen tekenbevoegdheid hebben? Waar maak je dat uit op? Zij leggen voorafgaand aan Vitesse-UIT toch ook Brandes vast op zn 18e verjaardag?

https://www.ajax.nl/artikelen/ajax-contracteert-julian-brandes/link

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 16 mei 2022, 16:57:26.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 14 mei 2022 om 15:58:

Pik Suarez nu maar snel op, die wordt op 1 been nog steeds topscorer hier. Gratis op te halen en denk dat ie best wel open voor zou staan. ik zou het geweldig toejuichen! Voor zo iemand komt men naar het stadion. Hop hop,halen en wel meteen ;-)



Hij is alleen allang niet meer de speler die hij was. Nogal fors geworden en alles qua bewegelijkheid, snelheid en wendbaarheid ingeleverd. Technisch is het ook niks, alleen als afmaker is het nog redelijk.

Als hij het geen probleem vindt om te banken met een overeenkomstig salaris: ok. Maar dat verwacht ik niet.

Hij schijnt nog in Europa te willen blijven. Spaans, Engels en Frans voetbal is te dynamisch voor hem. Duitsland gaat het ook niet worden denk ik. Het wordt of een subtopper in Italie maar ik denk dat ie naar Benfica gaat als opvolger van Nunez.

 

+1/-0

Gezien de afkeurende reacties op Suarez een hypotetische vraag:
Suarez of Haller in de spits.

Ik kies voor Suarez.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 16 mei 2022 om 22:57:

Gezien de afkeurende reacties op Suarez een hypotetische vraag:
Suarez of Haller in de spits.

Ik kies voor Suarez.



Jij zet volgens mij nog liever Pino van Sesamstraat in de spits dan Haller, dus dat zegt ook niet veel. Suarez is ook niet (meer) het type dat je volgens mij graag ziet.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 14 mei 2022 om 13:33:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 14 mei 2022 om 12:36:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 14 mei 2022 om 11:49:

Blind staat garant voor kampioenschappen bij Ajax.
Maar de sleet komt er ook bij hem in de laatste tijd.
Als hij de achterste man is in de verdediging dan hou ik altijd mijn hart vast.
Volgend seizoen misschien in de rol van Alvarez vlak voor de verdediging.


Waar gaat Álvarez dan spelen?


Zonder bal is Alvarez een van de betere spelers maar aan de bal niet de beste.
Aangezien Ajax veel de bal heeft heb je meer aan een speler die wat kan met de bal en Blind is veel beter aan de bal dan Alvarez.
Alvarez mag erin komen als een voorsprong verdedigt moet worden.


Nee.

Álvarez is 10 a 100 klassen beter dan Sangare, maar op de één of andere manier is Sangare de beste speler bij PSV dit seizoen en willen nog steeds veel mensen Álvarez op de bank hebben. Álvarez is zo vaak zo belangrijk geweest. Scoort driemaal op rij. Is vaak beste man van het veld geweest.

Dus nee.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 16 mei 2022 om 23:02:

Jij zet volgens mij nog liever Pino van Sesamstraat in de spits dan Haller (...)



Daar kan ik niet over oordelen. Ik heb Pino nooit zien voetballen.

Het lijkt me in ieder geval niet dat ze gelijkwaardig zijn omdat ze dezelfde maat voetbalschoenen hebben.

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 16 mei 2022 om 23:02:

(...) Suarez is ook niet (meer) het type dat je volgens mij graag ziet.



Ik ben benieuwd wat anderen er van vinden.

 

+1/-2

Deze normale topic is open en bestaat uit 99 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 95 96 97 98 99

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.