Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.

Deze normale topic is open en bestaat uit 316 pagina's: 1 2 3 4 ... 312 313 314 315 316

open/sluit de onderstaande quote:

Johan Nahoj schreef op 01 augustus 2026 om 17:14:

Mike1976 schreef op 01 augustus 2026 om 13:00:

Johan Nahoj schreef op 01 augustus 2026 om 12:08:

Brandt is duidelijk gehaald als aanvallende middenvelder, die wordt dus niet de vaste linkerspits mocht Godts vertrekken. Godts door Gloukh vervangen en Gloukh door Brandts is toch een simpele optelsom? Net als Godts is Gloukh een behendige rechtsbenige die gaat pingelen op links met wisselend succes, net als de Belg. In ieder geval wil Cruijff Godts niet laten gaan omdat hij 'm te belangrijk vindt voor het elftal.

Gloukh op linksbuiten is vorig seizoen al geprobeerd en daarom werd Gloukh al grotendeels weer afgeschreven door een hoop supporters. Spelers halen en ze niet op hun eigen positie opstellen is echt een Ajax dingetje de laatste jaren ...

Dezelfde fout herhalen lijkt me niet verstandig.

Ik begrijp wat je bedoelt, maar als je Gloukh en Brandt hebt heb je twee nummers 10. Dan moet je er tóch een uit zijn kracht halen...

Vanzelfsprekend gooi je dan Brandt naar links en niet Gloukh. Brandt heeft er regelmatig gespeeld, is de meest ervaren man (die zich dus vermoedelijk het makkelijkst aanpast aan die positie) en Gloukh moet in waarde toenemen en wil je dus het liefst op zijn favoriete positie neerzetten.

Het zou bovendien zwaar onredelijk zijn om Gloukh na die hattrick tegen Vojvodina weg te halen van de 10 positie.

+4/-0

Kiki schreef op 01 augustus 2026 om 11:39:

Sevic schreef op 01 augustus 2026 om 08:17:

Leestip voor tijdens de koffie op je vrije zaterdagochtend: de Ajaxtopics op de PSV- en Feyenoord-forums sinds 21.00 uur gisteravond.

Smullen.

M.n. bij PSV laten ze zich kennen. Die hebben wel een enorm grote obsessie met Ajax. Hoewel ik de uitspraak bij Feyenoord dat Ajax CL nodig heeft met al deze investeringen, maar Ajax-kennende dat toch wel nét gaat lukken en Feyenoord sowieso daar niet in slaagt in zo'n situatie; een winnende uitspraak is. Zelfkennis! Ze weten heel goed bij Feyenoord dat Ajax beter is. Bij PSV hebben er een aantal therapie nodig als Godts 70 miljoen euro gaat opleveren.

Het Ajax-topic op het PSV-forum is met 249 (!!) pagina's met afstand het grootste topic en dat zegt eigenlijk alles.

+2/-0

Sevic schreef op 01 augustus 2026 om 20:19:

Brandt is duidelijk gehaald als aanvallende middenvelder, die wordt dus niet de vaste linkerspits mocht Godts vertrekken. Godts door Gloukh vervangen en Gloukh door Brandts is toch een simpele optelsom? Net als Godts is Gloukh een behendige rechtsbenige die gaat pingelen op links met wisselend succes, net als de Belg. In ieder geval wil Cruijff Godts niet laten gaan omdat hij 'm te belangrijk vindt voor het elftal.

Gloukh op linksbuiten is vorig seizoen al geprobeerd en daarom werd Gloukh al grotendeels weer afgeschreven door een hoop supporters. Spelers halen en ze niet op hun eigen positie opstellen is echt een Ajax dingetje de laatste jaren ...

Ik begrijp wat je bedoelt, maar als je Gloukh en Brandt hebt heb je twee nummers 10. Dan moet je er tóch een uit zijn kracht halen...

Vanzelfsprekend gooi je dan Brandt naar links en niet Gloukh. Brandt heeft er regelmatig gespeeld, is de meest ervaren man (die zich dus vermoedelijk het makkelijkst aanpast aan die positie) en Gloukh moet in waarde toenemen en wil je dus het liefst op zijn favoriete positie neerzetten.

Het zou bovendien zwaar onredelijk zijn om Gloukh na die hattrick tegen Vojvodina weg te halen van de 10 positie.

You read my thoughts!

+1/-0

Kiki schreef op 01 augustus 2026 om 12:01:

tackle schreef op 01 augustus 2026 om 11:55:

Kiki schreef op 01 augustus 2026 om 00:07:

tackle schreef op 31 juli 2026 om 23:12:

Kiki schreef op 31 juli 2026 om 22:28:

Robkuh84 schreef op 31 juli 2026 om 22:00:

Gods is zojuist gespot op het vliegveld van Porto...
Gloukh dan maar op linksbuiten? Of zou Cruiff nog meer konijnen uit de hoge hoed kunnen toveren?

Wat zou Porto voor Godts willen betalen en wat zou Ajax er voor willen hebben?

Ik ben juist net verliefd aan het raken op de Godts-Gloukh tandem. Ik zou Brandt op linksbuiten zetten dan en Gloukh op 10 houden.

Brandt o[ linksbuiten. Daar heeft hij nog nooit gespeeld. Vreemde suggestie. Daar behoort gewoon een buitenspeler te staan.

Die tijd moet voorbij zijn om spelers op de verkeerde posities te zetten.

Weet jij dat zeker?

Ik zat inderdaad fout met die bewering. Ik heb me laten (mis)leiden door alleen naar de laatste jaren bij Dortmund te kijken en naar het interview wat hij gaf en zijn positie bij het Duitse elftal.

Dus ik zat er naast!

Allright. No problemo! De vraag is natuurlijk hoe Brandt vandaag de dag functioneert op de verschillende posities. Op een gegeven moment verliest een speler langzaamaan zijn snelheid. Dat gezegd hebbende, speelt Berghuis bij ons op rechtsbuiten. Gloukh ontpopt zich als #10. Brandt heeft in ieder geval veel ervaring als linksbuiten en goede statistieken overlegd op die positie. Zet Carrizo op rechtsbuiten. Dan verwissel je de oude vleugelspeler en de jonge vleugelspeler van zijdes. Brandt i.p.v. Berghuis: yes, please! Godts wordt waarschijnlijk verkocht, dan hebben we met de jonge Carrizo hopelijk een nieuwe ster in wording.

Overigens had Tadic ook geen hoge topsnelheid, maar wist hij door zijn inzicht en trap toch top te presteren en dat zijn ook de sterke punten van Brandt. Enige dingetje is dan dat je met Berghuis twee langzamere spelers op de flanken hebt, maar zal Michel het aandurven om de schoonzoon van de voorzitter van de RvC structureel te laten banken ten faveure van bijv. Carizzo ...

+2/-0

Sevic schreef op 01 augustus 2026 om 20:19:

Julian gaat ons op linksbuiten uit de Brandt helpen!

Wat jij zegt is volkomen logisch, maar dat wil niet zeggen dat het zo zal gaan. Denk dat zo'n Brandt met zijn status wel een woordje mee te vertellen heeft in waar ie staat. Terecht of niet.

+1/-1

Wat als ineens een club voor Gloukh langskomt? Nu hij ineens in vorm is, kan interesse zomaar komen.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 316 pagina's: 1 2 3 4 ... 312 313 314 315 316

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.