Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2
Uit: Nijmegen
Vak: -
Forumreacties: 2.840
Reg.: 16 augustus 2007
Favoriete opstelling: 4-3-3
Voorspel nu Go Ahead Eagles-Ajax
Man van de Wedstrijd Ajax-Telstar: -
Oscar Gloukh (Rehovot, 1 april 2004) is een Israëlisch voetballer die doorgaans speelt als aanvallende middenvelder. In augustus 2025 verruilde hij Red Bull Salzburg voor AFC Ajax. Gloukh maakte in 2022 zijn debuut in het Israëlisch voetbalelftal.
2021–2022: Maccabi Tel Aviv 36(9)
2023–2025: Red Bull Salzburg 101(23)
2025–heden: Ajax
2022–heden: Israël 21(3)
Ajax, Red Bull Salzburg en Oscar Gloukh hebben overeenstemming bereikt over de transfer van de middenvelder naar Ajax. De 21-jarige Israëliër tekende een contract van vijf seizoenen, tot en met 30 juni 2030. Ajax kwam met de Oostenrijkse club een transfersom overeen van € 14,75 miljoen. Dat bedrag kan middels variabelen nog oplopen naar € 17,25 miljoen. Bij de Oostenrijkers stond de international, die gaat spelen onder de naam 'Oscar', nog tot en met de zomer van 2027 onder contract.
San Lorenzo1
Fan van Ajax
Uit: Buenos Aires
Vak: 411
Forumreacties: 34
Reg.: 23 januari 2008
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:San Lorenzo1 schreef op 05 augustus 2025 om 10:07:
Welkom Oscar bij de mooiste club van de wereld.
Ben benieuwd wanneer hij zijn debuut gaat maken. Aankomend weekend?
Forumreacties: 3.749
Reg.: 14 december 2005
Man van de Wedstrijd Ajax-Telstar: Wout Weghorst
spelbos
Fan van Ajax
Tweede plaats Ajax.supporters.nl VoVo 2024/2025
Uit: Amsterdam
Vak: 117
Forumreacties: 15.734
Reg.: 1 juli 2006
Go Ahead Eagles-Ajax 1-3 (1-1)
Man van de Wedstrijd Ajax-Telstar: Vítězslav Jaroš
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 816
Reg.: 14 mei 2024
spelbos
Fan van Ajax
Tweede plaats Ajax.supporters.nl VoVo 2024/2025
Vak: 117
Forumreacties: 15.734
Reg.: 1 juli 2006
Go Ahead Eagles-Ajax 1-3 (1-1)
Man van de Wedstrijd Ajax-Telstar: Vítězslav Jaroš
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 816
Reg.: 14 mei 2024
Wat een troep medium is AT5 geworden.. door de mening van enkele "supporters" uit te vergroten om politiek gezeik te creëren. Laat die jongen met rust. Het gaat hier om voetbal.
https://www.at5.nl/artikelen/233872/ongemak-bij-sommige-fans-door-komst-gloukh-als-hij-zich-niet-uitspreekt-tegen-israel-kijk-ik-nietlink
open/sluit de onderstaande quote:s0lido schreef op 08 augustus 2025 om 10:42:
Wat een troep medium is AT5 geworden.. door de mening van enkele "supporters" uit te vergroten om politiek gezeik te creëren. Laat die jongen met rust. Het gaat hier om voetbal.
https://www.at5.nl/artikelen/233872/ongemak-bij-sommige-fans-door-komst-gloukh-als-hij-zich-niet-uitspreekt-tegen-israel-kijk-ik-nietlink
Forumreacties: 4.170
Reg.: 3 juli 2017
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 08 augustus 2025 om 11:00:
Enerzijds eens, je moet een 21-jarig gozertje niet bombarderen tot één of ander wandelend politiek statement. Anderzijds:
Kort de aanslag van Hamas in Israël sprak Gloukh zich twee keer uit over de oorlog. De eerste post was een oproep om de Israëlische gijzelaars vrij te krijgen en bij zijn tweede post droeg hij zijn goal op aan het Israëlische leger.
Hij zoekt het dus ook zelf op. If you can't stand the heat, stay out of the kitchen. Je kunt niet verwachten dat als je meermaals je mening verkondigt, mensen met een andere mening zich daar niet tegenaan gaan bemoeien.
Hij was destijds wel pas 19 en pas net in dienst van Salzburg. Ik zou me als profvoetballer niet zo bezighouden met socials en al die shit. Komt doorgaans alleen maar gezeik van.
Forumreacties: 3.332
Reg.: 21 januari 2021
Go Ahead Eagles-Ajax 3-1 (1-1)
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 08 augustus 2025 om 11:00:
Enerzijds eens, je moet een 21-jarig gozertje niet bombarderen tot één of ander wandelend politiek statement. Anderzijds:
Kort de aanslag van Hamas in Israël sprak Gloukh zich twee keer uit over de oorlog. De eerste post was een oproep om de Israëlische gijzelaars vrij te krijgen en bij zijn tweede post droeg hij zijn goal op aan het Israëlische leger.
Hij zoekt het dus ook zelf op. If you can't stand the heat, stay out of the kitchen. Je kunt niet verwachten dat als je meermaals je mening verkondigt, mensen met een andere mening zich daar niet tegenaan gaan bemoeien.
Hij was destijds wel pas 19 en pas net in dienst van Salzburg. Ik zou me als profvoetballer niet zo bezighouden met socials en al die shit. Komt doorgaans alleen maar gezeik van.
Uit: Ergens in den Landen
Vak: 0-vak
Forumreacties: 7.201
Reg.: 19 maart 2003
Go Ahead Eagles-Ajax 0-0 (0-0)
Waar komen Joden toch vandaan?
Israel hier ver vandaan
Wonen daar ook super Joden?
Ja daar wonen super Joden
Vinden Joden voetbal fijn?
Als ze maar voor Ajax zijn
Oscar Gloukh Oscar Gloukh Oscar Gloukh
Oscar Gloukh Oscar Gloukh Oscar Gloukh ......
Welkom Oscar bij de meest gehate club van Nederland !!
open/sluit de onderstaande quote:spelbos schreef op 07 augustus 2025 om 12:59:
Hij moet nog speelgerechtigd worden bij de KNVB maar dat gaat morgen hoogstwaarschijnlijk goed komen.
Forumreacties: 4.170
Reg.: 3 juli 2017
open/sluit de onderstaande quote:Mike1976 schreef op 08 augustus 2025 om 16:26:
open/sluit de onderstaande quote:spelbos schreef op 07 augustus 2025 om 12:59:
Hij moet nog speelgerechtigd worden bij de KNVB maar dat gaat morgen hoogstwaarschijnlijk goed komen.
Is inmiddels ook speelgerechtigd. Zegt natuurlijk niks over zijn rol zondag. Zal eerst nog wel een paar weken training nodig hebben om de hyper geavanceerde Ajax speelwijze onder de knie te krijgen met mentorschap van internationaal gelauwerde wereldtoppers Klaasinhõu en Bergosso
Ik vond Oscars invalbeurt er op zich wel bemoedigend uitzien. Je kunt zien dat ie goed kan voetballen en technisch goed onderlegd is. Wel zeer onwennig en wat geforceerd op zoek naar de killer pass, maar dat zal wel beter worden naarmate hij wat vaker meetraint.
Je ziet wel dat hij direct tussen de linies probeert te spelen, om de bal vraagt en continu op zoek is naar een vierkante meter ruimte om aanspeelbaar te zijn. Dat is exact het type speler dat we ontbeerden. Goed om dat zo te zien.
Ik hoop wel dat hij straks ook op de juiste momenten 'gewoon' voor de makkelijke oplossing kiest in plaats van telkens iets te willen forceren. Hij kon gisteren een aantal keer eenvoudig meegeven aan Gaaei, maar draaide de drukte in om daar een man uit te spelen. Hij wilde zich graag laten zien, laten we daar maar vanuit gaan.
Vak: 423
Forumreacties: 597
Reg.: 22 februari 2009
Camus
Fan van Ajax
Tweede plaats Ajax.supporters.nl Pool seizoen 24/25
Uit: Den Haag
Vak: 406
Forumreacties: 54
Reg.: 27 mei 2024
Go Ahead Eagles-Ajax 0-2 (0-0)
Gloukh heeft klasse, dat is wel duidelijk. Daarnaast beschikt hij over een sterke uitstraling en heeft hij precies die kwaliteiten die we op dit moment zo ontzettend nodig hebben. Hij gaat onmisbaar worden. (is dat eigenlijk al)
Ik vraag me alleen af in hoeverre hij is geschrokken van dit Ajax — zowel van de spelers als van de technische staf. Zelf ben ik ook ooit van werkgever verandert waarvan ik binnen een maand wist: dit wordt 'm niet. Die zelfde conclusie gun ik hem niet, want dat vreet aan je.
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 11 augustus 2025, 11:59:55.
Forumreacties: 446
Reg.: 22 september 2023
Prima invalbeurt denk ik. Hij kiest soms voor de moeilijke weg, terwijl eenvoudiger spel hem beter zou passen.
Hij lijkt bovendien vrij introvert: hij laat mensen niet snel toe en je moet eerst zijn vertrouwen winnen voordat je echt bij hem binnenkomt.
Ik vraag me af of Johnny of Keizer hem kunnen bereiken. Of hij genoeg respect heeft voor de technische staf om hun aanwijzingen ter harte te nemen. Spelers als hij zijn vaak eigengereid; als ze tegen je opkijken, nemen ze eerder iets van je aan.
open/sluit de onderstaande quote:BertjeK schreef op 11 augustus 2025 om 12:37:
Prima invalbeurt denk ik. Hij kiest soms voor de moeilijke weg, terwijl eenvoudiger spel hem beter zou passen.
Forumreacties: 446
Reg.: 22 september 2023
open/sluit de onderstaande quote:Mike1976 schreef op 11 augustus 2025 om 13:38:
open/sluit de onderstaande quote:BertjeK schreef op 11 augustus 2025 om 12:37:
Bij Salzburg deden medespelers de moeite om zichzelf aanspeelbaar te maken. Ik zag gisteren gebeuren waar ik al bang voor was omdat dit patroon al jaren hetzelfde is bij Ajax bij andere creatieve spelers; Oscar heeft de bal maar kan hem niet kwijt omdat de rest stil staat en dan wordt hij ingesloten en van de bal gezet.
Alleen met Weghorst lukte het een paar keer om te kaatsen.
En Taylor loopt met 0,0 motivatie over het veld. Is met zijn gedachten al duidelijk elders. Normaal zouden Taylor en Oscar de motor van de ploeg moeten zijn, maar dat gaat er zo nooit van komen.
Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2
Ajax Forum » Spelers » Oscar Gloukh