Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Opvolger John Heitinga

Deze normale topic is open en bestaat uit 18 pagina's: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18

Alex Pastoor..... :\( :\( :\(

+1/-0

Alex Pastoor :) B) :)

Die past zeker wel bij Ajax! Morgen voor de groep aub.

+1/-2

Voor het vrouwenelftal dan hopelijk?

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 25 november 2025 om 15:32:

Die kerel denkt dat hij met zijn werkwijze Ajax wel even uit het slop gaat trekken.

Zijn vorige club was Almere City.

+1/-0

Heeft Pastoor daadwerkelijk bij Rondo gezegd dat hij het logisch zou vinden als hij de nieuwe trainer van Ajax wordt? Zo ja, dan heeft die gast een serieus gebrek aan zelfreflectie, gaat hij sowieso op zijn bek hier én hij was een waardeloze bondscoach van de Oranje-leeuwinnen waar hij het elftal onder de ondergrens liet presteren, tijdens de poulefase al uitgeschakeld werd én liet tijdens interviews al doorschemeren dat hij alles mist wat een goede bondscoach nodig heeft inclusief een gigantisch gebrek aan zelfreflectie en people management.

+1/-0

Pastoor is bijna 60 en zo'n feestnummer is het als trainer niet geweest. Dat hij auditie doet voor de rol van trainer van Ajax is dan ook niet omdat ie werkelijk denkt de juiste man te zijn, maar omdat ie wellicht een hypotheek heeft of sowieso zijn pensioen wat bij wil spekken.

+2/-0

Afgezien van een niet bepaald indrukwekkend cv vind ik Pastoor ook een mateloos vervelende man die er een handje van heeft zonder voorbereiding bij wedstrijdanalyses te gaan zitten. Dat zegt mij iets over je drive om je werk, wat dat op dat moment ook is, zo goed mogelijk te doen.

Niet aan beginnen.

+2/-0

ElSimao2 schreef op 25 november 2025 om 15:40:

Voordat ze succesvol werden.

+1/-0

Mike1976 schreef op 25 november 2025 om 16:35:

ElSimao2 schreef op 25 november 2025 om 15:40:

Voordat ze succesvol werden.

Nouja, hij is wel met AC gepromoveerd en heeft zich een seizoen gehandhaafd. Leuk maar verder wmb geen optie voor Ajax.

+1/-0

Dalsim schreef op 25 november 2025 om 15:28:

Alex Pastoor :) B) :)

Die past zeker wel bij Ajax! Morgen voor de groep aub.

Pfff dat is nou echt niks.
Niks laten zien in zijn carrière.

+1/-0

Ik probeer altijd positief te zijn en iets een kans te geven. Ik kondigde hier als eerste het inteGrim-plan aan, was er aanvankelijk tegen, maar toen het eenmaal zo ver was, hoopte ik op een beetje discipline, poppetjes op de juiste plek, arm om de schouder, spelers uit de wind houden.

Maar nu ik net lees dat Itakura één dag van tevoren te horen krijgt dat hij tegen Benfica op 6 gaat spelen, kan voor mij die opvolger niet gauw genoeg komen!

+3/-0

Grim zei dat die berichtgeving rond Itakura niet klopte, dus ik neem terug wat ik gezegd heb. Hij heeft hem gelukkig op 6 laten staan.

Ik heb de wedstrijd niet gezien, en het schijnt niet geweldig te zijn geweest, maar wat ik wel meteen heel goed van Grim vindt, is dat hij opkomende talenten minuten heeft laten maken (Steur en Nash (!)). Dat is echt cruciaal dit seizoen.

+2/-0

De 49-jarige Zweed Henrik Rydströ wordt genoemd als mogelijke nieuwe trainer. Tot afgelopen september was hij trainer van Malmö FF, waarmee hij in 2023 en 2024 twee jaar op rij kampioen is geworden. Afgelopen seizoen ging het wat minder en eindigde Malmö FF slechts zesde in de Zweedse competitie, waarna Malmö FF en Henrik Rydström afscheid van elkaar namen.

+1/-0

Ken hem niet, klinkt als de Frank de Boer van Malmö :B

+1/-0

In ieder geval geen Nederlandse trainer. Maar ik weet echt niet wat ik van hem zou moeten verwachten. Tijd om wat beelden van zijn oude ploeg(en) te bekijken.

+2/-0

Henrik Rydström vind ik geen hele slechte optie, maar zou ook zeker niet bovenaan m'n verlanglijstje staan. Hij heeft 20 jaar lang voor Kalmar gespeeld waarvan een groot deel als aanvoerder op het middenveld. Absolute clubheld daar. Later werd hij er hoofdtrainer en deed dat buitengewoon goed.

Toen verdiende bij promotie naar Malmö. Twee keer kampioen geworden, het seizoen daarna een stuk slechter gepresteerd.

Al met al praat je over een trainer die nog nooit in het buitenland heeft gewerkt, ook niet als speler. Dat is wellicht toch wel een handicap. Malmö en zeker Kalmar zijn natuurlijk wel van een flink lager niveau dan Ajax. Sowieso stelt de Zweedse competitie niet veel voor. Dit is een man voor wie een stap naar Ajax een enorme promotie zou betekenen.

Kan zomaar goed uitpakken als het een nuchtere tacticus blijkt te zijn met een doordachte visie. Maar op basis van zijn cv en ervaring vind ik het eigenlijk iets te licht.

Uiteraard nog altijd een oneindig veel betere keuze dan Heitinga, maar goed, dat is niet helemaal de lat natuurlijk.

+3/-0

Sevic schreef op 04 december 2025 om 09:07:

Henrik Rydström vind ik geen hele slechte optie, maar zou ook zeker niet bovenaan m'n verlanglijstje staan. Hij heeft 20 jaar lang voor Kalmar gespeeld waarvan een groot deel als aanvoerder op het middenveld. Absolute clubheld daar. Later werd hij er hoofdtrainer en deed dat buitengewoon goed.

Toen verdiende bij promotie naar Malmö. Twee keer kampioen geworden, het seizoen daarna een stuk slechter gepresteerd.

Al met al praat je over een trainer die nog nooit in het buitenland heeft gewerkt, ook niet als speler. Dat is wellicht toch wel een handicap. Malmö en zeker Kalmar zijn natuurlijk wel van een flink lager niveau dan Ajax. Sowieso stelt de Zweedse competitie niet veel voor. Dit is een man voor wie een stap naar Ajax een enorme promotie zou betekenen.

Kan zomaar goed uitpakken als het een nuchtere tacticus blijkt te zijn met een doordachte visie. Maar op basis van zijn cv en ervaring vind ik het eigenlijk iets te licht.

Uiteraard nog altijd een oneindig veel betere keuze dan Heitinga, maar goed, dat is niet helemaal de lat natuurlijk.

Rydstrom heeft op YouTube de nodige bekendheid vanwege zijn taktische concept "relationism". Het is dus in die zin wel echt een vernieuwende trainer en niet een man die zijn plaatselijke bekendheid uitbuit met een trainers-gig. Bij Sirius, Kalmar en Malmo heeft hij ook aanvankelijk altijd beter gepresteerd dan het jaar voordat hij er was.

Zijn gebrek aan ervaring buiten Zweden is een probleem. Toch zou ik het een zeer gewaagde en interessante aanstelling vinden. Ook echt eentje waar visie uit blijkt.

Maar goed, wie heeft precies deze man op de korrel? We hebben geen TD dus hoe breed HR nou echt gedragen binnen Ajax is onduidelijk.

+1/-0

Eerst maar eens een Technisch Directeur regelen, gaan we daarna weer een trainer aanstellen. Vind ik.

+2/-0

YAKUBU22 schreef op 04 december 2025 om 11:09:

Eerst maar eens een Technisch Directeur regelen, gaan we daarna weer een trainer aanstellen. Vind ik.

Uit alles blijkt toch wel dat er nu al een tijdje met Cruijff gesproken wordt. Dus tenzij er daar een serieuze kink in de kabel komt, kun je er vanuit gaan dat Jordi de nieuwe td wordt. Aangezien er nog maar 2 commissarissen zijn die zich ermee gaan bemoeien, is de kans op zo'n kink bovendien tamelijk klein.

Ik zie alleen nog Van Gaal die als adviseur dwars kan gaan liggen. Maar die is dan vaak ook bot genoeg om zelf zijn adviseurschap te beëindigen en de strijd niet aan te gaan.

+1/-0

Na wat filmpjes gezien te hebben en gelezen te hebben over zijn filosofie ben ik best wel positief over Rydstrom. Hoe serieus het allemaal is weet ik niet, maar ik zou het wel een kans willen geven.

----

Henrik Rydström's relationism is a tactical philosophy in football that prioritizes dynamic, interconnected player relationships and fluid movement over rigid positional structures, creating a more improvisational and chaotic style of play. It draws inspiration from Brazilian football and contrasts with positional play by emphasizing combining and overwhelming opponents through coordinated, close-knit passing and movement rather than stretching the field. Rydström, the former manager of Malmö FF, uses this approach to create an attacking style with quick passing, diagonal balls, and sudden surges in tempo, as described by sources like The Independent and The Football Analyst.

Key aspects of relationism under Rydström:
Dynamic player relationships: The core idea is that players should stay close together to create short passing distances and constant combinations, fostering a fluid and unpredictable attack.

No fixed positions: Players are encouraged to rotate and move out of their initial formations to find space and create passing lanes, which allows the team to control the game's tempo and dictate play.

Emphasis on improvisation: The system allows for creative improvisation by the players, moving away from the more structured approach of positional play, where the ball is circulated until the "right" moment.

Inspiration: Rydström took inspiration from coaches like Marcelo Bielsa and Brazilian football, particularly the ideas of Dinizismo, to develop this style.

Resulting play style: His teams, like Malmö FF, have been characterized by short passes, diagonal balls, a high possession average, and the ability to break down defenses through intricate passing and intelligent movement.

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 18 pagina's: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Opvolger John Heitinga