Forumreacties: 541
Reg.: 22 september 2023
Favoriete opstelling: geen
Voorspel nu Fortuna Sittard-Ajax
Man van de Wedstrijd Ajax-FC Groningen: -
Forumreacties: 38
Reg.: 9 september 2024
Uit: Nijmegen
Vak: -
Forumreacties: 3.497
Reg.: 16 augustus 2007
Favoriete opstelling: 4-3-3
Forumreacties: 4.659
Reg.: 3 juli 2017
open/sluit de onderstaande quote:
Forumreacties: 3.727
Reg.: 21 januari 2021
Favoriete opstelling: 4-5-1
Heeft Pastoor daadwerkelijk bij Rondo gezegd dat hij het logisch zou vinden als hij de nieuwe trainer van Ajax wordt? Zo ja, dan heeft die gast een serieus gebrek aan zelfreflectie, gaat hij sowieso op zijn bek hier én hij was een waardeloze bondscoach van de Oranje-leeuwinnen waar hij het elftal onder de ondergrens liet presteren, tijdens de poulefase al uitgeschakeld werd én liet tijdens interviews al doorschemeren dat hij alles mist wat een goede bondscoach nodig heeft inclusief een gigantisch gebrek aan zelfreflectie en people management.
Afgezien van een niet bepaald indrukwekkend cv vind ik Pastoor ook een mateloos vervelende man die er een handje van heeft zonder voorbereiding bij wedstrijdanalyses te gaan zitten. Dat zegt mij iets over je drive om je werk, wat dat op dat moment ook is, zo goed mogelijk te doen.
Niet aan beginnen.
Forumreacties: 3.963
Reg.: 14 december 2005
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 25 november 2025 om 15:40:
Zijn vorige club was Almere City.
open/sluit de onderstaande quote:Mike1976 schreef op 25 november 2025 om 16:35:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 25 november 2025 om 15:40:
Zijn vorige club was Almere City.
Voordat ze succesvol werden.
Forumreacties: 541
Reg.: 22 september 2023
open/sluit de onderstaande quote:Dalsim schreef op 25 november 2025 om 15:28:
Alex Pastoor![]()
![]()
![]()
Die past zeker wel bij Ajax! Morgen voor de groep aub.
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 134
Reg.: 13 september 2022
Ik probeer altijd positief te zijn en iets een kans te geven. Ik kondigde hier als eerste het inteGrim-plan aan, was er aanvankelijk tegen, maar toen het eenmaal zo ver was, hoopte ik op een beetje discipline, poppetjes op de juiste plek, arm om de schouder, spelers uit de wind houden.
Maar nu ik net lees dat Itakura één dag van tevoren te horen krijgt dat hij tegen Benfica op 6 gaat spelen, kan voor mij die opvolger niet gauw genoeg komen!
Forumreacties: 134
Reg.: 13 september 2022
Grim zei dat die berichtgeving rond Itakura niet klopte, dus ik neem terug wat ik gezegd heb. Hij heeft hem gelukkig op 6 laten staan.
Ik heb de wedstrijd niet gezien, en het schijnt niet geweldig te zijn geweest, maar wat ik wel meteen heel goed van Grim vindt, is dat hij opkomende talenten minuten heeft laten maken (Steur en Nash (!)). Dat is echt cruciaal dit seizoen.
Sjakie Meulemans
Fan van Ajax
Forumreacties: 1.009
Reg.: 3 september 2005
Favoriete opstelling: 4-4-2
De 49-jarige Zweed Henrik Rydströ wordt genoemd als mogelijke nieuwe trainer. Tot afgelopen september was hij trainer van Malmö FF, waarmee hij in 2023 en 2024 twee jaar op rij kampioen is geworden. Afgelopen seizoen ging het wat minder en eindigde Malmö FF slechts zesde in de Zweedse competitie, waarna Malmö FF en Henrik Rydström afscheid van elkaar namen.
Forumreacties: 3.870
Reg.: 10 juli 2003
Forumreacties: 1.154
Reg.: 14 mei 2024
Henrik Rydström vind ik geen hele slechte optie, maar zou ook zeker niet bovenaan m'n verlanglijstje staan. Hij heeft 20 jaar lang voor Kalmar gespeeld waarvan een groot deel als aanvoerder op het middenveld. Absolute clubheld daar. Later werd hij er hoofdtrainer en deed dat buitengewoon goed.
Toen verdiende bij promotie naar Malmö. Twee keer kampioen geworden, het seizoen daarna een stuk slechter gepresteerd.
Al met al praat je over een trainer die nog nooit in het buitenland heeft gewerkt, ook niet als speler. Dat is wellicht toch wel een handicap. Malmö en zeker Kalmar zijn natuurlijk wel van een flink lager niveau dan Ajax. Sowieso stelt de Zweedse competitie niet veel voor. Dit is een man voor wie een stap naar Ajax een enorme promotie zou betekenen.
Kan zomaar goed uitpakken als het een nuchtere tacticus blijkt te zijn met een doordachte visie. Maar op basis van zijn cv en ervaring vind ik het eigenlijk iets te licht.
Uiteraard nog altijd een oneindig veel betere keuze dan Heitinga, maar goed, dat is niet helemaal de lat natuurlijk.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 04 december 2025 om 09:07:
Henrik Rydström vind ik geen hele slechte optie, maar zou ook zeker niet bovenaan m'n verlanglijstje staan. Hij heeft 20 jaar lang voor Kalmar gespeeld waarvan een groot deel als aanvoerder op het middenveld. Absolute clubheld daar. Later werd hij er hoofdtrainer en deed dat buitengewoon goed.
Toen verdiende bij promotie naar Malmö. Twee keer kampioen geworden, het seizoen daarna een stuk slechter gepresteerd.
Al met al praat je over een trainer die nog nooit in het buitenland heeft gewerkt, ook niet als speler. Dat is wellicht toch wel een handicap. Malmö en zeker Kalmar zijn natuurlijk wel van een flink lager niveau dan Ajax. Sowieso stelt de Zweedse competitie niet veel voor. Dit is een man voor wie een stap naar Ajax een enorme promotie zou betekenen.
Kan zomaar goed uitpakken als het een nuchtere tacticus blijkt te zijn met een doordachte visie. Maar op basis van zijn cv en ervaring vind ik het eigenlijk iets te licht.
Uiteraard nog altijd een oneindig veel betere keuze dan Heitinga, maar goed, dat is niet helemaal de lat natuurlijk.
Uit: Hilversum
Forumreacties: 1.811
Reg.: 19 november 2001
open/sluit de onderstaande quote:YAKUBU22 schreef op 04 december 2025 om 11:09:
Eerst maar eens een Technisch Directeur regelen, gaan we daarna weer een trainer aanstellen. Vind ik.
Na wat filmpjes gezien te hebben en gelezen te hebben over zijn filosofie ben ik best wel positief over Rydstrom. Hoe serieus het allemaal is weet ik niet, maar ik zou het wel een kans willen geven.
----
Henrik Rydström's relationism is a tactical philosophy in football that prioritizes dynamic, interconnected player relationships and fluid movement over rigid positional structures, creating a more improvisational and chaotic style of play. It draws inspiration from Brazilian football and contrasts with positional play by emphasizing combining and overwhelming opponents through coordinated, close-knit passing and movement rather than stretching the field. Rydström, the former manager of Malmö FF, uses this approach to create an attacking style with quick passing, diagonal balls, and sudden surges in tempo, as described by sources like The Independent and The Football Analyst.
Key aspects of relationism under Rydström:
Dynamic player relationships: The core idea is that players should stay close together to create short passing distances and constant combinations, fostering a fluid and unpredictable attack.
No fixed positions: Players are encouraged to rotate and move out of their initial formations to find space and create passing lanes, which allows the team to control the game's tempo and dictate play.
Emphasis on improvisation: The system allows for creative improvisation by the players, moving away from the more structured approach of positional play, where the ball is circulated until the "right" moment.
Inspiration: Rydström took inspiration from coaches like Marcelo Bielsa and Brazilian football, particularly the ideas of Dinizismo, to develop this style.
Resulting play style: His teams, like Malmö FF, have been characterized by short passes, diagonal balls, a high possession average, and the ability to break down defenses through intricate passing and intelligent movement.
Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Opvolger John Heitinga