Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2
Vak: -
Forumreacties: 3.749
Reg.: 14 december 2005
Favoriete opstelling: geen
Voorspel nu Go Ahead Eagles-Ajax
Man van de Wedstrijd Ajax-Telstar: Wout Weghorst
open/sluit de onderstaande quote:BertjeK schreef op 11 augustus 2025 om 15:46:
open/sluit de onderstaande quote:Mike1976 schreef op 11 augustus 2025 om 13:38:
open/sluit de onderstaande quote:BertjeK schreef op 11 augustus 2025 om 12:37:
Prima invalbeurt denk ik. Hij kiest soms voor de moeilijke weg, terwijl eenvoudiger spel hem beter zou passen.
Bij Salzburg deden medespelers de moeite om zichzelf aanspeelbaar te maken. Ik zag gisteren gebeuren waar ik al bang voor was omdat dit patroon al jaren hetzelfde is bij Ajax bij andere creatieve spelers; Oscar heeft de bal maar kan hem niet kwijt omdat de rest stil staat en dan wordt hij ingesloten en van de bal gezet.
Alleen met Weghorst lukte het een paar keer om te kaatsen.
En Taylor loopt met 0,0 motivatie over het veld. Is met zijn gedachten al duidelijk elders. Normaal zouden Taylor en Oscar de motor van de ploeg moeten zijn, maar dat gaat er zo nooit van komen.
Dit vrees ik ook. Maar is Heitinga wel in staat om dit 1) te herkennen en 2) er daadwerkelijk iets aan te doen?
Als straks al het creatieve spel uit één speler moet komen, is het voor de tegenstander eenvoudig om dat te neutraliseren.
Ik verwacht dat ze Oscar gaan vastzetten, waarna het initiatief van de rest moet komen — maar eerlijk gezegd zie ik op dit moment niemand die dat kan oppakken.
Uit: Dordrecht
Vak: -
Forumreacties: 4.989
Reg.: 25 april 2004
Favoriete opstelling: 4-3-3
Voorspel nu Go Ahead Eagles-Ajax
Man van de Wedstrijd Ajax-Telstar: -
De eerste indruk was goed. Je kan zien dat hij handelingssnelheid heeft en vooruitdenkt. Ik vond hem zeker niet geforceerd spelen. Hij is een speler die vooruit speelt als dat kan. Ziyech kreeg destijds vergelijkbare kritiek. We zijn het gewoon niet meer gewend om dit soort types in de ploeg te hebben.
Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2
Ajax Forum » Spelers » Oscar Gloukh