Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren Marc Overmars.

Deze normale topic is open en bestaat uit 90 pagina's: 1 2 3 4 ... 45 46 47 48 49 50 51 52 53 ... 86 87 88 89 90

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 29 september 2020 om 16:02:

Jan Wouters kwam ook van Utrecht en dat zag ook niemand zitten. (...)



Jawel, de trainer zag het zitten. Maar die had er verstand van. ;)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 29 september 2020 om 20:04:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 29 september 2020 om 16:02:

Jan Wouters kwam ook van Utrecht en dat zag ook niemand zitten. (...)



Jawel, de trainer zag het zitten. Maar die had er verstand van. ;)



Dat klopt, maar die trainer heeft ook een aantal miskopen op zijn naam staan. Niemand is perfect.

 

+1/-0

Nu Suarez is niet gelukt. Waarom niet voor Cavani gaan? De man is transfervrij.

Transfervrij. Super goede spits.

Misschien wil hij een salaris van 10 miljoen, maar ajax kan 5 mil bieden.

 

+1/-0

Ik ben nog niet eens ontevreden als je Klaassen voor een schappelijk bedrag kan halen. In mijn ogen speelde hij altijd redelijk, zelden spectaculair maar ook zelden een onvoldoende. We hebben momenteel al genoeg jongens die het verschil kunnen maken (Antony, Kudus, Neres, misschien Tadic), dan is Klaassen erbij prima. Klaiber durf ik niks over te zeggen, ik heb de man eigenlijk nog nooit zien spelen. Ik had de versterking liever in een eerder stadium gezien want de selectie is imo te smal.

Waar volgens mij de sleutel tot het succes ligt is bij het dichthouden van de achterdeur. Er mogen gewoon geen sterkhouders meer weg. Zie dat maar eens voor elkaar te krijgen.

 

+1/-0

Afgelopen seizoen is er een winst gemaakt van € 20,7 miljoen.

Het geeft een beeld dat er, ondanks successen op verschillend vlak, in verhouding maar weinig in het 'zwart' geschreven wordt.

En dan zit daar nog ruim een half jaar zonder 'Corona-invloed' bij.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 30 september 2020 om 00:17:

Afgelopen seizoen is er een winst gemaakt van € 20,7 miljoen.

Het geeft een beeld dat er, ondanks successen op verschillend vlak, in verhouding maar weinig in het 'zwart' geschreven wordt.

En dan zit daar nog ruim een half jaar zonder 'Corona-invloed' bij.



Ajax smeert transfersommen uit over meerdere jaren om zo minder belasting te betalen. Dat zal één van de oorzaken zijn. Ook zitten hier de laatste transfers niet bij die ongetwijfeld fiscaal naar 2021 doorgeschoven zijn.

Of er nog specifieke maatregelen genomen zijn ivm Corona is de vraag ...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 30 september 2020 om 00:21:

(...)
Of er nog specifieke maatregelen genomen zijn ivm Corona is de vraag ...



Het lijkt mij dat 'specifieke maatregelen' op meerdere vlakken aktueel en lopende zijn.

In ieder geval op transfergebied. Als ze bij Klaiber en Klaassen uitkomen willen ze alleen kleingeld uitgeven en dus geld op zak houden.

 

+1/-0

AJAX heeft torenhoge ambities. En dan komen ze met Klaiber en Klaassen.
Onmiskenbaar en onweerlegbaar bewijs van ongekende onkunde.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 30 september 2020 om 00:37:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 30 september 2020 om 00:21:

(...)
Of er nog specifieke maatregelen genomen zijn ivm Corona is de vraag ...



Het lijkt mij dat 'specifieke maatregelen' op meerdere vlakken aktueel en lopende zijn.

In ieder geval op transfergebied. Als ze bij Klaiber en Klaassen uitkomen willen ze alleen kleingeld uitgeven en dus geld op zak houden.



Alleen noem ik de 12 miljoen die genoemd wordt voor Klaassen en de 5-7 miljoen voor een reservespeler geen kleingeld. Voor net iets meer dan die 12 miljoen hebben we Anthony binnen gehaald en voor net iets meer dan die 7 miljoen Kudus. Talentvolle spelers die nog beter gaan worden, hun beste jaren nog voor zich hebben en meer waard gaan worden.

Dit is gewoon 15-20 miljoen voor breedte-aankopen en die zouden we volgens plan Cruijff dat volgens vd Sar nog steeds gevolgd wordt juist niet meer doen. Klaassen ALS hij echt op de plek van Alvarez komt te spelen kan ik nog begrijpen al is de 15 miljoen voor Alvarez dan ook door de plee gespoeld en de miskleun dat die transfer is onomkeerbaar, maar zoveel geld voor een reserve rechtsback die nooit meer beter gaat worden. Echt te gek voor woorden.

 

+2/-0

5 miljoen voor een back 'tegenwoordig' is niets bijzonders hoor Mike.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 30 september 2020 om 16:44:

5 miljoen voor een back 'tegenwoordig' is niets bijzonders hoor Mike.



Wel voor een back die vooral de bank komt verwarmen. Vind ik erg veel. Kun je beter gewoon met Rensch doorgaan.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Heyman schreef op 30 september 2020 om 16:56:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 30 september 2020 om 16:44:

5 miljoen voor een back 'tegenwoordig' is niets bijzonders hoor Mike.



Wel voor een back die vooral de bank komt verwarmen. Vind ik erg veel. Kun je beter gewoon met Rensch doorgaan.




Rench is volgens mij alleen voor de linkerkant. Toch?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Heyman schreef op 30 september 2020 om 16:56:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 30 september 2020 om 16:44:

5 miljoen voor een back 'tegenwoordig' is niets bijzonders hoor Mike.



Wel voor een back die vooral de bank komt verwarmen. Vind ik erg veel. Kun je beter gewoon met Rensch doorgaan.



Rensch is 17. Kreeg bij Jong AJAX na 75/80 minuten kramp waar het tempo veel lager ligt. Stel je voor Nous raakt geblesseerd en Rensch moet bijv. in de CL aan de bak. Onmogelijk. Voorlopig in ieder geval. Jongens kunnen voetballend talent hebben maar de inhoud en het fysiek is ook enorm belangrijk.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 30 september 2020 om 14:14:

Alleen noem ik de 12 miljoen die genoemd wordt voor Klaassen en de 5-7 miljoen voor een reservespeler geen kleingeld. (...)



Die bedragen kende ik niet. Dat is inderdaad belachelijk veel geld.

€ 5 miljoen voor beide vind ik al heel veel en zonde van het geld.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 30 september 2020 om 16:44:

5 miljoen voor een back 'tegenwoordig' is niets bijzonders hoor Mike.



Ik denk dat je bedoelt ,,5 miljoen voor 'niets bijzonders' zie je veel tegenwoordig" ...

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 30 september 2020 om 18:29:

open/sluit de onderstaande quote:

Heyman schreef op 30 september 2020 om 16:56:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 30 september 2020 om 16:44:

5 miljoen voor een back 'tegenwoordig' is niets bijzonders hoor Mike.



Wel voor een back die vooral de bank komt verwarmen. Vind ik erg veel. Kun je beter gewoon met Rensch doorgaan.



Rensch is 17. Kreeg bij Jong AJAX na 75/80 minuten kramp waar het tempo veel lager ligt. Stel je voor Nous raakt geblesseerd en Rensch moet bijv. in de CL aan de bak. Onmogelijk. Voorlopig in ieder geval. Jongens kunnen voetballend talent hebben maar de inhoud en het fysiek is ook enorm belangrijk.



Inhoud en fysiek zonder voetballend talent is ook niks zie Kristensen en hetzelfde geldt voor Klaiber. Beide opties zijn geen al te best plan*, maar Rensch als back-up is de goedkopere optie met meer toekomst. Overigens kun je met Schuurs en Alvarez voor rechts centraal (zijn minst slechte positie) Timber doorschuiven naar rechtsback.

* Beter gezegd geen plan nadat je al maanden weet dat zowel één van je rechtsbacks als je enige echte linksback waarschijnlijk gaan vertrekken. Dit is een pure paniekaankoop. Geen enkele sprake van lijstjes.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 30 september 2020, 21:51:48.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 30 september 2020 om 08:47:

AJAX heeft torenhoge ambities. En dan komen ze met Klaiber en Klaassen.
Onmiskenbaar en onweerlegbaar bewijs van ongekende onkunde.



Amen ...... Ik ga niet proberen om het beter te verwoorden ..

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 30 september 2020 om 08:47:

AJAX heeft torenhoge ambities. En dan komen ze met Klaiber en Klaassen.
Onmiskenbaar en onweerlegbaar bewijs van ongekende onkunde.



Het is een grote, ongekende schande dat de absolute topclub van Nederland op een wijze werkt dat het met deze resultaten komt.

 

+2/-0

Met nog steeds een kans dat Nico weg kan gaan en gebrek aan een back-up daarachter viel me laatst weer een naam op?
Ja we hebben Lisandro, maar die is voor 2 plekken back-up en Daley heeft helaas ook een risico weer weg te vallen.

Marvin Zeegelaar, doet het redelijk bij Udinese en komt uit de jeugd. Heeft daar wel een basisplaats, dus zal niet direct voor de bank komen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 30 september 2020 om 21:46:

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 30 september 2020 om 18:29:

open/sluit de onderstaande quote:

Heyman schreef op 30 september 2020 om 16:56:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 30 september 2020 om 16:44:

5 miljoen voor een back 'tegenwoordig' is niets bijzonders hoor Mike.



Wel voor een back die vooral de bank komt verwarmen. Vind ik erg veel. Kun je beter gewoon met Rensch doorgaan.



Rensch is 17. Kreeg bij Jong AJAX na 75/80 minuten kramp waar het tempo veel lager ligt. Stel je voor Nous raakt geblesseerd en Rensch moet bijv. in de CL aan de bak. Onmogelijk. Voorlopig in ieder geval. Jongens kunnen voetballend talent hebben maar de inhoud en het fysiek is ook enorm belangrijk.



Inhoud en fysiek zonder voetballend talent is ook niks zie Kristensen en hetzelfde geldt voor Klaiber. Beide opties zijn geen al te best plan*, maar Rensch als back-up is de goedkopere optie met meer toekomst. Overigens kun je met Schuurs en Alvarez voor rechts centraal (zijn minst slechte positie) Timber doorschuiven naar rechtsback.

* Beter gezegd geen plan nadat je al maanden weet dat zowel één van je rechtsbacks als je enige echte linksback waarschijnlijk gaan vertrekken. Dit is een pure paniekaankoop. Geen enkele sprake van lijstjes.



Als je gaat schuiven maak je 2 plekken in het elftal zwakker. Moet je proberen te voorkomen.
AJAX moet ervoor zorgen dat een speler klaar staat als een andere speler wegvalt waarbij het kwaliteitsverlies zo klein mogelijk is.
Net als bij een keeper. Valt die weg heb je een nieuwe keeper nodig. Neem je ook geen veldspeler en laat op diens plaats iemand invallen.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 90 pagina's: 1 2 3 4 ... 45 46 47 48 49 50 51 52 53 ... 86 87 88 89 90

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren Marc Overmars.