Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.

Deze normale topic is open en bestaat uit 99 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 95 96 97 98 99

Daramy heeft zodanig weinig minuten gemaakt voor Ajax 1 dat het onmogelijk voor mij is om te zeggen of hij een miskoop is, of iemand wie geen eerlijke kans heeft gekregen van Ten Hag hag. Hetzelfde geldt voor Gorter, wie vandaag eindelijk een kans gaat krijgen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 23 april 2022 om 14:20:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 22 april 2022 om 23:57:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 22 april 2022 om 22:46:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 22 april 2022 om 22:09:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 22 april 2022 om 14:41:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 22 april 2022 om 01:23:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 19 april 2022 om 21:47:

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 19 april 2022 om 21:34:

(...) Wel de kritiek, niet de credits zoals al eerder gezegd is niet fair in een oordeel.



Dan ben ik benieuwd of DelCampo ook credits ziet.

Of dat hij de scheve balans tussen het aantal 'goede verkopen' en de vele 'miskopen' te doorslaggevend vindt.



Echter is Overmars ook verantwoordelijk voor de selectie van het seizoen 2018/2019 en dus ook voor het spel / de resultaten die er toen behaald zijn.



Ziyech was een paniekaankoop die eerst niet nodig was. Onana een buitenkansje die alleen in beeld kwam omdat hij toevallig hier een wedstrijd moest spelen in de YL. Schöne was gehaald als goedkope selectievulling. Van de Beek, Mazraoui, Veltman en de Ligt komen uit de opleiding.

Daar staan tegenover de Jong, Tagliafico, Blind en Tadic die gericht gehaald zijn.

Dat is ook gelijk het laatste seizoen geweest waarin het elftal werd versterkt ipv verzwakt zoals nu al jaren gebeurd door de beste spelers te verkopen, dure aankopen als vervanger zonder toegevoegde waarde tov de jeugd en spelers die uit hun contract gaan lopen zonder gevolgen (banken).

Ajax is na dat seizoen een koopclub geworden en heeft ten Hag teveel invloed op het aankoopbeleid gegeven waardoor de jeugd steeds minder kansen krijgt.



zijn in elk geval nuttig.



Nuttige spelers kun je ook zelf opleiden, daar hoef je geen 10-15 miljoen voor uit te geven. Alleen posities waarvoor in de jeugd niemand voorhanden is en waarvoor je of iemand kunt halen die er direct staat of die een absoluut toptalent is zouden aankopen een optie moeten zijn. Anders kost het vele miljoenen en belemmerd het de groei van jeugdspelers die niet minder zijn.

Daramy voor 13 miljoen, snel en niet bijster trefzeker. Zit nu in een opleidingstraject om hem ooit wellicht klaar te krijgen voor Ajax 1. Bandé 2, die kostte ook al 8 miljoen. Van Axel Dongen zou die plek op de bank ook bezet kunnen houden voor slechts de kosten die je hebt gemaakt om hem op te leiden.



Op zich was het natuurlijk voortschrijdend inzicht van Overmars om een stand-in voor Tadic te halen, iedereen ziet dat ie inmiddels over the hill is. Ze wilden heel erg graag Sulemana en ik denk dat toen ie, na een lange soap, niet kwam ze geen zin hadden om verder te kijken en toen maar snel Daramy gehaald hebben. Dat vind ik wel verwijtbaar, je ziet toch meteen dat ie hard kan rennen en verder niks?

Maar ze moesten wel iemand halen, VAD was vorige zomer 16, daar kun je niet mee aankomen in de CL. Sowieso, hoe hoger het niveau is dat je nastreeft, hoe minder je jeugdspelers een kans kunt geven. Als jij serieus hoge ogen wil gooien op het hoogste niveau, kun je je geen beginnersfouten permitteren, je zult spelers nodig hebben die constant een hoog niveau kunnen halen.



Wat voor bijdrage heeft Daramy gehad? Hoeveel minuten heeft hij überhaupt meer gemaakt tov VAD? Was het geringe aantal minuten meer en wat hij daarin heeft geleverd de investering waard? Presteert hij wel constant? Was hij niveau CL?

Je kunt zeggen "Wat als Tadic twee maanden geblesseerd is?", maar in dat geval maakt het ook niet uit of je Daramy opstelt of VAD want beide voldoen (nog) niet. Maar met Daramy ben je wel meer dan 13 miljoen armer wat besteed had kunnen worden aan echte versterkingen.

Zoveel geld uitgeven aan een speler die eerst een jaar in de jeugdopleiding moet leren voetballen is complete geldverspilling, precies het tegenovergestelde van elke vorm van beleid (zowel rapport Coronel als visie van Cruijff) en dodelijk voor de jeugdopleiding want die kiezen eieren voor hun geld omdat ze weten dat er toch wel weer iemand gehaald zal gaan worden.



Zoals ik al aangeef vind ik het aankopen van Daramy ook niet goed.

Echter, VAD zou de oplossing ook niet geweest zijn. Als je op CL-niveau wil presteren zijn er maar een paar jeugdspelers die in aanmerking komen. Zelfs "nuttige" spelers heb je op dat niveau niet voor de meeste posities in de jeugd.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 23 april 2022 om 15:37:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 23 april 2022 om 14:20:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 22 april 2022 om 23:57:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 22 april 2022 om 22:46:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 22 april 2022 om 22:09:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 22 april 2022 om 14:41:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 22 april 2022 om 01:23:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 19 april 2022 om 21:47:

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 19 april 2022 om 21:34:

(...) Wel de kritiek, niet de credits zoals al eerder gezegd is niet fair in een oordeel.



Dan ben ik benieuwd of DelCampo ook credits ziet.

Of dat hij de scheve balans tussen het aantal 'goede verkopen' en de vele 'miskopen' te doorslaggevend vindt.



Echter is Overmars ook verantwoordelijk voor de selectie van het seizoen 2018/2019 en dus ook voor het spel / de resultaten die er toen behaald zijn.



Ziyech was een paniekaankoop die eerst niet nodig was. Onana een buitenkansje die alleen in beeld kwam omdat hij toevallig hier een wedstrijd moest spelen in de YL. Schöne was gehaald als goedkope selectievulling. Van de Beek, Mazraoui, Veltman en de Ligt komen uit de opleiding.

Daar staan tegenover de Jong, Tagliafico, Blind en Tadic die gericht gehaald zijn.

Dat is ook gelijk het laatste seizoen geweest waarin het elftal werd versterkt ipv verzwakt zoals nu al jaren gebeurd door de beste spelers te verkopen, dure aankopen als vervanger zonder toegevoegde waarde tov de jeugd en spelers die uit hun contract gaan lopen zonder gevolgen (banken).

Ajax is na dat seizoen een koopclub geworden en heeft ten Hag teveel invloed op het aankoopbeleid gegeven waardoor de jeugd steeds minder kansen krijgt.



zijn in elk geval nuttig.



Nuttige spelers kun je ook zelf opleiden, daar hoef je geen 10-15 miljoen voor uit te geven. Alleen posities waarvoor in de jeugd niemand voorhanden is en waarvoor je of iemand kunt halen die er direct staat of die een absoluut toptalent is zouden aankopen een optie moeten zijn. Anders kost het vele miljoenen en belemmerd het de groei van jeugdspelers die niet minder zijn.

Daramy voor 13 miljoen, snel en niet bijster trefzeker. Zit nu in een opleidingstraject om hem ooit wellicht klaar te krijgen voor Ajax 1. Bandé 2, die kostte ook al 8 miljoen. Van Axel Dongen zou die plek op de bank ook bezet kunnen houden voor slechts de kosten die je hebt gemaakt om hem op te leiden.



Op zich was het natuurlijk voortschrijdend inzicht van Overmars om een stand-in voor Tadic te halen, iedereen ziet dat ie inmiddels over the hill is. Ze wilden heel erg graag Sulemana en ik denk dat toen ie, na een lange soap, niet kwam ze geen zin hadden om verder te kijken en toen maar snel Daramy gehaald hebben. Dat vind ik wel verwijtbaar, je ziet toch meteen dat ie hard kan rennen en verder niks?

Maar ze moesten wel iemand halen, VAD was vorige zomer 16, daar kun je niet mee aankomen in de CL. Sowieso, hoe hoger het niveau is dat je nastreeft, hoe minder je jeugdspelers een kans kunt geven. Als jij serieus hoge ogen wil gooien op het hoogste niveau, kun je je geen beginnersfouten permitteren, je zult spelers nodig hebben die constant een hoog niveau kunnen halen.



Wat voor bijdrage heeft Daramy gehad? Hoeveel minuten heeft hij überhaupt meer gemaakt tov VAD? Was het geringe aantal minuten meer en wat hij daarin heeft geleverd de investering waard? Presteert hij wel constant? Was hij niveau CL?

Je kunt zeggen "Wat als Tadic twee maanden geblesseerd is?", maar in dat geval maakt het ook niet uit of je Daramy opstelt of VAD want beide voldoen (nog) niet. Maar met Daramy ben je wel meer dan 13 miljoen armer wat besteed had kunnen worden aan echte versterkingen.

Zoveel geld uitgeven aan een speler die eerst een jaar in de jeugdopleiding moet leren voetballen is complete geldverspilling, precies het tegenovergestelde van elke vorm van beleid (zowel rapport Coronel als visie van Cruijff) en dodelijk voor de jeugdopleiding want die kiezen eieren voor hun geld omdat ze weten dat er toch wel weer iemand gehaald zal gaan worden.



Zoals ik al aangeef vind ik het aankopen van Daramy ook niet goed.

Echter, VAD zou de oplossing ook niet geweest zijn. Als je op CL-niveau wil presteren zijn er maar een paar jeugdspelers die in aanmerking komen. Zelfs "nuttige" spelers heb je op dat niveau niet voor de meeste posities in de jeugd.



Dat zeg ik ook niet, maar met VAD had je het geld nog in je zak gehad en VAD ken je al jaren en kun je dus wel enigzins inschatten hoever hij kan groeien itt de nummer zoveel op de lijst achter Sulemana. Pure gehaaste paniekaankoop om de supporters te paaien na het mislopen ban Sulemana.

 

+1/-0

Aangezien er aankomende periode een cruciale transferperiode komt voor ajax waar veel spelers zullen vertrekken, hoop ik dat ajax met adequate vervangers komt.

Danilo > zirkzee/pavlidis als 2de spits
Mazraoui > tavernier of hoever
Tagliafico > wijndal
Haller > suarez/bergwijn
Antony > Bergwijn / doku of giovanni

Verder vind ik adam hlozek en yusuf demir ook interessante spelers voor ajax

Ik zal graag zien volgens seizoen gorter nou eindelijk eens de kans krijgt, ook ben ik benieuwd naar of ihatarren deze lijn kan doortrekken.
Ik denk dat we de vervanger van gravenberch al in huis hebben in de vorm van taylor of kudus.
los van van wat er in de selectie allemaal gaat veranderen gat er natuurlijk ook een trainerswissel plaatsvinden, hoop echt dat we voor slot gaan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mokum093 schreef op 27 april 2022 om 16:52:

Aangezien er aankomende periode een cruciale transferperiode komt voor ajax waar veel spelers zullen vertrekken, hoop ik dat ajax met adequate vervangers komt.

Danilo > zirkzee/pavlidis als 2de spits
Mazraoui > tavernier of hoever
Tagliafico > wijndal
Haller > suarez/bergwijn
Antony > Bergwijn / doku of giovanni

Verder vind ik adam hlozek en yusuf demir ook interessante spelers voor ajax

Ik zal graag zien volgens seizoen gorter nou eindelijk eens de kans krijgt, ook ben ik benieuwd naar of ihatarren deze lijn kan doortrekken.
Ik denk dat we de vervanger van gravenberch al in huis hebben in de vorm van taylor of kudus.
los van van wat er in de selectie allemaal gaat veranderen gat er natuurlijk ook een trainerswissel plaatsvinden, hoop echt dat we voor slot gaan.


Pavlidis is echt geen Ajax niveau. Hij heeft eigenhandig Willem Ii's voorronde Europa League om zeep geholpen.

 

+2/-0

Eigen jeugd inpassen

 

+3/-0

Een voetballend middenveld zou mooi zijn.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 29 april 2022 om 08:01:

Eigen jeugd inpassen



Precies, hopelijk worden we dit jaar nog kampioen. Dan kunnen we volgend jaar met veel eigen jeugd een nieuw team opbouwen.
Belangrijk is het managen van de verwachtingen naar buiten toe, dan heeft iedereen daar begrip voor.

Het verleden heeft uitgewezen dat eigen jeugd meestal beter is dan aankopen. Alleen moet je ze wel de kans geven.
we hebben talenten als Taylor, Hansen, Axel van Dongen, Salah Eddine, Gorter, Aertssen, Llansana, Naci, Rasmussen, Boerhout, Baas, Regeer, Fitz Jim.....nou geef ze kansen !

Dat is toch beter dan de rechtsback van Utrecht of Groningen kopen?

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

AjaciedKevin schreef op 29 april 2022 om 09:09:

Een voetballend middenveld zou mooi zijn.



En een voetballende keeper, een voetballende achterhoede en een voetballende voorhoede.

 

+3/-0

Het lijkt nu, door de opleving van Feyenoord, alsnog "goed" te gaan komen in de zin dat de titel waarschijnlijk binnen gehaald wordt. Ben echter bang dat dit de beleidsmakers zand in de ogen gaat strooien en men de noodzakelijke hervormingen niet door gaat voeren.

We spelen met een middenveld met Klaassen, Taylor en Alvarez. Nou, Taylor wil ik door zijn leeftijd nog wel ontzien, maar dat er 2 non-voetballers in staan vind ik echt niks. Kudus en Berghuis kunnen er ook spelen, maar zijn op zn best wisselvallig. Eigenlijk zou ik er daar gewoon 3 van uit willen gooien en vervangen voor betere spelers.

In de aanval moet Tadic gewoon lekker stoppen. Heeft nog een aardig jaar gedraaid, maar het wordt minder en op een gegeven moment gaat het pijnlijk worden. Heeft al de noodzakelijke snelheid en wendbaarheid ingeleverd en dat is voor een flankspeler extra erg. Haller, tsja, nee. Antony mag van mij wel blijven maar zal nog een stuk moeten verbeteren.

Zul je echter zien dat er op wat jeugd en 1 of 2 waardeloze aankopen na niks gebeurt.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 08 mei 2022 om 23:27:

(...) Zul je echter zien dat er op wat jeugd en 1 of 2 waardeloze aankopen na niks gebeurt.



Met het oog op de veranderingen in de Champions League, de bijbehorende inkomsten en dus mogelijkheden, mag dat niet gebeuren en is het zaak de komende twee seizoenen kampioen te worden.
De club die over twee jaar Champions League speelt gaat veel meer verdienen als nu.

Daarom moet er NU geïnvesteerd worden om de voorsprong op PSV nog minimaal 2 jaar in stand te houden. In het seizoen 2024-2025 gaat dit gegarandeerd geld opleveren.

Als PSV over 2 jaar Champions League speelt en Ajax niet, is de huidige (financiele) voorsprong van Ajax tegen die tijd verdampt.

Het wanbeleid van nu kan grote consequenties hebben.

 

+5/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 08 mei 2022 om 23:45:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 08 mei 2022 om 23:27:

(...) Zul je echter zien dat er op wat jeugd en 1 of 2 waardeloze aankopen na niks gebeurt.



Met het oog op de veranderingen in de Champions League, de bijbehorende inkomsten en dus mogelijkheden, mag dat niet gebeuren en is het zaak de komende twee seizoenen kampioen te worden.
De club die over twee jaar Champions League speelt gaat veel meer verdienen als nu.

Daarom moet er NU geïnvesteerd worden om de voorsprong op PSV nog minimaal 2 jaar in stand te houden. In het seizoen 2024-2025 gaat dit gegarandeerd geld opleveren.

Als PSV over 2 jaar Champions League speelt en Ajax niet, is de huidige (financiele) voorsprong van Ajax tegen die tijd verdampt.

Het wanbeleid van nu kan grote consequenties hebben.



Buiten dat, wie wil nog naar het spel van dit seizoen kijken? Meer kwaliteit erbij is noodzakelijk.

Laten we zeggen dat we afstevenen op 83 punten, het is dan net iets te makkelijk voor Hamstra om het wel best te vinden. Haller zal wel blijven, Tadic wil nog een jaar, er komt wat (matige) jeugd in en dat is het. Klaassen mag ook vast blijven want het is zo'n "icoon" etc.

Hoop dat ik er faliekant naast zit.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 09 mei 2022 om 00:29:

Buiten dat, wie wil nog naar het spel van dit seizoen kijken? (...)



Ik niet.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 09 mei 2022 om 00:29:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 08 mei 2022 om 23:45:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 08 mei 2022 om 23:27:

(...) Zul je echter zien dat er op wat jeugd en 1 of 2 waardeloze aankopen na niks gebeurt.



Met het oog op de veranderingen in de Champions League, de bijbehorende inkomsten en dus mogelijkheden, mag dat niet gebeuren en is het zaak de komende twee seizoenen kampioen te worden.
De club die over twee jaar Champions League speelt gaat veel meer verdienen als nu.

Daarom moet er NU geïnvesteerd worden om de voorsprong op PSV nog minimaal 2 jaar in stand te houden. In het seizoen 2024-2025 gaat dit gegarandeerd geld opleveren.

Als PSV over 2 jaar Champions League speelt en Ajax niet, is de huidige (financiele) voorsprong van Ajax tegen die tijd verdampt.

Het wanbeleid van nu kan grote consequenties hebben.



Buiten dat, wie wil nog naar het spel van dit seizoen kijken? Meer kwaliteit erbij is noodzakelijk.

Laten we zeggen dat we afstevenen op 83 punten, het is dan net iets te makkelijk voor Hamstra om het wel best te vinden. Haller zal wel blijven, Tadic wil nog een jaar, er komt wat (matige) jeugd in en dat is het. Klaassen mag ook vast blijven want het is zo'n "icoon" etc.

Hoop dat ik er faliekant naast zit.



Dat hoop ik ook.

 

+1/-0

Mochten Bergwijn, Brobbert, Timber en Wijndal komen, dan is dat een prima begin. Ben alleen bang dat voor al die spelers veel te veel betaald zal gaan worden, terwijl ze eigenlijk niet meer dan het basisniveau hebben of kunnen gaan hebben wat je bij Ajax mag verwachten. Constante, exceptionele kwaliteitsimpulsen zoals een Ziyech, Antony, Tadic, Blind en Martinez zijn het niet (direct).

 

+2/-0

Bergwijndal hoeven wat mij betreft niet te komen, want daar ga je gewoon de hoofdprijs voor betalen,dan maar kijken voor goedkopere opties of een jeugdspeler.

 

+4/-0

Ze moeten nu alles op alles zetten om Haller te verkopen, hij gaat volgend jaar echt niet nóg eens 10 CL goals maken. Nu kunnen we er nog aan verdienen, tenzij ze in het buitenland de 2e helft van de eredivisie gezien hebben.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Calavaro schreef op 10 mei 2022 om 21:38:

Ze moeten nu alles op alles zetten om Haller te verkopen (...)



Ze moeten nu alles op alles zetten om een goede spits aan te trekken.
Wat er daarna met Haller gebeurt is niet belangrijk. Een goede spits genereert voldoende inkomsten om Haller te vergeten.

open/sluit de onderstaande quote:

Calavaro schreef op 10 mei 2022 om 21:38:

(...) Nu kunnen we er nog aan verdienen, tenzij ze in het buitenland de 2e helft van de eredivisie gezien hebben.



Ik verwacht niet dat er aan Haller verdient gaat worden.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Calavaro schreef op 10 mei 2022 om 21:38:

Ze moeten nu alles op alles zetten om Haller te verkopen, hij gaat volgend jaar echt niet nóg eens 10 CL goals maken. Nu kunnen we er nog aan verdienen, tenzij ze in het buitenland de 2e helft van de eredivisie gezien hebben.



Eens en dan eens een keer een echte goede voetballende spits aantrekken en geen houtenklaas.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 10 mei 2022 om 22:00:

open/sluit de onderstaande quote:

Calavaro schreef op 10 mei 2022 om 21:38:

Ze moeten nu alles op alles zetten om Haller te verkopen (...)



Ze moeten nu alles op alles zetten om een goede spits aan te trekken.
Wat er daarna met Haller gebeurt is niet belangrijk. Een goede spits genereert voldoende inkomsten om Haller te vergeten.

open/sluit de onderstaande quote:

Calavaro schreef op 10 mei 2022 om 21:38:

(...) Nu kunnen we er nog aan verdienen, tenzij ze in het buitenland de 2e helft van de eredivisie gezien hebben.



Ik verwacht niet dat er aan Haller verdient gaat worden.



Ik verwacht minimaal 10 miljoen hogere transfersom dan dat we betaalden B)

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 99 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 95 96 97 98 99

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.