Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Benjamin Tahirović

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Kan inderdaad (nog) niet mee als er iets meer of snellers gevraagd wordt dan rechterrijtje Eredivisie. Ik weet alleen niet of dat alleen aan zijn intrinsieke kwaliteiten ligt, of aan het feit dat de rest om hem heen ook bijzonder matig is en hij nog lang geen dragende speler is. Misschien dat ie in een elftal met structuur en een paar dragende krachten wel makkelijker mee kan. Maar dan nog kun je je vraagtekens zetten bij deze aankoop als je weet wat er in de jeugd speelt.

 

+1/-1

De jeugd moet er wat voor doen. Laat Vos of wie dan ook maar zien dat ze echt beter zijn, en niet dat ze het zomaar gratis krijgen. ALs ze dat lukt, zijn ze meteen een hoop geld waard en kun je Tahirovic weer lozen. En anders wordt Tahirovic veel geld waard. Dus niet zo blind staren op aankoopbedragen alsof je een groentezaak runt.

Ik vind Tahirovic fysiek en technisch een bijzondere speler, maar op z'n 20e kan hij niet de ploeg op sleeptouw nemen, al zeker niet met Taylor en Berghuis naast je. Bij dat eerste doelpunt staat hij helemaal uit positie, en Berghuis komt niet veel verder dan een tandeloze schijnbeweging.

Daarna is Tahirovic het kwijt, dus Steijn (met z'n grote, onprofessionele glimlach na de 2-0) heeft weer een kans om wat te laten zien met een gerichte wissel.

 

+2/-1

Technisch is Tahirovic toch niet bijzonder? Fysiek trouwens ook niet. Magere, slungelige jongen en ook niet snel.

Vos komt er nu in i.p.v. hem. Hopelijk laat hij iets zien.

 

+1/-0

Op dit moment is hij nog te veel een twijfelaar. Dat is op zich ook niet gek als jonge buitenlander in een nieuwe ploeg die op zijn zachtst gezegd nog niet draait. Toch zie je wel degelijk dat hij talent heeft. Voor een jongen van zijn postuur beweegt hij nog verrassend makkelijk, en ook zijn passing is helemaal niet slecht. Hij durft zich ook aan te bieden in de opbouw en karakter heeft hij ook wel volgens mij.

 

+2/-1

In dit topic val ik in herhaling en ben ik roepende in de woestijn, maar Tahirovic is naar mijn mening gewoon niet goed genoeg. Hij ziet zichzelf als een speler met veel technische bagage die graag aan de bal is, maar voetballend is het zeer matig. Heeft veel tijd nodig. Daarnaast kan hij dit niet compenseren met strijd- en duelkracht zoals Alvarez. Voor 7,5 miljoen en voor één van de grootste talenten die Mislinat ooit heeft gezien, mag je toch wel wat meer verwachten?

 

+1/-1

Tahirovic heeft een puur verdedigende middenvelder naast zich nodig, het liefst met routine. Met Taylor, Van den Boomen of Berghuis op 8 wordt het niets met die jongen.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Mie Toe schreef op 22 oktober 2023 om 15:13:

Tahirovic heeft een puur verdedigende middenvelder naast zich nodig, het liefst met routine. Met Taylor, Van den Boomen of Berghuis op 8 wordt het niets met die jongen.


En op welke positie staat Tahirovic dan, naast een puur verdedigende middenvelder? Op de nummer 8? Vergelijk hem eens met bijvoorbeeld Gravenberch op die positie, waar ik zelf nooit groot fan van was, maar dan is Tahirovic een stuk minder.

Dit is gewoon een miskoop.

 

+1/-1

De goede wil zie ik nog wel, alleen de betrouwbaarheid is er nog totaal niet. Op zich ook niet zo raar gezien zijn leeftijd.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 22 oktober 2023 om 15:27:

De goede wil zie ik nog wel, alleen de betrouwbaarheid is er nog totaal niet. Op zich ook niet zo raar gezien zijn leeftijd.


Na het toch best dramatisch verlopen vorige seizoen, had je dan juist moeten selecteren op betrouwbaarheid als TD. En niet 7,5 miljoen uitgeven voor iemand die net 10 wedstrijden voor As Roma heeft gespeeld, voornamelijk als invaller, en die voorheen net een seizoen ervaring had op het tweede Zweedse niveau. (edit: volgens Wikipedia waren die wedstrijden in Zweden zelfs op het derde niveau)

Wedstrijden in competitieverband voor Ajax:

2020 Vasalunds IF: 27 (derde niveau Zweden)
2022–23 AS Roma: 11

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 22 oktober 2023, 17:00:15.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mie Toe schreef op 22 oktober 2023 om 15:13:

Tahirovic heeft een puur verdedigende middenvelder naast zich nodig, het liefst met routine. Met Taylor, Van den Boomen of Berghuis op 8 wordt het niets met die jongen.


Ik zou Tahirovic en Vos weleens samen achter Berghuis of Hlynsson zien willen spelen.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 22 oktober 2023 om 17:00:

open/sluit de onderstaande quote:

Mie Toe schreef op 22 oktober 2023 om 15:13:

Tahirovic heeft een puur verdedigende middenvelder naast zich nodig, het liefst met routine. Met Taylor, Van den Boomen of Berghuis op 8 wordt het niets met die jongen.


Ik zou Tahirovic en Vos weleens samen achter Berghuis of Hlynsson zien willen spelen.



Ik zou weleens drie wedstrijden achtereen hetzelfde middenveld willen zien spelen.

Maar dat geldt ook voor de achterhoede.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 22 oktober 2023 om 16:54:

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 22 oktober 2023 om 15:27:

De goede wil zie ik nog wel, alleen de betrouwbaarheid is er nog totaal niet. Op zich ook niet zo raar gezien zijn leeftijd.


Na het toch best dramatisch verlopen vorige seizoen, had je dan juist moeten selecteren op betrouwbaarheid als TD. En niet 7,5 miljoen uitgeven voor iemand die net 10 wedstrijden voor As Roma heeft gespeeld, voornamelijk als invaller, en die voorheen net een seizoen ervaring had op het tweede Zweedse niveau. (edit: volgens Wikipedia waren die wedstrijden in Zweden zelfs op het derde niveau)

Wedstrijden in competitieverband voor Ajax:

2020 Vasalunds IF: 27 (derde niveau Zweden)
2022–23 AS Roma: 11



Ik had op zich ook liever een ervaren speler zien komen (of zien blijven, in de vorm van Grillitsch), maar die zou wel duurder zijn geweest. Dat Tahirovic nu nog niet kan leveren betekent niet dat hij niet goed genoeg is. Er was hoe dan ook wel een noodzaak om minstens 1 verdedigende middenvelder aan te trekken, want er zijn er ook 2 vertrokken. En ik denk dat Vos in elk geval op dit moment meer comfortabel op 8 is.

Een CV is verre van allesbepalend wat betreft de kwaliteiten van een speler. De meest succesvolle staaltjes scouting zijn van spelers met een nog weinig indrukwekkende carrière, simpelweg omdat je er op tijd bij bent. Hoe indrukwekkend zag het CV van bijvoorbeeld Arveladze eruit op het moment dat hij naar Ajax kwam? Ik kan me heel goed indenken dat wat van de beste aankopen van de laatste jaren in het huidige team een zeer stroeve start hadden gehad. Het werkelijke probleem is en blijft het functioneren van het team als geheel.

 

+1/-0

Tahirovic is echt geen slechte speler, en ik begrijp ook niet dat de media hem er steeds uit pikken om negatief te belichten. Hij speelt tactisch goed en vult ten minste de 6 positie in. Centraal voor de verdediging, vaak aanspeelbaar en heeft een goed gevoel voor ruimte. Alleen, als hij aan de bal komt, speelt meneertje Taylor verstoppertje door naast of zelfs dieper dan de spits te staan, en Hlynsson stond vandaag ook veel te diep.

Tahirovic moet de 6 positie invullen, maar moet geholpen worden door de 2 andere middenvelders. Laat hem eens samenspelen met Vos en Berghuis, en ik verwacht dat het 10x beter loopt. Helaas lijkt Stein telkens te kiezen tussen Taylor en Tahirovic als iedereen beschikbaar is, en lijkt Taylor die slag gewonnen te hebben. Onbegrijpelijk.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Shogun schreef op 22 oktober 2023 om 21:28:

Tahirovic is echt geen slechte speler, en ik begrijp ook niet dat de media hem er steeds uit pikken om negatief te belichten. Hij speelt tactisch goed en vult ten minste de 6 positie in. Centraal voor de verdediging, vaak aanspeelbaar en heeft een goed gevoel voor ruimte. Alleen, als hij aan de bal komt, speelt meneertje Taylor verstoppertje door naast of zelfs dieper dan de spits te staan, en Hlynsson stond vandaag ook veel te diep.

Tahirovic moet de 6 positie invullen, maar moet geholpen worden door de 2 andere middenvelders. Laat hem eens samenspelen met Vos en Berghuis, en ik verwacht dat het 10x beter loopt. Helaas lijkt Stein telkens te kiezen tussen Taylor en Tahirovic als iedereen beschikbaar is, en lijkt Taylor die slag gewonnen te hebben. Onbegrijpelijk.



Ja, ik vond Tahirovic erg slecht, maar Taylor niet beter. Gezien de laatste hier al veel langer speelt en een jaartje ouder is, zou je daar juist meer van mogen verwachten. Hij brengt het helaas al het hele seizoen niet. Zoals anderen al opmerken wil hij veel te veel, maar maakt hij de zaken daar alleen maar erger mee.

Misschien dan maar hopen op Mannsverk.

 

+1/-0

Benjamin ‘tikkie terug’ Traagirovic?
Is het wel een vm?

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 22 oktober 2023 om 22:33:

open/sluit de onderstaande quote:

Shogun schreef op 22 oktober 2023 om 21:28:

Tahirovic is echt geen slechte speler, en ik begrijp ook niet dat de media hem er steeds uit pikken om negatief te belichten. Hij speelt tactisch goed en vult ten minste de 6 positie in. Centraal voor de verdediging, vaak aanspeelbaar en heeft een goed gevoel voor ruimte. Alleen, als hij aan de bal komt, speelt meneertje Taylor verstoppertje door naast of zelfs dieper dan de spits te staan, en Hlynsson stond vandaag ook veel te diep.

Tahirovic moet de 6 positie invullen, maar moet geholpen worden door de 2 andere middenvelders. Laat hem eens samenspelen met Vos en Berghuis, en ik verwacht dat het 10x beter loopt. Helaas lijkt Stein telkens te kiezen tussen Taylor en Tahirovic als iedereen beschikbaar is, en lijkt Taylor die slag gewonnen te hebben. Onbegrijpelijk.



Ja, ik vond Tahirovic erg slecht, maar Taylor niet beter. Gezien de laatste hier al veel langer speelt en een jaartje ouder is, zou je daar juist meer van mogen verwachten. Hij brengt het helaas al het hele seizoen niet. Zoals anderen al opmerken wil hij veel te veel, maar maakt hij de zaken daar alleen maar erger mee.

Misschien dan maar hopen op Mannsverk.



Toen er kansen lagen op een tegenstoot herkende Benjamin de situatie niet en tikte terug....dat was wel echt een teken van te weinig kwaliteit.

 

+1/-0

Taylor, Vos en Tahirovic. Het ontloopt elkaar allemaal niet zo veel. Nog lang niet goed genoeg voor een basisplek in Ajax 1. Enige kleine verschil is dat Tahirovic voor 7,5 miljoen is aangekocht uit het buitenland.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 12 november 2023 om 18:46:

Taylor, Vos en Tahirovic. Het ontloopt elkaar allemaal niet zo veel. Nog lang niet goed genoeg voor een basisplek in Ajax 1. Enige kleine verschil is dat Tahirovic voor 7,5 miljoen is aangekocht uit het buitenland.


Ondertussen is Quinten MOTM bij de topper van vandaag.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 27 oktober 2023 om 14:45:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 22 oktober 2023 om 22:33:

open/sluit de onderstaande quote:

Shogun schreef op 22 oktober 2023 om 21:28:

Tahirovic is echt geen slechte speler, en ik begrijp ook niet dat de media hem er steeds uit pikken om negatief te belichten. Hij speelt tactisch goed en vult ten minste de 6 positie in. Centraal voor de verdediging, vaak aanspeelbaar en heeft een goed gevoel voor ruimte. Alleen, als hij aan de bal komt, speelt meneertje Taylor verstoppertje door naast of zelfs dieper dan de spits te staan, en Hlynsson stond vandaag ook veel te diep.

Tahirovic moet de 6 positie invullen, maar moet geholpen worden door de 2 andere middenvelders. Laat hem eens samenspelen met Vos en Berghuis, en ik verwacht dat het 10x beter loopt. Helaas lijkt Stein telkens te kiezen tussen Taylor en Tahirovic als iedereen beschikbaar is, en lijkt Taylor die slag gewonnen te hebben. Onbegrijpelijk.



Ja, ik vond Tahirovic erg slecht, maar Taylor niet beter. Gezien de laatste hier al veel langer speelt en een jaartje ouder is, zou je daar juist meer van mogen verwachten. Hij brengt het helaas al het hele seizoen niet. Zoals anderen al opmerken wil hij veel te veel, maar maakt hij de zaken daar alleen maar erger mee.

Misschien dan maar hopen op Mannsverk.



Toen er kansen lagen op een tegenstoot herkende Benjamin de situatie niet en tikte terug....dat was wel echt een teken van te weinig kwaliteit.



Nou dit dus. Zijn primaire reactie is terugspelen en balbezit houden. Maar hij moet verbinding met de aanval zoeken. Dan moet je dat soort ballen wel vooruit spelen. Hij zorgt ook voor veel problemen achterin, want de verdedigers moeten veel te vaak de lange bal spelen, of hopen dat een van de buitenspelers zich terug laat zakken. Hlynsson, Berghuis of Bergwijn. Deze man is nooit aanspeelbaar en als hij het is, dan heeft de passer de bal binnen no-time weer in de voetjes.

 

+1/-1

https://www.reddit.com/r/AjaxAmsterdam/comments/18fzyfw/tahirovic_at_the_heart_of_big_chances/link

Iemand op Reddit heeft een compilatie gemaakt van een aantal van Tahirovic zijn passes die een aanval opzetten. Ik vind hem zeker geen tikkie breed-speler. Hij heeft geen slechte pass en beweegt vrij makkelijk voor een speler van zijn postuur. Als hij iets moet verbeteren is het denk ik eerder betrouwbaarder worden in het verdedigen en het winnen van duels. Wat dat betreft komt hij niet eens in de buurt van Alvarez. Maar aan de bal zie ik hem al dingen doen die Alvarez pas na jaren in het Ajaxshirt liet zien.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Ajax Forum » Spelers » Benjamin Tahirović