Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Oscar Gloukh

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

open/sluit de onderstaande quote:

s0lido schreef op 15 december 2025 om 13:41:

BertjeK schreef op 15 december 2025 om 13:25:

s0lido schreef op 15 december 2025 om 12:53:

Een lamp vergelijken met een speler.. Sjonge jonge. Als je een dure lamp koopt en je weet 'm niet goed vast te schroeven, ligt het dan aan het prijskaartje of aan de omstandigheden?

Gloukh is niet stuk btw. Ja, dingen kunnen beter, maar kom op zeg.

Het gaat mij niet om de lamp. Je snapt best wat ik bedoel (of misschien niet....). Bij een hogere investering, heb je hogere verwachtingen. Een transfersom schetst een bepaald verwachtingspatroon. Een speler die voor een aanzienlijk bedrag wordt gehaald, wordt niet alleen beoordeeld op wat hij kan, maar ook op wat hij heeft gekost. Dat is topsport: wie meer kost, moet meer leveren en het prijskaartje is daarin geen detail wat je even kunt wegcijferen uit een discussie, dat is zeker een (groot) onderdeel van het totaal.

Ik snap wat je bedoelt, maar ik vind dat je te veel kijkt naar zijn prijs. Ik vind hem een goede aankoop en gezien zijn leeftijd moet je niet verwachten dat hij in een keer een topniveau haalt en vasthoudt. Dat komt geleidelijk, hij is 21 en kan alleen maar beter worden. En dan moet je er ook rekening mee houden in wat voor ploeg hij kwam en onder welke trainer én de posities waar hij allemaal is ingezet. Godts kon er volgens sommigen ook weinig van en kijk nu wat tijd en vertrouwen doet.

Dat hij zo duur was, tsja, er waren meer kapers op de kust. Maar waar hebben we het over, zo'n speler voor 15-17 miljoen vind ik normaal, tenzij je hem zelf scout ergens in Israel of Schubbekutteveen.

Ik vond het transferbedrag zelfs meevallen als je kijkt naar zijn prestaties in Oostenrijk en leeftijd.

+6/-0

ElSimao2 schreef op 15 december 2025 om 13:53:

s0lido schreef op 15 december 2025 om 13:41:

BertjeK schreef op 15 december 2025 om 13:25:

s0lido schreef op 15 december 2025 om 12:53:

Een lamp vergelijken met een speler.. Sjonge jonge. Als je een dure lamp koopt en je weet 'm niet goed vast te schroeven, ligt het dan aan het prijskaartje of aan de omstandigheden?

Gloukh is niet stuk btw. Ja, dingen kunnen beter, maar kom op zeg.

Het gaat mij niet om de lamp. Je snapt best wat ik bedoel (of misschien niet....). Bij een hogere investering, heb je hogere verwachtingen. Een transfersom schetst een bepaald verwachtingspatroon. Een speler die voor een aanzienlijk bedrag wordt gehaald, wordt niet alleen beoordeeld op wat hij kan, maar ook op wat hij heeft gekost. Dat is topsport: wie meer kost, moet meer leveren en het prijskaartje is daarin geen detail wat je even kunt wegcijferen uit een discussie, dat is zeker een (groot) onderdeel van het totaal.

Ik snap wat je bedoelt, maar ik vind dat je te veel kijkt naar zijn prijs. Ik vind hem een goede aankoop en gezien zijn leeftijd moet je niet verwachten dat hij in een keer een topniveau haalt en vasthoudt. Dat komt geleidelijk, hij is 21 en kan alleen maar beter worden. En dan moet je er ook rekening mee houden in wat voor ploeg hij kwam en onder welke trainer én de posities waar hij allemaal is ingezet. Godts kon er volgens sommigen ook weinig van en kijk nu wat tijd en vertrouwen doet.

Dat hij zo duur was, tsja, er waren meer kapers op de kust. Maar waar hebben we het over, zo'n speler voor 15-17 miljoen vind ik normaal, tenzij je hem zelf scout ergens in Israel of Schubbekutteveen.

Ik vond het transferbedrag zelfs meevallen als je kijkt naar zijn prestaties in Oostenrijk en leeftijd.

Ik ook. Vond hem in eerste instantie zelfs onhaalbaar en was dan ook blij verrast dat het Kroes toch gelukt is.

+4/-0

Oscar Gloukh vind ik nog altijd een buitenkansje voor een relatief zacht prijsje. Deze mooie transfer was ook mogelijk door de welwillende opstelling van zijn vorige club.

+4/-0

Sjakie Meulemans schreef op 15 december 2025 om 15:55:

Oscar Gloukh vind ik nog altijd een buitenkansje voor een relatief zacht prijsje. Deze mooie transfer was ook mogelijk door de welwillende opstelling van zijn vorige club.

En natuurlijk de opstelling van Gloukh zelf. Die wilde graag naar Ajax. Alleen daarom al vind ik hem een topaankoop. Daarna Heitinga die hem maar bleef passeren of bleef schuiven, terwijl Gloukh er persoonlijk voor zorgde dat Heitinga niet eerder werd ontslagen.

Maar goed, hij staat er nu en het kan alleen maar beter als hij werkt aan enkele aspecten die @ElSimao2 al benoemde. Het zijn dingen die je onder de knie krijgt door erop te blijven trainen. Met zijn basistechniek zit het helemaal goed. Dit is in alles een Ajax-speler.

+4/-0

Sevic schreef op 15 december 2025 om 09:34:

Dat is van alle tijden. Als het voetballend niet loopt, gaan mensen afgeven op de weinige spelers die nog wél proberen te voetballen, omdat die in zulke fases veel balverlies lijden en het dus lijkt alsof zij de oorzaak van alle ellende zijn. Dat terwijl zij natuurlijk de sleutel tot de oplossing zijn: je moet weer gaan voetballen.

Ziyech kreeg in 17/18 ook de meeste kritiek, want veel balverlies. De 'harde kern' 'eiste' ( :D ) zelfs dat hij nooit meer in een Ajaxshirt zou spelen. Thuis niks te vertellen en dan maar denken dat je met een instagram story iets te eisen hebt bij een BVO.

Hoe dan ook. Over die eerste goal: ik lees her en der dat het allemaal zo slecht verdedigd en slecht gekeept is, en ja, er had meer druk op de bal kunnen zijn. Maar die pass van Oscar is werkelijk haarscherp (precies tussen die 2 man door op de rechterpoot van Klaassen, echt maatwerk) en de aanname van Davy is ook uit het boekje. Daardoor ligt die bal in 1 keer goed om te kunnen uithalen. Dan heb je als verdediger ook weinig tijd om die druk te zetten. Zowel de pass (precies juiste snelheid ook), aanname als schot waren eigenlijk feilloos. Wanneer de verdediger dan net niet helemaal scherp staat, ben je gewoon gezien. Goeie goal.

Ook balvaardige spelers moeten leren hun spel te doseren. Ziyech zijn impopulariteit had volgens mij ook te maken met hoe hij reageerde op het gemor van het publiek. Ik hou er wel van als spelers op die manier persoonlijkheid tonen.

Wat die goal van Klaassen betreft, vergeet ook de rol van Dolberg niet in het voortraject. Hij houdt door zijn positionering twee verdedigers bezig en helpt net dat beetje extra ruimte voor Klaassen te creëren. Brobbey had ergens tegen Ahmedhodzic of Watanabe staan leunen in plaats van hun blinde hoek op te zoeken.

BertjeK schreef op 15 december 2025 om 09:46:

Nee, ik blijf kritisch, en dat heeft vooral te maken met zijn transfersom. Gisteren speelde hij een aardige wedstrijd, maar één goede wedstrijd maakt iemand voor mij nog geen wereldvoetballer. Zelfs Brobbey heeft bij Ajax wel eens sterke wedstrijden gespeeld; dat maakt hem nog geen absolute wereldtopper.

Hij heeft onmiskenbaar meer voetbal in zich dan de rest van het elftal, maar een paar jaar geleden had hij de basis waarschijnlijk niet gehaald. In het huidige “nieuwe normaal” is hij zeker een toevoeging. Tegelijkertijd vind ik hem vaak druistig, eigenzinnig en te veel in zichzelf gekeerd. Als hij voor drie tot vijf miljoen was gehaald, had ik hier een heel ander gevoel bij gehad. Nu ligt de lat misschien simpelweg te hoog door het prijskaartje.

Nogmaals: gisteren speelde hij een prima wedstrijd.

Je doet alsof Gloukh een of andere koekenbakker is in plaats van een gewild talent dat bij de CL-ploeg een bepalende speler was. Zo druistig vind ik hem ook helemaal niet. Ja, hij kiest soms voor een extra kap of dribbel of stelt een pass uit, maar dat is juist iets wat dit soort goede creatieve spelers vaak doen. Ziyech speelde enigszins vergelijkbaar.

+4/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

Ajax Forum » Spelers » Oscar Gloukh