Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.

Deze normale topic is open en bestaat uit 98 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 94 95 96 97 98

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 11 mei 2022 om 15:15:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 10 mei 2022 om 22:00:

open/sluit de onderstaande quote:

Calavaro schreef op 10 mei 2022 om 21:38:

Ze moeten nu alles op alles zetten om Haller te verkopen (...)



Ze moeten nu alles op alles zetten om een goede spits aan te trekken.
Wat er daarna met Haller gebeurt is niet belangrijk. Een goede spits genereert voldoende inkomsten om Haller te vergeten.

open/sluit de onderstaande quote:

Calavaro schreef op 10 mei 2022 om 21:38:

(...) Nu kunnen we er nog aan verdienen, tenzij ze in het buitenland de 2e helft van de eredivisie gezien hebben.



Ik verwacht niet dat er aan Haller verdient gaat worden.



Ik verwacht minimaal 10 miljoen hogere transfersom dan dat we betaalden B)



Dat verwacht ik dus ook. Zie ook niet in waarom niet. Heeft zich goed verkocht tijdens de CL.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 11 mei 2022 om 15:15:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 10 mei 2022 om 22:00:

open/sluit de onderstaande quote:

Calavaro schreef op 10 mei 2022 om 21:38:

Ze moeten nu alles op alles zetten om Haller te verkopen (...)



Ze moeten nu alles op alles zetten om een goede spits aan te trekken.
Wat er daarna met Haller gebeurt is niet belangrijk. Een goede spits genereert voldoende inkomsten om Haller te vergeten.

open/sluit de onderstaande quote:

Calavaro schreef op 10 mei 2022 om 21:38:

(...) Nu kunnen we er nog aan verdienen, tenzij ze in het buitenland de 2e helft van de eredivisie gezien hebben.



Ik verwacht niet dat er aan Haller verdient gaat worden.



Ik verwacht minimaal 10 miljoen hogere transfersom dan dat we betaalden B)



Dan nog spelen we slechts quitte met zijn mega salaris.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 11 mei 2022 om 16:32:

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 11 mei 2022 om 15:15:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 10 mei 2022 om 22:00:

open/sluit de onderstaande quote:

Calavaro schreef op 10 mei 2022 om 21:38:

Ze moeten nu alles op alles zetten om Haller te verkopen (...)



Ze moeten nu alles op alles zetten om een goede spits aan te trekken.
Wat er daarna met Haller gebeurt is niet belangrijk. Een goede spits genereert voldoende inkomsten om Haller te vergeten.

open/sluit de onderstaande quote:

Calavaro schreef op 10 mei 2022 om 21:38:

(...) Nu kunnen we er nog aan verdienen, tenzij ze in het buitenland de 2e helft van de eredivisie gezien hebben.



Ik verwacht niet dat er aan Haller verdient gaat worden.



Ik verwacht minimaal 10 miljoen hogere transfersom dan dat we betaalden B)



Dan nog spelen we slechts quitte met zijn mega salaris.



Das nog altijd geen verlies, maar hij pakt geen 5 miljoen per jaar hoor, maakt verder ook niet uit.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 11 mei 2022 om 16:50:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 11 mei 2022 om 16:32:

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 11 mei 2022 om 15:15:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 10 mei 2022 om 22:00:

open/sluit de onderstaande quote:

Calavaro schreef op 10 mei 2022 om 21:38:

Ze moeten nu alles op alles zetten om Haller te verkopen (...)



Ze moeten nu alles op alles zetten om een goede spits aan te trekken.
Wat er daarna met Haller gebeurt is niet belangrijk. Een goede spits genereert voldoende inkomsten om Haller te vergeten.

open/sluit de onderstaande quote:

Calavaro schreef op 10 mei 2022 om 21:38:

(...) Nu kunnen we er nog aan verdienen, tenzij ze in het buitenland de 2e helft van de eredivisie gezien hebben.



Ik verwacht niet dat er aan Haller verdient gaat worden.



Ik verwacht minimaal 10 miljoen hogere transfersom dan dat we betaalden B)



Dan nog spelen we slechts quitte met zijn mega salaris.



Das nog altijd geen verlies, maar hij pakt geen 5 miljoen per jaar hoor, maakt verder ook niet uit.



Met bonussen, overwinteren CL en kampioenschap verdient hij toch echt 5 miljoen. Maar desondanks je doet hem niet met verlies weg. Salaris meerekenen is namelijk een beetje onzin, want mede door zijn toedoen zijn er ook bakken met geld, CL, binnengekomen.

 

+3/-0

Nu Gravenberch zo goed als zeker naar Bayern gaat, zou ik het toch echt bijzonder prettig vinden als Ajax een poging voor Eriksen gaat doen. Transfervrij, dus met een mooi salaris en tekenpremie moet dat toch lukken.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Suavimani schreef op 11 mei 2022 om 23:40:

Nu Gravenberch zo goed als zeker naar Bayern gaat, zou ik het toch echt bijzonder prettig vinden als Ajax een poging voor Eriksen gaat doen. Transfervrij, dus met een mooi salaris en tekenpremie moet dat toch lukken.



Halve PL schijnt achter hem aan te zitten (top kwaliteit voor nop) en zijn gezin voelt zich thuis in Engeland. Helaas volkomen kansloos. Ze kunnen zich beter richten op haalbare opties dan weer een groot gedeelte van de transferperiode achter de volgende Richarlison/Sulemana/Bergwijn aan te zitten.

 

+1/-0

Als je Haller met winst kan verkopen zou het ik direct doen. Ik acht de kans groot dat Antony vertrekt en dan heb je echt een te statische aanval met Tadic, Haller en Berghuis. Het totale gebrek aan snelheid, diepte en een goede actie zal ervoor zorgen dat je te weinig zal creëren.

Haller is voetballend ook matig en als aanspeelpunt valt hij gewoon vies tegen. Zo'n grote kerel die zoveel moeite heeft om de duels te winnen. Onbegrijpelijk. Het verschil met Brobbey in de spits zie je direct. Alleen is Brobbey nog een komende speler en kun je nog niet volledig op hem bouwen. 90 minuten volle bak gaat nog niet eens. Maar zijn impact is zichtbaar. Als het lukt om hem terug te halen moet er nog wel een vervanger van Haller komen. Iemand die er direct kan staan.

Daarnaast is het echt zaak om het centrum intact te houden. Timber en Martinez mogen absoluut niet vertrekken, want dan val je te ver terug. Als je Blind nog hebt en je trekt Wijndal aan dan ga je erop vooruit t.o.v. Tagliafico. Zeker in aanvallend opzicht, want over de linkerkant komt te weinig gevaar. Het was voornamelijk de rechterkant die goed liep tussen Mazraoui en Antony. En doordat je de aanvallende kwaliteiten van Mazraoui enorm gaat missen moet je dat compenseren. Of dat nou op links is of rechts maakt niet uit.

Het lastige is dat er in elke linie iets moet gebeuren. Het is prima dat Taylor nu doorstroomt. Echter ga je Gravenberch wel degelijk missen. En zelfs met Taylor in de basis bestaat de aanvulling nog steeds uit Alvarez, Klaassen, Kudus en Berghuis. Dat is niet best.

Kijk het is net het verschil tussen meedoen in de CL en daadwerkelijk indruk maken. Hetzelfde met de keepers. Pasveer deed het best goed dit seizoen, maar hoe lang ontbreekt hij al? En Stekelenburg gaat als een zak aardappelen naar de grond en is zwak bij hoge ballen. Als tweede keeper kunnen ze allebei. Het is alleen niet hetzelfde als een Onana in vorm die toen echt punten kon pakken voor de ploeg.

Verder denk ik dat ze nog steeds voornamelijk naar Nederlandse opties kijken en daar is niks mis mee. Het gaat toch om een bepaalde stabiliteit waar je op kan terugvallen. Dus Wijndal en Bergwijn zijn logisch wat dat betreft. Je moet alleen geen 30 miljoen gaan betalen voor Bergwijn, want dan is het slimmer om een groot talent uit het buitenland aan te trekken.

Een transfer in de categorie Sanchez, Martinez, Antony, Tagliafico is gewoon nodig. Er moet kwaliteit bij.

 

+5/-0

Hoeveel kost Octavian-George Popescu en wat voor kans maken we hem te kopen?

 

+1/-0

Ik zou als rechtsbuiten speler Tavsan van NEC gaan bekijken.
Is een speler die veel talent bezit.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 12 mei 2022 om 16:03:

Als je Haller met winst kan verkopen zou het ik direct doen. Ik acht de kans groot dat Antony vertrekt en dan heb je echt een te statische aanval met Tadic, Haller en Berghuis. Het totale gebrek aan snelheid, diepte en een goede actie zal ervoor zorgen dat je te weinig zal creëren.

Haller is voetballend ook matig en als aanspeelpunt valt hij gewoon vies tegen. Zo'n grote kerel die zoveel moeite heeft om de duels te winnen. Onbegrijpelijk. Het verschil met Brobbey in de spits zie je direct. Alleen is Brobbey nog een komende speler en kun je nog niet volledig op hem bouwen. 90 minuten volle bak gaat nog niet eens. Maar zijn impact is zichtbaar. Als het lukt om hem terug te halen moet er nog wel een vervanger van Haller komen. Iemand die er direct kan staan.

Daarnaast is het echt zaak om het centrum intact te houden. Timber en Martinez mogen absoluut niet vertrekken, want dan val je te ver terug. Als je Blind nog hebt en je trekt Wijndal aan dan ga je erop vooruit t.o.v. Tagliafico. Zeker in aanvallend opzicht, want over de linkerkant komt te weinig gevaar. Het was voornamelijk de rechterkant die goed liep tussen Mazraoui en Antony. En doordat je de aanvallende kwaliteiten van Mazraoui enorm gaat missen moet je dat compenseren. Of dat nou op links is of rechts maakt niet uit.

Het lastige is dat er in elke linie iets moet gebeuren. Het is prima dat Taylor nu doorstroomt. Echter ga je Gravenberch wel degelijk missen. En zelfs met Taylor in de basis bestaat de aanvulling nog steeds uit Alvarez, Klaassen, Kudus en Berghuis. Dat is niet best.

Kijk het is net het verschil tussen meedoen in de CL en daadwerkelijk indruk maken. Hetzelfde met de keepers. Pasveer deed het best goed dit seizoen, maar hoe lang ontbreekt hij al? En Stekelenburg gaat als een zak aardappelen naar de grond en is zwak bij hoge ballen. Als tweede keeper kunnen ze allebei. Het is alleen niet hetzelfde als een Onana in vorm die toen echt punten kon pakken voor de ploeg.

Verder denk ik dat ze nog steeds voornamelijk naar Nederlandse opties kijken en daar is niks mis mee. Het gaat toch om een bepaalde stabiliteit waar je op kan terugvallen. Dus Wijndal en Bergwijn zijn logisch wat dat betreft. Je moet alleen geen 30 miljoen gaan betalen voor Bergwijn, want dan is het slimmer om een groot talent uit het buitenland aan te trekken.

Een transfer in de categorie Sanchez, Martinez, Antony, Tagliafico is gewoon nodig. Er moet kwaliteit bij.



Mee eens. Ik hoop in ieder geval dat Antony blijft. Samen met een fitte Ihataren heb je aardig wat voetballend vermogen op de flanken. Ik vermoed dat Tadic volgend seizoen een andere rol krijgt onder Schreuder. Zijn snelheid ebt langzaam weg maar doordat hij multifunctioneel inzetbaar is, naast zeer belangrijk voor de teamspirit, zullen ze geregeld een beroep op hem doen. Zelfde geld voor Daley Blind. Ook hem zie ik volgend seizoen niet alle wedstrijden meer als linksback spelen. Dus zelfde scenario als Tadic.

Eens dat Martinez en Timber niet weg mogen. Het is een degelijke basis om aan een nieuw elftal te bouwen. Hoogste prioriteit is denk ik ook het halen van een voetballende spits. Voorheen had Ajax er een handje van dergelijke spitsen op te leiden. Brobbey is ok maar voldoet niet aan alle eisen die hierbij komen kijken. Het is meer een robuuste breekijzer en kan gezien verloop wedstrijd zeer bruikbaar zijn.

Tot slot meldde de 'witte chinees' bij nos sportjournaal er niet raar van op te kijken dat Schreurder Hakim Ziyech terug haalt. Volgens hem heeft Hakim het niet naar zijn zin in engeland en konden de twee uitstekend met elkaar overweg. Laat maar komen zou ik zeggen, al vraag ik me af wat dat geintje mag gaan kosten?

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 12 mei 2022 om 20:58:

Ik zou als rechtsbuiten speler Tavsan van NEC gaan bekijken.
Is een speler die veel talent bezit.


Is Ivan Saranic haalbaar? Die zou ik halen.

 

+1/-0

Volgens Verweij is Wijndal op te halen voor 10 miljoen. Dat zou ik direct doen. Aanvallend gewoon een toevoeging. Is een speler die volwassen en fit is dus direct inzetbaar. De ontwikkeling van de backs bij Jong valt toch tegen. Anders had je voor die route kunnen kiezen. Nu moet je bij een vertrek van Tagliafico gewoon doorschakelen. En ja t.o.v. Tagliafico verlies je wat hardheid in de duels en wat defensieve zekerheid. Maar aan de bal ga je er op vooruit, want daar voegt Tagliafico niks toe. Wijndal kan de hele linkerkant bestrijken waardoor ook een speler als Tadic meer opties krijgt. Want nu komt er amper een back over hem heen en door zijn gebrek aan snelheid en actie is het dan nog lastiger om de tegenstander te verrassen.

Ze moeten alleen goed nadenken wat ze met Blind gaan doen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 13 mei 2022 om 20:14:

Volgens Verweij is Wijndal op te halen voor 10 miljoen. Dat zou ik direct doen. Aanvallend gewoon een toevoeging. Is een speler die volwassen en fit is dus direct inzetbaar. De ontwikkeling van de backs bij Jong valt toch tegen. Anders had je voor die route kunnen kiezen. Nu moet je bij een vertrek van Tagliafico gewoon doorschakelen. En ja t.o.v. Tagliafico verlies je wat hardheid in de duels en wat defensieve zekerheid. Maar aan de bal ga je er op vooruit, want daar voegt Tagliafico niks toe. Wijndal kan de hele linkerkant bestrijken waardoor ook een speler als Tadic meer opties krijgt. Want nu komt er amper een back over hem heen en door zijn gebrek aan snelheid en actie is het dan nog lastiger om de tegenstander te verrassen.

Ze moeten alleen goed nadenken wat ze met Blind gaan doen.



Absoluut niet met je eens dat hij aan de bal niet goed zou zijn. Komt heel vaak op en geeft ook goede voorzetten en scoort ook nog af en toe.
De linkerflank is absoluut dynamischer met hem dan met BLind bijvoorbeeld. Het is geen verfijnde speler maar meer dan bruikbaar.

Zie hem graag blijven.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 13 mei 2022 om 20:14:

(...) En ja t.o.v. Tagliafico verlies je wat hardheid in de duels en wat defensieve zekerheid. Maar aan de bal ga je er op vooruit, want daar voegt Tagliafico niks toe. (...)



Evenals Tackle ben ik dat niet met je eens.

Tagliafico voegt aanvallend wél iets toe. Maar dan moet je a) hem wel opstellen, b) zo voetballen dat hij op kan komen.
De tweede seizoenshelft presteerde iedereen gemiddeld ondermaats. Een Wijndal had niets toegevoegd.

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 13 mei 2022 om 20:14:

(...) Ze moeten alleen goed nadenken wat ze met Blind gaan doen.



Daar hoeven ze helemaal niet over na te denken.
Ze moeten juist goed nadenken door wie ze hem gaan vervangen.

 

+5/-0

Blind staat garant voor kampioenschappen bij Ajax.
Maar de sleet komt er ook bij hem in de laatste tijd.
Als hij de achterste man is in de verdediging dan hou ik altijd mijn hart vast.
Volgend seizoen misschien in de rol van Alvarez vlak voor de verdediging.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 14 mei 2022 om 11:49:

Blind staat garant voor kampioenschappen bij Ajax.
Maar de sleet komt er ook bij hem in de laatste tijd.
Als hij de achterste man is in de verdediging dan hou ik altijd mijn hart vast.
Volgend seizoen misschien in de rol van Alvarez vlak voor de verdediging.


Waar gaat Álvarez dan spelen?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 14 mei 2022 om 11:49:

Blind staat garant voor kampioenschappen bij Ajax.
Maar de sleet komt er ook bij hem in de laatste tijd.
Als hij de achterste man is in de verdediging dan hou ik altijd mijn hart vast.
Volgend seizoen misschien in de rol van Alvarez vlak voor de verdediging.



Blind is wat mij betreft geen basisspeler meer komend seizoen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 13 mei 2022 om 22:47:

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 13 mei 2022 om 20:14:

(...) En ja t.o.v. Tagliafico verlies je wat hardheid in de duels en wat defensieve zekerheid. Maar aan de bal ga je er op vooruit, want daar voegt Tagliafico niks toe. (...)



Evenals Tackle ben ik dat niet met je eens.

Tagliafico voegt aanvallend wél iets toe. Maar dan moet je a) hem wel opstellen, b) zo voetballen dat hij op kan komen.
De tweede seizoenshelft presteerde iedereen gemiddeld ondermaats. Een Wijndal had niets toegevoegd.

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 13 mei 2022 om 20:14:

(...) Ze moeten alleen goed nadenken wat ze met Blind gaan doen.



Daar hoeven ze helemaal niet over na te denken.
Ze moeten juist goed nadenken door wie ze hem gaan vervangen.




Zo lang er geen nieuwe TD is kan Alfred Schreuder hierover gaan nadenken met technisch manager Gerry Hamstra, en assistent Klaas Jan Huntelaar. En graag in de orde zoals Johan Cruijff des tijds stelde dat het een pre is aangaande voetbalzaken, dat alle partijen een voetbalachtergrond gehad dienen te hebben naast dat de communicatie tussen alle partijen optimaal moet verlopen.

Volgens mij zou dit ook betekenen dat de coach/trainer van Ajax II, John Heitinga, en Saïd Ouaali, het hoofd van de jeugdopleiding van Ajax mogen aanschuiven om voor hun zaak op te komen, de jeugdopleiding. Welke talenten komend seizoen aan de selectie toegevoegd moeten worden, hetzij een kans verdienen om geregeld in Ajax 1 een hele of halve wedstrijd te spelen. Zoiets zou je bijna moeten vastleggen op papier opdat er niet weer talenten een kwartaal of langer op de bank van het eerste weg zitten te kwijnen.

Hoe dan ook? Het lijkt mij een must bij deze dat ze komende paar maand in conclaaf met elkaar gaan. Dat mag op z'n Cruijffiaans hard tegen hard gaan. Daarna even goede vrienden aan de bar voor een biertje zodra het eindresultaat professioneel goed in elkaar is gezet, opdat er voor komend seizoen een uitgebalanceerde selectie kan worden gepresenteerd aan het publiek die in staat is om opnieuw landskampioen te worden en gaat overwinteren in de CL.

Mocht Schreuder verder willen met assistenten Reiziger en Bogarde, dan horen deze na mijn idee ook bij de gesprekken aanwezig te zijn. Alsmede een paar veteranen die dicht erom heen staan waaronder Richard Witschge en Gerald Vanenburg.

In principe zouden zij allemaal mee moeten kunnen denken hoe de selectie er volgens seizoen uit mag gaan zien. De know-how aan boord lijkt mij voldoende om de juiste afwegingen te maken. Al weet ik weinig over de kennis van zaken aangaande Saïd Ouaali. Ik had liever gezien dat Wim Jonk aanschoof tijdens de onderhandelingen als hoofdjeugdopleiding maar het schijnt dat Wim, Saïd Ouaali destijds heeft aangesteld om als trainer aan de slag te gaan bij de A2 junioren. Wat later na het TH conflict in 2015 was het Edwin van der Sar die Quaali hoofdjeugdopleiding maakte.

In hoeverre technisch manager, Gerry Hamstra, capabel genoeg is om alles in goede banen te leiden kan ik niet beoordelen. Qua management zal hij zijn kwaliteiten hebben. Te minste, het lijkt me dat je voor een dergelijke functie niet per ongeluk komt aanwaaien. Time wil tell...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 14 mei 2022 om 12:39:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 14 mei 2022 om 11:49:

Blind staat garant voor kampioenschappen bij Ajax.
Maar de sleet komt er ook bij hem in de laatste tijd.
Als hij de achterste man is in de verdediging dan hou ik altijd mijn hart vast.
Volgend seizoen misschien in de rol van Alvarez vlak voor de verdediging.



Blind is wat mij betreft geen basisspeler meer komend seizoen.



Je ziet aan Blind en Tadic dat na mate ze ouder worden ze niet alles even goed meer kunnen belopen. 100% kunnen inzetten als ze alle wedstrijden spelen zoals onder ten Hag word lastiger en lastiger, en het hoeft natuurlijk ook niet.

Ik geloof wel dat Schreuder beide spelers er graag bij wil houden omdat ze zowel in het veld, als er buiten, zeer belangrijk zijn voor het elftal, de club;-) Ik denk dat de meesten het daar wel over eens zijn.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 14 mei 2022 om 13:14:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 14 mei 2022 om 12:39:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 14 mei 2022 om 11:49:

Blind staat garant voor kampioenschappen bij Ajax.
Maar de sleet komt er ook bij hem in de laatste tijd.
Als hij de achterste man is in de verdediging dan hou ik altijd mijn hart vast.
Volgend seizoen misschien in de rol van Alvarez vlak voor de verdediging.



Blind is wat mij betreft geen basisspeler meer komend seizoen.



Je ziet aan Blind en Tadic dat na mate ze ouder worden ze niet alles even goed meer kunnen belopen. 100% kunnen inzetten als ze alle wedstrijden spelen zoals onder ten Hag word lastiger en lastiger, en het hoeft natuurlijk ook niet.

Ik geloof wel dat Schreuder beide spelers er graag bij wil houden omdat ze zowel in het veld, als er buiten, zeer belangrijk zijn voor het elftal, de club;-) Ik denk dat de meesten het daar wel over eens zijn.



Maar spelers die geen basisspeler meer zijn kun je moeilijk aanvoerder laten. Daar komt al het eerste conflict, zeker met iemand van de Balkan.

Wat betreft het verhaal van JCBest, je mist iemand met tekenbevoegdheid. Hamstra is geen directeur en heeft dat dus niet en ik zie een directeur niet blindelings het advies overnemen van een TH 2.0 want hij/zij is er uiteindelijk verantwoordelijk voor.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 98 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 94 95 96 97 98

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.