Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Benjamin Tahirović

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 12 december 2023 om 19:22:

https://www.reddit.com/r/AjaxAmsterdam/comments/18fzyfw/tahirovic_at_the_heart_of_big_chances/link

Iemand op Reddit heeft een compilatie gemaakt van een aantal van Tahirovic zijn passes die een aanval opzetten. Ik vind hem zeker geen tikkie breed-speler. Hij heeft geen slechte pass en beweegt vrij makkelijk voor een speler van zijn postuur. Als hij iets moet verbeteren is het denk ik eerder betrouwbaarder worden in het verdedigen en het winnen van duels. Wat dat betreft komt hij niet eens in de buurt van Alvarez. Maar aan de bal zie ik hem al dingen doen die Alvarez pas na jaren in het Ajaxshirt liet zien.



Ik ben ook positief over Tahirovic. Hij neemt weinig risico in zijn spel, maar dat is zijn Italiaanse opvoeding denk ik. Soms moet je als "6" ook geen risico nemen, want als je dan de bal kwijtraakt kan dat erg gevaarlijk worden.

Tahirovic heeft alles in zich om van waarde te zijn voor ons. Hij moet alleen nog iets meer "kerel" worden, precies wat jij ook zegt. Maar ik vrees dat dat iets is waar je een beetje mee geboren wordt.

 

+1/-0

Dat weinige risico in zijn spel zit hem meer in zijn spel zonder bal dan aan de bal denk ik. Balvast zijn is inderdaad ook belangrijk voor een 6, zeker in een ploeg die het vaak moeilijk heeft. Ik zou hem momenteel niet per se in de basis zetten, maar ik zie zeker wel muziek in hem.

 

+2/-0

Ik snap wel dat men Tahirovic een potentiële geweldenaar vindt. Tegen AEK laat hij ook weer zijn klasse aan de bal zien. Zijn handelingssnelheid, techniek en doortastendheid zijn echt ongekend. Dat hebben ze op Reddit goed gezien!

Welke Italiaanse opvoeding heeft hij trouwens gehad? Die paar invalbeurten bij Roma? Daarvoor speelde hij op het derde (!) niveau in Zweden. Als spits. Maar als spits was hij voetballend niet goed genoeg, dus is geprobeerd een soort stofzuiger van hem te maken. Vooralsnog lijkt dat project compleet mislukt.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 15 december 2023, 00:32:00.

 

+2/-0

Liet weer niets bijzonders zien....

 

+2/-0

Was gisteren wederom niet goed. Veel te veel balverlies en slechte passes.

 

+2/-0

Hij handelt en ziet ook gewoon te laat. Gaat nooit werken op 6.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 15 december 2023 om 09:17:

Was gisteren wederom niet goed. Veel te veel balverlies en slechte passes.



Verschrikkelijk om te zien. Ajax heeft zoveel onnodig balverlies als men in de opbouw is. Zeker ook op het middenveld en daar is Tahirovic, samen met Taylor, vooral ook debet aan.

Het is echt met geen pen te beschrijven hoeveel eenvoudige balletjes worden ingeleverd. Maar ook duels wint hij niet, alle 50/50 gevallen delft hij het onderspit.

Meest schrijnende vond ik nog dat hij met Taylor samen die korte balletjes aan het overtikken: tik tik over één meter. Zoals Messi dat weleens deed, of Kroos met Modric.

Nu was het genant.

 

+3/-0

Lees net dat Tahirovic de verassing van de wedstrijd was, zelfs met een 8 beoordeeld. Nou ben ik brildragend, maar ik heb het wederom niet gezien.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 17 december 2023 om 19:04:

Lees net dat Tahirovic de verassing van de wedstrijd was, zelfs met een 8 beoordeeld. Nou ben ik brildragend, maar ik heb het wederom niet gezien.



Dat was alleen mijn beoordeling. Beide goals volledig opgezet door Tahirovic. En daarna speelde hij nog eens Berghuis en Gaaei vrij in de zestien met opnieuw fantastische steekpasses. Wat mij betreft gaan we verder op de '6' positie met Van den Boomen en Tahirovic als back-up. Het probleem lag vandaag (niet voor het eerst) in het uiteenvallen van de ploeg in twee delen.

Het verdedigende blok dat wél behoorlijk functioneerde (mijn gem. beoordeling: Ramaj, Rensch, Sutalo, Hato, Sosa en Tahirovic = 7,0) en het aanvallende blok dat niet functioneerde (mijn gem. beoordeling: Taylor, Akpom, Berghuis, Brobbey, Martha, Hlynsson = 5,2).

Door het verkeerd neerzetten van de organisatie is bovendien de collectieve prestatie automatisch minder dan die van de individuele spelers.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 17 december 2023 om 19:04:

Lees net dat Tahirovic de verassing van de wedstrijd was, zelfs met een 8 beoordeeld. Nou ben ik brildragend, maar ik heb het wederom niet gezien.




Ik heb ook een heel andere wedstrijd zitten kijken dan de persoon die de punten gaf.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 17 december 2023 om 20:03:

Dat was alleen mijn beoordeling. Beide goals volledig opgezet door Tahirovic. En daarna speelde hij nog eens Berghuis en Gaaei vrij in de zestien met opnieuw fantastische steekpasses. Wat mij betreft gaan we verder op de '6' positie met Van den Boomen en Tahirovic als back-up. Het probleem lag vandaag (niet voor het eerst) in het uiteenvallen van de ploeg in twee delen.



Viel mij ook op ja. Volgens mij kwam die steekpass die door Brobbey slecht werd aangenomen ook van hem. Ik hoorde elders klachten over zijn passing, maar dat heb ik niet echt gezien. Volgens de statistieken kwamen 77 van zijn 85 passes aan. En wat betreft lange ballen was het 6 uit 8. Ik vond hem alleen verdedigend weer lang niet dominant genoeg. Daar heeft het team zo'n behoefte aan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 18 december 2023 om 18:53:

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 17 december 2023 om 20:03:

Dat was alleen mijn beoordeling. Beide goals volledig opgezet door Tahirovic. En daarna speelde hij nog eens Berghuis en Gaaei vrij in de zestien met opnieuw fantastische steekpasses. Wat mij betreft gaan we verder op de '6' positie met Van den Boomen en Tahirovic als back-up. Het probleem lag vandaag (niet voor het eerst) in het uiteenvallen van de ploeg in twee delen.



Viel mij ook op ja. Volgens mij kwam die steekpass die door Brobbey slecht werd aangenomen ook van hem. Ik hoorde elders klachten over zijn passing, maar dat heb ik niet echt gezien. Volgens de statistieken kwamen 77 van zijn 85 passes aan. En wat betreft lange ballen was het 6 uit 8. Ik vond hem alleen verdedigend weer lang niet dominant genoeg. Daar heeft het team zo'n behoefte aan.



Hij is het gewoon niet. Veel te slap in de duels, verliest 50/50 gevechtjes constant. Aan de bal vind ik hem ook niet betrouwbaar genoeg en daarnaast staat hij meestal in zijn achteruit, wat dodelijk is bij een aanvallend omschakelmoment.

Nee.......niet goed genoeg voor Ajax.

Zelfs een Sadilek is nog beter, om nog maar te zwijgen over een Clasie die een versterking zou betekenen voor ons.

Ik denk als Van den Boomen en Mannsverk weer fit zijn dat Benjamin naar de bank wordt verwezen.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 20 december 2023, 12:20:20.

 

+1/-1

Als je als Schip zijnde per se Taylor wilt blijven opstellen en Hlynsson op linksbuiten gooit in afwezigheid van Bergwijn, dan waarom niet Tahirovic op 10 uitproberen? Akpom op 10 vind ik een beetje gewaagd en ik denk dat met de toevoeging van Tahirovic je een sterker en meer evenwichtig middenveld creëert

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 15 februari 2024 om 14:46:

Als je als Schip zijnde per se Taylor wilt blijven opstellen en Hlynsson op linksbuiten gooit in afwezigheid van Bergwijn, dan waarom niet Tahirovic op 10 uitproberen? Akpom op 10 vind ik een beetje gewaagd en ik denk dat met de toevoeging van Tahirovic je een sterker en meer evenwichtig middenveld creëert


Als nummer 10 zou Tahirovic nog minder tot zijn recht komen. Hij is niet een speler die uitblinkt in de kleine ruimte. Als hij onder nog meer druk komt te staan, gaat het helemaal veel te snel voor hem. Hij is niet wendbaar genoeg om kort weg te draaien, daar heeft hij ook de techniek niet voor. Daarnaast vind ik Tahirovic niet creatief, hij heeft geen actie in huis waarmee hij iemand kan uitspelen. Verder is hij ook niet bijster snel. Als we dan een andere positie voor hem gaan bedenken in de hoop dat hij daar wel voldoet, zou ik hem eerder een linie terughalen als rechter centrale verdediger. Maar ook dat lijkt mij geen succes, denk dat hij verdedigend niet goed genoeg is. Wat mij betreft wordt hij in de zomer verkocht of verhuurd. En anders kan hij het misschien bij Jong Ajax proberen.

 

+1/-1

Ik vind hem juist behoorlijk snel en wendbaar voor een speler van zijn lengte. Zijn techniek en passing zijn ook verre van slecht. Zijn verbeteringen liggen denk ik vooral in zijn positionering.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 23 februari 2024 om 21:08:

Ik vind hem juist behoorlijk snel en wendbaar voor een speler van zijn lengte. Zijn techniek en passing zijn ook verre van slecht. Zijn verbeteringen liggen denk ik vooral in zijn positionering.


De kwaliteiten van een speler zijn toch niet afhankelijk van zijn lengte? Je beoordeelt een speler hoe hij zich op het veld manifesteert. Of je bent wendbaar en goed in de kleinte ruimte, of niet. Tahirovic is een slungelig type die door zijn motoriek en gebrekkige techniek niet goed onder de druk uit kan spelen. Het is nogal onzinnig om daarvoor excuses te verzinnen. Ik beoordeel zijn voetballende kwaliteiten, daarbij ga ik niet uit van zijn lichaamsbouw. Dat is nu eenmaal een gegeven waar hij mee te maken heeft. Het is nogal slap om zijn lengte dan als verzachtende omstandigheid mee te nemen. Hij is, desondanks zijn lengte, volwaardig lid van de selectie. Ondanks dat zijn lengte (volgens jou) een handicap is, beoordeel ik hem dan gewoon ook zoals iedere andere speler. En voetballend vind ik hem gewoon verre van goed genoeg voor het middenveld van Ajax. Dat bewijst hij ook al maanden.

 

+1/-0

Ik vind zijn lengte absoluut geen handicap voor de positie waarop hij speelt. Een gebrek aan wendbaarheid kan dat wel zijn, maar ik vind hem dus juist nog vrij wendbaar voor een speler van 1.90 of zo. Zijn techniek is naar behoren voor een verdedigende middenvelder. Als hij wat hoger op het veld speelde zou er op dat vlak meer van hem gevraagd worden.

 

+1/-0

Lijkt nog trager dan in het begin van het seizoen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 25 februari 2024 om 20:59:

Ik vind zijn lengte absoluut geen handicap voor de positie waarop hij speelt. Een gebrek aan wendbaarheid kan dat wel zijn, maar ik vind hem dus juist nog vrij wendbaar voor een speler van 1.90 of zo. Zijn techniek is naar behoren voor een verdedigende middenvelder. Als hij wat hoger op het veld speelde zou er op dat vlak meer van hem gevraagd worden.


Waarom laat hij die veronderstelde kwaliteiten dan zo weinig zien?

En weer begin je overigens over zijn lengte alsof dat een verzachtende omstandigheid is. Nogmaals, wat heeft dat met de beoordeling van zijn kwaliteiten te maken?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 25 februari 2024 om 20:59:

Ik vind zijn lengte absoluut geen handicap voor de positie waarop hij speelt. Een gebrek aan wendbaarheid kan dat wel zijn, maar ik vind hem dus juist nog vrij wendbaar voor een speler van 1.90 of zo. Zijn techniek is naar behoren voor een verdedigende middenvelder. Als hij wat hoger op het veld speelde zou er op dat vlak meer van hem gevraagd worden.



Hij kan er niks van... niet het materiaal wat je als Ajax moet willen nastreven...

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Ajax Forum » Spelers » Benjamin Tahirović