Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.

Deze normale topic is open en bestaat uit 320 pagina's: 1 2 3 4 ... 315 316 317 318 319 320

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 07 augustus 2026 om 21:49:

Brandt deelt diverse tips en aandachtspunten. Hij geeft o.a. aan dat alle middenvelders het spel moeten kunnen versnellen waarmee hij dus ook aangeeft waarom Alvarez ongeschikt is voor Ajax.

Dat is allemaal leuk en aardig, maar het betekent niet dat hij overal verstand van heeft.

Brandt stond 88 minuten op het veld in deze wedstrijd: https://www.uefa.com/uefachampionsleague/match/2032716--ajax-vs-b-dortmund/link

In deze wedstrijd heeft hij alle hoeken van de Arena denk ik wel een keer of 10 gezien. Je mag raden wie er nog meer op het veld stond. Als je het niet kunt raden, kun je ook de link aan klikken. Overigens kom je er dan ook achter dat de tegenstander van Ajax toen ook een ploeg op het veld had staan om van te likkebaarden. Maar ze waren wel een maatje of 2 te klein.

Alle onzin die over Alvarez geroepen wordt m.b.t. dat je met hem op het middenveld niet kunt voetballen, is in de praktijk al lang ontkracht. Dat CL seizoen speelden we nog een veel betere poulefase dan in 18/19. Niet alleen qua resultaat, maar ook qua spel. Met Alvarez dus. Het is al lang aangetoond dat we met Alvarez uitstekend tot voetballen kunnen komen.

Alvarez zet je ook niet neer op het middenveld om de moeilijke voetballende oplossingen te vinden. Daar heb je Blind, Bouwman, Baas, Caio Henrique en dus een speler als Brandt voor. Alvarez brengt andere dingen en weet dus heel goed hoe hij anderen in staat moet stellen om de oplossingen te vinden. Hij weet prima waar hij moet lopen en komt als 6 in een goed voetballende ploeg ook nog regelmatig goed door in de 16.

Jordi moet Alvarez z.s.m. binnen halen, want die 6 is er nog steeds niet. We hebben verdedigend en aanvallend nog steeds weinig kopkracht en op het middenveld amper spelers die makkelijk duels winnen en weten hoe ze de balans moeten bewaken. Edson zou een topper zijn voor dit elftal. Hadden we hem vorig jaar maar gehad, dan hadden we nu voorronde Champions League gespeeld in plaats van voorronde Conference League.

Voor de rest doet Jordi eigenlijk alles goed, maar het ontbreken van een 6 is nog wel een probleem. Vooral omdat die fout ook vorig jaar is gemaakt, dus het zou een enorme fout zijn als Jordi dit nu ook laat gebeuren.

+1/-3

Ziek goed team hadden we toen zeg. 2021/22, nog geen vijf jaar geleden.

Pasveer; Mazraoui, Timber, Martinez, Blind; Alvarez, Gravenberch; Antony, Haller, Tadic.

Bank(!): Gorter, Setford, Rensch, Schuurs, Tagliafico, Taylor, Klaassen, Labyad, Kudus, Neres, Danilo, Daramy.

+1/-0

RodyTur10 schreef op 08 augustus 2026 om 11:33:

Pasveer; Mazraoui, Timber, Martinez, Blind; Alvarez, Gravenberch; Antony, Haller, Tadic.

Bank(!): Gorter, Setford, Rensch, Schuurs, Tagliafico, Taylor, Klaassen, Labyad, Kudus, Neres, Danilo, Daramy.

10 man in de basis?

+2/-0

3LittleBirds schreef op 08 augustus 2026 om 14:29:

RodyTur10 schreef op 08 augustus 2026 om 11:33:

10 man in de basis?

Moet wel leuk blijven voor de tegenstanders ;)

+2/-0

Dan vergeet ie de beste speler nog ook. Ziyech!

+2/-0

Kiki schreef op 09 augustus 2026 om 01:15:

Dan vergeet ie de beste speler nog ook. Ziyech!

Ik was Berghuis vergeten. We speelden toen altijd 4-2-3-1 onder Ten Hag. Dus ik had Berghuis overgeslagen bij de middenvelders en daarna standaard overgegaan op de drie aanvallers end daardoor Berghuis vergeten.

+1/-0

Haha, Antony had toen een marktwaarde van 35 miljoen zie ik op TM.

Veel cashcows in de selectie toen.

+1/-0

Komt er nog een nieuwe middenvelder bij om Regeer te vervangen? Edson Alvarez zou verschrikkelijk zijn. Iemand met techniek en dynamiek dus.

Regeer, Gaaie, Sutalo, Klaassen en Wijndal zsm verkopen/contract ontbinden. Berghuis standaard op de bank of ook wegwezen. Dolberg en Konadu nog verpatsen.

Middenveld met Brandts en twee aankopen (of jeugdspelers die nu aan de deur kloppen).

Gloukh krijgt nog even de kans, maar dat is ook niet veel.

Bouwman terug naar jong Ajax of verhuren. Die is er nog lang niet klaar voor.

Als Godts verkocht wordt een snelle technisch vaardige vervanger halen voor linksbuiten. Op rechtsbuiten zelfde type speler nodig.

+4/-0

Ewige-Blumenkraft schreef op 09 augustus 2026 om 15:17:

Middenveld met Brandts en twee aankopen (of jeugdspelers die nu aan de deur kloppen).

Doe maar niet, die man is 64. Dat kunnen Klaassen en Berghuis nog beter belopen. ;B

+2/-0

NW86 schreef op 09 augustus 2026 om 15:37:

Ewige-Blumenkraft schreef op 09 augustus 2026 om 15:17:

Doe maar niet, die man is 64. Dat kunnen Klaassen en Berghuis nog beter belopen. ;B

Leuk woordgrapje. Ik bedoel die Duitse middenvelder. Wat de exacte spelling van zijn naam is, lijkt mij niet zo boeiend.

+1/-2

Er gaan nu toch geruchten rond over Goretzka. 31 jaar, transfervrij. Als je die haalt, heb je de titel gekocht, denk ik. Qua waarde-ontwikkeling op het veld blijft er weinig over, maar goed, met Regeer doe je ook niet aan waarde-ontwikkeling.

Toch wel wel grappig dat het zo'n internationaal bekende naam als Jordi Cruijff dan lukt om gasten als Ter Stegen en Brandt (en wellicht dus Goretzka) te overtuigen om naar Ajax te komen. Dat was vrind Alex nooit gelukt natuurlijk. Dat zo'n grote naam 'deuren opent' is dus geen totale onzin.

+4/-0

Sevic schreef op 10 augustus 2026 om 08:27:

Er gaan nu toch geruchten rond over Goretzka. 31 jaar, transfervrij. Als je die haalt, heb je de titel gekocht, denk ik. Qua waarde-ontwikkeling op het veld blijft er weinig over, maar goed, met Regeer doe je ook niet aan waarde-ontwikkeling.

Toch wel wel grappig dat het zo'n internationaal bekende naam als Jordi Cruijff dan lukt om gasten als Ter Stegen en Brandt (en wellicht dus Goretzka) te overtuigen om naar Ajax te komen. Dat was vrind Alex nooit gelukt natuurlijk. Dat zo'n grote naam 'deuren opent' is dus geen totale onzin.

Goretzka is wel echt van een andere orde dan ter Stegen en Brandt, maar an sich nu al eens. Had het niet verwacht, dat dat het voornamelijk om geld zou gaan maar volgens mij ligt dat toch iets complexer.

+2/-0

Ajax schijnt nu toch nog interesse te hebben in Sergio Arribas. Dit kan ik toch echt moeilijk begrijpen. Gloukh doet het aardig en we hebben net Julian Brandt binnengehengeld. En dan heb je ook Ouazane nog.

Fake news?

Vind het ook al bijzonder dat (buiten zijn kwaliteiten om) nu ook Joffre Torrents wordt gehaald. Is de 3e linksback die wordt aangetrokken deze zomer.

Laten we ons even focussen op een #6 en een rechtsbuiten

+2/-0

ElSimao2 schreef op 10 augustus 2026 om 10:22:

Goretzka is wel echt van een andere orde dan ter Stegen en Brandt, maar an sich nu al eens. Had het niet verwacht, dat dat het voornamelijk om geld zou gaan maar volgens mij ligt dat toch iets complexer.

Goretzka is ook meer een #8 dan een #6 toch?

(Wellicht in een double-pivot met Mokio, en dan Brandt op #10)

+1/-0

DionO schreef op 10 augustus 2026 om 12:33:

ElSimao2 schreef op 10 augustus 2026 om 10:22:

Goretzka is ook meer een #8 dan een #6 toch?

(Wellicht in een double-pivot met Mokio, en dan Brandt op #10)

Goretzka kan prima op 6. Heeft vaker in een systeem met een 10 en twee halven gespeeld inderdaad, maar zeker op ED-niveau kan hij probleemloos op 6. Zou de beste VM zijn in de competitie.

+2/-0

Met Goretzka en Brandt maakt het eigenlijk bijna niet meer uit wie de derde middenvelder is! Mokio zou natuurlijk het mooiste zijn. Met een beetje geluk wordt hij net als Godts heel veel geld waard en dan verdien je het geld, alle investeringen gelijk weer terug + de inkomsten van sportief succes, want je móet nu gewoon de Eredivisie winnen en ook voor de andere prijzen gaan. Goretzka kan inderdaad op 6, 8... overal op het middenveld eigenlijk wel spelen.

+2/-0

Een middenveld met spelers als Leon Goretzka, Julian Brandt, Oscar Gloukh en Jorthy Mokio is van internationale topklasse. Daarmee kan Ajax voor het landskampioenschap en de Conference League winst gaan!

+2/-0

Sjakie Meulemans schreef op 10 augustus 2026 om 13:53:

Een middenveld met spelers als Leon Goretzka, Julian Brandt, Oscar Gloukh en Jorthy Mokio is van internationale topklasse. Daarmee kan Ajax voor het landskampioenschap en de Conference League winst gaan!

Ja, maar make no mistake: je moet dan direct (weer) aan het verjongen slaan als je dat niveau vast wilt houden. Brandt, Goretzka, Blind, Henrique; ze worden allemaal niet meer beter, alleen nog maar slechter. En Ter Stegen is volgend jaar weer weg. Dus het is allemaal leuk en aardig, maar wel extreem korte termijn.

+3/-0

Sevic schreef op 10 augustus 2026 om 13:57:

Ja, maar make no mistake: je moet dan direct (weer) aan het verjongen slaan als je dat niveau vast wilt houden. Brandt, Goretzka, Blind, Henrique; ze worden allemaal niet meer beter, alleen nog maar slechter. En Ter Stegen is volgend jaar weer weg. Dus het is allemaal leuk en aardig, maar wel extreem korte termijn.

Ajax zou er goed aan doen om naast de ervaring voldoende ruimte en uitzicht op speeltijd te bieden voor haar grote aanstormende talenten. In mijn ogen zou de opstelling een gezonde mix moeten zijn van talent en ervaring, waarbij de balans niet uitslaat naar het één of het ander.

Hierbij wil ik opmerken dat ‘ervaren’ spelers als Steven Berghuis en Davy Klaassen van mij mogen vertrekken omdat zij naar mijn mening het niveau niet meer hebben en tekort schieten in hetgeen van ervaren spelers verwacht mag worden.

Dit bericht is gewijzigd op 10 augustus 2026, 15:10:10.

+3/-0

Sevic schreef op 10 augustus 2026 om 13:57:

Mokio, Ouazane, Abdalla, Bouwman, Bounida, Nash, Gloukh en natuurlijk Godts. Dit soort spelers moet je koesteren en uiteindelijk flink op verdienen. Johnson, Janse, etcetera mogelijk ook.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 320 pagina's: 1 2 3 4 ... 315 316 317 318 319 320

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.