open/sluit de onderstaande quote:Ewige-Blumenkraft schreef op 31 maart 2024 om 14:12:
Op basis van de wedstrijd tegen Zwolle stel ik mijn mening iets bij. Dat Tahirovic er helemaal niets van kan, is natuurlijk onzin. Hij laat vaak zien dat hij een goede semi-lange pass vooruit heeft. Die vallen vaak precies goed achter de verdediging. Zijn balbehandeling is ook wel aardig. Helaas wel een gebrek aan handelingssnelheid en bewegelijke en dynamische motoriek waardoor hij niet kort kan wegdraaien uit de dekking. Verdedigend is hij soms nuttig, maar positioneel is hij zwak en maakt vaak slechte keuzes. Zoals bij die goal van Zwolle waar hij totaal onnodig een misplaatste sliding maakt. Zo word je wel erg makkelijk uitgespeeld. Er zit in ieder geval wel meer potentie in deze jongen dan ik dacht.
Uit: Nijmegen
Vak: -
Forumreacties: 1.479
Reg.: 16 augustus 2007
Favoriete opstelling: 4-3-3
Man van de Wedstrijd NEC-Ajax: -
Kroes is er niet in geslaagd Tahirovic te verkopen, terwijl in verreweg de meeste landen nu de transfermarkt gesloten is. Hij zou nog naar FC Kopenhagen kunnen, want in Denemarken is de markt nog even open, schijnt het. Het zal mij benieuwen.
Tegelijkertijd lees ik dat Kroes graag een nieuwe middenvelder wilde halen als Tahirovic was vertrokken (waarom verkocht je Vos dan, vraag ik me af, maar ok). Kennelijk is daar dus ruimte voor in de A-selectie.
Zullen we Tahirovic dan niet gewoon weer bij de eerste selectie nemen? Hij was vorig jaar toch niet zoveel slechter dan bijvoorbeeld Van den Boomen? Hij lijkt me in ieder geval verder dan zo'n 16-jarige Mokio die dan ineens invalt.
Forumreacties: 2.540
Reg.: 21 januari 2021
Man van de Wedstrijd NEC-Ajax: Wout Weghorst
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 31 augustus 2024 om 09:39:
Kroes is er niet in geslaagd Tahirovic te verkopen, terwijl in verreweg de meeste landen nu de transfermarkt gesloten is. Hij zou nog naar FC Kopenhagen kunnen, want in Denemarken is de markt nog even open, schijnt het. Het zal mij benieuwen.
Tegelijkertijd lees ik dat Kroes graag een nieuwe middenvelder wilde halen als Tahirovic was vertrokken (waarom verkocht je Vos dan, vraag ik me af, maar ok). Kennelijk is daar dus ruimte voor in de A-selectie.
Zullen we Tahirovic dan niet gewoon weer bij de eerste selectie nemen? Hij was vorig jaar toch niet zoveel slechter dan bijvoorbeeld Van den Boomen? Hij lijkt me in ieder geval verder dan zo'n 16-jarige Mokio die dan ineens invalt.
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 8 september 2024, 11:42:30.
Ewige-Blumenkraft
Fan van Ajax
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.431
Reg.: 23 juni 2014
Favoriete opstelling: geen
In de zomer was er hier iemand die Farioli vervloekte dat Tahirovic naar het tweede werd verbannen, omdat dit zeker weten een wereldspeler zou worden.
Ik heb het nog niet gezien. Elke keer voordat deze speler de bal krijgt aangespeeld, kijkt hij naar achteren. Tikkie terug en breed, meer kan ie niet.
Uit: Dordrecht
Forumreacties: 4.441
Reg.: 25 april 2004
Op dit moment vind ik hem nog meer van Jong Ajax-niveau. Er is ook niet echt een reden om hem boven Henderson of Mannsverk te verkiezen. Ik denk wel dat hij met wat meer vertrouwen een stuk beter kan. Hij heeft het afgelopen seizoen nog een beetje in zijn hoofd zitten volgens mij. Overigens had hij wel een hele mooie pass ineens bij die mooie one touch-aanval waarbij Brobbey die intikker miste na tien minuten. Met zijn passing zelf is niets mis. Ik heb meer mijn twijfels bij zijn vastigheid aan de bal. Ik word altijd nerveus als hij balletjes op komt halen.
Iets van de mysterie opgelost? Zou dit de reden zijn dat Farioli liever met 22 man naar Spanje afreisde dan 22+Tahirovic? Monza zou wederom geïnteresseerd zijn in Tahirovic, net als vlak voor de transferdeadline van afgelopen zomer. Gaat Tahirovic naar de Serie A toe?
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1241478/terugkeer-naar-itali-lonkt-voor-ajax-speler-tahirovic.htmllink
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 30 november 2024 om 12:00:
Iets van de mysterie opgelost? Zou dit de reden zijn dat Farioli liever met 22 man naar Spanje afreisde dan 22+Tahirovic? Monza zou wederom geïnteresseerd zijn in Tahirovic, net als vlak voor de transferdeadline van afgelopen zomer. Gaat Tahirovic naar de Serie A toe?
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1241478/terugkeer-naar-itali-lonkt-voor-ajax-speler-tahirovic.htmllink
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 30 november 2024 om 12:21:
Het kan niet anders of je gaat hier (dik) verlies op maken. Verdient ook slechts 8 ton of zo, dus heel veel ruimte in je salarishuis creëer je er ook niet mee.
Ik zie nog steeds veel liever Van den Boomen vertrekken in plaats van Tahirovic. Zoveel ontlopen die elkaar niet, en Tahirovic kan zich nog ontwikkelen.
Ik zou het liefst zien dat Henderson straks het stokje op VM overdraagt aan Mannsverk, met Tahirovic als back-up. Ik zou nog altijd alles op alles zetten om Van den Boomen kwijt te raken, met zijn hoge salaris.
Het kan niet anders of je gaat hier (dik) verlies op maken. Verdient ook slechts 8 ton of zo, dus heel veel ruimte in je salarishuis creëer je er ook niet mee.
Ik zie nog steeds veel liever Van den Boomen vertrekken in plaats van Tahirovic. Zoveel ontlopen die elkaar niet, en Tahirovic kan zich nog ontwikkelen.
Ik zou het liefst zien dat Henderson straks het stokje op VM overdraagt aan Mannsverk, met Tahirovic als back-up. Ik zou nog altijd alles op alles zetten om Van den Boomen kwijt te raken, met zijn hoge salaris.
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 30 november 2024 om 13:53:
Mannsverk vond ik vorig jaar een aantal wedstrijden indruk maken, zo net na zijn blessure. Sindsdien vond ik het echter niet best en hij is zeer blessuregevoelig. Het is naar mijn mening zeer dubieus of hij nou de nieuwe 6 moet worden. Tahirovic zou ik er zeker vaker bij nemen omdat hij naar mijn mening nu de meest logische backup voor Henderson is, maar ik ben er nog niet over uit of hij nou zoveel toekomst heeft.
Branco krijg je niet weg zonder zijn contract uit te betalen. Niemand gaat dat salaris namelijk betalen voor zo'n matige speler. Hij wil ook niet weg, dus dat helpt ook al niet mee.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 30 november 2024 om 13:59:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 30 november 2024 om 13:53:
Mannsverk vond ik vorig jaar een aantal wedstrijden indruk maken, zo net na zijn blessure. Sindsdien vond ik het echter niet best en hij is zeer blessuregevoelig. Het is naar mijn mening zeer dubieus of hij nou de nieuwe 6 moet worden. Tahirovic zou ik er zeker vaker bij nemen omdat hij naar mijn mening nu de meest logische backup voor Henderson is, maar ik ben er nog niet over uit of hij nou zoveel toekomst heeft.
Branco krijg je niet weg zonder zijn contract uit te betalen. Niemand gaat dat salaris namelijk betalen voor zo'n matige speler. Hij wil ook niet weg, dus dat helpt ook al niet mee.
Nou ja, hij wil in Nederland blijven. En ja, voor 2 miljoen per jaar ga je bij een andere Nederlandse club geen contract vinden, dat klopt.
Maar als je met Branco rond de tafel gaat zitten en duidelijk maakt dat hij zijn laatste wedstrijd voor Ajax gespeeld heeft en dat het tot z'n 33e in z'n eentje ballen hooghouden in een drassig weiland wordt, sluit ik niet uit dat hij voor de helft van zijn huidige salaris eieren voor z'n geld kiest en bij AZ of zo onderdak vindt. Het is natuurlijk geen heel dramatische speler, maar komt wel serieus tekort voor top Eredivisie. Twente, AZ, Utrecht, daar hoort hij thuis.
Uit: Dordrecht
Forumreacties: 4.441
Reg.: 25 april 2004
Het lijkt me weinig aannemelijk dat een speler niet bij de selectie zit vanwege transfergeruchten als de transfermarkt nog lang niet open is. Farioli had het over een hersenschudding. Ik neem aan dat dit de reden van zijn afwezigheid was.
Van den Boomen moet je zo snel mogelijk verkopen, maar de vergelijking met Tahirovic zie ik niet zozeer. Van den Boomen heeft alleen in afwezigheid van Mannsverk op zes gespeeld. Normaal speelt hij in een wat aanvallendere rol, en dat is Tahirovic zijn natuurlijke positie niet (al sluit ik niet uit dat hij het zou kunnen). Mannsverk kan wel wat meer naar voren spelen, maar als Henderson of Tahirovic dan op zes komt te spelen kom je al snel op een middenveld dat mij weinig aanspreekt. Wat mij betreft hangt het wel of niet blijven van Tahirovic puur af van of Henderson of Mannsverk vertrekt of niet. Dat zie ik in de winterstop zeker bij Henderson niet gebeuren.
Ajax Forum » Spelers » Benjamin Tahirović