Forumreacties: 2.866
Reg.: 3 juli 2017
Favoriete opstelling: geen
Voorspel nu Ajax-Maccabi Tel-Aviv FC
Man van de Wedstrijd Ajax-PSV: -
open/sluit de onderstaande quote:Ewige-Blumenkraft schreef op 31 maart 2024 om 14:12:
Op basis van de wedstrijd tegen Zwolle stel ik mijn mening iets bij. Dat Tahirovic er helemaal niets van kan, is natuurlijk onzin. Hij laat vaak zien dat hij een goede semi-lange pass vooruit heeft. Die vallen vaak precies goed achter de verdediging. Zijn balbehandeling is ook wel aardig. Helaas wel een gebrek aan handelingssnelheid en bewegelijke en dynamische motoriek waardoor hij niet kort kan wegdraaien uit de dekking. Verdedigend is hij soms nuttig, maar positioneel is hij zwak en maakt vaak slechte keuzes. Zoals bij die goal van Zwolle waar hij totaal onnodig een misplaatste sliding maakt. Zo word je wel erg makkelijk uitgespeeld. Er zit in ieder geval wel meer potentie in deze jongen dan ik dacht.
Uit: Dordrecht
Vak: -
Forumreacties: 4.362
Reg.: 25 april 2004
Favoriete opstelling: 4-3-3
Forumreacties: 2.455
Reg.: 21 januari 2021
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 1.387
Reg.: 16 augustus 2007
Kroes is er niet in geslaagd Tahirovic te verkopen, terwijl in verreweg de meeste landen nu de transfermarkt gesloten is. Hij zou nog naar FC Kopenhagen kunnen, want in Denemarken is de markt nog even open, schijnt het. Het zal mij benieuwen.
Tegelijkertijd lees ik dat Kroes graag een nieuwe middenvelder wilde halen als Tahirovic was vertrokken (waarom verkocht je Vos dan, vraag ik me af, maar ok). Kennelijk is daar dus ruimte voor in de A-selectie.
Zullen we Tahirovic dan niet gewoon weer bij de eerste selectie nemen? Hij was vorig jaar toch niet zoveel slechter dan bijvoorbeeld Van den Boomen? Hij lijkt me in ieder geval verder dan zo'n 16-jarige Mokio die dan ineens invalt.
Forumreacties: 2.455
Reg.: 21 januari 2021
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 31 augustus 2024 om 09:39:
Kroes is er niet in geslaagd Tahirovic te verkopen, terwijl in verreweg de meeste landen nu de transfermarkt gesloten is. Hij zou nog naar FC Kopenhagen kunnen, want in Denemarken is de markt nog even open, schijnt het. Het zal mij benieuwen.
Tegelijkertijd lees ik dat Kroes graag een nieuwe middenvelder wilde halen als Tahirovic was vertrokken (waarom verkocht je Vos dan, vraag ik me af, maar ok). Kennelijk is daar dus ruimte voor in de A-selectie.
Zullen we Tahirovic dan niet gewoon weer bij de eerste selectie nemen? Hij was vorig jaar toch niet zoveel slechter dan bijvoorbeeld Van den Boomen? Hij lijkt me in ieder geval verder dan zo'n 16-jarige Mokio die dan ineens invalt.
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 8 september 2024, 11:42:30.
Ewige-Blumenkraft
Fan van Ajax
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.431
Reg.: 23 juni 2014
Forumreacties: 3.654
Reg.: 10 juli 2003
Forumreacties: 67
Reg.: 8 oktober 2023
In de zomer was er hier iemand die Farioli vervloekte dat Tahirovic naar het tweede werd verbannen, omdat dit zeker weten een wereldspeler zou worden.
Ik heb het nog niet gezien. Elke keer voordat deze speler de bal krijgt aangespeeld, kijkt hij naar achteren. Tikkie terug en breed, meer kan ie niet.
Uit: Dordrecht
Forumreacties: 4.362
Reg.: 25 april 2004
Op dit moment vind ik hem nog meer van Jong Ajax-niveau. Er is ook niet echt een reden om hem boven Henderson of Mannsverk te verkiezen. Ik denk wel dat hij met wat meer vertrouwen een stuk beter kan. Hij heeft het afgelopen seizoen nog een beetje in zijn hoofd zitten volgens mij. Overigens had hij wel een hele mooie pass ineens bij die mooie one touch-aanval waarbij Brobbey die intikker miste na tien minuten. Met zijn passing zelf is niets mis. Ik heb meer mijn twijfels bij zijn vastigheid aan de bal. Ik word altijd nerveus als hij balletjes op komt halen.
Ajax Forum » Spelers » Benjamin Tahirović