Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Benjamin Tahirović

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

open/sluit de onderstaande quote:

Benjamin Tahirović (Stockholm, 3 maart 2003) is een Bosnisch-Zweeds voetballer die doorgaans speelt als middenvelder. In juli 2023 verruilde hij AS Roma voor Ajax. Tahirović maakte in 2021 zijn debuut in het Bosnisch voetbalelftal.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Benjamin_Tahirovi%C4%87link

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 16 juli 2023, 14:58:29.

 

+1/-0

Tenger ventje, ben wel benieuwd naar zijn kunnen. Branco en hij zullen dit seizoen denk ik afwisselend speeltijd krijgen. Branco wint die concurrentiestrijd naar mijn vermoeden. Maar Benjamin is nog jong.

 

+1/-0

Hij zag er goed uit tegen Shakthar. Is een goede partner voor Van den Boomen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 20 juli 2023 om 05:55:

Hij zag er goed uit tegen Shakthar. Is een goede partner voor Van den Boomen.




Ze lijken inderdaad complementair, een belangrijk gegeven. De vraag is alleen of ze een hoog niveau aankunnen en hoe constant ze zijn.

Maar vlak Silvano Vos niet uit en we hebben ook nog Kenneth Taylor. Al denk ik dat Kenneth zich samen met Steven Berghuis en Klaassen mag richten op de 10. En dan is er ook nog Misehouy.

Eigenlijk hebben we best een mooie selectie als je het zo bekijkt. De vraag is alleen of er ook spelers zijn die de échte top aankunnen. Dat moet blijken.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 20 juli 2023 om 10:52:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 20 juli 2023 om 05:55:

Hij zag er goed uit tegen Shakthar. Is een goede partner voor Van den Boomen.




Ze lijken inderdaad complementair, een belangrijk gegeven. De vraag is alleen of ze een hoog niveau aankunnen en hoe constant ze zijn.

Maar vlak Silvano Vos niet uit en we hebben ook nog Kenneth Taylor. Al denk ik dat Kenneth zich samen met Steven Berghuis en Klaassen mag richten op de 10. En dan is er ook nog Misehouy.

Eigenlijk hebben we best een mooie selectie als je het zo bekijkt. De vraag is alleen of er ook spelers zijn die de échte top aankunnen. Dat moet blijken.


Het middenveld is oké, maar in de andere linies hebben we nog grote gaten te vullen.

Ik vlak Vos niet uit. Tahirovic is een stapje verder dan Vos, denk ik.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 20 juli 2023 om 12:07:

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 20 juli 2023 om 10:52:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 20 juli 2023 om 05:55:

Hij zag er goed uit tegen Shakthar. Is een goede partner voor Van den Boomen.




Ze lijken inderdaad complementair, een belangrijk gegeven. De vraag is alleen of ze een hoog niveau aankunnen en hoe constant ze zijn.

Maar vlak Silvano Vos niet uit en we hebben ook nog Kenneth Taylor. Al denk ik dat Kenneth zich samen met Steven Berghuis en Klaassen mag richten op de 10. En dan is er ook nog Misehouy.

Eigenlijk hebben we best een mooie selectie als je het zo bekijkt. De vraag is alleen of er ook spelers zijn die de échte top aankunnen. Dat moet blijken.


Het middenveld is oké, maar in de andere linies hebben we nog grote gaten te vullen.

Ik vlak Vos niet uit. Tahirovic is een stapje verder dan Vos, denk ik.


Ik zou graag nog een echt creatieve 10 willen die uitblinkt in de kleine ruimtes. Misehouy is nog te jong, Klaassen is te weinig betrokken bij het spel en Taylor zie ik al sinds de jeugd als een grijze muis. Blinkt nergens echt in uit.

Berghuis is vooralsnog m.i. vanuit Steijn geredeneerd de meest waarschijnlijke optie op rechtsbuiten er van uitgaande dat Kudus nog vertrekt.

 

+1/-0

Nu Tadic is vertrokken is het in elk geval een stuk logischer Berghuis echt alleen op rechtsbuiten te gebruiken (want je kan niet aankomen met Berghuis en Tadic samen op de vleugels). Dat zou ik alleen wel een erg magere bezetting vinden. Je hebt gewoon een pure rechtsbuiten daar nodig, met snelheid, diepgang en een dribbel, en iemand die ook gelijk rendement kan brengen.

Wat Tahirovic betreft vind ik het nog veel te vroeg voor conclusies. hij begon onwennig en zal eerst het team en de speelwijze moeten leren kennen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 20 juli 2023 om 18:33:

Nu Tadic is vertrokken is het in elk geval een stuk logischer Berghuis echt alleen op rechtsbuiten te gebruiken (want je kan niet aankomen met Berghuis en Tadic samen op de vleugels). Dat zou ik alleen wel een erg magere bezetting vinden. Je hebt gewoon een pure rechtsbuiten daar nodig, met snelheid, diepgang en een dribbel, en iemand die ook gelijk rendement kan brengen.

Wat Tahirovic betreft vind ik het nog veel te vroeg voor conclusies. hij begon onwennig en zal eerst het team en de speelwijze moeten leren kennen.


Je omschrijft Conceiçao. Met Chico, Kudus en Berghuis hebben we momenteel drie rechtsbuitens. Als Kudus vertrekt, kan er zomaar een nieuwe speler bijkomen.

Ik denk als Álvarez vertrekt, Tahirovic gelijk zijn plekje gaat overnemen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 20 juli 2023 om 18:39:

Je omschrijft Conceiçao. Met Chico, Kudus en Berghuis hebben we momenteel drie rechtsbuitens. Als Kudus vertrekt, kan er zomaar een nieuwe speler bijkomen.

Ik denk als Álvarez vertrekt, Tahirovic gelijk zijn plekje gaat overnemen.



Conceicao is een echte buitenspeler en voldoet dus aan veel van die voorwaarden. Alleen het rendement is er nog niet. Zou het erg teleurstellend vinden als er geen enkele rechtsbuiten wordt gehaald. Op weinig posities is de nood zo hoog. Kudus en Berghuis zijn geen echte buitenspelers.

 

+1/-0

Compleet onbegrijpelijke aankoop. Tahirovic is vlees noch vis. Enige pluspunt is dat hij beter aan de bal is dan Alvarez. Maar verder is het niets bijzonders. Had je die 8 miljoen beter ergens anders aan kunnen besteden.

 

+2/-4

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 29 juli 2023 om 17:00:

Compleet onbegrijpelijke aankoop. Tahirovic is vlees noch vis. Enige pluspunt is dat hij beter aan de bal is dan Alvarez. Maar verder is het niets bijzonders. Had je die 8 miljoen beter ergens anders aan kunnen besteden.



Nou ik vind hem gezien zijn prille aanwezigheid al behoorlijk spelen. Valt me zeker niet tegen.

 

+6/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 29 juli 2023 om 17:00:

Compleet onbegrijpelijke aankoop. Tahirovic is vlees noch vis. Enige pluspunt is dat hij beter aan de bal is dan Alvarez. Maar verder is het niets bijzonders. Had je die 8 miljoen beter ergens anders aan kunnen besteden.



Mislintat ziet hem als één van de grootste talenten op zijn positie. Als hij daar echt van overtuigd is, is 8 miljoen niet veel geld, en vond hij het misschien zelfs een buitenkansje. Afgaande op zijn interviews schat hij Tahirovic in als vervanger van Alvarez en directe basisspeler. Mocht Alvarez voor een bedrag tussen de 30 en 40 miljoen vertrekken en Tahirovic kan inderdaad dat gat opvullen, dan is het een meesterzet.

Ik heb de wedstrijden in de voorbereiding alleen als samenvatting gezien, maar daar viel mij op dat hij er vaak kort op zat, goed druk zette en aan de bal ook niet slecht is. Laten we hem even het voordeel van de twijfel geven.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Shogun schreef op 31 juli 2023 om 13:35:

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 29 juli 2023 om 17:00:

Compleet onbegrijpelijke aankoop. Tahirovic is vlees noch vis. Enige pluspunt is dat hij beter aan de bal is dan Alvarez. Maar verder is het niets bijzonders. Had je die 8 miljoen beter ergens anders aan kunnen besteden.



Mislintat ziet hem als één van de grootste talenten op zijn positie. Als hij daar echt van overtuigd is, is 8 miljoen niet veel geld, en vond hij het misschien zelfs een buitenkansje. Afgaande op zijn interviews schat hij Tahirovic in als vervanger van Alvarez en directe basisspeler. Mocht Alvarez voor een bedrag tussen de 30 en 40 miljoen vertrekken en Tahirovic kan inderdaad dat gat opvullen, dan is het een meesterzet.

Ik heb de wedstrijden in de voorbereiding alleen als samenvatting gezien, maar daar viel mij op dat hij er vaak kort op zat, goed druk zette en aan de bal ook niet slecht is. Laten we hem even het voordeel van de twijfel geven.



Voor een dude van 20 jaar die net hier is vind ik dat hij zich al erg goed presenteert. Dat belooft veel goeds.

 

+5/-0

Ik heb Ajax deze voorbereiding enkel tegen Anderlecht aan het werk gezien. Hij kwam erin toen de veldbezetting beter was, dus dat gaf mss een vertekend beeld, maar ik vond dat hij toch goed presteerde. Had drang naar voren, snelheid en speelde zich een aantal maal ook knap vrij. En hij stak zich niet weg in de opbouw.

Als hij die lijn kan doortrekken, gaan we er nog plezier aan beleven.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 29 juli 2023 om 17:00:

Compleet onbegrijpelijke aankoop. Tahirovic is vlees noch vis. Enige pluspunt is dat hij beter aan de bal is dan Alvarez. Maar verder is het niets bijzonders. Had je die 8 miljoen beter ergens anders aan kunnen besteden.



Knap dat je dit al zo snel hebt kunnen zien en beoordelen. De meeste hier zijn het niet zo met je eens en ik ook niet.
Ik vind zo op de eerste gezicht dat er behoorlijk wat potentieel in hem zit. maar goed dat kun je pas zien als hij echt gewend is en juiste spelers om hem heen heeft lopen.

 

+2/-0

Voor een club die elk dubbeltje moet omdraaien en nog steeds geen vervanger voor Timber heeft en verder op nog een flink aantal posities versterkingen nodig heeft, vind ik 8 miljoen veel geld. Feyenoord wordt kampioen met aankopen waarvan de duurste ook 8 miljoen kost. En wij moeten voor hetzelfde bedrag afwachten of een 20 jarige bankzitter van Roma een meerwaarde wordt.

 

+1/-1

Ik heb veel vertrouwen in deze jongen. Hij en Branco zijn twee zeldzame lichtpunten in huidige tijden. Dat dit vooralsnog de twee enige aanwinsten zijn, spreekt vertrouwen dat Mislantat niet snel aan miskopen doet. Mourinho's mooie woorden over Tahirovic zal ik ook niet snel vergeten.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 01 augustus 2023 om 15:36:

Ik heb veel vertrouwen in deze jongen. Hij en Branco zijn twee zeldzame lichtpunten in huidige tijden. Dat dit vooralsnog de twee enige aanwinsten zijn, spreekt vertrouwen dat Mislantat niet snel aan miskopen doet. Mourinho's mooie woorden over Tahirovic zal ik ook niet snel vergeten.



Precies dit. En let maar op, op het einde van de week ziet de selectie al veel beter uit. Er lekt gelukkig niet zo veel meer uit.

 

+1/-0

Hopelijk dat we uiterlijk zondag nog wat meer kanonnen kunnen verwachten dan.

 

+1/-0

This is the biggest talent on the number 6 position that I've ever seen.

Ik lees net even de reacties terug van medeforumleden uit juli en augustus. Wel vermakelijk. Silvano Vos is minstens net zo goed, is een Amsterdammer, komt uit de jeugdopleiding en kost dus geen 7,5 miljoen. Dus nogmaals: naar mijn mening een compleet onbegrijpelijke en onnodige aankoop.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Ajax Forum » Spelers » Benjamin Tahirović