Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren Marc Overmars.

Deze normale topic is open en bestaat uit 90 pagina's: 1 2 3 4 ... 72 73 74 75 76 77 78 79 80 ... 86 87 88 89 90

Ajax heeft versterking nodig en een hele goede speler halen die ook betaalbaar is blijft pittig.
Maar ik weet niet of er een verdwaalde Ajax scout etc of wie dan ook met een lijntje naar iemand van Ajax mee leest/kijkt, maar ik raad deze gast aan.

Scoorde 3 x tegen Spurs afgelopen seizoen
28 jaar.

12 miljoen transferwaarde.
2 voetig.

Vorig jaar: 51 games, 24 goals en 9 assists.


beelden van de spurs wedstrijd:

https://www.youtube.com/watch?v=LRESIss4Rswlink

Nu heb ik hem niet uitgebreid gescout, maar toen ik hem zag spelen zag ik kwaliteit.
Als je niet heel goed bent, maak je niet 3 goals tegen Spurs op deze manier.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

jellie schreef op 13 augustus 2021 om 08:09:

Het lijkt een aardig ramp seizoen te worden als er geen versterkingen bijkomen. Al helemaal wanneer ook PSV de poule fase gaat halen van de CL.

Snap niet dat er nog steeds geen keeper, spits en centrale verdediger bij zijn gekomen. Zal wel weer een overgangs- jaar zijn:\(




Als Ajax zijnde hoef je toch niet zorgen te maken of een andere club wel of niet CL gaat spelen? Dat is toch geen bravoure of zelfvertrouwen.

Het is hoogtijd weer dat Nederland weer met 2 clubs gaat spelen en dat na al die trieste jaren dat Nederlandse club weer punten gaan pakken en dat de competitie sterker wordt. Wie het grotere plaatje meeneemt weet dat dit het beste is voor iedereen en ook voor Ajax.

Stel dat je weer 2 vaste plekken hebt voor de CL?
Dat helpt ontzettend.En ook voor Ajax ook als ze eens een minder jaar hebben.
Want die zijn er soms ook.

Tevens hoe beter de eredivisie top het weer gaat doen hoe meer betere spelers naar Nederland komen en dat helpt ook voor Ajax. Zoals Martinez al zei, men praat regelmatig bij Argentinië over Ajax bv, In Duitsland kijken ze al meer naar Nederland door Gotze, Max, Schmidt etc. Dat is alleen maar beter voor Ajax, omdat de Eredivisie meer aantrekkingskracht krijgt. Ik woon in Zuid Duitsland tegenwoordig en daar wordt Ajax en de eredivisie veel gevolgd en is er bij Dazn een speciale commentator puur voor de eredivisie die veel weet en worden veel wedstrijden van Ajax uitgezonden van de eredivisie en alles van de CL.

Als Ajax supertalenten kan halen uit Brazilië, Argentinië etc doordat Ajax er zo goed opstaat helpt dat heel erg mee.

Een club als Ajax wil een sterke eredivisie met veel competitie en sterke tegenstand dat helpt alleen maar weer als je in de CL moet winnen.

Wel ben ik met je eens dat Ajax moet moet versterken.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 13 augustus 2021 om 14:01:

Als Ajax zijnde hoef je toch niet zorgen te maken of een andere club wel of niet CL gaat spelen? (...)



Dat schrijft Jellie toch ook niet. Hij heeft het over een "aardig rampseizoen" en niet over zorgen.

Ajax loopt in ieder geval veel geld mis als PSV de CL haalt. Ik ga er vanuit dat Jellie dat bedoeld.

 

+1/-0

Je kunt alleen van een overgangsjaar spreken als je veel nieuwe (en jonge) voetballers hebt die ingepast moeten worden en ervaring op moeten doen. Daarvan kun je bij Ajax niet spreken, de enige nieuwe speler is Berghuis en die is al bijna 30. De rest van de basis is ook bijzonder "rijp" en er zijn nauwelijks jongelingen die echt uitzicht op veel minuten hebben. Wellicht Taylor en Rasmussen, maar dan heb je het wel gehad.

Kortom, die is een jaar waarin gewoon geoogst moet worden.

Net zoals anderen maak ik me zorgen over wat erna komt. Zoals iemand anders al zei, de keepers, Tagliafico, Blind, Klaassen, Tadic en Berghuis zijn jongens met nauwelijks restwaarde die ouder beginnen te worden. Gravenberch en Mazraoui zullen na dit seizoen weg zijn. Haller krijgt van mij nog even de tijd, maar tot nu toe ben ik niet onder de indruk. Neres heeft het al tijden niet en Kudus en Antony moeten maar laten zien dat ze het niveau van begin vorig seizoen kunnen evenaren en verbeteren.

Daar tegenover staan nauwelijks opkomende talenten. Vrees dat we op korte termijn weer een jasje uit gaan doen.

 

+5/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 13 augustus 2021 om 15:40:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 13 augustus 2021 om 14:01:

Als Ajax zijnde hoef je toch niet zorgen te maken of een andere club wel of niet CL gaat spelen? (...)



Dat schrijft Jellie toch ook niet. Hij heeft het over een "aardig rampseizoen" en niet over zorgen.

Ajax loopt in ieder geval veel geld mis als PSV de CL haalt. Ik ga er vanuit dat Jellie dat bedoeld.



Dat is ook al een paar jaar achterhaald. Waar het tot een paar jaar geleden om serieuze miljoenen ging zou Ajax nu ongeveer een half miljoen euro mislopen indien ook PSV tot de groepsfase komt (wat ik me overigens niet voor kan stellen). Nu kun je met een half miljoen best leuke dingen doen, maar 'veel geld' zou ik het niet willen noemen als je in totaal al ruim 36 miljoen ontvangt voordat er überhaupt gespeeld is.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonnyFromTheLittleRiver schreef op 13 augustus 2021 om 18:53:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 13 augustus 2021 om 15:40:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 13 augustus 2021 om 14:01:

Als Ajax zijnde hoef je toch niet zorgen te maken of een andere club wel of niet CL gaat spelen? (...)



Dat schrijft Jellie toch ook niet. Hij heeft het over een "aardig rampseizoen" en niet over zorgen.

Ajax loopt in ieder geval veel geld mis als PSV de CL haalt. Ik ga er vanuit dat Jellie dat bedoeld.



Dat is ook al een paar jaar achterhaald. Waar het tot een paar jaar geleden om serieuze miljoenen ging zou Ajax nu ongeveer een half miljoen euro mislopen indien ook PSV tot de groepsfase komt (wat ik me overigens niet voor kan stellen). Nu kun je met een half miljoen best leuke dingen doen, maar 'veel geld' zou ik het niet willen noemen als je in totaal al ruim 36 miljoen ontvangt voordat er überhaupt gespeeld is.




Vermoed dat meer wordt bedoelt dat wanneer psv wel de cl haalt ze zelf dam een aardig bedrag mogen bijschrijven wat ze dan weer dichter bij ons brengt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonnyFromTheLittleRiver schreef op 13 augustus 2021 om 18:53:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 13 augustus 2021 om 15:40:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 13 augustus 2021 om 14:01:

Als Ajax zijnde hoef je toch niet zorgen te maken of een andere club wel of niet CL gaat spelen? (...)



Dat schrijft Jellie toch ook niet. Hij heeft het over een "aardig rampseizoen" en niet over zorgen.

Ajax loopt in ieder geval veel geld mis als PSV de CL haalt. Ik ga er vanuit dat Jellie dat bedoeld.



Dat is ook al een paar jaar achterhaald. Waar het tot een paar jaar geleden om serieuze miljoenen ging zou Ajax nu ongeveer een half miljoen euro mislopen indien ook PSV tot de groepsfase komt (wat ik me overigens niet voor kan stellen). Nu kun je met een half miljoen best leuke dingen doen, maar 'veel geld' zou ik het niet willen noemen als je in totaal al ruim 36 miljoen ontvangt voordat er überhaupt gespeeld is.



Daar doelde ik inderdaad op. Ik wist niet dat dit aangepast was? Ook de televisie gelden? Dan is dat inderdaad minder verontrustend dan ik dacht.
Neemt uiteraard niet weg dat met deze selectie we geen potten zullen gaan breken internationaal.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonnyFromTheLittleRiver schreef op 13 augustus 2021 om 18:53:

Dat is ook al een paar jaar achterhaald. Waar het tot een paar jaar geleden om serieuze miljoenen ging zou Ajax nu ongeveer een half miljoen euro mislopen indien ook PSV tot de groepsfase komt (wat ik me overigens niet voor kan stellen). Nu kun je met een half miljoen best leuke dingen doen, maar 'veel geld' zou ik het niet willen noemen als je in totaal al ruim 36 miljoen ontvangt voordat er überhaupt gespeeld is.



Ik lees in een artikel dat Ajax als startgeld €15,64 miljoen krijgt van de UEFA.
Tenzij PSV zich ook plaatst voor de Champions League.

Bron:
https://m.fcupdate.nl/voetbalnieuws/385123/kassa-in-amsterdam-champions-league-inkomsten-stijgen-door/

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 13 augustus 2021 om 19:59:

open/sluit de onderstaande quote:

DonnyFromTheLittleRiver schreef op 13 augustus 2021 om 18:53:

Dat is ook al een paar jaar achterhaald. Waar het tot een paar jaar geleden om serieuze miljoenen ging zou Ajax nu ongeveer een half miljoen euro mislopen indien ook PSV tot de groepsfase komt (wat ik me overigens niet voor kan stellen). Nu kun je met een half miljoen best leuke dingen doen, maar 'veel geld' zou ik het niet willen noemen als je in totaal al ruim 36 miljoen ontvangt voordat er überhaupt gespeeld is.



Ik lees in een artikel dat Ajax als startgeld €15,64 miljoen krijgt van de UEFA.
Tenzij PSV zich ook plaatst voor de Champions League.

Bron:
https://m.fcupdate.nl/voetbalnieuws/385123/kassa-in-amsterdam-champions-league-inkomsten-stijgen-door/



PSV krijgt ook een startgeld van 15,64 miljoen indien zij zich plaatsen, alle 32 clubs in de groepsfase van de CL krijgen dat bedrag. Die som loopt een stuk verder op door de gelden die op basis van de coëfficiënten van de afgelopen 10 jaar worden gegeven. Hoe hoger jij op de ranking staat hoe hoger de vergoeding die je krijgt. Real Madrid zal als nummer één 36,84 miljoen krijgen, terwijl Ajax als (nu nog) nummer nummer zestien 19,33 miljoen krijgt.

Het klinkt wellicht vreemd, maar voor Ajax zou het juist voordeliger zijn als PSV van Benfica weet te winnen. Op basis van de coëfficiënten van de afgelopen 10 jaar staat Benfica boven Ajax. Als zij dus niet in de groepsfase meedoen zal Ajax een plekje stijgen en dat levert direct 1,13 miljoen extra op. Daar kan nog eens 1,13 miljoen bij komen als Shakthar in de voorronde van AS Monaco verliest.

Als PSV dus van Benfica wint, krijgt Ajax ruim 20 miljoen. PSV zal zelf op de 25ste plek zitten op die ranking en krijgt dan 9,10 miljoen. Dat zou nog een plek (1,13 miljoen dus) hoger uit vallen als Salzburg wordt uitgeschakeld door Brondby.

Het laatste deel van de gelden die alle clubs krijgen is de marketpool, de tv-gelden. Dit is gebaseerd op de prijzen die het land zelf betaald voor de televisierechten van de Champions League. Ik krijg het exacte artikel nu niet gevonden, maar ik las gisteren dat dat van Nederland dermate laag is dat er in totaal maar 1,1 miljoen euro verdeeld mag worden onder de Nederlandse clubs. Is Ajax als enige Nederlandse club in de groepsfase krijgt het dat bedrag dus volledig. Komt PSV er ook bij is 55% van dat bedrag voor Ajax en 45% gaat richting Eindhoven.

Ik moet bij dat laatste wel voorzichtig zijn want als ik een beetje Google kom ik echter een hoop verschillende bedragen tegen. Vaak zie ik 6 miljoen staan, terwijl ik ook artikelen tegen kom dat Ajax vorig seizoen 2,06 miljoen uit de marketpool kreeg. De UEFA publiceert zelf echter niet vooraf hoeveel ieder land uit de marketpool krijgt. Dit gebeurt steeds pas ruim een jaar later.

Tot een paar jaar terug was het anders en werd er op basis van die coëfficiënten geen geld gegeven, maar was het aandeel van de marketpool vele malen hoger. Dan ging het al snel over 5+ miljoen. Om het duidelijk te maken: het laatste jaar volgens het 'oude' model kreeg Feyenoord als enige Nederlandse deelnemer aan de groepsfase 10,7 miljoen euro uit de marketpool. Een seizoen later waren er twee Nederlandse clubs in de groepsfase. PSV kreeg 910.000, Ajax 1,51 miljoen. Dat bedrag bij Ajax is zo 'hoog' uitgevallen omdat uiteindelijk de halve finale werd gehaald en dit uiteindelijk ook invloed heeft op de hoogte van het bedrag. Vijftig procent staat vooraf al vast, de andere vijftig procent wordt op basis van de prestaties van dat seizoen verdeeld.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonnyFromTheLittleRiver schreef op 13 augustus 2021 om 20:38:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 13 augustus 2021 om 19:59:

open/sluit de onderstaande quote:

DonnyFromTheLittleRiver schreef op 13 augustus 2021 om 18:53:

Dat is ook al een paar jaar achterhaald. Waar het tot een paar jaar geleden om serieuze miljoenen ging zou Ajax nu ongeveer een half miljoen euro mislopen indien ook PSV tot de groepsfase komt (wat ik me overigens niet voor kan stellen). Nu kun je met een half miljoen best leuke dingen doen, maar 'veel geld' zou ik het niet willen noemen als je in totaal al ruim 36 miljoen ontvangt voordat er überhaupt gespeeld is.



Ik lees in een artikel dat Ajax als startgeld €15,64 miljoen krijgt van de UEFA.
Tenzij PSV zich ook plaatst voor de Champions League.

Bron:
https://m.fcupdate.nl/voetbalnieuws/385123/kassa-in-amsterdam-champions-league-inkomsten-stijgen-door/



PSV krijgt ook een startgeld van 15,64 miljoen indien zij zich plaatsen, alle 32 clubs in de groepsfase van de CL krijgen dat bedrag. Die som loopt een stuk verder op door de gelden die op basis van de coëfficiënten van de afgelopen 10 jaar worden gegeven. Hoe hoger jij op de ranking staat hoe hoger de vergoeding die je krijgt. Real Madrid zal als nummer één 36,84 miljoen krijgen, terwijl Ajax als (nu nog) nummer nummer zestien 19,33 miljoen krijgt.

Het klinkt wellicht vreemd, maar voor Ajax zou het juist voordeliger zijn als PSV van Benfica weet te winnen. Op basis van de coëfficiënten van de afgelopen 10 jaar staat Benfica boven Ajax. Als zij dus niet in de groepsfase meedoen zal Ajax een plekje stijgen en dat levert direct 1,13 miljoen extra op. Daar kan nog eens 1,13 miljoen bij komen als Shakthar in de voorronde van AS Monaco verliest.

Als PSV dus van Benfica wint, krijgt Ajax ruim 20 miljoen. PSV zal zelf op de 25ste plek zitten op die ranking en krijgt dan 9,10 miljoen. Dat zou nog een plek (1,13 miljoen dus) hoger uit vallen als Salzburg wordt uitgeschakeld door Brondby.

Het laatste deel van de gelden die alle clubs krijgen is de marketpool, de tv-gelden. Dit is gebaseerd op de prijzen die het land zelf betaald voor de televisierechten van de Champions League. Ik krijg het exacte artikel nu niet gevonden, maar ik las gisteren dat dat van Nederland dermate laag is dat er in totaal maar 1,1 miljoen euro verdeeld mag worden onder de Nederlandse clubs. Is Ajax als enige Nederlandse club in de groepsfase krijgt het dat bedrag dus volledig. Komt PSV er ook bij is 55% van dat bedrag voor Ajax en 45% gaat richting Eindhoven.

Ik moet bij dat laatste wel voorzichtig zijn want als ik een beetje Google kom ik echter een hoop verschillende bedragen tegen. Vaak zie ik 6 miljoen staan, terwijl ik ook artikelen tegen kom dat Ajax vorig seizoen 2,06 miljoen uit de marketpool kreeg. De UEFA publiceert zelf echter niet vooraf hoeveel ieder land uit de marketpool krijgt. Dit gebeurt steeds pas ruim een jaar later.

Tot een paar jaar terug was het anders en werd er op basis van die coëfficiënten geen geld gegeven, maar was het aandeel van de marketpool vele malen hoger. Dan ging het al snel over 5+ miljoen. Om het duidelijk te maken: het laatste jaar volgens het 'oude' model kreeg Feyenoord als enige Nederlandse deelnemer aan de groepsfase 10,7 miljoen euro uit de marketpool. Een seizoen later waren er twee Nederlandse clubs in de groepsfase. PSV kreeg 910.000, Ajax 1,51 miljoen. Dat bedrag bij Ajax is zo 'hoog' uitgevallen omdat uiteindelijk de halve finale werd gehaald en dit uiteindelijk ook invloed heeft op de hoogte van het bedrag. Vijftig procent staat vooraf al vast, de andere vijftig procent wordt op basis van de prestaties van dat seizoen verdeeld.



Oké.

 

+1/-0

De Telegraaf meldt dat er op dit moment €16 miljoen beschikbaar is voor aankopen.

En dat er door de compensatieregeling schuld is ontstaan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 20 augustus 2021 om 23:53:

Klopt werkelijk geen hout van die bedragen, alle clubs zullen zo ongeveer rode cijfers schrijven, ook niks nieuws. Nieuwswaarde van 0,0



De bedragen zijn ook niet zo van belang.
De kwaliteit die ze met de resterende centen binnen halen wel.
Dat komt ook dicht bij de 0,0.

 

+3/-0

Waar blijven die eerste keeper, verdediger en middenvelder? Er wordt nu weer voor veel geld een aanvaller aangetrokken, terwijl je daar al overloopt van de opties (die met logische keuzes ook veel beter kunnen renderen en los gezien van een aanstormend talent als tweede spits).

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 23 augustus 2021 om 09:38:

Waar blijven die eerste keeper, verdediger en middenvelder? Er wordt nu weer voor veel geld een aanvaller aangetrokken, terwijl je daar al overloopt van de opties (die met logische keuzes ook veel beter kunnen renderen en los gezien van een aanstormend talent als tweede spits).



Bij mij rijst een andere vraag: waar blijft de nieuwe trainer?

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 23 augustus 2021 om 09:38:

Waar blijven die eerste keeper, verdediger en middenvelder? Er wordt nu weer voor veel geld een aanvaller aangetrokken, terwijl je daar al overloopt van de opties (die met logische keuzes ook veel beter kunnen renderen en los gezien van een aanstormend talent als tweede spits).



Hoezo loopt AJAX over van de rechtsbenige rechtsbuitens?

Ze zijn allemaal stijf links....

Neemt niet weg dat ik ook vind dat AJAX zich nog meer moet versterken.

Daarnaast kan die nieuwe gast ook spits spelen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 23 augustus 2021 om 11:18:

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 23 augustus 2021 om 09:38:

Waar blijven die eerste keeper, verdediger en middenvelder? Er wordt nu weer voor veel geld een aanvaller aangetrokken, terwijl je daar al overloopt van de opties (die met logische keuzes ook veel beter kunnen renderen en los gezien van een aanstormend talent als tweede spits).



Bij mij rijst een andere vraag: waar blijft de nieuwe trainer?




Dat is inderdaad een interessante vraag .. Niet omdat Ten Hag zou moeten vertrekken omdat hij de laatste jaren slecht gepresteerd heeft .

De vraag is meer : heeft Ten Hag feitelijk zo weinig kijk op de kwaliteit(-en) van de huidige lichting AJAX-spelers dat hij niet doorheeft dat hij beter had kunnen vertrekken dan een jaar meemaken waarin hij volledig afgebrand gaat worden omdat het spelersmateriaal niet goed genoeg is .

TD Overmars faalt afgelopen jaar opzichtig in aan-en verkoopbeleid ..

 

+1/-0

Eriksen komt weleens voorbij de laatste tijd, ben ik ook schuldig aan ;) ...

Maar dit is het laatste nieuws:


Het laatste nieuws over hem is dat hij nog 4/5 maanden moet revalideren.
Dit heeft Eriksen tegen zijn team verteld.

Kortom Ajax gaat hem niet halen en op zich is dit begrijpelijk gezien het bovenstaande.

https://www.sportmediaset.mediaset.it/calcio/inter/inter-eriksen-ai-compagni-torno-a-giocare-tra-4-5-mesi_36466891-202102k.shtmllink

Even een stukje vertaald voor iedereen uit het artikel:



Eriksen tegen zijn teamgenoten: "Over 4-5 maanden ben ik terug om te spelen"

Volgens Corriere dello Sport zou de Deen overdag in Appiano Gentile veel vertrouwen hebben uitgesproken in zijn teamgenoten.


Gisteren een dag vol emoties voor Christian Eriksen die terugkeerde naar Appiano Gentile om zijn Inter-teamgenoten te ontmoeten na de ziekte op Euro 2020 en een hartoperatie. Voor de Deen zijn er nog weken van examens en tests voor herstel, maar we kunnen optimistisch zijn, althans zoals gemeld door de Corriere dello Sport: de middenvelder zou aan zijn teamgenoten hebben onthuld dat hij "over 4 -5 maanden".

Vanuit dit vertrouwen begrijpen we hoe Eriksen toch terug wil gaan voetballen, waar een puzzel resteert die pas over een paar maanden kan worden opgelost. Als het herstelprogramma, dat net als alle komende examens in Denemarken zal plaatsvinden, het mogelijk zal maken de subcutane defibrillator te verwijderen, dan zal hij weer in staat zijn om het Nerazzurri-shirt te dragen, onder voorbehoud van het akkoord van de artsen, beide Inter-fans en de FIGC. Zo niet, dan zal hij een andere competitie zoals de Nederlandse moeten kiezen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 23 augustus 2021 om 13:13:

(...)
De vraag is meer : heeft Ten Hag feitelijk zo weinig kijk op de kwaliteit(-en) van de huidige lichting AJAX-spelers dat hij niet doorheeft dat hij beter had kunnen vertrekken dan een jaar meemaken waarin hij volledig afgebrand gaat worden omdat het spelersmateriaal niet goed genoeg is . (...)



Of de (retorische) vraag: haalt Ten Hag het optimale uit zijn spelersmateriaal?

(Antwoord: NEE)

 

+1/-0

Donny vd Beek terughalen, nu Ronaldo naar ManU gaat kan Donny het helemaal wel vergeten daar.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 90 pagina's: 1 2 3 4 ... 72 73 74 75 76 77 78 79 80 ... 86 87 88 89 90

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren Marc Overmars.