open/sluit de onderstaande quote:Sjakie Meulemans schreef op 12 november 2025 om 23:03:
Het Liverpool van succestrainer Arne Slot heeft opnieuw verloren., nu van Manchester City met 3-0. Zou mooi zijn wanneer zijn laatste dagen in de stad van The Beatles zijn geteld. Laat hem maar, zoals Johan Derksen laatst opperde, naar Ajax komen.
Uit: Dordrecht
Vak: -
Forumreacties: 5.264
Reg.: 25 april 2004
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 14 november 2025 om 08:14:
Je gaat toch niet de kwaliteiten van een trainer ophangen aan één wedstrijd tegen ons? Dat hij het goed heeft gedaan met Utrecht is een feit, maar twee jaar voordat Ten Hag trainer werd bij Utrecht werden ze ook al 5e en sinds hij weg is zijn ze ook nooit lager geëindigd dan de 7e plek. Het is nou niet zo dat hij ze uit het slop van de KKD heeft getrokken en naar Europa heeft geloodst.
Als Ten Hag het optimale haalt uit zijn spelersmateriaal, hoe verklaar je dan dat het zowel bij Man Utd als bij Leverkusen een zootje werd?
open/sluit de onderstaande quote:Ik neem aan dat je 'overschat' bedoelt, maar los daarvan: ik denk dat jij juist onderschat wat de impact van de komst van Tadic en Blind was. je impliceert nu dat het vanaf zomer 2018 beter ging omdat Ten Hag ging 'experimenteren met verschillende opstellingen'. Ik denk dat het vooral kwam doordat er betere spelers kwamen.
Overigens vond Erik zelf dat het vanaf winter 2018 al veel beter ging dan onder Keizer. In een werkelijk genant interview stond hij te vertellen dat we 'meer passes' en 'meer balbezit' zouden hebben sinds hij het had overgenomen. Probleem was alleen dat niemand dat zag behalve hij zelf.
open/sluit de onderstaande quote:Ik zeg ook niet dat hij een brokkenpiloot is die er een zootje van maakt, maar ik denk dat hij niet met een matige selectie stabiel en boven verwachting kan presteren. Met een goede selectie kan hij naar behoren functioneren, schat ik in. Ten Hag had inderdaad zeker een aandeel in wie er gehaald is: daarom stonden figuren als Klaiber, Marin en Labyad op een zeker moment onder contract. Bij Man Utd zijn ze daar met o.a. die 100 miljoen voor Antony weer ingetrapt. We waren er natuurlijk niet bij, maar als de verhalen kloppen, stond Ten Hag om het halfjaar te zeiken om spelers uit zijn eigen netwerk die hij zogenaamd nodig had, en stelt hij dat tegenwoordig zelfs als arbeidsvoorwaarde.
open/sluit de onderstaande quote:Het probleem tegen Getafe was niet zozeer het laten opnaaien, maar het feit dat we niet onder de druk vandaan kwamen. Die gasten voetbalden net zoals Union tegen PSV speelde laatst. Waarbij Getafe er nog een onsportieve laag overheen gooide. Maar dat we niet in ons spel kwamen, continu uit onnodig balverlies tegengoals kregen en vervolgens in het mes liepen, ja dat ligt zeker aan Ten Hag. We stonden daar voor joker op een manier waaruit bleek dat de tegenstander nou niet zo denderend was geanalyseerd, of minstens dat er met die analyse onvoldoende gedaan was. Getafe had op elke positie een slechtere speler (behalve linksback misschien) en won toch; dan heeft hun trainer het gewoon uitstekend gedaan en die van ons matig.
open/sluit de onderstaande quote:Maar goed, smaken kunnen verschillen, en ik zeg niet dat Ten Hag er helemaal niks van kan. Maar ik vrees gewoon voor een deceptie als hij zou terugkomen. Ik verwacht niet dat hij de prestaties uit zijn eerste termijn kan benaderen. Nou, dan laat maar zitten en kies voor een ander. Ik vind het altijd treurig als mensen terugkeren en dat er dan weinig van terechtkomt door tegenvallende prestaties. Doet toch wat met de herinnering.
Forumreacties: 3.963
Reg.: 14 december 2005
Grim veranderd helemaal niks. Als je doet wat je deed krijg je wat je kreeg.
https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws/grim-heeft-strijdplan-moeten-dominant-zijn-hoog-tempo-spelen-en-geen-ruimte-geven-aan-excelsiorlink
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 3.508
Reg.: 16 augustus 2007
open/sluit de onderstaande quote:Mike1976 schreef op 21 november 2025 om 15:37:
https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws/grim-heeft-strijdplan-moeten-dominant-zijn-hoog-tempo-spelen-en-geen-ruimte-geven-aan-excelsiorlink
Forumreacties: 3.727
Reg.: 21 januari 2021
Favoriete opstelling: 4-5-1
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 21 november 2025 om 17:55:
"Fred Grim ziet dat Ajax op de goede weg is en hoopt dat daar ook succesbeleving bij komt."
Waarom verandert iedere trainer in een volslagen idioot wanneer ze bij Ajax tewerk gaan?
Ajax de laatste 3 wedstrijden: verloren van Utrecht, in eigen huis vernederd door een Turkse ploeg en gelijkspelletje evengoed thuis tegen Heerenveen. Stuk voor stuk schandalig en een gebrek aan aanknopingspunten.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 21 november 2025 om 19:53:
Kijk, iedereen ziet dat Fred Grim niet bepaalt meedingt voor de Nobelprijs, maar die man doet weinig verkeerd momenteel hoor. Van de afgelopen zeven Ajax-trainers is hij voorlopig de op één na beste.
Dit bericht is gewijzigd op 21 november 2025, 21:32:49.
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 21 november 2025 om 20:09:
Kijk, iedereen ziet dat Fred Grim niet bepaalt meedingt voor de Nobelprijs, maar die man doet weinig verkeerd momenteel hoor. Van de afgelopen zeven Ajax-trainers is hij voorlopig de op één na beste.
Dus zijn opstellingen en manier van spelen is amper iets op aan te merken? De op één na beste, omdat je na 3 wedstrijden nog te weinig tijd heb gehad om even diep te zinken als de rest?
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 21 november 2025 om 20:36:
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 21 november 2025 om 20:09:
Dus zijn opstellingen en manier van spelen is amper iets op aan te merken? De op één na beste, omdat je na 3 wedstrijden nog te weinig tijd heb gehad om even diep te zinken als de rest?
Tja jij wilt hem kennelijk ook afserveren op basis van wedstrijden waarin Sjonnie nog eindverantwoordelijk was. Dat gaat mij te ver. Dan moet je Sjon ook de credits geven voor dat kampioenschap met Liverpool. Of werkt het maar één kant op?
Laat die man even rustig de eerste noodreparaties uitvoeren. Hij geeft aan de verdedigende spelhervattingen helemaal van de grond af aan opnieuw te gaan opbouwen. Daar moet je dan in december de resultaten van gaan zien. En zo is het met meer aspecten.
Afbranden kan altijd nog.
Forumreacties: 214
Reg.: 8 oktober 2023
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:
open/sluit de onderstaande quote:Kroepoek schreef op 22 november 2025 om 20:53:
Zal ik maar alvast de fakkel aansteken dan?
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 22 november 2025 om 23:07:
Het kan geen kwaad om alvast een doosje Zwaluwtjes te kopen...
Forumreacties: 4.672
Reg.: 3 juli 2017
Moet wel zeggen dat ik Grim een fijne man vind om naar te luisteren. Rustig, realistisch en zn spelers in bescherming nemend zonder naar uitvluchten te zoeken. Heel wat anders dan dat quasi-Rotterdamse wannabe-gedrag van Heitinga.
Ik denk dat ik hier niet snel een hekel aan krijg ondanks dat we moeten benoemen dat thuis van Excelsior verliezen natuurlijk een schande is.
Forumreacties: 541
Reg.: 22 september 2023
Sjakie Meulemans
Fan van Ajax
Forumreacties: 1.010
Reg.: 3 september 2005
Favoriete opstelling: 4-4-2
’Fred Grim is zo’n fijne man. Het is een verademing hoe rustig en realistisch hij praat. Wat ik ook zo waardeer is hoe hij de spelers steeds een hart onder de riem steekt door hen te bemoedigen, ook na de zoveelste nederlaag. Zo van jongens jullie zitten nu wel in de hoek waar de klappen vallen, maar op de trainingen zie ik hoe goed jullie kunnen voetballen en hoe goed jullie je best doen. Eens zal dat zijn vruchten gaan afwerpen en worden wij weer lucky Ajax. Al die kritische geluiden van ontevreden supporters en de media hebben het elftal en de spelers op geen enkele wijze geholpen om weer wedstrijden te gaan winnen. Nee, het is zelfs destructief want waar Ajax eerst nog regelmatig wist gelijk te spelen weten zij nu zelfs geen wedstrijden meer te winnen. Iedereen die Ajax een warm hart toedraagt wil dat de club tot de laatste speeldag om het kampioenschap meedoet, maar wat iedereen vergeet is dat gezien de stand op de ranglijst Ajax nog altijd een goede middenmoter is. Fred Grim begrijpt dat gelukkig als geen ander en daarom bewonder ik hem ook zo.open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 23 november 2025 om 01:24:
Moet wel zeggen dat ik Grim een fijne man vind om naar te luisteren. Rustig, realistisch en zn spelers in bescherming nemend zonder naar uitvluchten te zoeken. Heel wat anders dan dat quasi-Rotterdamse wannabe-gedrag van Heitinga.
Ik denk dat ik hier niet snel een hekel aan krijg ondanks dat we moeten benoemen dat thuis van Excelsior verliezen natuurlijk een schande is.
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 23 november 2025, 11:23:36.
Uit: Ergens in den Landen
Vak: 0-vak
Forumreacties: 7.272
Reg.: 19 maart 2003
Forumreacties: 541
Reg.: 22 september 2023
open/sluit de onderstaande quote:Sjakie Meulemans schreef op 23 november 2025 om 09:17:
’Fred Grim is zo’n fijne man. Het is een verademing hoe rustig en realistisch hij praat. Wat ik ook zo waardeer is hoe hij de spelers steeds een hart onder de riem steekt door hen te bemoedigen, ook na de zoveelste nederlaag. Zo van jongens jullie zitten nu wel in de hoek waar de klappen vallen, maar op de trainingen zie ik hoe goed jullie kunnen voetballen en hoe goed jullie je best doen. Eens zal dat zijn vruchten gaan afwerpen en worden wij weer lucky Ajax. Al die kritische geluiden van ontevreden supporters en de media hebben het elftal en de spelers op geen enkele wijze geholpen om weer wedstrijden te gaan winnen. Nee, het is zelfs destructief want waar Ajax eerst nog regelmatig wist gelijk te spelen weten zij nu zelfs geen wedstrijden meer te winnen. Iedereen die Ajax een warm hart toedraagt wil dat de club tot de laatste speeldag om het kampioenschap meedoet, maar wat iedereen vergeet is dat gezien de stand op de ranglijst Ajax nog altijd een goede middenmoter is. Fred Grim begrijpt dat gelukkig als geen ander en daarom bewonder ik hem ook zo.open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 23 november 2025 om 01:24:
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.154
Reg.: 14 mei 2024
Camus
Fan van Ajax
Tweede plaats Ajax.supporters.nl Pool seizoen 24/25
Uit: Den Haag
Vak: 406
Forumreacties: 78
Reg.: 27 mei 2024
Fred Grim is natuurlijk geen toptrainer. Hij deed het redelijk bij Almere en RKC, maar werd ook snel ontslagen bij Willem II en Emmen. We hoeven dus geen wonderen te verwachten. Wat ik wel typisch Ajax vind, is dat een oud-speler in vaste dienst komt en nu zelfs zo’n positie krijgt. Het is niet zo dat hij dit echt heeft verdiend, maar dat kun je hem persoonlijk moeilijk kwalijk nemen. Voor nu steun ik hem en het besluit om hem interim-trainer te maken.
Forumreacties: 3.963
Reg.: 14 december 2005
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 22 november 2025 om 23:18:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 22 november 2025 om 23:07:
Het kan geen kwaad om alvast een doosje Zwaluwtjes te kopen...
Ik denk nu aan dat "This is fine" in a burning house-GIF. Zou Kroes er zodanig bij zitten?
Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Opvolger John Heitinga