Uit: Nijmegen
Vak: -
Forumreacties: 4.661
Reg.: 16 augustus 2007
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 26 juli 2026 om 23:58:
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 26 juli 2026 om 23:40:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 26 juli 2026 om 23:36:
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 26 juli 2026 om 23:33:
Bazunu ken ik niet goed genoeg om daar iets over te zeggen. Ramaj is jong, maakte op mij een hele goede indruk in een Ajax-shirt en schijnt nu relatief goedkoop te zijn. Dát is een ideaal moment om een speler binnen te hengelen.
Ramaj (1e doelman), Paes (2e doelman +penaltykiller). Heerkens/Reverson (3e doelman/1e doelman JA (afwisselend)). Ik teken hiervoor!
Bazunu sla ik wel hoger aan. International, 200+ wedstrijden ervaring, later interessant voor Britse clubs want homegrown.
Ierland of Duitsland is geen eerlijke vergelijking en dat laatste gaat enkel en puur om het geld. Je kunt gelijk hebben, maar ikzelf heb geen idee hoe goed Bazunu is. Is hij ook goedkoop op het moment?
Talentvol maar heel blessuregevoelig, is de laatste 3 jaar de helft van de tijd geblesseerd geweest en is dat volgens TM op dit moment ook. Vast een hoog plafond, maar het risico is wel groot.
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 476
Reg.: 13 september 2022
Sjakie Meulemans
Fan van Ajax
Forumreacties: 1.356
Reg.: 3 september 2005
Marc-André ter Stegen gaat ter voorbereiding op het nieuwe seizoen met zijn club Barcelona mee op trainingskamp naar Engeland.
Een huurtransfer naar Ajax lijkt nog niet in kannen en kruiken. Wellicht kan Ajax beter doorschakelen naar een andere goede keeper of de talentvolle Youri Heerkens en Paul Reverson klaarstomen?
Ik zou nu ook wel een keer m'n aandacht gaan verleggen ja. Je maakt mij niet wijs dat die Ter Stegen graag voor ons wil spelen dit seizoen en er vervolgens wekenlang niet uitkomt qua 'fiscale details'. Die gozer vangt al jarenlang 20 miljoen per jaar, als je dan na lang blessureleed graag weer een seizoen aan de bak wilt zeg je toch: ik leg het verschil wel bij, krijg het toch nooit meer op, rond maken die hap?
Forumreacties: 4.407
Reg.: 21 januari 2021
Favoriete opstelling: 4-2-4
Derk Johanssen
Fan van Ajax
Uit: Enschede
Forumreacties: 7.431
Reg.: 3 mei 2004
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 27 juli 2026 om 12:55:
Ik zou nu ook wel een keer m'n aandacht gaan verleggen ja. Je maakt mij niet wijs dat die Ter Stegen graag voor ons wil spelen dit seizoen en er vervolgens wekenlang niet uitkomt qua 'fiscale details'. Die gozer vangt al jarenlang 20 miljoen per jaar, als je dan na lang blessureleed graag weer een seizoen aan de bak wilt zeg je toch: ik leg het verschil wel bij, krijg het toch nooit meer op, rond maken die hap?
Forumreacties: 5.761
Reg.: 3 juli 2017
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:Derk Johanssen schreef op 28 juli 2026 om 15:03:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 27 juli 2026 om 12:55:
Wat ik ervan begrijp is dat fiscaal gezien men bij de belastingdienst in zowel Spanje als Nederland er wat van vindt dat Ter Stegen vanaf een bepaald loon naar iets veel lagers gaat. Daarna hangt het er dus ook vanaf waar er loonbelasting betaald wordt en door wie dan wel? En als het loon drastisch verlaagt wordt, dan wil men ook vaak zeker weten dat het niet via bonusconstructies enzo alsnog uitbetaald wordt. Dit is best wel een ingewikkeld puzzeltje. Volgens mij zit het een beetje in die hoek qua fiscale impact.
Forumreacties: 1.727
Reg.: 14 mei 2024
Het is gewoon simpel: Ter Stegen houdt nog alle opties open en zal zolang mogelijk wachten. Ik geloof al dat fiscale onzin niet. Zoals ElSimao hierboven al zegt, dit soort huurconstructies gebeurt vaker. Ajax moet zo snel mogelijk doorschakelen naar een keeper waar de club ook komende seizoenen wat aan heeft. Ter Stegen is imo weggegooid geld en een grote gok gezien zijn blessuregevoeligheid.
Forumreacties: 4.123
Reg.: 14 december 2005
Bizar weer om te zien hoeveel supporters geen problemen zien wat betreft de creativiteit en het voetballend vermogen van ons middenveld want "we hebben Ouazane!" ...
(Sommigen maken het nog bonter en noemen Abdalla als vaste basisspeler)
Alsof supporters iedere maand weer opnieuw uit het ei kruipen. Piepjonge jeugdspelers krijgen altijd een terugval heeft het lange verleden van de club uitgewezen. In het positiefste geval duurt dat een maand, meestal een half tot een heel seizoen en sommigen komen er nooit meer overheen. Dan wil het gros Gloukh en Bounida ook nog tegen elke prijs wegdoen want "kenne d'r geen klote van!". Beseffen diegenen zich dan ook dat de alternatieven luisteren naar de namen Berghuis en Klaassen?!?
Als Ouazane en Abdalla een paar mindere wedstrijden spelen worden ze weer net zo hard van het schild gemieterd als dat ze er nu opgehesen worden zoals binnen een paar maanden ook al met Bounuda is gebeurd.
Gelukkig zijn we hier veel intelligenter!
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 28 juli 2026, 16:38:12.
Forumreacties: 476
Reg.: 13 september 2022
open/sluit de onderstaande quote:Mike1976 schreef op 28 juli 2026 om 16:28:
Bizar weer om te zien hoeveel supporters geen problemen zien wat betreft de creativiteit en het voetballend vermogen van ons middenveld want "we hebben Ouazane!" ...
Alsof supporters iedere maand weer opnieuw uit het ei kruipen. Piepjonge jeugdspelers krijgen altijd een terugval heeft het lange verleden van de club uitgewezen. In het positiefste geval duurt dat een maand, meestal een half tot een heel seizoen en sommigen komen er nooit meer overheen. Dan wil het gros Gloukh en Bounida ook nog tegen elke prijs wegdoen want "kenne d'r geen klote van!". Beseffen diegenen zich dan ook dat de alternatieven luisteren naar de namen Berghuis en Klaassen?!?
Als Ouazane en Abdalla een paar mindere wedstrijden spelen worden ze weer met zo hard van het schild gemieterd als dat ze er nu opgehesen worden zoals binnen een paar maanden ook al met Bounuda is gebeurd.
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 28 juli 2026 om 16:31:
Als Ouazane en Abdalla een paar mindere wedstrijden spelen worden ze weer met zo hard van het schild gemieterd als dat ze er nu opgehesen worden zoals binnen een paar maanden ook al met Bounuda is gebeurd.
Wie moet er naar jouw mening dan wel op het middenveld plaatsnemen op de plaats van Ouazane?
open/sluit de onderstaande quote:Mike1976 schreef op 28 juli 2026 om 16:44:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 28 juli 2026 om 16:31:
Wie moet er naar jouw mening dan wel op het middenveld plaatsnemen op de plaats van Ouazane?
Nou ik zeg niet dat Gloukh en Bounida verkocht moeten worden en ik zou zelf meer roteren ipv vaste 11. Berghuis, Regeer en Klaassen wel lozen en nog één of misschien twee echte versterkingen evt afhankelijk van hoe de trainer het middenveld neer wil zetten qua rollen.
Ouazane en Abdalla zou ik inbrengen wanneer dat kan, maar zeker nog niet je gehele elftal er aan ophangen zoals een hoop supporters willen. Abdalla moet m.i. sowieso de meerderheid van zijn wedstrijden bij JA spelen. Leert hij meer van dan een incidentele invalbeurt bij 1 en dat geldt in mindere mate ook voor Ouazane. Eerst maar eens die langdurige contracten tekenen zodra ze 18 worden en ook daarom zou ik nu niet dit seizoen all-in gaan op Ouazane voordat hij weer weigert bij te tekenen.
Forumreacties: 3.988
Reg.: 8 augustus 2001
Michel speelt ofwel met een dubbele zes of met twee achten en een tien, dus middelste naam staat verder naar voren. Van wat er nu is is dit mijn favoriet (met een tien):
Bounida - Gloukh - Mokio
Als alternatief (dubbele zes):
Baas - Bounida - Johnson
En zo zijn er nog meer mogelijkheden als je rouleert met o.a. Ouazane, Abdalla en Monserrate. Voor de rechter zes/acht is de keus momenteel het dunste dus daar zou ik eerst naar versterkingen kijken.
(Ik zie Baas veel liever LCV, maar Michel lijkt Blind te zijn voor alternatieven)
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 28 juli 2026, 17:45:09.
open/sluit de onderstaande quote:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 28 juli 2026 om 20:53:
Ik zeg niet dat ik hem direct citeer, maar wel dat die gedachtengang er uiteindelijk toe gaat leiden dat dat soort figuren er weer in komen. "Kunnen nog niet bouwen op jongens als Ouazane".
Zou hem er ook gewoon inzetten hoor. Snap de gedachte wel dat je wil wachten totdat ie 18 is en hij eerst een langer contract gaat tekenen, maar dat is eveneens riskant. Als je als Ouazane mag banken terwijl Klaassen en Regeer er iedere keer in staan, doorzie je die taktiek natuurlijk zo en geef je de club de vinger, lijkt mij.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 28 juli 2026 om 21:09:
Ik zeg niet dat ik hem direct citeer, maar wel dat die gedachtengang er uiteindelijk toe gaat leiden dat dat soort figuren er weer in komen. "Kunnen nog niet bouwen op jongens als Ouazane".
Zou hem er ook gewoon inzetten hoor. Snap de gedachte wel dat je wil wachten totdat ie 18 is en hij eerst een langer contract gaat tekenen, maar dat is eveneens riskant. Als je als Ouazane mag banken terwijl Klaassen en Regeer er iedere keer in staan, doorzie je die taktiek natuurlijk zo en geef je de club de vinger, lijkt mij.
Ik vind het op dit moment wel problematisch dat de zwakste linie van vorig jaar, het middenveld, alleen maar verder is verzwakt door Steur te verkopen en dat er nog geen enkele versterking voor die linie is. Dat terwijl Klaassen nog weer verder achteruit zal gaan.
Er moet echt een tussenpaus komen om gewoon basis te spelen terwijl lui als Johnson, Ouazane en Abdalla zich ontwikkelen. De 10 zit wel snor met Oscar en Bounida, maar daarachter hebben we alleen Mokio als serieuze potentiële basisspeler, en die maakt ook nog fouten genoeg in het drukzetten en afjagen.
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 28 juli 2026 om 21:17:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 28 juli 2026 om 21:09:
Ik vind het op dit moment wel problematisch dat de zwakste linie van vorig jaar, het middenveld, alleen maar verder is verzwakt door Steur te verkopen en dat er nog geen enkele versterking voor die linie is. Dat terwijl Klaassen nog weer verder achteruit zal gaan.
Er moet echt een tussenpaus komen om gewoon basis te spelen terwijl lui als Johnson, Ouazane en Abdalla zich ontwikkelen. De 10 zit wel snor met Oscar en Bounida, maar daarachter hebben we alleen Mokio als serieuze potentiële basisspeler, en die maakt ook nog fouten genoeg in het drukzetten en afjagen.
Ik zie Ouazane wel als basisspeler eigenlijk. Hij is inderdaad jong en zal fouten maken, maar we hebben geen types als Rodri die het nou heel veel beter gaan doen.
Desondanks eens met de stelling dat die ervaren basiskracht geen overbodige luxe is. Zo'n Henderson zou nu echt goud waard zijn, zowel op het veld als daarbuiten. Verder moeten er vooral mensen weg uiteraard.
Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.